evo iv nakuttaa

jony

Evo IV
Liittynyt
22 Lokakuu 2008
vasta hommattu japanin evo nakutti aika pahan kuuloisesti tässä kolmisen viikkoa sitte ku sain auton. vaihdoin moottori öljyt castrol magnatec 5w-40 ku pohjoisessa kerran olen. ranacolta sanottiin et öljyt ihan ok pohjoisen olosuhteisiin. nakutus vaimeni melkoisesti mutta ei tarpeeksi joten ostin hydrauli säätimet ja ei kummene vieläkään.auto muuten toimii ja käy hyvin. mikä voisi olla tuo nakutus? ???
 
Vs: evo iv nakuttaa

Miten se nakuttaa? Korotetulla tyhjäkäynnillä napsuttaa/kolisee? Toivottavasti ei..
 
Vs: evo iv nakuttaa

Itsellä oli aikoinaan samoja oireita Celicassa. Kippasin öljyn sekaan Forten motor treatment (vai mitä sen nyt oli) ja annoin moottorin käydä kuumaksi. Jotkut ovat kokeilleet myös varovaista ajoa kun aine on öljyn joukossa. Vedättää ei saa koska aine kuulemma muuttaa öljyn koostumusta ( viskositeetti??). Minulla ainakin venttiilit hiljeni huomattavasti.
 
Vs: evo iv nakuttaa

Jos tasurit on kerran jo vaihdettu niin vikaa pitää hakea mielestäni muualta. Tuleeko ääni varmasti venttiilikoneistosta?
 
Vs: evo iv nakuttaa

forte ainetta on muutkin suositelleet. nakutus hiljenee täysin kun flekti lähtee pyörimään ku kierrokset laskee alas mut sitte ku lopettaa niin nakutus kovenee. nakutus on tasaista ja se ei kolise. monet on arvellu et se ei ainakaan tule alakerrasta. tyhjä käynti on hyvä mut joskus vähän supsauttaa. tehoja kyllä tuntuu olevan. öljynpainekki on normaalissa lukemissa. miten se jos jako ei ole kohdallaan?
 
Vs: evo iv nakuttaa

joo ja sillo ku ekan kerran laitoin ite käyntiin auton niin se oli tosi ikävän kuuloinen mut heti ku vaihdoin öljyt niin siitä nakutuksesta tuli siedettävämpi. pitäs kokeilla vielä 10w-60 öljyä ja ennen sitä se forte aine. mut miten huonoa toi 10w-60 on sitte kovilla pakkasilla?
 
Vs: evo iv nakuttaa

jony sanoi
mut miten huonoa toi 10w-60 on sitte kovilla pakkasilla?


No onhan se kyllä vähän huono talvea varten, mutta menee tavallaan jos antaisi auton lämmetä kunnolla ennen ajoon lähtemistä, että öljyt vähän notkistuu, mutta silti kylmäkäynnistyksessä öljyt on kankeena niin ei voitele yhtä hyvin, ei kierrä sujuvasti järjestelmässä. Mutta kyllä talveksi olisi hyvä lyödä esim 5w-40
 
Vs: evo iv nakuttaa

Ehjillä tasureilla ei kuulu mitään ylimääräistä 5w-40 öljyilläkään. Ei edes käynnistyksessä tai heti sen jälkeen.

Eli jos tasurit on vaihdettu niin vika on jossain muualla eikä siihen fortet auta.

Vaikuttaako kytkimen painaminen pohjaan mitenkään ääneen?
 
Vs: evo iv nakuttaa

Eikä se paksumpi öljy vaikuta naputukseen. Jos tasuri on tukossa (voi uusikin olla mennyt tukkoo jos karstat liikkuu) ja laitat paksut öljyt ni tukit sitä enemmän vain. Itselläni 3000gt:ssä oli 0w40 aineet Saksassa laitettu ja oli hiljainen..vaan menimpä vaihtaan silloin jäykemmät ni alko naputus...
 
