Ex autojen bongailua

Devi82

New Member
Liittynyt
19 Elokuu 2004
Sijainti
Tampere
Ajattelin mielenkiinnon vuoksi laittaa aiheen pystyyn jossa voisi kysellä omien ex autojen
nykyistä kohtaloa.
Jos on itse/joku muu foorumin jäsen sattunut kyseisiä kulkineita näkemään.

Laitan tähän omasta edellisestä ja myös ensimmäisestä autostani pari kuvaa.
Kyseistä autoa en ole myyntipäivän jälkeen nähnyt kertaakaan, myyty 2005 kesällä, olisiko joku teistä?
Ja kyllä harmittaa kun tuli yleensäkin luovuttua tuosta, sillä 6 vuotta ja 130000km ajelin
ja aina toimi kuin sveitsiläinen kello :) Ja tulihan sitä vähän "tuunattuakin" kuten näkyy ;D

http://jaatiedostosi.com/jHfT/HPIM0359.jpg
http://jaatiedostosi.com/jHfT/HPIM0361.jpg
 
Vs: Ex autojen bongailua

voi kun tuli oma exä mieleen noista kuvista, mullakin oli kans tollanen valkoinen lanceri tosin vain GL ja 1.3

tuossa kuva sen parhailta päiviltä just pesun ja vahauksen jälkeen

http://i120.photobucket.com/albums/o197/ville_t/IMG_0403.jpg

meni pari kesää sitten liikenteeseen jonnekkin eteläsuomeen (helsinki?) oli täydellisen toimiva silloin ja tosi vähän ajettu mutta takahelma oli koko mullaoloajan rutussa. onkohan tuo enää hengissä. kuvassa tosin eri vanteet kuin mitkä oli alla myydessä. ja kirkkaat vilkut siirtyi Gti:hin. hyviä muistoja ja vei aina minne pitikin.
 
Vs: Ex autojen bongailua

Juuri tänään kävin katsomassa viime syksynä myymääni exää. Vedetty varsin rusinaksi ja lunastukseen. Ja sitä kun hoidin ja huolsin niin hyvin. Ei oltu suuremmin huollettu syksyn jälkeen, ajeltu vaan 25tkm. Surettaa ja sapettaa tuommoinen.

Kuvia en laita yleiseen jakoon kun ei mahtane vielä olla vakuutusjutut vielä selvät nykyisen omistajan tiimoilta.
 
Vs: Ex autojen bongailua

Devi82 sanoi
Ajattelin mielenkiinnon vuoksi laittaa aiheen pystyyn jossa voisi kysellä omien ex autojen
nykyistä kohtaloa.
Jos on itse/joku muu foorumin jäsen sattunut kyseisiä kulkineita näkemään.

Laitan tähän omasta edellisestä ja myös ensimmäisestä autostani pari kuvaa.
Kyseistä autoa en ole myyntipäivän jälkeen nähnyt kertaakaan, myyty 2005 kesällä, olisiko joku teistä?
Ja kyllä harmittaa kun tuli yleensäkin luovuttua tuosta, sillä 6 vuotta ja 130000km ajelin
ja aina toimi kuin sveitsiläinen kello :) Ja tulihan sitä vähän "tuunattuakin" kuten näkyy ;D

http://jaatiedostosi.com/jHfT/HPIM0359.jpg
http://jaatiedostosi.com/jHfT/HPIM0361.jpg

Näin sinun autosi 99% varmuudella eilen klo 14.15 ajamassa Siilinjärveä päin (Vuorelan kohdalla) moottoritiellä, ohittaen minut (ajoin L-200:lla)
ps. nuo takaputket jäi mieleen +maalatut peilit
 
Vs: Ex autojen bongailua

Meikäläisen ex-kutonen oli muutama päivä takaperin simahtanut kehä kolmosen varteen. Valitettavasti se lienee jäänyt vähän heikolle hoidolle.

mitsu2.jpg
 
Vs: Ex autojen bongailua

Oma entinen Galant meni Loimalle,mutta muistaakseni viimeksi kun kännykällä tietoja otin niin taisi olla poistettu liikenteestä.
Jos joku sitä haluaa yrittää bongailla niin tuolta se näytti ennen kuin sen möin. http://www.gti.fi/images/galleria/orig/2143_1150591925.jpg Viimeisimmän bongauksen mukaan etupuskuri olisi ollut rikki ja muutenkin oli ollut aika revityn oloinen. Vähänhän se harmittaa kun siihen ohraa kaiken vapaa-aikansa ja seuraava omistaja ei sitä sitten kunnioita millään tavalla :-[
 
