Evo5 vai Impreza STI V5?

Driv3r

New Member
Liittynyt
7 Lokakuu 2012
Uutena foorumin käyttäjänä tässä tyhmien kyselen...

On jo pidemmän aikaa ollut kauhea polte hankkia tuollainen nuoruuden "haave auto" ja niinpä nyt tulevan talven aikana on suunnitelmissa alkaa haavetta toteuttaa, mutta nyt en ole osannut itselleni perustella kumpi ja miksi tai miksi ei? Evo VI olisi se nro 1, mutta niissä karkaa jo sitten tuo hinta yli budjetin, joten tästä syystä päädyin tuohon 5:een, koska muutama "puuhatonni" lienee hyvä jättää sukan varteen.

Auto tulee itselle harraste-/ käyttöautoksi. Vuodessa tulee kilometrejä n.12tkm. Tarkoitus on, että kulkine on ja tulee pysymään vakiokuntoisena, eli en kaipaa pärinää ja pauketta tai hillittömiä hevosvoimalukuja. Radallakaan en aikaani vietä. Ehkä...

Impreza GT:tä olen kerran eläessäni päässyt ajamaan ja tykästyin siihen todella, mutta sillä on varmaan huomattava ero tuohon STI-malliin. Valitettavasti Evoista ei ole mitään kokemusta... Nyt pyydänkin teiltä kommentteja kyseisistä autoista, plussia, miinuksia, osien saatavuutta, hyvää, huonoa, kulutus, kustannukset, yms, yms!

(en löytänyt aikaisempaa topikkia, jossa olisi ollut nämä vanhemmat Evo ja Impreza "vertailussa")
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Evo5 vai Impreza WRX STI V5?

Monet asiat on ainaki melko hankalia tuon bokserikoneen kanssa kuten esim tulpan vaihto mut suosittelen että koitat päästä koeajamaan vaihtoehdot ja valitset sitten evon. Mut toki auton kunnolla on suuresti merkitystä.
 

Driv3r

New Member
Liittynyt
7 Lokakuu 2012
Vs: Evo5 vai Impreza WRX STI V5?

Basbarduu sanoi
Monet asiat on ainaki melko hankalia tuon bokserikoneen kanssa kuten esim tulpan vaihto mut suosittelen että koitat päästä koeajamaan vaihtoehdot ja valitset sitten evon. Mut toki auton kunnolla on suuresti merkitystä.

Joo... Tuo rivi nelonen on kyllä tutumpi kuin tuo bokseri. Tuossa Evosta ehkä eniten mietityttää tuo AYC... Mutta jos etsisi RS mallin...
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evo5 vai Impreza WRX STI V5?

Vanhempia imppuja on ainakin valiteltu ikävän aliohjaaviksi, en tiedä miten tuon ikäisessä asia on. Puolueetonta mielipidettä et tältä foorumilta helpolla saa, mutta sanotaan näin että kaikissa näkemissäni Top Gearin Evo vs Sti testeissäkin ollaan aina oltu sitä mieltä että Evo on parempi tai ainakin hauskempi. Olen saattanut tosin missata jonkun, joten korjatkaa jos joskus on mennyt vaaka toisin päin. :)

Subarun puolelle vaakakuppia kallistaa jos et ole innokas ajamaan autoasi oikealta (useimmille tämä ratin sijainti ei ole loppujen lopuksi ongelma), sillä LHD-Evo viitosia ei juuri löydy ja nekin ovat aina konversioita (=voivat olla tehty hyvin, huonosti tai hyvin huonosti) ja yleensä ylihintaisia. Evo taas on huoltokustannuksiltaan bokserikoneellista subbea maltillisempi.

AYC:tä ei kannata liikaa pelätä, ihan huollettavissa se pumppu on vaikka sitä ei moni osaakaan.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

Hei!

Jos tulet tänne kysymään tuollaista kysymystä niin voinet arvata vastaukset. Subaru on epäluotettava ja evo on parempi. :D

Noh ainakin mitsuklubilaiset on suht fiksua ja hyvin käyttäytyvää porukkaa, otetaan sen verran kantaa.

