Evo 5 moottoriöljy

Evoluutio5

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2009
No niin tuli hommattua tollanen evo5, eli olisin kyselly että paljonko on moottoriöljyn tilavuus näissä vitosissa?. Kaikkiin muihin öljyihin liittyvät vastaukset löysin täältä paitsi tuota. Sitten vielä sellanen että tuossa palaa abs merkkivalo koko ajan, miten saan selville että mitä anturia se herjaa kun eikös kaikille pyörille ole omat anturit?
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24090.msg208626#msg208626
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

Kiitän ja kumarran :) Ai niin sitten vielä toi abs homma onko jollain tietoa siitä?
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

Evoluutio5 sanoi
Kiitän ja kumarran :) Ai niin sitten vielä toi abs homma onko jollain tietoa siitä?

ABS yksikön vikakoodit voi lukea merkkihuollossa tai itse Evoscan nimisellä softalla ja Openport 1.3 tai 2.0 kaapelilla. Näitä on Suomessakin aika monella eli jos kerrot missäpäin vaikutat niin joku voi ehkä auttaa.
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

Kuopiossa asustelen, olisin kiitollinen jos joku vois jeesata maksaa varmaan merkkihuollossa ties paljonko.
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

Evoluutio5 sanoi
Kuopiossa asustelen, olisin kiitollinen jos joku vois jeesata maksaa varmaan merkkihuollossa ties paljonko.

Mulla on kaapeli, Evoscan ja ilmansuuntakin täsmää. Laita PM jos tarviit apua.
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

Mulla on menny aina 5,5 litraa öljyä koneeseen 6 litraa kun ostaa niin pitäs riittää :peukku
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

Basbarduu sanoi
Mulla on menny aina 5,5 litraa öljyä koneeseen 6 litraa kun ostaa niin pitäs riittää :peukku

Miten sä sitä sinne niin paljon saat uitettua? :nykii
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

Basbarduu sanoi
Mulla on menny aina 5,5 litraa öljyä koneeseen 6 litraa kun ostaa niin pitäs riittää :peukku

Nyt haiskahtaa ylitäytöltä. 5L on aina riittänyt hyvin näihin evoihin mitä olen nähnyt.
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

ast sanoi
ABS yksikön vikakoodit voi lukea merkkihuollossa tai itse Evoscan nimisellä softalla ja Openport 1.3 tai 2.0 kaapelilla. Näitä on Suomessakin aika monella eli jos kerrot missäpäin vaikutat niin joku voi ehkä auttaa.
Mahtaiskohan tuo Ooppeliin käypänen johto toimia,evoscan.in kanssa?
Tuollanen vaan löytys iteltä valmiina.
http://www.elekma.com/index.php?main_page=product_info&cPath=149_134&products_id=887&zenid=bf81b50243aeb4ee5c390dfc1ab0ba37
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

Juu eli nyt selvis toi anturi homma, takavasenta näytti evoscanni. Onko tietoo että mistä saa uuden ja mihin hintaan jos ei esimerkiksi puhdistuksella korjaannu.
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

Evoluutio5 sanoi
Onko tietoo että mistä saa uuden ja mihin hintaan jos ei esimerkiksi puhdistuksella korjaannu.

Ootko veholta kysyny ? uutta vaan kehiin mitä niitä paskoja antureita säilyttää.
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

-JP- sanoi
Ootko veholta kysyny ? uutta vaan kehiin mitä niitä paskoja antureita säilyttää.

Se on 149 punnan anturi Camskillillä, joten en ite ainakaan iha huvikseen noita viitsi vaihdella.

http://www.camskill.co.uk/

Kiinnostas myös edukkaampi ostopaikka tai oikea taka-anturi, jos joltain löytyy käytettynä. Ovat monesti pirun tiukassa kiinni. Saattaa olla vaikea saada ehjänä irti.
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

Sellainen arvaus on että noin 250 euroa olisi Vehon hinta anturille.

Sama anturi löytyy Evo 4-6 malleista. Yksi nelonenhan oli purettavaksi pian tulossa jollekin joten siitä voisi yrittää kysellä, mikäli tosiaan lähtee irti ehjänä...
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

ast sanoi
Yksi nelonenhan oli purettavaksi pian tulossa jollekin joten siitä voisi yrittää kysellä, mikäli tosiaan lähtee irti ehjänä...

Juu sen oon varannu jo aikoja sitten ;D
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

[jo sanoi
Miten sä sitä sinne niin paljon saat uitettua? :nykii

No ei nyt ihan 5,5 mut yli 5 kumminki ja sen toi ottaa ja pitää sisällään joka kerta.
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

Aika erikoista kyllä. Onko isompi öjynjäähdytin tai joku aftermarket öljypohja? Vai väärä öljytikku?

Itsellä meni vajaat 4.5 litraa sekä nelosessa että vitosessa normaalissa öljynvaihdossa suodattimineen.

Edes moottoriremontin jälkeen kun kaikki oli aivan tyhjillään ei mennyt kuin se manuaalissakin sanottu 5 litraa (tai no manuaali sanoo 5.1 koko järjestelmän tilavuudeksi).
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

ast sanoi
Aika erikoista kyllä. Onko isompi öjynjäähdytin tai joku aftermarket öljypohja? Vai väärä öljytikku?

Itsellä meni vajaat 4.5 litraa sekä nelosessa että vitosessa normaalissa öljynvaihdossa suodattimineen.

Edes moottoriremontin jälkeen kun kaikki oli aivan tyhjillään ei mennyt kuin se manuaalissakin sanottu 5 litraa (tai no manuaali sanoo 5.1 koko järjestelmän tilavuudeksi).

Kaikki näyttäis kyllä ihan normaalille. Öljyn suodatin(Bosch) ainoa missä varmaan marginaalinen ero.
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

Mittaapa joskus öljytikun pituus kärjestä siihen pintaan asti mikä tulee putkea vasten kun tikku on pohjaan painettu. Tämä kohta on siis vähän siitä muovisen osan alareunasta ylöspäin O-renkaiden yläpuolella. Ei nimittäin muiden kokemusten tai Mitsubishin manuaalin mukaan pitäisi mennä tuollaisia määriä öljyä ja mahdollinen ylitäyttö on haitallista moottorille.
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

juu täytyypä vilkasta. Mutta nyt kun ulkona on -24 astetta pakkasta ni jää kyllä kaikenlainen turha ulkoilu väliin mun osalta.
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

mulla oli tollanen evo 4 ja mietiskelin että mitä moottoriöljyä laittaa? olen kyllä lukenut foorumilta että 5w40 tai 0w40 ja sit tuota 10w60 castrollin öljyä suositeltiin mulle mutta en oo sit varma.
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

evo4 sanoi
mulla oli tollanen evo 4 ja mietiskelin että mitä moottoriöljyä laittaa? olen kyllä lukenut foorumilta että 5w40 tai 0w40 ja sit tuota 10w60 castrollin öljyä suositeltiin mulle mutta en oo sit varma.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Oljysuositukset
 
Vs: Evo 5 moottoriöljy

5.1 litraa on tarkka tilavuus ainaki 4-6 evoissa. ite käytän castrol 10w-60 tws motorsporttia ja kendall 5w-50. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom