Evo X

Vs: Evo X

marko_h sanoi
Startin mukaan uusi evo on siirtynyt premiumluokkaan eli tarkoitus on kilpailla saksalaisten laatuautojen kanssa. Onkohan Mitsun tarkoituksena tosiaan vaihtaa Evojen asiakaskunta lopullisesti varakkaisiin perheautoilijoihin, jotka haluavat ajella mukavalla autolla ja Evon imagolla eivätkä välitä varsin vaisusta kiihtyvyyslukemasta (6,3 sek 0-100)

Taloudellisesti tämä lienee Mitsulta hyvä valinta mutta on se silti sääli, että näin käy :nykii
Ei noita Startinkaan löpinöitä kannata ihan varauksetta niellä. Näkemäni perusteella tossa X:ssä ei ole mun mielestä IX:iä premiumimpaa muu kuin varustelu. Startin mukaan IX näytti X:n verrattuna "omatekoiselta". Milläköhän perusteella? X:n spoileri näytti mielestäni enemmän omatekoiselta kuin IX:n hiilikuitusiipi. Täytyy kumminkin muistaa että noi arvot ovat toistaiseksi vaan ilmoitusarvoja. Sitä ei tiedä, vaikka tosilukema olisi 5,0sek 0-100. Myönnettäköön, että toi alhainen huippunopeuslukema (242km/h) näyttää oudolta.
 
Vs: Evo X

Ei toi ulkonäkö oikeen ton konseptista laimennuksen jälkeen iskenyt joten tuo videon info kohdassa oleva "The Evo looks stunning!"
pisti hieman epäilemään, mutta kyllä tuossa RS kuosissa näyttää ainakin omaan silmään hyvältä :peukku.
http://www.youtube.com/watch?v=pz_m0P6REtI
 
Vs: Evo X

Onko kukaan nähnyt Top Gearin tai Fifth Gearin koeajoa? Voin kuvitella ne kommentit, Clarkson haukkuu "flappy paddle gearboxin" alimpaan helvettiin ja Tiff kommentoi naama sitruunana "It understeers!"...

Startin koeajon perusteella näyttää että auto on juuri sitä mitä pelkäsinkin. ::)
 
Vs: Evo X

Tuo auton mutkakäytös melkein eniten sapettaa...Ja tietysti painokin. Ja tehot(piti tulla 320HV). :mad:
 
Vs: Evo X

-JP- sanoi
Onkos ne jo tehty/tullu ulos TV:stä jossain päin maailmaa ?

Ei tietoa, jotenkin oletin kun Starttikin pääsi jo auton ajamaan. Mutta ehkä noita vähemmän diplomaattisia arvioita joutuu vielä hetken odottamaan :)
 
Vs: Evo X

ast sanoi
Ei tietoa, jotenkin oletin kun Starttikin pääsi jo auton ajamaan. Mutta ehkä noita vähemmän diplomaattisia arvioita joutuu vielä hetken odottamaan :)

Fifth Gear ja Top Gear on molemmat tällä hetkellä tauolla, joten hetki joudutaan vielä odottamaan.
 
Vs: Evo X

Niitä odotellessa pari pätkää:
http://www.youtube.com/watch?v=Vgk2Aw-Vo2Q
http://www.youtube.com/watch?v=1vBN6c9yY0o&feature=related
 
Vs: Evo X

Kyllä tuon auton suorituskyky todella ihmetyttää. Kun evot tulivat markkinoille, kiihtyvyydessä hätyyteltiin nopeita autoja. Esim. Ferrari 348 GTS:n kiihtyyvyyslukema oli autotalli.comin mukaan 5,6 sek vuosina 1993-1994 ja evot pystyivät parempaan tuohon aikaan. Nykyisillä lukemilla hätyytellään lähinnä type-r civicejä ja GTI Golfeja :-\

Mielestäni nykyisen Evon pitäisi kiihtyä 0-100 reilusti alle 5 sekunnissa, mielellään 4,5 sekunnissa. Ja tämä olisi hyvin saavutettavissa, jos tuo paino oltaisiin pidetty kurissa eli max 1300-1400 kg ja tehot olisivat nousseet esim. 350 hv paikkeille.
 