Evo:ssa itse tuijottaisin korin kuntoon koska moni alkaa nykyään olemaan aika pommissa kunnossa, varsinkin jos on englannin kautta tänne eksynyt.

Ja ei , jos ostat evon, se EI tule pysymään vakiona.

Eiköhän evo ja sti ole aika samanlaisia autoja loppujen lopuksi. Molemmat on oikein hyviä ajettavia, mitsubishin huolto lienee ainakin helpompaa. En tiedä minkä ikäsisssä subaruissa on jo hyvät mahikset ecun itse ohjelmoimiseen samoin kuin mitsussa (ecu tekniikka isoksi osaksi samaa) Evo voi olla kyllä yllättävän varma auto kun sillä ajaa ns mummotyylillä, sillä perusjapsi kun on. Kyllä se rehaamalla rikki saa mutta JOS nyt olis jostain syystä ihan normaalissa ajossa ollu yksilö niin kyllähä noillaki ajelee pitkiä matkoja....
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

mystinengalant sanoi
Evo:ssa itse tuijottaisin korin kuntoon koska moni alkaa nykyään olemaan aika pommissa kunnossa, varsinkin jos on englannin kautta tänne eksynyt.

Ja ei , jos ostat evon, se EI tule pysymään vakiona.

Nämä molemmat koskevat ihan yhtälailla Subaruita.

Molemmat on todella hauskoja autoja. Subarut on aavistuksen halvempia ja sille on mielestäni syynsä. Yllättäen ottaisin itse mieluummin Evon, mutta viime kädessä kysymys on makuasioista.
 

Divi

New Member
Liittynyt
1 Kesäkuu 2011
Sijainti
Karkkila
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

Itse olin saman tilanteen edessä 1,5v sitten ja subarun ensin meinasin ostaa hinnan takia... mutta sitten jostain kummansyystä laitoin jokusen tonnin lisää ja ostin itselle evon ja en ole katunut viellä kertaakaan auton hankkimista. kumpaakin koe ajaneena päätös oli aika selkeä kaverin STI:tä joskus ajanut kuskinhommissa ja evoja kävin sitten koeajamassa liikkeissä niin kyllä sen huomaa kummassa on moottorikin oikeinpäin ;D

Mutta makuasiahan tuo on voisin melkein uskoa että enemmän löytyy seppiä mitsuja huoltamaan kuin subaruita.. en sitten varma ole.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

Tästä on aiemminkin tainnut olla juttua foorumilla. Tietysti vähän makuasia tosiaan.

Nuo vanhemmat imput aliohjaa kyllä ainakin vakioalustalla enemmän kuin evot, en nyt tiedä onko paljon jotain vuosimallikohtaisia eroja säädöissä. Impussa on ollut noita kk-laakerivikoja, en tiedä onko myös jossain vuosimallissa eroja. Voisi ehkä laskea vastaavaksi riskiksi kuin AYC:n hajoamisen, vähän vielä kalliimpaa kylläkin.

Oma makuni laskisi impulle plussaksi sen kolmeovisen korin, mikä on perverssillä tavalla hieno, äänet sekä osasta autoja löytyvän DCCD:n.
Huonompana sitten evoa paljon huonommat vakiopenkit, lentokonemoottori, sekä mielestäni neliovisia vertailtaessa evoa reilusti huonompi ja vanhahtavampi ulkonäkö. Moottorinohjaukselle ei kai voi suoraan mitään tehdä? Tosin halpoja ratkasuja olemassa.
Ostaisin myös itse evon.

DaJackal: Puhe oli ilmeisesti otsikon perusteella STI ver.5:sta, joka on myös JDM ja täten RHD kuten evokin?
 

Driv3r

New Member
Liittynyt
7 Lokakuu 2012
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

Täällähän on aktiivista väkeä!

