Terve, koitin tossa haussa etsiä vastausta mutta ei tuottanut tulosta joten vinkkejä, linkkejä tai tietoa kysyisin nyt viisaimmilta ja kokeneimmilta EVO harrastajilta. Itse tottunut muun merkkisiin vehkeisiin joten hieman totuttelua tässä haetaan sillä tuli mahdollisuus osta tämmönen pitkään jo "haaveissa" ollut malli pari viikkoa sitten, joten oli pakko tuoda kotiin
Kysymykseen siis: ihmettelen kun IV:ssa tuntuu noi lämmöt nousevan hämmästyttävän nopeasti "käyntilämpötilaan", eli snadisti keskikohdan alueella.. puhun siis ihan parista minuuteista kylmäkäynnistyksen jälkeen. Luin että lämpötilaanturin/johtojen/mittarin huonosta johdoista jne on jonkin verran tapauksia ollut mutta tämä siis nousee/laskee kun viilenee ihan loogisesti pers.tuntumalla ainakin eikä heilu yhtään turhaan.
Ainakin yläletku syyläriin tuntuu lämpenevän aika nopsaa ja pidemmän ajan jälkeen alavesiletku. Täten ilmeisesti toimii pumppu ja termari kuten pitäis. Ja kabiiniin tulee kanssa hyvin lämpöö.
Onko kellään siis tietoa kuinka nopeasti ton mittarin tulisi nousta ja millaisella aseikolla se toimii, lineaarinen tai progressiivinen jollain lailla?
Lähinnä haluaisin tietää onko tarpeetta huoleen kun ei tottunut tämmöseen "äkkipikaiseen" mittariin ??? ;D
(Autossa ei ole tällä hetkellä mikään lisämittari - mietinnän alla.)
Kiitos jo etukäteen
Kysymykseen siis: ihmettelen kun IV:ssa tuntuu noi lämmöt nousevan hämmästyttävän nopeasti "käyntilämpötilaan", eli snadisti keskikohdan alueella.. puhun siis ihan parista minuuteista kylmäkäynnistyksen jälkeen. Luin että lämpötilaanturin/johtojen/mittarin huonosta johdoista jne on jonkin verran tapauksia ollut mutta tämä siis nousee/laskee kun viilenee ihan loogisesti pers.tuntumalla ainakin eikä heilu yhtään turhaan.
Ainakin yläletku syyläriin tuntuu lämpenevän aika nopsaa ja pidemmän ajan jälkeen alavesiletku. Täten ilmeisesti toimii pumppu ja termari kuten pitäis. Ja kabiiniin tulee kanssa hyvin lämpöö.
Onko kellään siis tietoa kuinka nopeasti ton mittarin tulisi nousta ja millaisella aseikolla se toimii, lineaarinen tai progressiivinen jollain lailla?
Lähinnä haluaisin tietää onko tarpeetta huoleen kun ei tottunut tämmöseen "äkkipikaiseen" mittariin ??? ;D
(Autossa ei ole tällä hetkellä mikään lisämittari - mietinnän alla.)
Kiitos jo etukäteen