Vs: Evo X

Ystävät hyvät, pysymällä vanhemmissa Evoissa, kaikki se hauskuus mikä kympistä puuttuu on saavutettavissa murto-osalla kustannuksista!
 
Vs: Evo X

nokonzok sanoi
Ystävät hyvät, pysymällä vanhemmissa Evoissa, kaikki se hauskuus mikä kympistä puuttuu on saavutettavissa murto-osalla kustannuksista!

Tuohon voisi vielä lisätä ,että kun uuden ja edellisen mallin hinta ero nousee about 15k € ...ei ole enää varaa uudemmilla ajella.
 
Vs: Evo X

ast sanoi
Onko kukaan nähnyt Top Gearin tai Fifth Gearin koeajoa? Voin kuvitella ne kommentit, Clarkson haukkuu "flappy paddle gearboxin" alimpaan helvettiin ja Tiff kommentoi naama sitruunana "It understeers!"...

Startin koeajon perusteella näyttää että auto on juuri sitä mitä pelkäsinkin. ::)
Kaverin mukaan koeajo olisi tullut viimeviikolla Fifth Gearin jaksossa, mutta ei se JIMiltä ainakaan tullut. Jos sitten Discoveryltä olisi tullut...
 
Vs: Evo X

marko_h sanoi
Kyllä tuon auton suorituskyky todella ihmetyttää. Kun evot tulivat markkinoille, kiihtyvyydessä hätyyteltiin nopeita autoja. Esim. Ferrari 348 GTS:n kiihtyyvyyslukema oli autotalli.comin mukaan 5,6 sek vuosina 1993-1994 ja evot pystyivät parempaan tuohon aikaan. Nykyisillä lukemilla hätyytellään lähinnä type-r civicejä ja GTI Golfeja :-\

Mielestäni nykyisen Evon pitäisi kiihtyä 0-100 reilusti alle 5 sekunnissa, mielellään 4,5 sekunnissa. Ja tämä olisi hyvin saavutettavissa, jos tuo paino oltaisiin pidetty kurissa eli max 1300-1400 kg ja tehot olisivat nousseet esim. 350 hv paikkeille.
Joo... Mitenköhän brittilehdissä muuten ilmoitetaan Evo8 FQ-300:n kiihtyvyys arvoksi 4,8sek 0-100? Kuullostaa aika nopealta 305 heppaiseksi autoksi. Monesta suomen Evo9:stä on kuulemma sama teho löytynyt... Ja sitten tuosta painosta, miksiköhän IX:n manuaalin mukaan auton omamassa on 1465kg ja rekisteriotteessa on 1540kg? Eikö autolla ole vain yksi omamassa?
 
Vs: Evo X

Euroopassa omamassaan lasketaan mukaan 75 kg kuljettaja tietyn vuoden jälkeen rekisteröidyissä autoissa. Tarkkaa vuotta en muista mutta 1996 paikkeilla.
 
Vs: Evo X

Surkeaa on mielestäni kyllä juuri se että evo alkaa jäädä melkein kaiken maailman typeR laitteiden tasolle. Mietitään että vuonna 93 evo III oli 265hp, Corvette 290hp. Kilot noin 1250 vs 1300. Nyt vuonna 2008 evo X 295hp ja n 1600kg. Corvette 430hp ja 1350kg. ELI, corvetessa kehitys huikeaa, ja mukana on tullut myös "luxusta". Mikä on evon kehitys? Pulskistunuthan se on, ei juuri muuta... taitaa olla EVO IX viimeinen todellista lajiaan. Ja älkää sanoko että onhan aina FQ versioita, niimpä on... mutta on corvetestakin Zo6 ja Zr1...