Tuo hankinta hinta puoltaa kyllä tuon Subarun hankintaa. Kuten tietysti myös se, että jos tyytyy kesympään, eli tuohon GT malliin, niin sen saisi tuolla vasemmanpuoleisella ohjauksella ja mahdollisesti Suomi historialla. Nämä asiat nyt tosin ei ole mitenkään ratkaisevia. Pitää alkaa aktiivisesti kärkkymään tuota nettiautoa, jos vaikka tänne pääkaupunkiseudulle tulisi johonkin liikkeeseen myyntiin tuollainen Evo V, niin kävisi kokeilemassa millaiselta se tuntuu. Molemmat autot on varmaankin sellaisia, että kannattaa käydä ajamassa useampaa ennen kauppojen tekoa?

Pakko kyllä vielä tuosta Subarusta sanoa, että siitä löytyy kyllä varsin mielenkiintoisia erikoismalleja, esim WRX STI TYPE-RA, jossa sitten riittääkin kaikkea varustetta rikottavaksi, DCCD säädettävää voimanjakoa, coolerin vesiruiskua, nopeaa ohjausta, yms! Se, että tarvitseeko noita sitten arkikäytössä, onkin ihan toinen juttu...
 

madu

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2009
Sijainti
Espoo
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

Tuo GT on sitten ihan eri planeetalta Evon kanssa ja vain STI-malli on vertailukelpoinen :) Kaveri hommas Ver.5 RA:n hetki sitten ja ihan hauska ja ripeäkulkuinen härveli se kyllä on, ja tolla säädettävällä keskilukolla aika erilainen ajaa kun Evo. Bokseri pitää tosi hauskaa ääntä, ahtimen äänet taas oli aika iso pettymys verrattuna tohon aikasempaan kartiosuodattimella ja SSQV:llä varustettuun kolmosevoon mikä mulla oli, Subarussa kuulu vaan vienoa spoolausääntä. Vaihdelaatikon tuntumasta en kyllä tossa STI:ssä tykänny yhtään, jotenkin tosi jäykkä ja epämääräinen hämmentää.

Mutta varmasti sekä Evo että STI senverran rakastuttavia pelejä että tekee mieli viedä kotiin se eka mitä sattuu koeajamaan, joten kannattaa kytätä yksilöitä huolella ;D
 

Driv3r

New Member
Liittynyt
7 Lokakuu 2012
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

MakeM sanoi
Tästä on aiemminkin tainnut olla juttua foorumilla. Tietysti vähän makuasia tosiaan.

Nuo vanhemmat imput aliohjaa kyllä ainakin vakioalustalla enemmän kuin evot, en nyt tiedä onko paljon jotain vuosimallikohtaisia eroja säädöissä. Impussa on ollut noita kk-laakerivikoja, en tiedä onko myös jossain vuosimallissa eroja. Voisi ehkä laskea vastaavaksi riskiksi kuin AYC:n hajoamisen, vähän vielä kalliimpaa kylläkin.

Oma makuni laskisi impulle plussaksi sen kolmeovisen korin, mikä on perverssillä tavalla hieno, äänet sekä osasta autoja löytyvän DCCD:n.
Huonompana sitten evoa paljon huonommat vakiopenkit, lentokonemoottori, sekä mielestäni neliovisia vertailtaessa evoa reilusti huonompi ja vanhahtavampi ulkonäkö. Moottorinohjaukselle ei kai voi suoraan mitään tehdä? Tosin halpoja ratkasuja olemassa.
Ostaisin myös itse evon.

DaJackal: Puhe oli ilmeisesti otsikon perusteella STI ver.5:sta, joka on myös JDM ja täten RHD kuten evokin?

Tuo kolmiovinen malli on tosiaan hieno, mutta poissa laskuista, kun perhettäkin pitää joskus kuljettaa mukana. Tosiaan nuo kiertokangenlaakerit ovat kuulema vaihtokuntoisia jo kohtuu vähän ajetuissa autoissa. Ainakin mitä tuolta "kilpailevan" foorumin puolelta luin. Toki huolloilla tai ennemminkin niiden tekemättä jättämisellä lienee merkitystä.

Ulkonäössä Evo vie kyllä 10 - 0! Mutta toki se on makuasia, niin kuin edellä mainittiin!
 

calle

Galant 2.5 V6 -97, ex Galant 2,0 -91, EVO III
Liittynyt
17 Toukokuu 2006
Sijainti
Tammisaari
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

mystinengalant sanoi
Evo:ssa itse tuijottaisin korin kuntoon koska moni alkaa nykyään olemaan aika pommissa kunnossa, varsinkin jos on englannin kautta tänne eksynyt.