Vs: Ex autojen bongailua

Biim sanoi
Juuri tänään kävin katsomassa viime syksynä myymääni exää. Vedetty varsin rusinaksi ja lunastukseen. Ja sitä kun hoidin ja huolsin niin hyvin. Ei oltu suuremmin huollettu syksyn jälkeen, ajeltu vaan 25tkm. Surettaa ja sapettaa tuommoinen.

nokonzok sanoi
Meikäläisen ex-kutonen oli muutama päivä takaperin simahtanut kehä kolmosen varteen. Valitettavasti se lienee jäänyt vähän heikolle hoidolle.

Nuhapumppu sanoi
Vähänhän se harmittaa kun siihen ohraa kaiken vapaa-aikansa ja seuraava omistaja ei sitä sitten kunnioita millään tavalla :-[

Juuri tällasten asioitten takia en halua kuulla vanhoista autoistani mitään, vaikkakin kiinnostaisikin tietää miten Ascona, Colt ja Lancer etenkin voivat...
 
Vs: Ex autojen bongailua

Minun elokuussa -06 myymäni Sigma on ainakin päässyt hyvään kotiin. Satuin näkemään sen erään kaupan pihassa käytyäni nykyisen omistajan asuinpaikkakunnalla. Jäin auton viereen odottamaan, ja jonkin ajan kuluttua omistaja tuli paikalle.

Itsekin pidän autoista todella hyvää huolta, mutta täytyy myöntää että Sigman nykyinen omistaja on minuakin tarkempi mies. Kaikki pienimmätkin naarmut oli maalattu piiloon, ja kojelauta ja konetila olivat puhtaita ja kiiltäviä. Auto oli tietenkin puhdas ja siisti sisältä ja päältä. Eikä kilometrejäkään ollut tullut kuin kymppitonni lisää.

Hyvä, että sentään yksi entisistä autoistani on päässyt hyvään huomaan, muutaman olen myöhemmin nähnyt riisuttuna mallina, raiskattuna (eli lippisteinin pilalletuunaamana) tai kolaroituna romuna. Ja semmoinen pistää harmittamaan, kun itse on pitänyt autoa kuin kukkaa kämmenellä, ja joku seuraava omistaja siitä piut paut välittää.
 
Vs: Ex autojen bongailua

Kamikaze sanoi
Ja semmoinen pistää harmittamaan, kun itse on pitänyt autoa kuin kukkaa kämmenellä, ja joku seuraava omistaja siitä piut paut välittää.

Ja sitten valitettavasti toisinpäin että tuntuu ettei ole hyvin pidettyjä autoja kuin harvassa, tuntuu että tätä pesen auton kerran -mentaliteettia on liikkeellä nyt oikein enemmänkin. Tässä kun näitä liikkeitä tullu kierreltyä.
 
Vs: Ex autojen bongailua

Oma vanha gti meni forssaan ensimmäiseksi autoksi juuri kortin saaneelle kaverille.

Päivää myöhmemmin tuli soitto että mikä vaivaa kunnei auto käynnisty :/ viaksi ilmeni sitte että oli jääny nokkahihnasta sellanen kohta alas missä ei ollu hampaita juuri ollenkaan :O ei ollu mitään hajottanu koneesta onneksi. Tuli vaan paska fiilinki itelle, ku niin paljon kehu autoa koeajolla jne, muta oli se toiminukki ku kello itellä, ja moinen tuli aika arvaamattomasti.

Nyttemmin bongauksissa forssan porukat aina ajoittain mainittee tostakin pelistä, että ilmeisesti on ajossa ja voi hyvin :)
 
Vs: Ex autojen bongailua

Nuhapumppu sanoi
Oma entinen Galant meni Loimalle,mutta muistaakseni viimeksi kun kännykällä tietoja otin niin taisi olla poistettu liikenteestä.

Ei oo näkyny hetkeen tota täällä.
 