Mutta näin suurena evo fanina ja japanilaisten suuren käyryyden ystävänä on se hyvä että japanissa vielä yritetään. uusi GTR on melko maukas. Ja toivotaan että se evo x nyt ei ihan vesiperää vedä... mutta eipä taida enää lambojen perässä perässä pysyä kuten edeltäjänsä
 
Vs: Evo X

Tjoki sanoi
Surkeaa on mielestäni kyllä juuri se että evo alkaa jäädä melkein kaiken maailman typeR laitteiden tasolle. Mietitään että vuonna 93 evo III oli 265hp, Corvette 290hp. Kilot noin 1250 vs 1300. Nyt vuonna 2008 evo X 295hp ja n 1600kg. Corvette 430hp ja 1350kg. ELI, corvetessa kehitys huikeaa, ja mukana on tullut myös "luxusta". Mikä on evon kehitys? Pulskistunuthan se on, ei juuri muuta... taitaa olla EVO IX viimeinen todellista lajiaan. Ja älkää sanoko että onhan aina FQ versioita, niimpä on... mutta on corvetestakin Zo6 ja Zr1...

Mutta näin suurena evo fanina ja japanilaisten suuren käyryyden ystävänä on se hyvä että japanissa vielä yritetään. uusi GTR on melko maukas. Ja toivotaan että se evo x nyt ei ihan vesiperää vedä... mutta eipä taida enää lambojen perässä perässä pysyä kuten edeltäjänsä
Täytyy myös muistaa hintakehityksen seuranta. Eikö nyky Evot (erityisesti IX) ole kumminkin selvästi halventuneet 90-luvun alun Evoista? Muistaisin, että joskus lukioaikoinani olisi jonkun Evon hinta ollut yli 500 000mk. Corvetet ei sitävastoin taida olla halventuneet yhtään noista päivistä...
 
Vs: Evo X

evoluutio sanoi
Täytyy myös muistaa hintakehityksen seuranta. Eikö nyky Evot (erityisesti IX) ole kumminkin selvästi halventuneet 90-luvun alun Evoista? Muistaisin, että joskus lukioaikoinani olisi jonkun Evon hinta ollut yli 500 000mk. Corvetet ei sitävastoin taida olla halventuneet yhtään noista päivistä...

No eipä niitä ennen kasia ole täällä myyty... N-ryhmän peli puolestaan maksaa tänä päivänä helposti yli 100k, eikä siinä ole edes autoveroja mukana.
 
Vs: Evo X

Nippelitietoa ainoalta vertailukelpoiselta markkina-alueelta eli Japanista. Muiden markkina-alueiden hinnoittelu on paljon kirjavampaa.

GSR mallin listahinnat kun malli oli myynnissä:
1993 I: 2,738,000 yen
1994 II: 2,898,000 yen
1995 III: 2,968,000 yen
1996 IV: 2,998,000 yen
1998 V: 3,248,000 yen
1999 VI: 3,248,000 yen
2000 VI TME: 3,278,000 yen
2001 VII: 2,988,000 yen
2003 VIII: 3,298,000 yen
2005 IX: 3,400,000 yen

Eli absoluuttinen summa on pysynyt aika samana mutta rahan arvo on varmasti muuttunut vuosien varrella eli auton osto on tullut suhteellisesti halvemmaksi.

Jos joku tietää X:n hinnan Japanissa niin siitä saa vertailukohtaa onko hinta pompannut myös siellä.

P.S. 3 miljoonaa jeniä on nykyisin noin 18500 euroa... ::)
 
Vs: Evo X

evoluutio sanoi
Täytyy myös muistaa hintakehityksen seuranta. Eikö nyky Evot (erityisesti IX) ole kumminkin selvästi halventuneet 90-luvun alun Evoista? Muistaisin, että joskus lukioaikoinani olisi jonkun Evon hinta ollut yli 500 000mk. Corvetet ei sitävastoin taida olla halventuneet yhtään noista päivistä...

No X varmaankin maksaa sen 70000 € , joten sun lukio ajat on tulleet takaisin. ;)
 
Vs: Evo X

ast sanoi
Jos joku tietää X:n hinnan Japanissa niin siitä saa vertailukohtaa onko hinta pompannut myös siellä.

Aivan tarkkaan en muista, mutta on jossain 3,5m jenin kieppeillä. Suhteellisen samana on siis edelleenkin pysynyt. Vertailun vuoksi uusi Nissan GT-R maksaa 7,7m jeniä.
 
