Evo 6.5 rekisteröinti

Jerry

Mitsubishi Lancer Evo6 TME
Liittynyt
19 Kesäkuu 2011
Sijainti
Sipoo
Moro!

Joo siis tuli tossa joku aika sitten hankittua evo 6 tme ja sitä olen nyt alkanut sitten vihdoinkin rekisteröimään, mutta olen hieman neuvoja vailla!

Eli, tilasin pakettiautopojilta vaatimustenmukaisuustodistuksen, veropaperit löytyy, englannin rekisteriote, kauppakirjat, etuvalot jne. mutta sitten...

Voiko veroilmoituksen autosta lähettää jo ennen kuin se on rekisteröity?

Tarvitsenko mahdollisesti jotain muita todistuksia, kuten kantavuuksista, polttoainetankista ynm. vai tarvitseeko minun sellainen jostain hankkia? (mistä?)

Onko auto mahdollista saada jollain keinolla 5 paikkaiseksi vai jääkö se väistämättä 2-3 paikkaiseksi?

Näihin kun saisin vastauksen, olisin hyvin kiitollinen!
 
Vs: Evo 6.5 rekisteröinti

veropaperit löytyy mut haluut veroilmotuksen tehdä?

kantavuudet yms. lue: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24562.0
 
Vs: Evo 6.5 rekisteröinti

Sori, siis olen hankkinut tarvittavat paperit veroilmoitusta varten, siis pystyykö sen veroilmoituksen tehdä ennen katsastusta vai ei? ???
 
Vs: Evo 6.5 rekisteröinti

Jerry sanoi
Sori, siis olen hankkinut tarvittavat paperit veroilmoitusta varten, siis pystyykö sen veroilmoituksen tehdä ennen katsastusta vai ei? ???


taisi mennä niin että voi mutta sitten sinun pitää muistaakseni aloittaa 10pv sisällä siitä ilmoituksesta aloittaa rek. Katsastus ja siitä sitten joku paperi piti toimittaa siihen veroilmoitukseen. muistelisin näin ainekin mulla meni.
 
Vs: Evo 6.5 rekisteröinti

Sen voi katsastaa vaikka sitten kun verot on maksettu. En ole itse kertaakaan alottanut nyt 2v sisällä katsastusta 10pvä sisällä.
 
Vs: Evo 6.5 rekisteröinti

janza sanoi
Sen voi katsastaa vaikka sitten kun verot on maksettu. En ole itse kertaakaan alottanut nyt 2v sisällä katsastusta 10pvä sisällä.

Eipäs. Katsastaa sen voi mutta kilpiä ei saa ennenkun verot on maksettu. Eli järjestys voisi olla esim seuraava, ehkä myös järkevin: Verolaput sisään -> Rek katsastus(sieltä lappu verottajalle) -> Verolasku, maksa se -> Kilvet.

Edit. Katoin tota sun outoa sanavalintaa uudestaan ja uudestaan mutten ole varma mitä tarkoitat ;D. Siis mitä tarkotat "voi katsastaa vaikka sitten"? Eli että katsastuksen pystyy aloittaa vasta verojen maksun jälkeen vai että se on mahdollista tällä järjestyksellä..?

Jokatapauksessa, ainakin oman auton kohdalla pyysivät tullin(verotus) puolelta todistusta rekisteröintikatsastuksesta, jotenka verottaminen ei alkanut ennen kun olin käynyt näyttämässä autoa konttorilla.
 
Vs: Evo 6.5 rekisteröinti

Verotusta ei toimiteta loppuun ennen kuin rekisteröintikatsastustodistus on toimitettu tullille. Tämä siksi että saavat rekisteriotteeseen merkityn kokonaismassan jonka perusteella veroprosentti määräytyy.

Eli verotuksen voi aloittaa ensin ja itse asiassa se pitääkin aloittaa 5 kalenteripäivän sisällä käyttöönottoilmoituksen antamisesta ja 3 kk siirtoluvan ottamisesta.

Katsastuksen aloitukselle ei ole määräaikaa enään, mutta tulli voi keskeyttää verotuksen ja 3 kk siirtolaput menevät samalla umpeen jos vetkuttelee kauan.
 
Vs: Evo 6.5 rekisteröinti

dani sanoi
Eipäs. Katsastaa sen voi mutta kilpiä ei saa ennenkun verot on maksettu. Eli järjestys voisi olla esim seuraava, ehkä myös järkevin: Verolaput sisään -> Rek katsastus(sieltä lappu verottajalle) -> Verolasku, maksa se -> Kilvet.

