evo iv ecu

mizeka

RWD evolution iv 2.3
Liittynyt
26 Marraskuu 2008
Sijainti
vaasa
mitä moottorinohjausta suosittelette? Apexi Power FC D -Jetroa oon miettiny, mutta mitä muita on jotka menee vakioliittimeen?
 
Vs: evo iv ecu

mizeka sanoi
mitä moottorinohjausta suosittelette? Apexi Power FC D -Jetroa oon miettiny, mutta mitä muita on jotka menee vakioliittimeen?

PFC D-jetro on oikein hyvä vaihtoehto jos ei ole tarvetta millekään erityiselle (dataloggaus, paukku yms.). Hinta-laatusuhde on erinomaisen hyvä. Muuten tietysti melkeinpä kaikki säädettävät boksit on hyviä vaihtoehtoja (GEMS, Autronic, Tatech, Motec jne. jne.).

Noita ns. parempia ECUja kannattaa omasta mielestäni kyttäillä käytettynä. Itse maksoin reilu vuosi takaperin käytetystä GEMSsistä 800 euroa.
 
Vs: evo iv ecu

FC Datalogitilla dataloggaus toimii todella hienosti Power FC:n kanssa ja mukaan saa myös kahdeksan ECU:n ulkopuolista analogikanavaa, esimerkiksi laajakaista-lambdan, pakolämmöt jne.

FC Datalogit vaan maksaa jonkun verran :(

Muitakin Plug & Play systeemejä on vaikka kuinka paljon. Link, Vipec, Autronic...

Hommaa sellainen boksi mille tiedät hyvän säätäjän. Boksi on juuri niin hyvä tai huono kuin sen säädöt.

Uudempien mallien vakio-ECU olisi muuten varteenotettava vaihtoehto, mutta säätäjän löytäminen Suomesta on hieman hankalaa ainakin toistaiseksi.
 
Vs: evo iv ecu

Ecutek ei kuitenkaan tarjoa kaikkia mahdollisuuksia mitä harrastajat ovat vakioboksiin kehittäneet. Vai käyttääkö Karala Ecuflashia? Säätöhintakin on sitten toinen kysymys, usein näistä tunnutaan ottavan aika hyvä korvaus kun taas aftermarket bokseja saa säädettyä hintaan 80 euroa / tunti. Power FC esimerkiksi ei montaa tuntia tarvitse, kartat ovat lähellä totuutta useimmissa malleissa.
 
Vs: evo iv ecu

ecun saan luultavasti tässä kuussa! Ostetaan 750cc suuttimet jos jollain sattuu olemaan :)
 
Vs: evo iv ecu

Missä kannattaa säädättää Apexin power fc ? AMW on tiedossa, mutta aika pitkä ajomatka Oulusta.. Onko muita apexin säätäjiä Suomessa? Pohjoisessa?
 
Vs: evo iv ecu

otetaas tähän topicciin tämmönen kyssäri että olen ettimässä evo4 apexin power fc D-jetro boxia mutta mistäpä sen tiedät varmaksi että onko se L vai D-jetro? Joitakin löytyy olevinaan d-jetrona myynnissä mutta sen mallisarjan numeron perusteella ei olekkaan... Olis todella kiva saada asiaan varmistusta!!! Kertokaas viisaammat... :palvo
 
Vs: evo iv ecu

No joo, onhan noita vaihtoehtoja. Täytynee ehtiä vähän tietoo noista edellä mainituista boxeista ja evo4 käy siis evo5-8 vakio ecut?
 
Vs: evo iv ecu

Ainakin omaa nelkkuun tuli hommattua vitosen boksi että päästiin säätämään.Yhdestä pinnistä vain johto flashiä varten.
 
Vs: evo iv ecu

aksuvaan sanoi
No joo, onhan noita vaihtoehtoja. Täytynee ehtiä vähän tietoo noista edellä mainituista boxeista ja evo4 käy siis evo5-8 vakio ecut?

Vaatii muutoksen johtosarjaan.

Jos vain joku vahvistaa että evo IV:ssä on nelipluginen ecu.

Kun vaihtaa uudemman evon ecuun niin pääsee flässäilemään ja tekemään kaikkea kivaa. Esim. Flexfuel.
 
Vs: evo iv ecu

Tilanne on vaa niin perseestä tällä hetkellä johtuen liian pitkästä sairaslomasta ja sitä kautta tietysti pienet tulot että omat, lainatut ja varastetut rahat on evoon pitäny työntää, laitoksessa kii 2.3 stroker, evo9 turbo, 1000cc suuttimet... Eli nyt pitää tai siis joutuu menemään perse edeltä puuhun ja vaan saada mahdollisimman halvalla jonkunlainen säädettävä boxi tähän hätään että rahkeet riittäisi penkitykseen eli kateltava uudemman evon ecua. Hieno laji tää harrastaminen köyhänä, prkl!!
 
