Evo5 - Mikä rikki voimansiirrosta?

Olsberggi

New Member
Liittynyt
25 Tammikuu 2010
Elikkäs kyseessä evo jolla otettu rivakka lähtö soralla josta tultiin asfaltille. Joku rupesi luistamaan sen jälkeen. Luultiin että kytkin meni, joka olikin loppu. Vaihdettiin uusi levy, asetelma ja p.laakeri. Vika ei asettunut. Mitään ylimääräisiä kolinoita ja rohinoita ei kuulu. Luistaa samanlailla kuin kytkin luistaisi. Onkohan lukko mennyt? Onko lukko jakolaatikossa? Taisi olla 255 pyörissä liikaa pitoa asfaltille :) . Missähän hinnoissa nuo lukot/jakolaatikot liikkuu ja mistä kysellä?

EDIT: muutin otsikon
 
Vs: Mikä rikki evo5 voimansiirrosta?

Melko mielenkiintoista. Voisi tuon perusteella olettaa että joko etu- tai takapään voimansiirrossa jotain vikaa, jolloin voimaa vuotaa sinne. Keskilukko pitää kuitenkin sen verran että auto jaksaa liikkua.
 
Nouseeko nopeusmittari kierrosten suhteessa vai nopeuden suhteessa? Jos kierrosten suhteessa kytkin ei luista vaan jossain muualla on vikaa.

Keskellä on normaali tasauspyörästö vaihteiston sisällä ja sille voimansiirtoa akseleiden välillä tasaava viskokytkin kulmavaihteen/jakolaatikon sisällä.

Edessä on tasauspyörästö kulmavaihteen/jakolaatikon sisällä, mahdollisesti lukolla.

Takana on tasauspyörästö ja AYC jos kyseessä on GSR.

Jos jotain petti edestä tai takaa niin keskitasauspyörästön viskokytkin luultavasti siirtää sen verran voimaa toiselle akselille että auto liikkuu joten kuten. Viskokytkin joutuu todella kovalle rääkille jos vain toinen pää autoa vetää eli kannattaa olla varovainen testien kanssa ettei polta vielä sitäkin.

Mahdollisesti vetoakseli petti jostain kulmasta.
 
Vs: Evo5 - Mikä rikki voimansiirrosta?

Kiitti vinkeistä. Pitää huomenna testailla. Palaillaan asiaan lähipäivinä :)
 
Vs: Evo5 - Mikä rikki voimansiirrosta?

ast sanoi
Nouseeko nopeusmittari kierrosten suhteessa vai nopeuden suhteessa? Jos kierrosten suhteessa kytkin ei luista vaan jossain muualla on vikaa.

Nyt tuli testailtua ja nopeusmittari nousee kierrosten suhteessa. Mistähän kannattaisi alkaa vikaa etsimään? Vetarit on ehjät joka nurkassa. Silloin kun vika tuli niin etupäästä tuli pientä käryn hajua. Ekana kulmavaihde/jakolaatikko irti ja tutkia se?

Soitin printsport:lle ja sieltä sanoivat että jakolaatikon sisällä oleva viskokytkin on mennyt. Pitänee ensimmäisenä purkaa tuo jakolaatikko.
 
Vs: Evo5 - Mikä rikki voimansiirrosta?

Jos nyt olen oikein tuon rakenteen ymmärtänyt niin en kyllä ihan ymmärrä miten viskokytkin voisi tuota aiheuttaa. Eikös siellä laatikon puolella ole normaali keskitasauspyörästö ja visko vain toimii tämän tasauspyörästön lukkona jos toinen akseli pyrkii sutimaan.
 
Vs: Evo5 - Mikä rikki voimansiirrosta?

joku akseli poikki? ettei välity veto eteen tai taakse? tai se mikä tulee jakolootan läpi se tumppi poikki?
 
Vs: Evo5 - Mikä rikki voimansiirrosta?

Vika löydetty. Jakolaatikolta kardaanille menevästä akselista mennyt hampaat jakolaatikon sisältä. Toivottavasti johtuisi tuosta tuo vika niin saisi pikku hiljaa auton kuntoon :p
Mistähän kannattais kysellä tota jakolaatikkoa/kumlmavaihdetta? Japanimportsilta kysyin niin menee syyskuun loppuun ennen kun saisi sen. Just olivat viime viikolla myyneet viimesen :seina
 
Takaisin
Ylös Bottom