Vs: evo iv nakuttaa

nakutus ei kummene ku kytkintä painaa. korjaamolla kuuntelutin moottoria ni sanovat et selvä mekaaninen vika yläkerrassa. tänään mittasin puristuksetki 1.( 8 ) 2.(8 ) 3.(8.4) 4.(8 ) eli aika normaalilta vaikuttais alapäässä.
 
Vs: evo iv nakuttaa

mulla piti kansityön jälkeen vaihtaa kovat nostajat,ei saanu muuten napsutusta poies.
 
Vs: evo iv nakuttaa

http://www.youtube.com/watch?v=dhgCTaDOWGI tuonne laitoin kaikille videon nakutuksesta.
 
Vs: evo iv nakuttaa

Tämän pitäisi kyllä kuulua aina koneen käydessä kierroksista riippumatta, mutta en malta olla kysymättä: Onko tasurit kaikki varmasti oikein päin?
 
Vs: evo iv nakuttaa

onko ne tasurit sitte väärät vielä? onko ne samat evo3 ja evo 4? jos ei niin siel se vika täytyy olla sitte. ja miten niitä muka väärinpäin voi edes laittaa?
 
Vs: evo iv nakuttaa

ne kyllä yksitellen otettiin irti ja samalla lailla jokainen takasin. onko siinä sitten joku tietty asento niille?
 
Vs: evo iv nakuttaa

kaveri laitto samanlaiset tasurit ajusa merkkiset evo 3:seen ja colt gti:ihin ja mulla oli päälle päin samanlaiset jotka laitettiin minun evo 4:seen. ne löyty kirjasta galant dohc 2.0 88-93
 
Vs: evo iv nakuttaa

ast sanoi
Valaisetko vähän, en keksi miten ne voisi asentaa väärin?

ST luultavasti tarkoittaa 8v konetta, jossa sen kai voi jotenkin sekoittaa, kumpi pää menee kumpaan.
 
Vs: evo iv nakuttaa

tepi sanoi
ST luultavasti tarkoittaa 8v konetta, jossa sen kai voi jotenkin sekoittaa, kumpi pää menee kumpaan.
Hyvä pointti muuten,eipä tuu tässä olotilassa kaikki mieleen..
 
Vs: evo iv nakuttaa

Itselle laitettiin mm. korjaamolla (8v koneeseen) väärinpäin nuo.., ja ääni oli kauhea. (ja eikös nuo samat sydeemit oo 16v koneeseen kun ne isommalla öljyreijällä olevathan on samanlaiset (tai ainakin muistelen että piti vain tilata samoja 8 kpl 16 kpl sijaan..
 
Vs: evo iv nakuttaa

Ei niitä voi asentaa väärin päin 16v kannessa. Et saa keinuvipua enää paikalleen muuten tai jos sen siihen saakin ängettyä niin hälytyskellojen pitäisi kilkattaa jo reilusti ennen. 8v kannesta en tiedä mitään, omat kokemukset on ajalta jolloin välykset säädettiin 4G63:ssa mekaanisesti :)
 
Vs: evo iv nakuttaa

Kuten sanottua heitin asian ilmaan sen takia, että omassa 16 venasessa (2.0 SOHC) lipsahti yksi välyksen tasaaja väärinpäin paikalleen ja naputus oli samanlaista. En tiedä millaiset välyksen tasaajat tuossa on enkä ole edes tietoinen, että onko ne niin erilaiset verrattuna omaan kokemukseen, ettei tämä ole edes mahdollista, mutta tulipahan heitettyä kun tuli mielen viereen... Saa siis ignoorata, jos meni täysin metsään. :p
 
Vs: evo iv nakuttaa

kysäsin finranacolta niistä tasureista niin ei käy evo3 ja 4:seen samat et on minimaalisia pituus eroja. :-\
 
Vs: evo iv nakuttaa

Evo 3 ja Evo 4 on sama nostin alkuperäisenä sittenkin. huomena moottori pesu korjaamolla. japsit ajaa paljon mineerali öljyillä jotka vanhemmuuttaan sotkevat pieniä öljykanavia ja nostajia yms. saa nähdä miten ukon käy. ::) loppuuko nakutus
 
Vs: evo iv nakuttaa

Sama osanumero kolmosessa kuin 96 nelosessa, mutta 97 alkaen Evo 4:ssa oli taas eri osanumero. Molemmat kuitenkin korvattu myöhemmin uudella numerolla, olisiko tämä sitten se 3 mm versio?
 
