Evo V winkuinisee

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Tossa rupes femma pitämään samantyylistä ääntä, niinku jarrut laahais ja inisee/kilisee, mutta ääni tulee moottorista. Ainoastaan matalilla kierroksilla riippumatta auton vauhdista. Ideoita?
 
Vs: Evo V winkuinisee

Ja nyt se ääni hävis...
 
Vs: Evo V winkuinisee

Mulla hiukan samaa vaivaa käynnistäessä. Eli starttauksen jälkeen kuuluu pieni volahdus/ kahnuttava ääni. Hihnat ok. Missään muussa tilanteessa ääntä ei kuulu?
 
Vs: Evo V winkuinisee

rs2002 sanoi
Mulla hiukan samaa vaivaa käynnistäessä. Eli starttauksen jälkeen kuuluu pieni volahdus/ kahnuttava ääni. Hihnat ok. Missään muussa tilanteessa ääntä ei kuulu?

Kylmällä mullakin vonkasee, mutta ei kuulemma aiheuta toimenpiteiä...
 
Vs: Evo V winkuinisee

rs2002 sanoi
Mulla hiukan samaa vaivaa käynnistäessä. Eli starttauksen jälkeen kuuluu pieni volahdus/ kahnuttava ääni. Hihnat ok. Missään muussa tilanteessa ääntä ei kuulu?

Mulla teki entinen evo4 samaa käynnistäessä ja syy oli moniurahihna ja sen kiristin... Oli päässy jonkun verran p*skaa sinne kiristimeen ni ei pelannu enää kunnolla. Hihnan vaihto ja kiristimen putsaus kunnolla

EDIT: olitki näköjään laittanu että hihnat ok..
 
Vs: Evo V winkuinisee

Kiristimenpyörän laakerin kunto on helppo todeta,ottaa oikeanpuolen etupyörän irti,suojamuovi siitä moottorin kohdalta pois ja 1/2" räikällä kääntää kiristimen löysälle ja koittaa pyörittää rullaa käsin,että rallattaako laakeri.
Tuon kiristimen voi lukita hihnan vaihdon ajaksi/laakerin testaamisen ajaksi laittamalla ruuvimeisselin kiristimen alareunassa olevasta reijästä läpi.
Omaani meinaan justiin olen vaihtamassa laakeria,pitää tänään hakea sinne uusi.
Olikos tuolle laakerille muuten jotain erikoisempia vaatimuksia,piti kestää suurempia kierrosnopeuksia tms. ,vai muistanko ihan väärin?
 
Vs: Evo V winkuinisee

Manq sanoi
tuossa lainaus vanhasta topicista
Muistelinkin jotain tälläistä lukeneeni,mutta kerkesin jo laakerin hakea,joka tuskin on tuo c3 mallia,mutta kestää minkä kestää.

Edit:Olihan se laakeri c3 ,aivan vahingossa :)
 
Vs: Evo V winkuinisee

kysytääs täällä topikissa, eli oma nelonen kanssa inisee ja tossa yks päivä sitte tarkastelin moniurahihnan ja kiristimet yms... no kiristin ei kiristä hihnaa kunnolla (jotenkin jumissa) mutta sen laakeri oli kyllä ihan ok muuten mutta pientä klappia siinä, sitten huomasin että kampiakselin hihnapyörän oikealla puolella vähän ylempänä oleva ''taittorulla'' minkä hihna vain kiertää ympäri niin siinä on laakeri paskana (rohisee kun käsin pyöritteli) mutta mutta, en camskilliltä löytänyt tuota taittorullaa kirveelläkään. uusi kiristin löytyi sieltä kyllä mutta eikö tätä taittorullaa sitten camskillin kautta saakkaan??
 
Vs: Evo V winkuinisee

maurichia sanoi
kysytääs täällä topikissa, eli oma nelonen kanssa inisee ja tossa yks päivä sitte tarkastelin moniurahihnan ja kiristimet yms... no kiristin ei kiristä hihnaa kunnolla (jotenkin jumissa) mutta sen laakeri oli kyllä ihan ok muuten mutta pientä klappia siinä, sitten huomasin että kampiakselin hihnapyörän oikealla puolella vähän ylempänä oleva ''taittorulla'' minkä hihna vain kiertää ympäri niin siinä on laakeri paskana (rohisee kun käsin pyöritteli) mutta mutta, en camskilliltä löytänyt tuota taittorullaa kirveelläkään. uusi kiristin löytyi sieltä kyllä mutta eikö tätä taittorullaa sitten camskillin kautta saakkaan??

ota kiristin irti ja laita päiväks kylpemää öljyy.. autto mulla hyvin eikä tarttinu uutta ostaa :p

Tosta taittorullasta en osaa sanoa, pystyykö vaihtaa pelkän laakerin?
 
Vs: Evo V winkuinisee

kiristinrullan laakerissa oli pientä välystä sivuttain havaittavissa niin sen takia meinasin sen vaihtaa kokonaan uuteen kun hajoaisi kuitenkin kohta heti perään... tuosta taittorullan laakerin vaihdosta en osaa sanoa, viisaammat vois kertoa jotain infoa sitä koskien... ::)
 
Vs: Evo V winkuinisee

Oma auto on 9 mutta pitää sellasta jännää vinkumisääntä koko ajan. Yläkierroksilla ei enää kuulu kun putki pitää jo hirveetä mökää. Kuulostelin, että tulis ohjaustehostimen öljypumpusta. Onko muilla ollu samaa vai kuuluuko sen pitääkin ääntä?? En oo vielä kerinny tutkii sen paremmin.
 
Vs: Evo V winkuinisee

emsii sanoi
Oma auto on 9 mutta pitää sellasta jännää vinkumisääntä koko ajan. Yläkierroksilla ei enää kuulu kun putki pitää jo hirveetä mökää. Kuulostelin, että tulis ohjaustehostimen öljypumpusta. Onko muilla ollu samaa vai kuuluuko sen pitääkin ääntä?? En oo vielä kerinny tutkii sen paremmin.


Mulla aina välillä kuuluu tyhjäkäynnillä kone lämpösenä
 
Takaisin
Ylös Bottom