Kirjoitetaanpas tännekkin vähän juttua.
Eli auto hommattiin Saksasta Nokonzokin avustuksella. Pienen byrokratia väännön jälkeen saatiin kilvet autoon.
Auton kunto vastasi todella hyvin myyjän selityksiä eikä mitään valittamista löytynyt nähdessäni auton ensimmäisen kerran.
Vaikka auto oli valmis ajoon jotain pientä täytyy aina tehdä ;D
ST-Motors kävi läpi auton ja vaihtoi öljyt samalla. Katsastuksessa kävi ilmi että pakokaasut on vähän korkealla ja syy löytyi hajalla olevasta katalysaattorista. Taakse vaihdettiin myös uudet jarrulevyt ja palat samalla.
Kuukauden verran ajoin autolla vakiokuosissa sen jälkeen alkoi ehostus.
roiskeläpät tilattiin Englannista
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_RS/mudflaps.JPG
Tarrat tuli myös Englannista
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_bilder/evo_side.jpg
renkaiksi valittiin Dunlop Direzza 02G (tilattiin Ruotsista ovat vielä Tukholmassa)
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_RS/rdack_dunlop_dz02g.jpg
alkuperäiset Recarot korvattiin TME version punaisilla
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_RS/DSC01615.JPG
vaihdevälin lyhennin löytyi käytettynä Ruotsista
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_RS/seq_install-06.jpg
jarrulevyt ja palat laitettiin uusiksi Black Diamondin tuotteilla
http://www.blackdiamondperformance.com/images/disc_fitment.jpg
uusi alusta tilattiin japanista malli Tein mono flex (alusta vielä pahvilaatikossa)
Osa tavaroista on jo kiinni autossa osa vielä maailmalla.
Ettei elämä olisi liian helppoa muutaman pikkuhuollon on joutunut tekemään.
Öljynlauhduttimen liitin halkesi talvella. Onneksi havaittiin ajoissa eikä mitään kerennyt tapahtua.
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_RS/liitin.JPG
Kuukausi takaperin alkoi edestä kuulua kolinaa käännettäessä jyrkästi oikealle. Alustan ja muiden tarkistusten jälkeen päädyttin siihen että ääni tulee etulukosta. Foorumeita selaamalla löytyi artikkeleita RS mekaanisen lukon pulttien hajoamisesta.
Pienen tutkimisen jälkeen päätettiin irroittaa lukko ja kurkata sisälle.
Tämmöistä sieltä löytyi
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_bilder/lukko/1.jpg (kuvassa uusi ja poikki mennyt pultti)
Lisää kuvia lukosta
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_bilder/lukko/
Samalla tuli sitten uudet öljyt laatikkoon ja lukkoon.
Eli auto hommattiin Saksasta Nokonzokin avustuksella. Pienen byrokratia väännön jälkeen saatiin kilvet autoon.
Auton kunto vastasi todella hyvin myyjän selityksiä eikä mitään valittamista löytynyt nähdessäni auton ensimmäisen kerran.
Vaikka auto oli valmis ajoon jotain pientä täytyy aina tehdä ;D
ST-Motors kävi läpi auton ja vaihtoi öljyt samalla. Katsastuksessa kävi ilmi että pakokaasut on vähän korkealla ja syy löytyi hajalla olevasta katalysaattorista. Taakse vaihdettiin myös uudet jarrulevyt ja palat samalla.
Kuukauden verran ajoin autolla vakiokuosissa sen jälkeen alkoi ehostus.
roiskeläpät tilattiin Englannista
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_RS/mudflaps.JPG
Tarrat tuli myös Englannista
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_bilder/evo_side.jpg
renkaiksi valittiin Dunlop Direzza 02G (tilattiin Ruotsista ovat vielä Tukholmassa)
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_RS/rdack_dunlop_dz02g.jpg
alkuperäiset Recarot korvattiin TME version punaisilla
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_RS/DSC01615.JPG
vaihdevälin lyhennin löytyi käytettynä Ruotsista
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_RS/seq_install-06.jpg
jarrulevyt ja palat laitettiin uusiksi Black Diamondin tuotteilla
http://www.blackdiamondperformance.com/images/disc_fitment.jpg
uusi alusta tilattiin japanista malli Tein mono flex (alusta vielä pahvilaatikossa)
Osa tavaroista on jo kiinni autossa osa vielä maailmalla.
Ettei elämä olisi liian helppoa muutaman pikkuhuollon on joutunut tekemään.
Öljynlauhduttimen liitin halkesi talvella. Onneksi havaittiin ajoissa eikä mitään kerennyt tapahtua.
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_RS/liitin.JPG
Kuukausi takaperin alkoi edestä kuulua kolinaa käännettäessä jyrkästi oikealle. Alustan ja muiden tarkistusten jälkeen päädyttin siihen että ääni tulee etulukosta. Foorumeita selaamalla löytyi artikkeleita RS mekaanisen lukon pulttien hajoamisesta.
Pienen tutkimisen jälkeen päätettiin irroittaa lukko ja kurkata sisälle.
Tämmöistä sieltä löytyi
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_bilder/lukko/1.jpg (kuvassa uusi ja poikki mennyt pultti)
Lisää kuvia lukosta
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_bilder/lukko/
Samalla tuli sitten uudet öljyt laatikkoon ja lukkoon.