Vs: Evo X

Helkamassa Lautamiehentiellä seisoi siinä ala-aulassa 2003 keväällä hopeinen VII jonka ikkunassa oli specsi-lappu.
Alimpana oli teksti siitä kuinka ei ole kyseistä autoa mahdollista saada tieliikenteeseen Suomessa, mutta jos olisi niin auton ovh olisi 85K euroa ;D.
 
Vs: Evo X

No niin no...täältä mitattua tietoa: http://www.youtube.com/watch?v=Lii_pDGCkE8&feature=related
0-100 4,9 sek... Mitä taas tulee aliohjautuvuuteen, niin taitaapi olla juuri päinvastoin...
 
Vs: Evo X

Mitsu4U sanoi
No niin no...täältä mitattua tietoa: http://www.youtube.com/watch?v=Lii_pDGCkE8&feature=related
0-100 4,9 sek... Mitä taas tulee aliohjautuvuuteen, niin taitaapi olla juuri päinvastoin...

0-60 mph eli 0-96 km/h 4,9 sek. Tuo viimeinen 4 km/h ottaa yllättävän paljon aikaa.
 
Vs: Evo X

Mitsu4U sanoi
No niin no...täältä mitattua tietoa: http://www.youtube.com/watch?v=Lii_pDGCkE8&feature=related
0-100 4,9 sek... Mitä taas tulee aliohjautuvuuteen, niin taitaapi olla juuri päinvastoin...
Onkohan nuo kaukomaiden Evot ihan samoja kuin nämä koto-Suomeen tulevat? Meillä on rasitteena nämä kaikenmaailman EU-päästönormit ja ajovalojen korkeussäädöt ja ties mitkä painoa lisäävät varusteet. En edelleenkään ymmärrä miten 280 hv:n Evo7 on kiihtynyt 0-100 alle 5sek ja sitten vähintään samantehoinen Evo9 on hitaampi...
 
Vs: Evo X

Tässähän noita jaappanin hintoja ols näkyvillä, mikä sit lie oikea listahinta, mut aika liki 4 miljuunaa paikallista rahaa olis keskimäärin.
 
Vs: Evo X

nokonzok sanoi
0-60 mph eli 0-96 km/h 4,9 sek. Tuo viimeinen 4 km/h ottaa yllättävän paljon aikaa.

Niin, saman verran kuin ysillä...sehän olikin pointti että samaan kiihdytystulokseen pääsivät tuossa kuin IX:llä. Eli ei siis mihinkään ole "raivo" ja suorituskyky kadonnut; tullut vain lisäksi parempi (lue:nopeampi) käyttäytyminen (kuten tuossa pätkälläkin mainitaan) ja manuaalia (lue:henkilöä joka sitä käyttää) nopeampi laatikko (edelleen vain nopeuttaa autoa siis) joka ei siis ole automaatti kuten täällä (ja Startissa) on mainittu, vaan tuplakytkimin varustettu manuaalinen suorakytkentälaatikko (jossa on toki valittavissa "automaatti" toiminto). Lisäksi autoon toki tullut hyvinkin käyttökelpoisia varusteita lisää mm. vakkarin ja Rockfordien muodossa.

Euroversiossahan on enemmän potkua kuin tuossa testissä olleessa; vaikka ilmoitetaan 295 (US 291), niin kohtuullisen varmalta taholta saadun tiedon (EI SIIS OMA ARVAUS) mukaan Suomen polttoaineella faktinen teho n. 320. Mitsubishi ilmoittaa juuri em. herrasmiessopimukseen liittyen tehoksi minkä ilmoittaa (tämäkään ei ole oma arvaus).
 
Vs: Evo X

Mitsu4U sanoi
ja manuaalia (lue:henkilöä joka sitä käyttää) nopeampi laatikko (edelleen vain nopeuttaa autoa siis) joka ei siis ole automaatti kuten täällä (ja Startissa) on mainittu, vaan tuplakytkimin varustettu manuaalinen suorakytkentälaatikko (jossa on toki valittavissa "automaatti" toiminto).

Vertailutesteissä mitä itse olen nähnyt niin 5mt on ollut aina nopeampi auto kuin tuo sst:llä varustettu, joten enpä menisi lupaamaan että tuo sst-nopeuttaa.
 