Vs: Ex autojen bongailua

Vähän on samaa vikaa kuin Jani T:lläkin... Kerran kun on nähnyt entisen oman silmäterän erittäin huonosti pidettynä, niin enää ei viitsi uudelleen pilata omaa oloaan niiden kuntoa katsellen. Se on ehkä jopa merkittävin syy sille, että omien autojen myynti on minulle varsin vaikeaa ja vastenmielistä puuhaa. Mieluusti pitäisin kaikki itsellä ja hankkisin aina yhden lisää, kun joku mielenkiintoinen sattuu kohdalle - jos vain suinkin pystyisin näin tekemään. Ja miehetkö ovat muka tunteettomia... ;D
 
Vs: Ex autojen bongailua

Omia entisiä autoja ei ole kuin kaksi mennyt teille tuntemattomille... Ensimmäinen, eli Fiesta, jota puunasin ja korjailin ruosteet ja pidin hyvä huolta, meni juuri kortin saaneelle. Tehoa siinä ei ollut niin paljon että sitä totaalisen romuksi olisi saanut, mutta mitä luultavammin se tällä hetkellä ruostuu jossain pellon reunassa ilman kilpiä.

Nissan taas meni autoliikkeen kautta ilmeisesti jollekin naishenkilölle, kerran näin sen samana vuonna liikenteessä mutta sen koommin siitä ei olekaan kuulunut mitään. Tässpä kuva nipponista :)
 
Vs: Ex autojen bongailua

Mitsu sanoi
Näin sinun autosi 99% varmuudella eilen klo 14.15 ajamassa Siilinjärveä päin (Vuorelan kohdalla) moottoritiellä, ohittaen minut (ajoin L-200:lla)
ps. nuo takaputket jäi mieleen +maalatut peilit

Mukava kuulla että on vielä hengissä, tosiaan itse tuli tuota aika paljon puunailtua ja korjailtua paremmaksi :)

Se on kyllä täysin totta kuten tässä muutkin ovat sanoneet, kun itse on pitänyt huolta pirssistä
ja sitten se joku huuhaa mies ostaa ja rällää piloille, hermohan siinä menee. :seina
Ehkä ei haluaisi juuri tästä syystä tietää menneistä mitään mutta kuitenkin haluaa ja ei halua.

Ja Nuhapumppu, olen exäsi melkoisella varmuudella kuopion suunnalla nähnyt kesällä 2007, siis ehkä.
 
Vs: Ex autojen bongailua

Itse taas tiesin että kun ensimmäisestä rakkaasta mitsustani luovun (voi niitä muistoja), että en sitä liikenteeseen pistä vaan joko paalaan sen itse tai sittne varmistan muuten sen että se ei tule enää vastaan.. Joten kun aika ajoi wanhuksesta ohi, tein julmasti ja möin sen tuttavan lapsille pellolle, sillä ne ainakin vuoden siellä rälläsivät (volvo hajosi kuulemma päivässä)..

Tuli sitten käytyä vielä tervehtimässä viimeisen kerran ennenkuin auto lähti viimeiselle matkalleen, ja olihan se hieman muuttunut.
 
Vs: Ex autojen bongailua

Ja galantin möin eräälle vanhalle herralle itä-suomesta joka haki auton pojalleen joka oli edellisen galantin viikonloppuna katolleen metsään ajanut.. (nukahtanut vissiin rattiin), vieläköhän auto liikkuu?, toivottavasti.. vielä vuosi sitten tai jotain oli ainakin katsastettu.. Suuri virhe oli sen myyminen, niin hyvät kyydit se tarjosi, ja eipä nuita ole vastaan vielä kävellyt.. (Toista yhtä hyväkuntoista siis)
 
Vs: Ex autojen bongailua

Nuhapumppu sanoi
Oma entinen Galant meni Loimalle,mutta muistaakseni viimeksi kun kännykällä tietoja otin niin taisi olla poistettu liikenteestä.
Jos joku sitä haluaa yrittää bongailla niin tuolta se näytti ennen kuin sen möin. http://www.gti.fi/images/galleria/orig/2143_1150591925.jpg Viimeisimmän bongauksen mukaan etupuskuri olisi ollut rikki ja muutenkin oli ollut aika revityn oloinen. Vähänhän se harmittaa kun siihen ohraa kaiken vapaa-aikansa ja seuraava omistaja ei sitä sitten kunnioita millään tavalla :-[

Täällä Loimaalla tuo tuli juu moneen otteeseen bongattua. Nyt ei ole hetkeen näkynyt. Syy lienee juuri tuo liikenteestä poisto :)

Nii ja omaa vanhaa Gallua en ole vielä bongannut missään. Kangasalalle sen ite jätin, mutta sitä en tiedä mihin siitä lähti. Jos olis ollu mahdollisuus jättää itselle tuo niin varmasti olisin näin tehnyt. Senverran mukavaa kyytiä antoi.
 