Noh tähänkin asiaan olen kyllä täällä kirjoitellut et ei ne englannista tulleet kaikki ole pommeja tietenkin riippii siitä mistä ostaa. Omani kävin hakemassa kaverin kanssa ja ei ole ollut ruoste ongelmia ja kyseessä on evo3. No kulutukseen sen verran et keskikulutus pyörii siinä 10-12 välillä.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

Mites noissa bokserikoneissa on kk-laakereiden vaihdon kanssa? Pitääkö koko lohkon puoliskot irroittaa toisistaan että saa vaihdettua?
Muutenkin ehkä itsetehtyjä remontteja ajatellen vähän ärsyttävämpi sylinterimuoto.

Ei ole kyllä evossakaan kovin kummoiset "ahtimen äänet" vakiona, veikkaan ettei juuri eroa toisistaan.

Myös evo vitosessa on ihan vakiona vesiruisku coolerille.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

Käsittääkseni myös impun open deck lohkot ei ole kaikkein kestävimpiä viritettynä. Niin kyllä minäkin väitin pitäväni aivan vakiona... Noh melko vakio edelleen.
En tiiä nuista classic impuista mut uudemmissa on kaikenmaailman turhuuksia, kuten ilmapumppua yms. Ja nelos sylinterin kanssa voi tulla ongelmia, koska pakosarjan putket on eri mittaiset.
Minua on kyllä aina houkuttanut classic imppu testarossa tyylisellä widebody kitillä. Jossain JDM pätkässä näin sellaisen.

Mut kuten sanottua kumpaan tahansa päädytkin niin kivaa tulee olemaan ja vertailukelpoisia evon kanssa ovat siis vain mallisarjan tehokkaimmat.
 

Maestro

Evo V Black, Evo V Green, Evo IV, Airtrek TURBO R
Liittynyt
23 Joulukuu 2010
Sijainti
Pori
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

Laitetaan muutama Mutu juttu.

- Kaverini jolla on kolmas Subaru jo muutaman vuoden sisään ja on aidosti "subarukansaa" on sanonut joka kerta kun on evoa ajanut että evo on hieno auto ajaa subaruun verrattuna (evo5 vs. GC8)
- Evon AYC:tä ei kannata pelätä.
- Subarun moottorinkorjausta yms. ei kannata myöskään pelätä. Ekalla kerralla voi joutua hiukan miettimään, mutta ei se vaikea ole.
- Subarun vakioboksia ei käytännön tasolla pysty muokkaamaan, tähänkin löytyy ratkaisu, tuolla tallilla on apexin bolt-on boxi GC8 subaruun käsikapuloineen päivineen.
- Kannattaa kokeilla molempia.
- Kumpikin on hiton kestäviä laitteita ja sopivan liikkuvia vakionakin.
- Ostat kumman vain, katumaan ostostasi et tule.
 

Wutec

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2011
Sijainti
Uusikaupunki
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

Yleisfiilistä Subaru Impreza STI Type R -98 ja Evo 5 -98 omistaneena:

Jos haluat että perhe kulkee suht mukavasti ja itse olet hieman mukavuudenhaluinen, ota Evo 5. Kaikinpuolen modernimpi ja mukavamman näköinen auto, tilaa oli hyvin ja rattaatkin mahtuivat takaluukkuun. Mutta jotenkin vaan se jokin puuttui, jotenkin tasapaksun oloinen auto mutta kuitenkin hyvässä mielessä. Ei sillä, hauskaa tälläkin pystyi pitämään!