Vs: Evo X

Petsku valitteli kyllä startissa, että paikaltaan ei lähde niin tulisesti, ja siltä se vähän näyttikin. Muuten kyllä varmaan se suorituskyky on kovaa tuolla uudella vaihteistolla.
 
Vs: Evo X

Kunhan koeajolle pääsee niin persedyno on armoton. Tuskin se huonompi on kuin ysi, mutta jos ei ole parempi, niin se tässä harmittaa... hinta kuitenkin alkaa olla jo evossa melko hirmuinen

T
 
Vs: Evo X

Tjoki sanoi
Kunhan koeajolle pääsee niin persedyno on armoton. Tuskin se huonompi on kuin ysi, mutta jos ei ole parempi, niin se tässä harmittaa... hinta kuitenkin alkaa olla jo evossa melko hirmuinen

Hitaampi se ainakin on. Jenkki ysi ja uusi X ovat iskeneet samoja aikoja, mutta koska amerikan serkusta puuttu "hieno" neliveto, joka kympissä on, niin euro ysi ja japski ysi on pistellyt kympiä päihin.
 
Vs: Evo X

Cirrus sanoi
..........mutta koska amerikan serkusta puuttu "hieno" neliveto, joka kympissä on, niin euro ysi ja japski ysi on pistellyt kympiä päihin.

Kyllä noissa amerikan autoissa tuo ACD löytyy kun vaan osti sen parhaimman mallin. Myytiin muistaakseni kolmea mallia tuota ysiä ja kasia.
 
Vs: Evo X

MikkoM sanoi
Eikös tämä ole ihan perinteistä laulua, kolmonen oli parempi kuin nelonen, kutonen taas oli selvästi seiskaa parempi jne... Kummasti silti ne "hitaammat" uutuudet pätkii esi-isänsä N:ssä.
Jos varhaisemmat mallit on evoluution uutuuksia nopeimpia, niin miksi uusimmilla versioilla ajetaan kilpaa ja voitetaan? Mitä luultavimmin uutta X:kin on jokunen kappale ennakkoon EK:lle myyty ???

Sen verran markkinointivetoista autokauppa tänä päivänä on, että suuremmat tehot on luonnollisesti jätetty seuraavaan Evo XI malliin ;).
Vanhojen vehkeiden luokitus loppuu ja kaikkia kovemman tason ralleja ei saa ajaa luokittelemattomalla kalustolla. Tänä vuonna piti muistaakseni loppua jo kutosenkin kansainvälinen luokitus, mutta se taisi saada jatkoa! Ja N ei todellakaan ole enää samaa asia kuin siviiliautot. Ja Vaikka uusi on vakiona huonompi voi se olla parempi rakenteluaihio vaikka esim jäykemmän korin takia, mutta sen hyötyä ei ole silti saatu irti vakioon. Rallipuoli on kuitenkin markkinointiakin varten, joten säännöillä yritetään pitää kalustoa uudempana.
 
Vs: Evo X

MikkoM sanoi
Aika kovasti rakenneltuja Lancereita tuntuisi kadullakin olevan, useampi tuntuu olevan laitettu kuin vakio. Ei ole edes N:n sääntöjä rajoittamassa riemua.
Kotimaan sarjassa, missä noita eri kehitysasteen Lancereita keskenään kilpailee, näyttäisi uusimmilla versioilla olevan helpompaa menestyä kuin aikaisemmilla malleilla. Tuskin tässä mistään sopupelistä on kuitenkaan kyse. Ja eiköhän evoluution asteesta huolimatta jokaiselle mallille tehdä yhtä mittavat muutokset ralli käyttöön rakennettaessa, joten puntit siltä osin roikkuu tasoissa? Lisäksi vanhemmilla malleilla on korin keveydestä johtuen painoetu puolellaan ja silti uudemmilla pysytään kyydissä, edelläkin.