Vs: Ex autojen bongailua

MikkoT sanoi
Täällä Loimaalla tuo tuli juu moneen otteeseen bongattua. Nyt ei ole hetkeen näkynyt. Syy lienee juuri tuo liikenteestä poisto :)

Nii ja omaa vanhaa Gallua en ole vielä bongannut missään. Kangasalalle sen ite jätin, mutta sitä en tiedä mihin siitä lähti. Jos olis ollu mahdollisuus jättää itselle tuo niin varmasti olisin näin tehnyt. Senverran mukavaa kyytiä antoi.
Olikos minkälaisessa kunnossa viimeisimmällä kerralla kun näit,tai yleisesti milläisessa käytössä. Ajelu vaiko kengitys kohteena? Tyyppi joka sen osti oli vähän sen oloinen ettei autoista paljoa tiennyt.
 
Vs: Ex autojen bongailua

onkos kukaan pk-seutulainen bongaillut mun exää... tämä oli kyllä kiva laite.
Saattanut jopa kiusata evoja/galantteja, ainakin japanin 180km/h rajoitettuja (vai mitä tepi ;) )
Ainoa miinus oli että se oli kylmä. tuuletuslaitteen nappuloilla kun lähinnä säädettiin tuleeko
moottorin ääni lasille vai jalkoihin.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Zygi&image_id=60046277
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Zygi&image_id=60046309
 
Vs: Ex autojen bongailua

Aikalailla vuodenvaihteen tietämillä näin tuon Unon Toijalan ABC:lla, siistissä kunnossa oli vielä.
 
Vs: Ex autojen bongailua

Nuhapumppu sanoi
Olikos minkälaisessa kunnossa viimeisimmällä kerralla kun näit,tai yleisesti milläisessa käytössä. Ajelu vaiko kengitys kohteena? Tyyppi joka sen osti oli vähän sen oloinen ettei autoista paljoa tiennyt.

Viimeisen kerran taisin nähdä sen paikallisen autokorjaamon pihassa konepelti auki. Tiedä sitten miksi siinä oli. Ne kerrat mitä itse autoa näin niin ihan normaalisti ajoi. Ja kunnoltaankin näytti ihan hyvältä. Mitä nyt siinä ehti katsomaan kun tuli valoissa vastaan jne.
 
Vs: Ex autojen bongailua

Aikoinaan omistin, tai no "pidin tallessa" muutaman kuukauden, Nissan sunnyä -89 1.6 kaasari. Autoa vähän roplailin parempaan syyniin, olihan se ollut äitilläni jo 15 vuotta päivittäisessä ajossa, kaksi kolariakin oli kestänyt ja molempien jälkeen korjattu uutta vastaavaksi. Autosta kävin jokaisen mahdollisen ongelman läpi, vahasin, etsin uudet ovipahvit & tuhkiksen "kyynärnojaan" ja asensin kierroslukumittarinkin, semmoisen sievän pienen, uutta omistajaa varten.

Noh, lopulta sitten hyvästien aika tuli ja pikkuveljeni sai kortin.

Seuraavana päivänä kävin katsomassa, että miten on auto kestänyt, että oliko jäänyt jotain mahdollisesti huomaamatta. Ovipahvit olivat sahattu leipäveittellä isommille kaiuttimille ja uudet kaiuttimet teipattu oveen kiinni. Vaihdekepin nuppia oli yritetty jyrsiä irti ja alkuperäiset rapamatotkin oli vaihtunut TYPE-Riin.

Toisena päivänä oli poika käärinyt auton lyhtytolpan ympärille. Kellekkään ei käynyt mitään, mutta autosta meni etumaski, molemmat umpiot, puskuri ja alapalkki uuteen muotoon

Täytyy sanoa, että silloin vitutti.