Edit. Katoin tota sun outoa sanavalintaa uudestaan ja uudestaan mutten ole varma mitä tarkoitat ;D. Siis mitä tarkotat "voi katsastaa vaikka sitten"? Eli että katsastuksen pystyy aloittaa vasta verojen maksun jälkeen vai että se on mahdollista tällä järjestyksellä..?

Jokatapauksessa, ainakin oman auton kohdalla pyysivät tullin(verotus) puolelta todistusta rekisteröintikatsastuksesta, jotenka verottaminen ei alkanut ennen kun olin käynyt näyttämässä autoa konttorilla.

Juuri noin. Itse olen katsastanut 2 autoa vasta verojen maksun jälkeen, tulli ottanut vastaavuustodistuksesta massat.
 
Vs: Evo 6.5 rekisteröinti

janza sanoi
Juuri noin. Itse olen katsastanut 2 autoa vasta verojen maksun jälkeen, tulli ottanut vastaavuustodistuksesta massat.

Taas tuli tullilta muutama päivä sitten pyyntö toimittaa rekisteröintikatsastustodistus että prosessi jatkuu. Vanha JDM auto kyseessä.
 
Vs: Evo 6.5 rekisteröinti

Hmm... Heräsi mieleeni tällainen kysymys kun foorumia selailin, Tarvitsenko export certificaten vai riittääkö tuv laput? Vai onko tälle export certificatelle joku vastaava lappu, nimittäin auto siis japanista mennyt englantiin ja pari vuotta ollut englannissa käytössä joten saattaa olla aika hankalaa saada käsiin tuo export certificate?!?
 
Vs: Evo 6.5 rekisteröinti

Jerry sanoi
Hmm... Heräsi mieleeni tällainen kysymys kun foorumia selailin, Tarvitsenko export certificaten vai riittääkö tuv laput? Vai onko tälle export certificatelle joku vastaava lappu, nimittäin auto siis japanista mennyt englantiin ja pari vuotta ollut englannissa käytössä joten saattaa olla aika hankalaa saada käsiin tuo export certificate?!?

tarviit sen uk:n rekisteriotteen ja varmista nyt heti että rekisteriotteessa VIN-koodi(runkonro) täsmää ettei käy kute allekirjoittaneelle ja parille muulle että käsin kirjotetusta lapusta ei saa selvää...
 
Vs: Evo 6.5 rekisteröinti

ast sanoi
Taas tuli tullilta muutama päivä sitten pyyntö toimittaa rekisteröintikatsastustodistus että prosessi jatkuu. Vanha JDM auto kyseessä.

En tiedä sitten, en toki meinaa että toi tyyli on ainut oikea tai ainut mitä tulli käyttää miten itse toiminut. Tuntuu että noissa on niin paljon poikkeavuuksia aina virkailija/paikka kohtaisesti. Harvemmin tosta tullin toiminnasta ottaa selvää.
 
Vs: Evo 6.5 rekisteröinti

Harri K sanoi
tarviit sen uk:n rekisteriotteen ja varmista nyt heti että rekisteriotteessa VIN-koodi(runkonro) täsmää ettei käy kute allekirjoittaneelle ja parille muulle että käsin kirjotetusta lapusta ei saa selvää...

Tästä paperista saa hienosti selvää! Mikähän järki tässä UK rek otteessa on kun ruutuja ja kenttiä riittää vaikka minkä näkösille tiedoille mutta paperista hyvä jos 1/3 osa täytettynä? :eek:
 
Vs: Evo 6.5 rekisteröinti

Jerry sanoi
Tästä paperista saa hienosti selvää! Mikähän järki tässä UK rek otteessa on kun ruutuja ja kenttiä riittää vaikka minkä näkösille tiedoille mutta paperista hyvä jos 1/3 osa täytettynä? :eek:

nii..sai mullaki selvää mut numero 5 oli muuttunut S-kirjaimeksi ja meinas _vähän_ alkaa ahdistaa...
 
Vs: Evo 6.5 rekisteröinti

Pääasia että kaikesta selvitty ;) Kertaan siis vielä ettei mene kaikki vituralleen ku vien tuota katsastukseen, siis sinne mukaan tarvitsen uk rek otteen, tuv lapun, vieläkö muuta?
 
Vs: Evo 6.5 rekisteröinti

kantavuustodistuksen maahantuojalta (löytyy ohjeet em. linkistäni).
Kyllä ne siel pirulaiset kertoo mitä haluavat/mitä sulta puuttuu ja viet sitte myöhemmi niit niille ;D
 
Vs: Evo 6.5 rekisteröinti

Ota kaikki mitkä sulla on, ei maksa mitään ja on esittää jokanen dokkari jos jotain kysyvät. Toki jos jotain tietoo haluut niiltä pimittää niin sitten eri asia.
 
Takaisin
Ylös Bottom