No katulancerit on kuitenkin vielä aika eri juttu. Motecin moottorin ohjaus maksaa yksin 6000eur. Ei taida meillä monella olla sellaista katuvehkeessä? Vanhemmat sanotaan kutoset saattaa olla liikkeellä siten että auton rakentaminen on maksanut vaikka 25000eur. Evo ysi annäläisenä saattaa olla liikkeellä että auto on maksanut 100000eur. Jos oletetaan vaikka kanta-auton hintaeroksi puolet, niin mitä luulet auttaako se extra summa joka on käytetty toisen rakentamiseen niin kulkemaan sitä vähän paremmin? Uusimmat on järkeään rakennettu kalliimmalla. Laitetetaan 100000eur evo kutoseen niin se liikkuu tosi hyvin. Harmi vaan että sillä ei sitten voi ajaa tunturia tai jyväskylää ensi vuonna.

Edit: Niin pointtini lienee se että ei kannata ihan katsoa rallipoluilta mallia siihen mikä siiviliversioista on paras. Ei nyt heti muisti mieleen muuta kuin fifth gearin testi jossa evo 6 tme kepittää evo ysin Vickin ajamana, mutta enpä tietenkään löytänyt sitäkään videota.

Edit2: Löyty video: http://paultan.org/archives/2007/01/16/fifth-gear-evolution-6-vs-evolution-9/
 
Vs: Evo X

MikkoM sanoi
Mutta kyllä minä sen amatöörinä silti uskon, kun ammattimiehet sanoo. Että vanhemmat versiot on uudempia parempia. Kunhan vaan ihmettelen tällaista kehitystä.

Mikä sitten on parempi ja mikä ei. Selvää on, että rallipelejä on turha verrata siviilivehkeisiin. Taisi tämä paremmuus keskustelukin lähteä lähinnä siitä, että uudessa X MR:ssä on jo pelkkää hifiä 100kg ja muutenkin painopiste on kallistunut enemmän mukavuuden ja premiumin puoleen. Itse pidän tätä huonona kehityksenä. Uudemmissa on esim. huomattavasti parempi voimansiirto, joka kilpatouhuissa jo sellaisenaan merkitsee paljon. Jatkuvasti on tapahtunut kehitystä myös esim. turboissa, moottorin sisuskaluissa ja erityisesti moottorinojauksessa. Mikä merkitys näillä sitten on siviilipuolella onkin hankalampi kysymys. Faktaa on kuitenkin se, että kutosen jälkeen ei SIVIILISSÄ vauhti ole kasvanut, pikemminkin päinvastoin. Selitys piilee ainakin osittain siinä, että kutonen on viimeinen Evo, joka on alusta alkaen suunniteltu tehtaan kilpurin aihioksi. Siitä eteenpäin on siviilimarkkinat määrännyt enenevissä määrin kehittelyä.
 
Vs: Evo X

MikkoM sanoi
Totta kai isolla budjetilla on helpompaa rakentaa kilpailukykyinen auto vuosikerrasta riippumatta, sehän on selvää. Mutta onko samanlaisella panostuksella tehty kutonen sitten ysiä nopeampi? Siinähän tässä oli kyse. Ja onhan pätkillä ajavat kutosetkin joskus tosimielessä tehty.
Teoriasi mukaan nyt huippu budjetilla rakennettu ysi on samoilla resursseilla tehtyä kymmppiä ja tulevaisuuden XI:sta nopeampi. Se jää nähtäväksi.
Pointti oli se että rallivehkeistä ei voi ottaa oikein mitään mallia siviiliin. Kymppi voi olla hyvä ralliaihio uuden 39% vääntöjäykemmän ja 64% taivutusjäykemmän korinsa ansiosta ja uutta tekniikka oleva gm:n, hyndain ja mitsun yhtestyönä kehittelemä moottorikin saattaa olla mukavasti viriteltävä, mutta silti se mr sst ottaa ysiltä päihin radalla vakiona ja niin muuten japsitesteissä 5mt gsr:kin.
 
Vs: Evo X

Siviiliversiota vaivaa ennen kaikkea tuo painon lisääntyminen ja sama ongelma näyttää olevan melkein kaikilla muillakin vähänkin tehokkaimmilla autoilla eli 1,5 tonnin alle ei päästä oikein millään.

Kasvanut paino tuo tietysti jämäkämmän auton maantiekäyttöön mutta samalla kärsii kiihtyvyys ja ajettavuus mutkissa.

Taitaa olla niin, että kiihtyvyyttä ja suorituskykyä arvostaville on entistä vähemmän valinnanvaraa tulevaisuudessa. Mutta se hyvä puoli siinä on, että jos/kun omistaa vanhemman version, niin tietää, että suorituskyvyssä pärjää tulevaisuudessakin lähes autolle kuin autolle ;) Varsinkin jos oma kalusto ei ole vakiota
 
Vs: Evo X

Mistäköhän johtuu tämä edestakaisin sahailu näissä manuaalilootissa 5 ja 6 vaihteisten välillä? Evo7:ssa ja 8:ssa taisi olla 5 loviset, Evo9:ssä 6 lovinen ja nyt taas kympissä 5 lovinen laatikko...
 
Vs: Evo X

Mitä nyt olen rapakon takaisilta forumeilta(USA ja UK) niin kympissä on virityspotentiaalia ysiä enemmän. Pelkällä softalla saadaan ~samat tulokset kuin ysissä softalla ja putkella. Johtunee siitä ettei esim dp ole samanlainen käppyrä kuin ysissä ja katti virtaa paremmin. Mielestäni ei kannata paljon tuijottaa vakioauton kiihtyvyksiä ym. Hassuahan tuollaista olisi vakioksi jättää kun potentiaalia löytyy.

Toivon että maahantuoja osaa hinnoitella auton oikein. Mikäli hinta on yli 60 000 jatkan nykyisellä tai kokeilen jotain muuta (335i?).
 
Vs: Evo X

ansman sanoi
Mikäli hinta on yli 60 000 jatkan nykyisellä tai kokeilen jotain muuta (335i?).

Kyllä se vaan on niin jotta alimmillaan on hinta 65 ja sitten talvipyörien ja parin tarran kanssa menee yli 70... :-X (ei varmaa tietoa) ....vanhasenmasallekiitos !!! :seina




335 on kyllä loistava vaihtoehto , varmaan pysyy maalitkin paremmin pelleissä kuin näissä mitsuissa.... :mad:
 
Vs: Evo X

MikkoM sanoi
Luulisin uusimman hiotun konseptin olevan vielä edellistäkin halutumpi, ehkä todellisempi ja toimivampi muskeli käyttis mitä ne on koskaan ollut.

Yleisellä tasolla varmasti näin onkin. Joskin hinnat alkaa kohoamaan sen verran korkeiksi, että Mitsun imagon kestävyys alkaa olla koetuksella. Täytyy kuitenkin edelleen pitää mielessä se, että onhan se aivan hävyttömän nopea ja suorituskykyinen auto, kaikesta huolimatta.

Silti vähän suu mutrussa katson tätä kehitystä, vaikka sinänsä ymmärrän pointin sen takana. Itse olen edelleen RS miehiä :) Toisaalta käyttikseksi alkaa näillä ikävuosilla kaipaamaan jotain hieman mukavampaa, niin kivoja kuin nuo ultra brutaalit versiot ovatkin. Hmm, ehkä se kymppi voisi olla hyvä käyttis, laitetaan lotto vetämään :)
 
Vs: Evo X

Näillä näkymin ei kympistä ole seuraavaks autoks, hinnan ja "kehitys"suunnan takia. :( Olen lukenut testejä aika pettyneenä, odotin vähän muuta. Saattaa mullekin tulla seuraavaks BMW-konsernin tuotos. ;D Niinku nokonzok jo mainitsikin, että kyllähän tuo kymppi pelkkänä käyttöautona menis ja sit vaikka kutonen harrastepeliks, mut todellakin lottoamaan pitäs sit rueta.
 
Vs: Evo X

Mulla on ainakin poppivehkeet sellaisessa paketissa, että ne voi nostaa kontista pois, kun lähtee harrastamaan. Ei taida pystyä nostamaan poissa tuosta?
 