Impreza taasen oli täysin erilainen, jotenkin työkonemainen ja sen oloinen että kaikki on vain tehty toimivaksi. Ei mitään WOW!-elämystä kun autoon istui. Mutta bokserikoneen papatus ja muutenkin fiilis mikä autoa ajaessa oli jotain todella erilaista. Suoraansanottuna rupesi aina vähän lapsettamaan kun Subaruun istui ja auto jotenkin innosti hieman aina leikkimään. Tietenkin Type R keveys ja DCCD-laatikko olivat hyviä tuomaan sitä lisähauskuutta. Kaikinpuolin ongelmaton auto, uskalsin ostaa jälkeenpäin toisenkin JDM-Subarun eikä siinäkään ollut mitään vikaa omistusaikana. 5v laatikot noissa on kylläkin heikkoja ainakin V4 asti.

Vaikea tosiaan näitä järkevästi vertailla mutta jos itse olisin nyt tilanteessa että tarvitsisin 4-ovisen auton niin Impreza STI Type RA olisi ykkösvaihtoehto DCCD-laatikon kera. Mukavuutta lisää vaikka lisäämällä äänieristystä tehtaalla karsitun tilalle. Isoina syinä Subarun valitsemiseen on se luotettavuus mitä saanut todistaa ja ne kokemukset mitä Imprezan ratissa tuli koettua.

(Ja se tulpanvaihto bokseriin, ilman mitään ohjeita ja vinkkejä alle tunti ekalla kerralla kaikkineen. Okei, ahdasta on mutta ei vaikeaa. Jotenkin tuntuu että asia otetaan aina Evo Vs Impreza keskustelussa esiin :p)
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

Wutec sanoi
(Ja se tulpanvaihto bokseriin, ilman mitään ohjeita ja vinkkejä alle tunti ekalla kerralla kaikkineen. Okei, ahdasta on mutta ei vaikeaa. Jotenkin tuntuu että asia otetaan aina Evo Vs Impreza keskustelussa esiin :p)

Se riippuu kuka tekee... nimimerkillä 4 tuntia bolt-on vaparisuodattimen asennukseen käyttänyt ::)

Driv3r sanoi
Auto tulee itselle harraste-/ käyttöautoksi. Vuodessa tulee kilometrejä n.12tkm. Tarkoitus on, että kulkine on ja tulee pysymään vakiokuntoisena, eli en kaipaa pärinää ja pauketta tai hillittömiä hevosvoimalukuja. Radallakaan en aikaani vietä. Ehkä...

Valitettavasti Evoista ei ole mitään kokemusta... Nyt pyydänkin teiltä kommentteja kyseisistä autoista, plussia, miinuksia, osien saatavuutta, hyvää, huonoa, kulutus, kustannukset, yms, yms!

Itsellä ollut kutonen käyttöautona vuodesta 2009 joten jotain kokemusta on tullut.

plussia - Näyttää hyvältä, kulkee riittävästi, perhe mahtuu hyvin kyytiin
miinuksia - Ei vielä ole tullut mieleen
osien saatavuutta - Englannista saa osia hyvään hintaan. Suomesta olen ostanut vain parit öljyn suodattimet
hyvää - katso kohta plussia
huonoa - katso kohta miinukset
kulutus - paljon itsellä menee kuussa 300e bensaan.
kustannukset - jos paljon ajetun raadon ostat niin sitten kuluja varmaan on mutta esim. omaan kärryyn on tehty vain perus huoltoja kerran vuodessa
 

Moz1lla

Lancer Evolution IV
Liittynyt
1 Elokuu 2012
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

Samaa ongelmaa pähkäilleenä evoon kallistuin ja nyt 10tkm jälkeen ei mitään vikaa oo ollu, ayc pumpun saa alle 500e japanimportsilta jos se sattuisi laukeemaan. Päittäislaakeri ei kulu kun ei makaa kytkimen päällä koko ajan, itellä ei oo kasvanu välys yhtään omistusaikana koska 70km työmatkalla joutuu vaihtamaan vaihdetta korkeintaan 5 kertaa. Se riippuu tietty miten ajaa. ;D ;D
 

AneemineN

Member
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Sijainti
Mäntsälä
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

Moz1lla sanoi
Samaa ongelmaa pähkäilleenä evoon kallistuin ja nyt 10tkm jälkeen ei mitään vikaa oo ollu, ayc pumpun saa alle 500e japanimportsilta jos se sattuisi laukeemaan. Päittäislaakeri ei kulu kun ei makaa kytkimen päällä koko ajan, itellä ei oo kasvanu välys yhtään omistusaikana koska 70km työmatkalla joutuu vaihtamaan vaihdetta korkeintaan 5 kertaa. Se riippuu tietty miten ajaa. ;D ;D
vaikuttaako se siis tuohon crankwalkkiin jos valoissa esim. pidät kytkintä pohjassa?
 