Tätänykyä auto on taas kunnossa, tutun poika ajelee sillä töihin.
Ja pikkuveljeni osti asiasta "viisastuneena" seuraavana päivänä Alfa Romeo GTV:n
 
Vs: Ex autojen bongailua

Tässä meikäläisen ex-silmäterä, 10 vuotta perheessä ollut luottoauto:

http://personal.inet.fi/surf/tapsak/web/

sellaisena kuin möin, tuo sivu oli myynti-ilmoituksena.

Bongasin sen pariviikkoa sitten jyväskylästä. Likainen se ainakin oli...
 
Vs: Ex autojen bongailua

Jaa-a missä lienevät nämä entiset autot. Mieleenpainuvia "pommeja" olleet kaikki. Ensimäinen oli Toyota Hilux 2.2D -84 rek. TUM-712 beigen värinen. 250tkm ajettuna kone levisi totaalisesti. Oli jo niin väljä että käynnistykset oli yhtä tuskaa kunnes sitten motarilla sylkäisi joka ainoasta stefasta öljyt ulos ja meno hyytyi siihen. Ohivuotoa koneessa oli jo niin paljon että kampikammion paine riitti pitämään öljyvalon sammuksissa koneen pyöriessä. ;D Kumma kyllä se ei leikannut kiinni vaikka öljy loppui. Hauska ominaisuus oli myös että kuumetessaan se alkoi sytytellä pelkällä öljyllä minkä ajoi huohottimen kautta imusarjaan. 80 se kulki siinä vaiheessa vaikka käänsi virrat pois. ;D Someron suuntaan möin sen ja puoli vuotta oli vielä leimaakin jäljellä. Sen jälkeen ei oo näkyny.

Toinen oli Volvo 340. Se myytiin suosiolla peltoautoksi. Uskomaton kikotin. Siihen tuli loppuvaiheessa laitettua niin vanhat ja kovat takarenkaat jotka oli jostain -80 luvulta että jopa sillä 1.4 koneella oli vaikeuksia sateella löytää pitoa. Vaikutelmaa tehosti vielä katkennut pakoputki. Kyllähän se keräsi huomiota kun pikkuvolle lähtee valoista ja perä hakee ja hakee ja hakee ja kakkosta pesään ja sladi jatkuu. ;D ;D ;D Tästäkin olis kiva kuulla miten se on pelannnu jäällä/pellolla. Uskoisin että pojilla on ollut ainakin kivaa jos se vaan on suostunut pysymään kasassa.

Kolmas exä jota ei ole paalattu suorilta on taas Volvo. 740 farkku tällä kertaa 2.3 isolohko ja oikein LH-jetillä ja katilla. rek. HFA-354 Yllättävän taloudellinen matka ajossa. Vähän 8 litran molemmin puolin kulutus. Vissiin ruiskun ansiota. Kaupunkiauto se ei ollut. Iso koko ja vielä mahdottomampi kulutus. 12-15 litraa nätissä ajossa kaupungissa. jopa 25 litran kulutuksiin sillä päästiin. Olis se ollu jos olisi ollut varaa pitää. Tavaratilaa oli "riittävästi" kaiken maailman varaosaostosten kuljetuksiin. Tällä myös olen saanut ainoat ylinopeussakkoni. Ei ehkä aivan paras auto ajaa mutta ei mitkään mun tähän asti ajamani japsit pärjää. Varsinkin ne nojatuolijakkarat oli mannaa muutenkin herkästi kipeytyvälle selälle. Tällaisen ostaisin vielä jos olisi varaa. Ja ne pellit oli kanssa vähän eri kaliiperia. Helmat oli umpiruosteessa kun ostin sen. Meinasin et laitan sit helmat kuntoon ja aloin poistamaan ruostetta. Puoli tuntia sai vinguttaa hiomalaikalla ennen kuin oli helmat puhtaat ja alta tuli vielä KOVAA PELTIÄ. :eek: Siis kovaa eikä semmosta plump-plump peltiä jollasta aika usein tulee jos paksu ruoste hiotaan pois. Tästä vehkeestä olisi kivaa kuulla miten tarina jatkuu. Projektiksi möin. Tästä on jopa kuvia digikameran ajalta.http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/taken%20autoja/dscn0435.jpg