Vs: evo iv ecu

aksuvaan sanoi
Tilanne on vaa niin p*rseestä tällä hetkellä johtuen liian pitkästä sairaslomasta ja sitä kautta tietysti pienet tulot että omat, lainatut ja varastetut rahat on evoon pitäny työntää, laitoksessa kii 2.3 stroker, evo9 turbo, 1000cc suuttimet... Eli nyt pitää tai siis joutuu menemään p*rse edeltä puuhun ja vaan saada mahdollisimman halvalla jonkunlainen säädettävä boxi tähän hätään että rahkeet riittäisi penkitykseen eli kateltava uudemman evon ecua. Hieno laji tää harrastaminen köyhänä, prkl!!

Vakioekuja saa satasella..? tai 150e? Vakioeculla ja maffilla saadaan ihan hienoja lukuja tosta sun setistä. Ei tarvii olla hipo D-jetroo tai HKSää. Tosin vakioekuun tarvii läppärin ja ohjelmointikaapelin. Kumpi sitten parempi - päättää tuunaaja itse.

Esim. jotta saa sun autos käyntiin niin vakio 5-6 ecu ja se johtosarjan pinnimuutos (mikä näemmä oli vain yks lisäjohto AH:n mukaan..) ja suutinskaalaus ohjelmaan vakiosta lähemmäksi 950. Ei tarvii koskea karttoihin tai mihinkään niin lähtee varmasti käyntiin jos eku ehjä ja auto kunnossa. Sitten kun voimaa haetaan niin vakiopurkkiin saa erilaisia ilmaisia ohjelmia sisään millä saa sitten isoja säätökarttoja ja sen sellaista. Löytyy paukut jne..
 
Vs: evo iv ecu

HJELP!!! Nyt ois tarjolla EVO4:een ecu mutta pikaisen haun tuloksena antaa tämmösen tiedon kuin: EVO6RS2 eli MR420994. Osaako joku viisaampi kertoa tästä jotakin, että mitä eroa tässä on esim. evo6 ihan vakio ecuun ja saako tämän toimimaan EVO4:ssa ja tarviiko jotakin muutoksia tehdä piuhoituksen suhteen??
 
Vs: evo iv ecu

evo 4 ei ole omaa apexi power fc, eli meneekö tuo evo 5:sen apexi suoraan neloseen?
Kyselin motestilta apexia niin meinasivat että neloseen ei saa.
 
Vs: evo iv ecu

Mitä tossa tuli googleteltua niin olikos laturin ohjauksessa eroja, tosin juttu oli vanha. Joku piuha piti siis katkaista. Mutta varmasti menee uudempaan evoon tarkoitettu apexikin tuohon neloseen. En tiedä miten se suutinten ohjaus on toteutettu mutta lienee selvää ettei siellä muutenkaan niitä nelosen vakiosuuttimia enää ole. Kuitenkin kun säädetään koko kone käsityönä niin aika lailla sama onko siellä nyt mihin tarkoitetut sytkä /bensakartat....Eli kaupoille voi kyllä lähteä. Kyllä ne sinne menee..
 
Vs: evo iv ecu

Joo tais olla niin, että yhen piuhaan joutuu katkaisemaan, jos ei lähde lataamaan. Lancerregisteristä löytyy ecujen kytkennät ja niitä vertaamalla selviää. En muista oliko tuo piuhan katkasu tarpeen just tässä mallien välissä vai uudenpien. Niissä tosin joutuu tehä muutakin.

Suuttimille löytyy ihan kapulastakin prosentuaalinen suutinkohtainen skaalaus ja sit säätösoftalla pääsee määrittämään myös lag timet jännitteen mukaan.
 
Vs: evo iv ecu

Kiitokset vastauksista. Se yllä oleva ecu on tilattu ja tulossa... Jostakin luin että välttämättä ei 8 ja 22 pinniin tarvitsisi koskea mutta pinni40 johto täytyy katkaista, kytkeä joko maihin tai pinniin 92 joka on sensorimaa!! Tuosta latauspiuhasta en tiennytkään... Noh, mene ja tiedä, sitten sitä on viisaampi kun ecun vaihto alkaa!!!

KEKEMONI: EVO4 ei olekkaan omaa apexia eli uudemman evo 5---> apexin ecu käy neloseen, kaiketi ihan E8 saakka kunhan on 4-pluginen!! Voi EHKÄ olla että joitain piuhoja voi joutua muuttelemaan, tästä mulla ei ole tarkkaa tietoo...
 
Vs: evo iv ecu

aksuvaan sanoi
KEKEMONI: EVO4 ei olekkaan omaa apexia eli uudemman evo 5---> apexin ecu käy neloseen, kaiketi ihan E8 saakka kunhan on 4-pluginen!! Voi EHKÄ olla että joitain piuhoja voi joutua muuttelemaan, tästä mulla ei ole tarkkaa tietoo...

