Evo IV uudemmalla tekniikalla ja sen kilvitys?

Oude

New Member
Liittynyt
19 Syyskuu 2011
Hakua aikani selattuani jäi vastaus vielä löytämättä. Eli mitä tulee ottaa huomioon jos hankkii tuollaisen IV evon johon on vaihdettu tekniikka uudemmasta esim. V evosta? Onko kuinka suuren työn takana kilvittäminen verraten nelosen omalla koneella olevaan?
Suunnitelmissa siis hankkia IV evo ja kiinnostaisi kerralla hommata sellainen jossa ei tarvitsisi miettiä crankwalk-ongelmia.
 
Vs: Evo IV uudemmalla tekniikalla ja sen kilvitys?

Oude sanoi
Hakua aikani selattuani jäi vastaus vielä löytämättä. Eli mitä tulee ottaa huomioon jos hankkii tuollaisen IV evon johon on vaihdettu tekniikka uudemmasta esim. V evosta? Onko kuinka suuren työn takana kilvittäminen verraten nelosen omalla koneella olevaan?
Suunnitelmissa siis hankkia IV evo ja kiinnostaisi kerralla hommata sellainen jossa ei tarvitsisi miettiä crankwalk-ongelmia.

Käytännössä tuosta ei tarviis ees mainita. Se on "sama" motti.
 
Vs: Evo IV uudemmalla tekniikalla ja sen kilvitys?

Katsastusmies ei siis sitä huomaa edes tutkimalla auton papereita? Eli rekisteröintikatsastuksessa autosta ei katsota kuin, että runkonumero täsmää? Huoletta voi siis hommata tuollaisen IV evon vaikka siihen olisi se uudempi tekniikka vaihdettukin, ei siis pitäisi tulla mitään ongelmia jatkon kannalta?
 
Vs: Evo IV uudemmalla tekniikalla ja sen kilvitys?

Moottorin tyyppi katsotaan. IV-VIII sama. Vai olisko jopa IX sama?
 
Vs: Evo IV uudemmalla tekniikalla ja sen kilvitys?

Onkos tuohon moottoriin vielä jotain omaa "sarjanumeroa" tms. millä moottorit vielä yksilöidään, joka näkyy auton papereissa? Vai onko pelkästään yleismallin moottorikoodi koneille?
 
Vs: Evo IV uudemmalla tekniikalla ja sen kilvitys?

Ja tämäkin auto on ylöjärven firmalta? ::)
Eipä siinä mitää ongelmaa ole ellei papereis mainita koneen nroa (tuskin mainitaan). Kaverilla on tämmöne "sekasikiö" juurikin.
 
Vs: Evo IV uudemmalla tekniikalla ja sen kilvitys?

Ei ole ylöjärven firmalta. En sitten taida enää keksiäkkään syytä olla ostamatta evoa :D. Mites paljonkohan tuollaiseen kilvitysprojektiin kannattaa varata rahaa? Jos ajatellaan että verot 2000-2500€ ja muut kulut 1000€ (tarvittavat paperit ja valomuutokset) niin saisikohan tuolla 3000-3500€ evon jo suomenkilpien väliin?
 
Vs: Evo IV uudemmalla tekniikalla ja sen kilvitys?

Mitä itse tsekkailin niin vastaavuustodistus reilu 600, valomuutokset 500 pinnassa + maahantuontikatsastus..sit massatodistuksesta jotain.
 
Vs: Evo IV uudemmalla tekniikalla ja sen kilvitys?

Lisäksi kannattaa varautua johkin korjaus toimiin,monesti on jotain pienempää tai suurempaa laitettavaa,vanhoista autoista kun puhutaan.
 
Vs: Evo IV uudemmalla tekniikalla ja sen kilvitys?

Oma EVO IV kilvitysprojekti on enää veropäätöstä vailla. Tähän saakka on rahaa mennyt:

Siirtokilvet autoa hakiessa 17€
3kk ajoluvan siirtokilvet taas sen 17€
E-hyväksytyt ajovalot Mätänetistä 100€
Takasumuvalo tarvikkeet 20€
Korkeudensäätömoottorit sain ilmaiseksi
Vastaavuustodistus Pakettiautopojilta 275€
Rekisteröintikatsastus jälkitarkastuksella 200€
Huoltoihin on mennyt kytkinremontti mukaanlukien n. 900€
Vielä tulee ainakin n. 20€ maksu rekisterikilvistä kun on sen aika.

Veropäätös tulee olemaan toivottavasti likempänä 2k€ kun 3k€..... ::)

Kaikenkaikkiaan sen olen huomannut että kannattaa itse selvittää mahd. paljon asioita ennenko alkaa autoa kilvittämään. Tuntuu olevan niin paljon tietämättömyyttä ja montaa mielipidettä viranomaisilla ja katsastusmiehillä asioista että säästyy paljolta jos tietää edes itse mitä tarvitsee tehdä ja mitä ei.
 
Takaisin
Ylös Bottom