Samassa kuvassa papan vanha menOpeli joka myytiin yhen kesän jälkeen pois. 1.4 OHC vm. -90 yksipistetruitskulla. Rek. HFF-803 Mätää oli kyllä yllättävän vähän. Papan ajossa ei ollut tullut kuin 80tkm sen 15 vuoden aikana eli mittarikin vielä ensimmäisellä kierroksella. Kaiken huipuksi vikavalo jaksoi palaa joka helvetin päivä ja antaa lambdan vikakoodia. Syksyn tullen koneesta hävisi tehot ja kulutus pompsahti sinne 12 litran tuntumaan. Vähän ristiriitaisia tunteita tätä vehjettä kohtaan. En tiiä haluaisinko välttämättä kuulla mitään enää tästä. ;D
 
Vs: Ex autojen bongailua

aika sama mihin kaikki ex-autot on hävinneet mutta edellinen kesälelu jäi hieman kaivertamaan:
punainen honda crx,89-mallia.
hyvänä tuntomerkkinä kaikki listat+helmat maalattu korinväriin+iso takaspoileri.
rek.on sja-###,loput jääköön unholaan.
säilytysvaikeuksien takia jouduin luopumaan,harmittaa vieläkin..
helsinkiin se joskus talvella meni ja ilmeisesti sieltä myytiin jonnekkin,toivottavasti hyvään kotiin?
jos ei niin voin ostaa takaisin.. :peukku
 
Vs: Ex autojen bongailua

Minun vanha ooppeli on hyvässä tallessa kotona. Jääradalle se joutu kun lattia katosi kolmannen kerran. Paljonhan siihen tehtiin ja monta kuukautaa koria rakennettiin, mutta tuntuhan se hyvälle pyyhkästä jäällä se penkkaan ja kaikki se turhautuneisuus ja hitsaaminen pölähti taivaan tuuliin ;D
 
Celestet aikojen takaa..

Musta (alkup. sininen) 2000GT -76, jossa 2L GSR kone + takapuskurin "kolo" pellitetty umpeen + kuitusiipi luukussa. Rekkari N alkuinen.

-78 tai ysi (Celesten sininen) Celeste turbolla ja topmount välijäähyllä -90 luvun taitteessa.

Musta, mun omistuksessa muutaman vuoden -80 luvulla ja tohon turbotettuun siniseen törmäsin ESSEM-huollossa -90 luvun taitteessa, jolloin olin siellä hommissa.

Kenelläkään tietoa autoista tänään??
 
Vs: Ex autojen bongailua

Devi82 sanoi
Laitan tähän omasta edellisestä ja myös ensimmäisestä autostani pari kuvaa.
Kyseistä autoa en ole myyntipäivän jälkeen nähnyt kertaakaan, myyty 2005 kesällä, olisiko joku teistä?
Ja kyllä harmittaa kun tuli yleensäkin luovuttua tuosta, sillä 6 vuotta ja 130000km ajelin
ja aina toimi kuin sveitsiläinen kello :) Ja tulihan sitä vähän "tuunattuakin" kuten näkyy ;D

http://jaatiedostosi.com/jHfT/HPIM0359.jpg
http://jaatiedostosi.com/jHfT/HPIM0361.jpg

Tänä aamuna n. klo 0520 näin tuon, tuli moottoritiellä vastaan. :)
 
Vs: Celestet aikojen takaa..

Uldiz sanoi
Musta (alkup. sininen) 2000GT -76, jossa 2L GSR kone + takapuskurin "kolo" pellitetty umpeen + kuitusiipi luukussa. Rekkari N alkuinen.

-78 tai ysi (Celesten sininen) Celeste turbolla ja topmount välijäähyllä -90 luvun taitteessa.

Musta, mun omistuksessa muutaman vuoden -80 luvulla ja tohon turbotettuun siniseen törmäsin ESSEM-huollossa -90 luvun taitteessa, jolloin olin siellä hommissa.

Kenelläkään tietoa autoista tänään??

eihän satu tämä kampe olee, kuva liitteenä.
Tuommoista meinasin joskus ostaa ja kun ei itellä rahat silloin antanut myöten laitoin klubille ilmoituksen autosta, johonkin se meni.. miten lie kävi.
 
Vs: Ex autojen bongailua

Joo nyt mä kans bongasin vanhan Lancerini, näin sen Lohjalla lohjantähden parkkihallissa. Onkohan omistaja jo klubilaisia taikka just liittyny, oli ainaski helmoissa Mitsuklubin tarrat et pitäis jos mielenkiintoa on niin olla helposti löydettävissä osoite hyville nettisivuille ja parhaaseen klubiin:peukku
 
Vs: Celestet aikojen takaa..