Juu joutuu vähän enemmän muuttelee jos uudempien kanssa leikkii. Laitoin joku vuos sitten vitoseen USDM kasin d-jetron. Saa toimimaan, mutta ei mene ihan heittämällä.
 
Vs: evo iv ecu

Aiheesta löytyy jäsenten puolelta kun Juha oli vaihtanut kutoseen kasin boksin. Sitä ohjetta voi soveltaa (esim bensapumpun ja flektin ohjauksissa tais olla jotain). Mutta tosiaan ei tee niitä mappijuttuja vaan (jossei ole sitäkin samalla laittamassa).
 
Vs: evo iv ecu

mystinengalant sanoi
Aiheesta löytyy jäsenten puolelta kun Juha oli vaihtanut kutoseen kasin boksin. Sitä ohjetta voi soveltaa (esim bensapumpun ja flektin ohjauksissa tais olla jotain). Mutta tosiaan ei tee niitä mappijuttuja vaan (jossei ole sitäkin samalla laittamassa).

Joo siis tosiaan siellä ois mun rykäsemät ohjeet.

Nelosessa on se yks johto mikä pitää irroittaa liittimestä ja muistaakseni maadoittaa. SUOSITTELEN LIITTIMESTÄ IRROITUSTA. Sillä se on aika helppoa. Jättää ne sivuleikkurit sinne pakkiin.

Evo 8 USDM ecussa (4 -pluginen) on jäähdyttimen tuulettimien ohjaus vaihtanut bensapumpun ohjauksen kanssa. Myös jos käyttää 4-plugista Mitsun omaa evo 8 ecua niin siellä pitää vähän muutakin tehdä...

Apexista en tiedä sen enempää..
 
Vs: evo iv ecu

Kasin (ainakin usdm) boksi vaatii sit kans tiedon imusarjan paineesta, joten sen kans joutuu vähän kikkailemaan, jos maf:n haluu käyttöön. Mutta jokaisessa omat kikkansa ja ei muuta kuin kytkentäkaaviot käteen ja vertailemaan sen mukaan mitä boksia on naittamassa mihinkin autoon.
 
Vs: evo iv ecu

OEM ecu + AMW MAP ohjaus alkaen 700e (anturit+asennus+säätö).
Tuotteen lanseeraus RE85 shootout päivillä(päivä saattaa muuttua lauantaiksi)
Tuotehan on lyömätön jos ajattelee hinta/laatu suhdetta!Kaikki oem ecun edut ja
diagnostiikka sekä OBD yhteensopivuus.
 
Vs: evo iv ecu

Mittaaja sanoi
OEM ecu + AMW MAP ohjaus alkaen 700e (anturit+asennus+säätö).
Tuotteen lanseeraus RE85 shootout päivillä(päivä saattaa muuttua lauantaiksi)
Tuotehan on lyömätön jos ajattelee hinta/laatu suhdetta!Kaikki oem ecun edut ja
diagnostiikka sekä OBD yhteensopivuus.

Ja tarkennetaan nyt vielä että tämä koskee OEM ecuja 5 eteenpäin ettei kukaan erehdy topicin mukaan luulemaan että nelosen oem eculla tekisi vieläkään mitään :) Eikö näin?
 
Vs: evo iv ecu

Mitenkä kun neloseen olen laittamassa kutosen konetta ja ecua, ecun liittimet käy suoraan, tarviiko jotain piuhoja katkaista/vaihtaa paikkoja tai muuta?
 
Vs: evo iv ecu

Oletko varma ecun pinout järjestyksestä että menee ristiin?
Mutta ainakin lambdan liitin on eri.
 
Vs: evo iv ecu

aikalailla plug and play homma, eroja mitä nyt tullu vastaan:
flektin liitin on eri
suodattimelta tuleva PA-letku on nelosessa lyhempi, yltää hyvin kun kääntää suodatinta/telinettä
termari kotelo on erilainen, joten:
alavesiletku on nelosessa pidempi
lämpötila-anturi on kutosessa termari kotelon takana ja nelosessa etupuolella, selviää kun purkaa johtosarjasta hiukan teippejä niin yltää liittimet

lambdan liitintä en tarkastanut onko erilainen kun laitoin nelosen elbown ja siinä tietty nelosen lambda
sähköt muuten laitettu paitsi laturin johdot viellä laittamatta, niissä tuskin eroja on
 
Vs: evo iv ecu

lisätään nyt viellä näitä tähän jos näistä olisi jollekkin joskus hyötyä...

Öljyn lauhduttimen letkujen lähdöt suodatinjalassa on kutosessa isommat
moniurahihna on kutosessa lyhempi (IV:1815mm VI:1775mm)
 
Takaisin
Ylös Bottom