Vs: evo iv nakuttaa

Tulin ihan oulusta asti sal...n kuuntelemaan kylille miten se evo naputtaa ja kyllähän tuo naputti ja aika paljon..hommaa A-Ryhmän nokat siihen ni alkaa pelaamaan soita WWW.STMOTORS.FI tai www.ralli.net ni kyllä tietävät neuvoa.
 
Vs: evo iv nakuttaa

omassa ysissä joku naputtelu vaivaa.. tasainen naksutus, lähinnä kylmillä paikoilla, lämpimänä vaimenee ellei jopa häviä täysin. ääni kuuluu vasemmalta edestä, vaikka koneha o oikeessa laidassa enempi. kuuluu 2000-3500rpm välissä kun antaa kuormitusta, alkaa hetki kaasun painamisen jälkeen ja kytkimen ku laittaa pohjaan ja löysää kaasun ni pienen viiveen jälkee ääni vaimenee. nyt viimeaikoina huomannu et moottorin käynnistyksen yhteydes ku kiepit käväsee vähä korkeemmal ni saattaa napsuttaa sekan-kaks.
öljynä on mobilin 0W-40, ajettu pari tonnii. iha talveks tota tarkotuksel laitoin, kesäks sit 10W-60...

mistähä ääni vois tulla? takuuta on viel jälel kesää asti et et...
 
Vs: evo iv nakuttaa

tänää kuunneltii tota naputusta yhen alan äijän kanssa...
ei se kyllä moottorista tuu. äänen kuulee aika selvästi ku laittaa korvan kuskinpuoleisee pyöränkoteloo, tai sit just kabiinissa.
siel ei pitäis olla mitää liikkuvia osia juurikaa. tänää huomattii et naksuttaa myös paikallaa ku tyhjäkäynnillä lyö reilummin kaasua, napse
alkaa heti ja loppuu jossai 3000rpm kohilla, riippuen kuin pitkää tallan pitää alhaalla. kytkimen pohjaanlaitto ei vaikuta asiaan.

voisko kyseessä olla joku solenoidi tai rele? tai mittariston takana jotai mikä vois ton aiheuttaa?
 
Vs: evo iv nakuttaa

Onkos ysissä aktiivihiilisäiliötä,vag.ilaisissa ainakin sellaisesta kuuluu naputus tyhjäkäynnillä.
Sopis vaan hyvin olemaan just jossain sisälokarin alla piilossa.
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=537600&sid=7a095164f138f9423d71663d22dd7030
 
Vs: evo iv nakuttaa

ei tietääkseni?

..sit sellane uus huomio et jos ajan esim 4 vaihteella kierrokset 2000rpm ja käytän kaasun nopeesti pohjassa palauttaen heti ylös ni pohjassa käynnin jälkee naksuttelee hetken (~sec ja sit vaimenee)
 
Vs: evo iv nakuttaa

epäilyn kohteena ahtopaineensäädin ja magneettiventtiili. varmaan vaihtamalla vaan saa selville.
tos pari päivää sit pesin evon ja hallista ku ajo lämpimänä ulos ni ei ääniä. kylmänä jostai syystä vaivaa...
 
Vs: evo iv nakuttaa

Nakutus johtu loppujen lopuksi siitä että kaikki männät olivat haljennu ja 4 sylinteri orkosilla. nyt porattu ja merkki vehkeet sisässä :) ihanan kallista lystiä ;D
 
Vs: evo iv nakuttaa

jony sanoi
Nakutus johtu loppujen lopuksi siitä että kaikki männät olivat haljennu ja 4 sylinteri orkosilla. nyt porattu ja merkki vehkeet sisässä :) ihanan kallista lystiä ;D


Elämä on ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom