Evo5 akku?

Krister

Member
Liittynyt
5 Joulukuu 2006
Minkäs tyyppinen akku sopii Evo5:een ? Akku on suht pieni ja pienillä navoilla, onko jotain mallinroa millä voi mennä kyselemään varaosaliikkeeseen? Liikkeiden varaosakirjoista tuskin löytyy..?
 
Vs: Evo5 akku?

Mä hain mittojen mukaan Biltemasta. Tuo minkä otin, on muutaman millin liian iso, mutta mahtuu paikalleen.
 
Vs: Evo5 akku?

Samppa sanoi
Mä hain mittojen mukaan Biltemasta. Tuo minkä otin, on muutaman millin liian iso, mutta mahtuu paikalleen.

Kävin itsekin varaosaliikkeessä ja löytyi Vartan luettelosta mittojen mukaan passeli. Akku pitäisi tulla maanantaina. Voin laittaa osanron jos akku sopii.
 
Vs: Evo5 akku?

Ittelläni on Exiden ihan kunnollinen. Kyllä se sinne menee.. :)

Siis itselläni Evo6.
 
Vs: Evo5 akku?

Samppa sanoi
Mä hain mittojen mukaan Biltemasta. Tuo minkä otin, on muutaman millin liian iso, mutta mahtuu paikalleen.

Bilteman akussa on alhaalla ne paksunnokset joiden kohdalta joutuu vähän leikkelemään akun ympärille tulevaa suojamuovia. Muuten on oikean kokoinen.
 
Vs: Evo5 akku?

Jaksaako tuolla evon vakioakulla starttailla miten hyvin talvipakkasilla? Vai pitääkö harkita akkua konttiin, kun täällä pohjois-suomessa talvi on yleensä kuitenki aika kylmä.

Tuollaista ei varmaan kannata edes harkita? ::)

http://www.akkunetti.fi/product_info.php?cPath=165_200&products_id=12353
 
Vs: Evo5 akku?

Mikähän on vakioakku tässä tapauksessa? Tommonen 45Ah oli kyllä aika jumissa talvella, mutta lähtihän tuo joka kerta käyntiin kun tahto.
 
Vs: Evo5 akku?

Akkuvalintaa helpottaamaan Exidellä on sivuillaan hakukone jolla voi hakea akkua mittojen/ominaisuuksien mukaan. Sinne voi syöttää vaikka mitat kuinka suuri akku sinne mahtuisi ja hakukone antaa vaihtoehtoja. :peukku

Siitä valitsee välilehden "hae akun ominaisuudet" ja lähtee syöttämään mittoja. Hakukoneella kun katsoo auton mallin mukaan, niin tuntuu suoraan antavan aika isoja akkuja joiden sopivuus vähän mietityttää.

Kyllä kuitenkin omaan vitoseen olisi mahtunut kun koitettiin niin reilusti vakiota isompikin akku, mutta ei sille katsottu tarvetta kun pienemmälläkin pärjäsi...
 
Vs: Evo5 akku?

Joutuu talveksi varmaan uuden akun hommaamaan tuon vakio japski akun tilalle niin onko valikoimissa pienillä navoilla olevia akkuja? Osaako joku suoraan sanoa vakiopaikalle kutoseen käyvän hyvän akun talveksi? Tai hyvän ja hyvän mutta sellasen jolla auton saa käyntiin myös talvella.
 
Vs: Evo5 akku?

evo6 sanoi
Joutuu talveksi varmaan uuden akun hommaamaan tuon vakio japski akun tilalle niin onko valikoimissa pienillä navoilla olevia akkuja? Osaako joku suoraan sanoa vakiopaikalle kutoseen käyvän hyvän akun talveksi? Tai hyvän ja hyvän mutta sellasen jolla auton saa käyntiin myös talvella.

On olemassa. Vartalla ainaki löytyy vissii 45Ah asti.
 
Vs: Evo5 akku?

Eipä sillä pienellä ruohonleikkurin akulla mitään tee kovilla pakkasilla. Itsellä hyyty viime talvena kun lämpötila laski -20 paremmalle puolelle. Normaali kokoinen akku sinne pellin alle, niin johan starttailee :peukku
 
Vs: Evo5 akku?

MJ sanoi
Eipä sillä pienellä ruohonleikkurin akulla mitään tee kovilla pakkasilla. Itsellä hyyty viime talvena kun lämpötila laski -20 paremmalle puolelle. Normaali kokoinen akku sinne pellin alle, niin johan starttailee :peukku
Kyllä minä vaan tuolla pikku panasonicilla olen ajellut jo kaksi talvea,ja käyntiin on laitettu -30 pakkasillakin monesti.
 
Vs: Evo5 akku?

Tuli sitten exide premium akku hommattua ja eka hyllystä otettu oli ihan orkkis akun kokoinen ja pienillä navoilla. :peukku
 
Vs: Evo5 akku?

Eilen tuli haettua omaan neloseen Hankookin 60ah akku ihan normikokoisilla navoilla. Uudet kengät kun vaihtoi kaapeleihin, teki vanerista pohjan akulle ja jatkoi sitä alkuperäistä kiinnikettä keskeltä muutaman sentin niin natsas paikalleen tosi asiallisesti ja siististi. Aluksi vaan kämmäsin kun otin samankätisen akun kuin toi pikkunen Panasonic ja huomasin että navat kun siirtyivät hieman eteenpäin akun koon kasvaessa niin oli tosi likellä ettei ottanut kiinni konepeltiin :D Kävin vaihtamassa vielä ja nyt rokkaa ja starttaa :driver
 
Vs: Evo5 akku?

Itse heitin heti auton ostettuani Japani akun pois ja laitoin tilalle 50Ah Optima Redtopin, uudet akunkegät vaihdoin sellaset mihin tulee M8 pultinalle "piuhat" kiinni.

Sen alamuovin otin pois, sekä akunpäälle tulevan kiinnikkeen tein uuden. Mikäli haluaa pikkuakun säilyttää niin muistasin et Optimallaon Yellowtopista sellanen 45Ah Japanimalli :p

optima_yellow_top-729545.jpg
 
Takaisin
Ylös Bottom