Evo v huolia

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Parit viitoset tuli jaapponiasta ja toisessa laturi mykkä + puhallin/lämppäri kans ei pelaa paitsi näytöllä kaikki ok. Missä helsingissä edukkain laturin hankinta mesta ja oisko ideoita tuohon puhaltimeen... Sulakkeet pikakelauksella ok.

Sit toisessa evossa palaa ayc valo heti pian likkeellelähdön jälkeen ja perä paukahtelee ilkeästi kun antaa kunnolla runttua... Idiksiä?

Mikä on muuten tuo nappula käsijarrun vieressä?

Pitänee liittyä clubin jäseneksi nyt kun omistaa tuon toisen virallisesti ja tiiä vaikka joskus pääsis sillä ajamaanki ;D
 
Vs: Evo v huolia

käsijarrun vieressä oleva nappula on välijäähdyttimen vesiruiskutus.
vesi haihtuessaan kylmentää imuilmaa. ;)
 
Vs: Evo v huolia

Silleen pieni vinkki, täällä on yllättävän monta evoa hankittu ja kantsii kokeilla tuota haku nappia tuosta ylhäältä, mutta tän kerran esim AYC osalta voit käyttää hakua:
saattaa tulla tämmöinen setti eteen josta sit voi katella esim sen videon jossa näkyy että vikakoodit pystyy suht helposti lukee kun selvittää vaan pinnien 1 ja 4 paikat.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=33802.0

Perän paukahtelu kyllä viittaa siihen että pääsette ah niin kuuluisaan ayc-remonttiin, tai ottamaan sen pois.

Ja mitä laturiin ja puhaltimeen tulee, niin jotenkin en usko että molemmat ois rikki. Varsinkaan puhallin. (Tokihan se on mahdollista, mutta tästä ois kyllä kai pitänyt lukea tarkastus-sheetissäkin?)
Joten en uskalla sanoa muuta kuin että konehuoneen sulakkeet kantsii kattoa kans, ja fusible linkit siitä + kaapelista ja varmistaa että laturilta tosissaan menee johto sinne akulle, siinä kun on useampi johto samassa ja voihan olla että joku on vaikka tipahtanut johonkin näkymättömiin/huonosti kii, tai akku paskana ja ei ota virtaa vastaan..

Sitä en tiedä saako jostain jonkun sopivan laturin autoon meinaan se orkkis taitaa maksaa yli tonnin.
 
Vs: Evo v huolia

TAtista vinkeistä! Millos sitä nappia ois suotavaa painella...? 8)

sit juu johto tsekattu ja akku uusittu mut ei pelaa...joku tarvike laturi oli 369€ tyrkyllä.

Mite arvokasta ayc remontti on about... Tietty riippuu vaik mistä ja kyl jotain hakuja teinkin ja tuon vikakoodijutun löysin. Pitänee siitä lähtä purkamaan..
 
Vs: Evo v huolia

Normaali ajossa tuskin tarvii painella. Ehkä radalla jos silloinkaan.
 
Vs: Evo v huolia

Riippuu mikä AYC:ssä rikki..

Pumput taitaa olla 1500-2000 eur tienoolla ja jos perä rikki niin 2000 eur siihenkin saa varata. Viisaammat korjatkaa.

Pumpun nesteiden vaihto sekä AYC-"pakan" nesteiden vaihto voi jo auttaa tuohon ongelmaan. Suosittelen tätä vaihtoehtoa ensi ennen mitään radikaalimpaa.
 
Vs: Evo v huolia

cubeqtio sanoi
Riippuu mikä AYC:ssä rikki..

Pumput taitaa olla 1500-2000 eur tienoolla ja jos perä rikki niin 2000 eur siihenkin saa varata. Viisaammat korjatkaa.

Pumpun nesteiden vaihto sekä AYC-"pakan" nesteiden vaihto voi jo auttaa tuohon ongelmaan. Suosittelen tätä vaihtoehtoa ensi ennen mitään radikaalimpaa.