Driv3r

New Member
Liittynyt
7 Lokakuu 2012
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

Tuohon raatoon liittyen... Eli Suomesta näyttäisi saavan tuollaisen 140tkm ajetun vm -98 Evon n. ~13000€:lla, tai siis pyyntihinta on muutamassa tuota luokkaa, mutta mitä sillä saa? Siis karkeasti! Sehän tietysti riippuu monesta tekijästä, mutta lyökö noissa kätensä p*skaan? Mietin tuossa sitä Japanissa tilaamista, niin jos ajatellaan auton hinta on sen 7000€ + kulut Suomeen 2800€, huollot, verot, valot, ruostesuojaukset, yms muutokset, että saa leiman, niin aletaan varmaan olemaan jo yli 13000€ niin että heilahti... Autoa ei olisi tarkoitus hävittää kyllä ihan heti pois, että sillä ei viitsisi suttakaan ostaa.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

Oma evo5 on ajettu kohta 150tkm ja kun huoltaa ja vaihtaa kuluvat osat samalla tapaa kun tähän mennessä niin eiköhän tuolla vielä toiset 150tkm vielä ajele hymyssä suin.
 

Moz1lla

Lancer Evolution IV
Liittynyt
1 Elokuu 2012
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

AneemineN sanoi
vaikuttaako se siis tuohon crankwalkkiin jos valoissa esim. pidät kytkintä pohjassa?

Se on se suurin syy, eihän sitä päittäislaakeria rasita mikään muu kuin sivuttain kampiakseliin tuleva painava/vetävä voima joka kuluttaa tietenki laakerit tieltään. Vakio kytkin kun on vaihdettu useesti uuteen "vahvempaa" kytkimeen niin se sitä vasta syöki. Väittäisin että crankwalkista ei koidu mitään ongelmia koskaan jos käyttää kytkintä tosiaan vaan vaihteen vaihtamiseen eikä siinä maata päällä. Tietty edellinen omistaja kun on seissy jossain tokion ruuhkassa kanki pohjassa ni kyl sen tietää mitä saa
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo5 vai Impreza STI V5?

Driv3r sanoi
Tuohon raatoon liittyen... Eli Suomesta näyttäisi saavan tuollaisen 140tkm ajetun vm -98 Evon n. ~13000€:lla, tai siis pyyntihinta on muutamassa tuota luokkaa, mutta mitä sillä saa? Siis karkeasti! Sehän tietysti riippuu monesta tekijästä, mutta lyökö noissa kätensä p*skaan? Mietin tuossa sitä Japanissa tilaamista, niin jos ajatellaan auton hinta on sen 7000€ + kulut Suomeen 2800€, huollot, verot, valot, ruostesuojaukset, yms muutokset, että saa leiman, niin aletaan varmaan olemaan jo yli 13000€ niin että heilahti... Autoa ei olisi tarkoitus hävittää kyllä ihan heti pois, että sillä ei viitsisi suttakaan ostaa.

Juu ei taida enää helposti japanista löytyä siihen hintaluokkaan mitä Suomesta suoraan hinnat alkaen mallit. Mutta "valitettavan" usein se on just siitä kunnosta kiinni. 15 vuotta vanhoja laitteita, niin kyllä se vaan näkyy millasessa käytössä on ollut. Koeajolle vaan jonkun asiasta tietävän kaverin kanssa ja käymään eri vaihtoehtoja läpi. Hyvällä tuurilla tulee joku hyvin pidetty vastaan, mutta kovasti epäilen, että se ei löydy ihan niiden kaikista halvimpien seasta. Tosin eihän se korkeampi hinta pelkästään tietty takaa laatua.
 
Ylös Bottom