Vs: Evo X

MikkoM sanoi
Tuossahan se kehitys on juuri nähtävissä :peukku. Uudessa possussa on kilot kyydissä ja kyyti riittää ysille. Joten on siellä Japanissa jotain oikein tehty.
Jos et vaivaudu nykyistä mallia ratapäiville laihduttamaan niin tilanne onkin jo päinvastoin, saman painoisiksi lisävarusteltuina X varmasti nopeampi. Käyttiksistä kun puhutaan, niin onhan tuollainen vaivattomuus ihan asiaa. Onhan se mukavampaa vähän pidemmällekin lähteä ratapäiville, kun auto on matkustuskunnossa. Tietysti ne subbarit, kaapelit, konkat ja vahvarit voi siihen radankin varteen jättää kasaan ja toivoa ettei hirveämmin sada. Jos kehtaa.
Entäpäs jos tilanne vaatiikin tätä laihdutusta jossain "suljetulla" mukavalla asfalttirännillä, kun se 335:n irvistys näkyy taustapeilistä. Poppilaitteet pajukkoon ja toivoa että ne löytyy sieltä vielä myöhemmin. ;D. Evo X:llä vääntää vaan rokkia kovemmalle ja nauttii syheröstä :).

Muuten ihan hyvä tarina, mutta kunha vielä kerrot sen että mistä löytyy se testi, jossa kymppin kyyti on riittänyt ysille? Ihan kiva olisi tutustua sellaiseenkin.
 
Vs: Evo X

MikkoM sanoi
Ja kyllä se 335 taitaa edelleen olla altavastaaja, jos nyt ei ihan suoralla tiellä ajeta. Luulisi turbo miesten kammoksuvan vaparivehkeitä, teho ylempänä ja sen verran haastavampaa on niiden ubdeittaus? Vaikka kyllähän tuo 335 on kova luu ja tosi hieno. Itse pidän kovasti.

Kahdella turbolla tuo bemari on. Yleensähän bemarit ovat vapareita mutta tässä kohdassa on poikkeus.

Itse en ottaisi missään tapauksessa harrasteautoa ilman turboa, kun vaparin virittäminen on niin kallista ja hyötykin on yleensä mitätön verrattuna panostukseen. Ainakin omalla kohdalla leluautoissa ratkaisee raaka voima ja virityspotentiaali.

Omasta mielestäni ollaan pahasti pielessä, kun evon suorituskyky ei vakiona riitä haastamaan esim. bemarin M3:a. 90-luvun puolivälin M3:t jäävät helposti senaikasille evoille kiihdytyksessä mutta nyt tilanne on ihan toinen. Evon pitäisi mielestäni olla vakiona vähintään samaa luokkaa tuollaisten autojen kanssa ja piristettynä reilusti nopeampi.

Mitsu lienee tehnyt valinnan, että otetaan rahat pois niiltä, jotka haluavat kuvitella ajavansa nopealla "ralliautolla" ja jätetään entiset evofanit nuolemaan näppejään. Tämä on tosi valitettavaa mutta raha ratkaisee.
 
Vs: Evo X

MikkoM sanoi
Aikaisemmassa vastauksessa laitoin vielä heittomerkit "samaan" kyytiin, en viitsinyt tässä enää toistaa. Tarkoitus oli sanoa että hyvin lähellä tasoissa tuntuisi olevan noissa ulkomaan artikkeleissa. Olet oikeassa että 9 on näissä hiukan nopeampi, mutta eihän siinä sentään valovuotta välissä ole. Jos 2,30 min radalla ollaan 1-2 sekunnin välissä, niin normaali käyttäjille ratapäivillä peräkkäisten kierrosten toistettavuus tuottaa jo enemmän eroa. Toki pelimiehet tuon eron huomaa, mutta ei kait ratapäivillä niin suu vaahdossa olla?

Jeps. tämä oli tähän nyt viimeinen.

Ei se ero mikään suuri ole. Kunhan tässä nyt on kekusteltu vain kehityksen suunnasta ja malleista yleensä. Kehityksen suunta on siis se mopeudesta ollaan valmiita hieman tinkimään mukavuuden kustannuksella. Toiset voivat sanoa tätä paremmaksi autoksi, minä sanon huonommaksi. No ainakin tässä on päästy yhteyymmärrykseen siitä että uudemmat mallit eivät välttämättä ole siivilissä nopeampia kuin vanhemmat.

Vaikka subarukin vaihtoi konseptiaan kovasti, niin he pitivät siitä huolen että uusi on nopeampi kuin edellinen malli.
 
Takaisin
Ylös Bottom