Perien hinnat taitaa olla lähempänä 500 euroa. Eikä sitä pumppuakaan välttämättä kannata hankkia timanttitiskiltä tuohon hintaan. Mutta tosiaan nesteiden vaihto kannattaa ensin kokeilla. Pamahtelu ei ihan normaalioireisiin kuulu, "donkey noise" lienee se tavallisin.
 
Vs: Evo v huolia

nokonzok sanoi
Perien hinnat taitaa olla lähempänä 500 euroa. Eikä sitä pumppuakaan välttämättä kannata hankkia timanttitiskiltä tuohon hintaan. Mutta tosiaan nesteiden vaihto kannattaa ensin kokeilla. Pamahtelu ei ihan normaalioireisiin kuulu, "donkey noise" lienee se tavallisin.

Selvä.

Tää "donkey noise" -ääni on sellainen jännä. Moottorijarrutuksessa ainakin omassa kuuluu jos AYC -öljyt ovat vanhat. Pitää semmoista "UUUUuuuuuuuuu...uuuuuu..." Meinaan itselläni on nyt aika näänetön voimansiirto kun uudet castrollit joka paikassa.
 
Vs: Evo v huolia

Juu se oli aika kova pamaus aina kun ahdot nousi lähelle kiloa... Tasasella kaahauksella ei kuulu/tunnu mitään ja vaikka vetää rajottimeen asti vauhdit
 
Vs: Evo v huolia

Jos se paukkuu suoralla kiihdyteytäessä niin silloin se ei ole ayc vika. Jossain tuennassa välyksiä, kardaanin nivelet tai sitten perän pinjoni ja lautaspyörä ovat ihan päreinä.

Ihan mielenkiinnosta, ovatko suoraan diilerin varastosta ostettuja autoja? Esim tradecarview sivuilta löydettyjä?
 
Vs: Evo v huolia

Noniin laturin kun vaihtoi niin jo alkoi lämppäri/puhallinkin pelaamaan :peukku

Uutena huolena sit nyt kun pääsi ajamaan:
Nykii reilussa kiihytyksessä (ja ei ihan niin vetävä ku pitäs munsta) ja tyhjäkäyntikin vähän röpöttävää...taidan hakea ensin uudet tulpat ja lähtä siitä liikkeelle. Saipahan tuoretta bensaakin koneeseen. Ratti kun on ääriasennossa niin edestä pikkusen ehkä lonksahtaa kännettäessä...oiskohan joku pallonivel ehkäpä ::)
 
Vs: Evo v huolia

Voe helevata...eipä se sitte lataakkaa uudellakaa laturilla...ainakaa enää...taas o akku finaalissa ja auto eli omaa elämää nytkyttämällä...menee mielenkiintoseksi.

Sain vinkkejä, että voisko olla virtalukonpohja ongelma (herätevirta) tai sit ei vaan näy ulospäin tuosta isosta sulakkeesta että ois paskana...?

noh ainaki o uus laturi ja hihna (ei tiä oisko voinu jo mennä paskaksi seki), tulpat ja ilmanputsari.
 
Vs: Evo v huolia

Muistaakseni eräällä jäsenellä tarvikelaturi kesti pari päivää ja särki sitten useita elektroniikkabokseja autosta ylijännitteellä. Eli ei laturin uusi hajoaminenkaan täysin poissuljettua ole vaikka epätodennäköistä onkin.
 
Vs: Evo v huolia

Joo ois kyl paskaa tsägää tuo...ei ois kestäny montaa kilometriä heh... huomenna poääsen ehkä vikakoodeja lukeen mut eihän niistä tähän välttis oo apua...
 
Vs: Evo v huolia

pitäskö jossain vaiheessa näkuä ihan akun näköinen valo taulussa...semmoista kun ei näy missään vaiheessa...oon vissii katellua vikavaloa ???
 
Vs: Evo v huolia

Voipi kuulemma olla, että jos on se lamppu palanu kojetaulusta niin herätevirta ei mene läpi laturille ;D oispa aika helppo fixi jos näin olis
 
Vs: Evo v huolia

Aki666 sanoi
mitens tuo mittaristo lähtee irti, että pääsis lamppuihin käsiksi?

Mittariston kehyksen ruuvit irti ja kehys pois.

Sen jälkeen neljä mittariston ruuvia irti ja mittaristo lähtee irti vetämällä.

Mahtuu aika huonosti tulemaan airbag ratin takaa, mutta onnistuu kun vähän pujottelee ja pelaa korkeussäädöllä.
 
Vs: Evo v huolia

se on ilmeisesti nuilla kahdella ristipäällä ylhäältä? häätyy odotella päivän valoa ja tsekata se lamppu...
 
Vs: Evo v huolia

Aki666 sanoi
se on ilmeisesti nuilla kahdella ristipäällä ylhäältä? häätyy odotella päivän valoa ja tsekata se lamppu...

Muistaakseni kehyksessä ei muita ruuveja ollut paitsi jotain klipsejä jotka lähtevät vetämällä irti.
 
Vs: Evo v huolia

ast sanoi
Muistaakseni eräällä jäsenellä tarvikelaturi kesti pari päivää ja särki sitten useita elektroniikkabokseja autosta ylijännitteellä. Eli ei laturin uusi hajoaminenkaan täysin poissuljettua ole vaikka epätodennäköistä onkin.
Kerkisit ensin. 2 päivää tosiaan kesti tarvikelaturi. Nyt alkuperäisessä laturissa tarvikesäädin. Vedin akulta maajohdon suoraan laturin kylkeen mutta en kerkiny niin paljoa ajamaan että voisin sanoa toimiiko. Kyllä noi sähköviat on aika mysteereitä. Toivottavasti keksit mikä mättää.

Vähän soittelin uudesta perästä ni 6 ayc perä 600€
 
Vs: Evo v huolia

Bosch sanoi
Kerkisit ensin. 2 päivää tosiaan kesti tarvikelaturi. Nyt alkuperäisessä laturissa tarvikesäädin. Vedin akulta maajohdon suoraan laturin kylkeen mutta en kerkiny niin paljoa ajamaan että voisin sanoa toimiiko. Kyllä noi sähköviat on aika mysteereitä. Toivottavasti keksit mikä mättää.

Vähän soittelin uudesta perästä ni 6 ayc perä 600€

Siinäkin on ollut kyllä mäihä kohillaan heh...mut nyt kun muistelen niin en oo tosiaan sitä akun kuvaa nähny kertaakaan autossa eli herätevirtaan se tuntuis viittaavan ja jos oikein tuuri käy niin ois vaan tuo lamppu vika...harvinainen mutta kuulemma mahdollinen...

tuo perä nyt sit ei paha oo...häätyy kaverille vinkata jos siellä vika
 
Vs: Evo v huolia

Ja jos jotain rs:n perää miettii ni aika kalliiksi tulee. Jos sattuu halvalla tulemaan vastaan ni kannattaaa ostaa pois. Käytetty kannattaa kyllä kuitenkin avata ja tarkistaa. Uuden rs:n perän hinta 2400€ suomesta ja toiset vetarit, perän kiinnikkeet pitää hommata ja ilmeisesti kardaania lyhentää. Että onhan siinä oma homma. Melkee jos ei tehon puolesta ole tarvetta ni ostaa toisen ayc perän.
 
Vs: Evo v huolia

Onkos niitä muita lukkoperäisimiä tarjolla kuin ayc tai rs? Veikkaan kans ettei niitä rs:n periä paljon vapailla markkinoilla pyöri... ja vähän off topic, että mitä tehoja tuo ayc kestää?
 
Vs: Evo v huolia

Aki666 sanoi
Siinäkin on ollut kyllä mäihä kohillaan heh...mut nyt kun muistelen niin en oo tosiaan sitä akun kuvaa nähny kertaakaan autossa eli herätevirtaan se tuntuis viittaavan ja jos oikein tuuri käy niin ois vaan tuo lamppu vika...harvinainen mutta kuulemma mahdollinen...

Tai sitten vaihtoehtoisesti ovela myyntimies japanissa on ollut tietoinen että laturi paskana ja poistanut lampun. (tai sitten että se on oikeasti mennyt jotenkin "rikki"),
toivottavasti se ois nuinkin helppo juttu. Tuntuu vaan aika uskomattomalta että auton tärkein sähkölaite ois pois kuvioista palaneen lampun takia. :eek:
 
Vs: Evo v huolia

Sano älä muuta...kunhan töiltä ennättää niin ekana kyl tsekkaamaan se lamppu peukalot ja varpaat pystössä... Oisko muuten kellään laittaa fotoa minkä letkun väliin tuo ahtopainemittarin t-kappale kantsii laittaa? Pakko asentaa sekin siihen niin pääsee tsiigaileen ettei oo vuotoja tms, kun saa eka pelaan noin muut ;Den tuon ...kaikkia lisämittareita ja timereita, rev speed metereitä asenneltu muttei painemittaria ::)
 
Vs: Evo v huolia

Aki666 sanoi
Sano älä muuta...kunhan töiltä ennättää niin ekana kyl tsekkaamaan se lamppu peukalot ja varpaat pystössä... Oisko muuten kellään laittaa fotoa minkä letkun väliin tuo ahtopainemittarin t-kappale kantsii laittaa? Pakko asentaa sekin siihen niin pääsee tsiigaileen ettei oo vuotoja tms, kun saa eka pelaan noin muut ;Den tuon ...kaikkia lisämittareita ja timereita, rev speed metereitä asenneltu muttei painemittaria ::)

Timerilla ilmeisesti meinaat turbotimeria? Ei sulla siinä sitten näy ahtopaineet? Itsellä näkyy timerissa paineet myös.
 
Vs: Evo v huolia

no iteasiassa näyttääpä näkyvän ja se on joku dual turbo timer mut pitäähän se olla ihan oikea mittari muiden kaverina siellä ;D
 
Vs: Evo v huolia

Eikös ole myös tarjolla ayc:n kuoriin olevia lukkoja? Carbonetics ??? tms. Sit vois heittää sen pumpunki vekeen sieltä.
 
Vs: Evo v huolia

100A sulake oli ku oliki poikki... mikähän lie aiheuttanu :eek: eikä tietenkää taija tänään saada uutta perkule mistää tilalle... mitenhän tuon saa irti muuten ku tuntus aika tiukasa olevan :p
 
Vs: Evo v huolia

Aki666 sanoi
100A sulake oli ku oliki poikki... mikähän lie aiheuttanu :eek: eikä tietenkää taija tänään saada uutta perkule mistää tilalle... mitenhän tuon saa irti muuten ku tuntus aika tiukasa olevan :p
onkoha se ruuvil kiinni sivusta?
 
Vs: Evo v huolia

Harri K sanoi
onkoha se ruuvil kiinni sivusta?

Heh...joo aikansa kun raapi päätä niin löyty se eka ruuvi ja sit kun ottaa koko sulakeboksin irti niin löyty toinen ruuvi kaaren puolelta...nyt jännää kun saan uuden sulakkeen vartin sisään :peukku
 
Vs: Evo v huolia

HÖNKIIII :peukku

ainoat jäljelle jäävät ropleemat: lämppäri/puhallin puhaltaa koko ajan parilla eri voimakkuudella...ei saa off asentoon lainkaan ???

sit ahtopaineita nostaa jopa 1,5 asti ???
 
Vs: Evo v huolia

Aki666 sanoi
Onkos niitä muita lukkoperäisimiä tarjolla kuin ayc tai rs? Veikkaan kans ettei niitä rs:n periä paljon vapailla markkinoilla pyöri... ja vähän off topic, että mitä tehoja tuo ayc kestää?
No ei ainakaan 520hp tuntunu kestävän. Yhdellä clubilaisella taas on kestäny samat. Noi 2 perämurikkaa ne vaihtoehdot. Lukkoja voi kyllä sisälle vaihtaa erilaisia.
Maxxximus sanoi
Eikös ole myös tarjolla ayc:n kuoriin olevia lukkoja? Carbonetics ??? tms. Sit vois heittää sen pumpunki vekeen sieltä.
Ayc kuoret on juuri se ongelma. Riittävästi voimaa ni alkaa alumiini elämään joka taas muuttaa hammaskosketusta joka sitten rikkoo hampaat. Ayc kuoret kun on alumiinia ja rs kuoret terästä.
Aki666 sanoi
HÖNKIIII :peukku

ainoat jäljelle jäävät ropleemat: lämppäri/puhallin puhaltaa koko ajan parilla eri voimakkuudella...ei saa off asentoon lainkaan ???

sit ahtopaineita nostaa jopa 1,5 asti ???
Onko vielä vakio bpumppu? Jos on ni ei kestä ahdon nostoa. Muutenkin kannattaa seoksia katella ettei mene laihalla. Fiksuinta vaihtaa walbro tankkiin jos ei ole jo vaihdettu ja sitten penkkiin säätöön ja jos ei automaattisesti tee ni pyytää kuuntelemaan nakutukset. Säästyt moottorivaurioilta joita ei kenellekään toivota :peukku
Aki666 sanoi
100A sulake oli ku oliki poikki... mikähän lie aiheuttanu :eek: eikä tietenkää taija tänään saada uutta perkule mistää tilalle... mitenhän tuon saa irti muuten ku tuntus aika tiukasa olevan :p
Mulla kanssa poltti saman sulakkeen mutta samalla myös hks:n ecun, airbag:n ecun, kattoluukun moottorin ja puhaltimen vastuksen.
 
Vs: Evo v huolia

Pitää tutkia sieltä huoltoluukusta mikä pumppu tuossa on. Voispa siis olla et kärähtäny lämppärin vastus tai jotain kun ei saa pois päältä sitä mut voi kuite onneksi säätää lämpötilaa. Miten muuten oireilu nuo kärähtäneet paikat ni tietäs josko itelläki paskana? Ja seokset kyl pakko tsekata...vanhat tulpat oli vähän ikävän vaaleat
 
Vs: Evo v huolia

Bosch sanoi
Kaikki mitkä kärähtäny ni ei toimi ollenkaan ;)

Ilmottiko vikavaloina nuista vioista esim abs valo ja moottorin vikavalo? Mulla kun ei oo vikavaloja lainkaan näkyvissä mut ilmastointi kyl pauhaa kokoajan päällä
 
Vs: Evo v huolia

apropoo...missä se vastus on...koitin kaverin kans katella ja onko se kyseisen foton näköinen, kun ei tarvikemyyjä ollu ihan varma?
 

Liitetiedostot

  • vastus.JPG
    vastus.JPG
    50 KB · Lukukerrat 563
Vs: Evo v huolia


repsikan jalkatilassa tuo 86347 osa
 

Liitetiedostot

  • 155_0103E9AA7T.png
    155_0103E9AA7T.png
    30 KB · Lukukerrat 565
Vs: Evo v huolia

Peitemuovilevyn altahan se löytyi kaverin pienten kätösten avustamana. Kuvassa oleva vastus ei käy... Löytypähän samalla vänkärin penkin alta velcrolla kiinnitetty 100w aktiivi subbari heh. Oli ihmettely eka et mikähän boksi tuo tuolla on
 
Vs: Evo v huolia

Aki666 sanoi
Ilmottiko vikavaloina nuista vioista esim abs valo ja moottorin vikavalo? Mulla kun ei oo vikavaloja lainkaan näkyvissä mut ilmastointi kyl pauhaa kokoajan päällä
Moottorin vikavalo ei palanu. Ei vaan lähteny käyntiin. SRS valo palaa edelleen. Ei mitään muuta.
 
Vs: Evo v huolia

Kävin tankkaamassa tänään Porvoossa V-poweria ja ajelin Espooseen ilman ongelmia. Espoossa mä ajoin vielä puol tuntia myöhemmin lyhyen lenkin kotiin. 3h myöhemmin piti taas lähtee matkaan, mutta ku auton käynnisti, niin se pysy käynnissä about 3 sekuntia ja sammu moottorin vikavalon kanssa.... Ennen oli 98'a tankissa. Voisko v-power laittaa sen noin sekasin, ettei pysy käynnissä? Ennen ei oo ollu sekakäytössä onglemia. Anybody?
 
Vs: Evo v huolia

Kuulostaa kyllä oudolle...ei kyl tuossa "sekakäytössä" pitäs mitään ropleemaa olla...etkä vahingossa laittanu sitä 95 lirua sinne?
 
Takaisin
Ylös Bottom