J. Puhakka sanoi
eihän satu tämä kampe olee, kuva liitteenä.
Tuommoista meinasin joskus ostaa ja kun ei itellä rahat silloin antanut myöten laitoin klubille ilmoituksen autosta, johonkin se meni.. miten lie kävi.
Tuommosta minäkin olen havitellu itelle harrastelu pirssiksi. Ja tuo kiiltävä musta on vielä ainut oikea väri Celesteen. Onnistuisipa vielä bongaamaan myytävänä tuommosen :peukku.
 
Vs: Ex autojen bongailua

Vieläköhän tämä minun entinen Galantti jossain liikkuu? 2005 se jäi Kajaaniin autoliikkeeseen. Mittarissa oli tuolloin 503tkm :)
 
Vs: Ex autojen bongailua

Missähän mun Lanceri menee?
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/kalvotuksia/
vaihtoi omistajaa aika usein yhdessä vaiheessa mitä seurailin... sittemmi ei tietoa.. rekkari ZGC-xxx

Gallu on tietääkseni edellee omistajalle jolle sen myin..ja hienos kunnossaki kait Espoo-Vantaa-Hki seudulla :peukku

Eka lanceri sininen oli tääl treella vielä talvella tuossa parkissa erään talon pihassa... taivaan sininen 1.3 -90 Lanceri tummilla kalvoilla. Pölykapselit oli joku sinisetki maalannut :mad:
Sen auton historiassa oli mulla monenlaista. Ensin katollee, sitte myöhemmi hiase tuli takaovesta sisää..ja vielä sitte vesakkoleikkuri antoi kivisuihkun. Jokaiset tapahtuma jälkee sai uutta maalia auto pintaan ja peräluukun kansi oli ainoa orkkismaalinen :D
 
Vs: Ex autojen bongailua

Tulipahan just bongattua tuo oma vanha OUNOU (Fiat Uno) myynnistä nettiautossa pikkuvikaisena...
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1921256
 
Vs: Ex autojen bongailua

Gallu sanoi
Kolmas exä jota ei ole paalattu suorilta on taas Volvo. 740 farkku tällä kertaa 2.3 isolohko ja oikein LH-jetillä ja katilla. rek. HFA-354 Yllättävän taloudellinen matka ajossa. Vähän 8 litran molemmin puolin kulutus. Vissiin ruiskun ansiota. Kaupunkiauto se ei ollut. Iso koko ja vielä mahdottomampi kulutus. 12-15 litraa nätissä ajossa kaupungissa. jopa 25 litran kulutuksiin sillä päästiin. Olis se ollu jos olisi ollut varaa pitää. Tavaratilaa oli "riittävästi" kaiken maailman varaosaostosten kuljetuksiin. Tällä myös olen saanut ainoat ylinopeussakkoni. Ei ehkä aivan paras auto ajaa mutta ei mitkään mun tähän asti ajamani japsit pärjää. Varsinkin ne nojatuolijakkarat oli mannaa muutenkin herkästi kipeytyvälle selälle. Tällaisen ostaisin vielä jos olisi varaa. Ja ne pellit oli kanssa vähän eri kaliiperia. Helmat oli umpiruosteessa kun ostin sen. Meinasin et laitan sit helmat kuntoon ja aloin poistamaan ruostetta. Puoli tuntia sai vinguttaa hiomalaikalla ennen kuin oli helmat puhtaat ja alta tuli vielä KOVAA PELTIÄ. :eek: Siis kovaa eikä semmosta plump-plump peltiä jollasta aika usein tulee jos paksu ruoste hiotaan pois. Tästä vehkeestä olisi kivaa kuulla miten tarina jatkuu. Projektiksi möin. Tästä on jopa kuvia digikameran ajalta.http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/taken%20autoja/dscn0435.jpg
Taa tais menna oikeaan osoitteeseen, joku puol vuotta sitten pongasin, ainakin paallisin puolin oli paremmassa kunnossa kuin kummankaan meista omistuksen aikana ikina. No joo, pikanen vilkaisu ohi ajellessa. Tasta harvelista jai monia muistoja. Taisi se pariin kuvaankin paatya kun oli mun haaautona..
Yksi parhaista autohankinnoistani, asiaa auttoi etta pari edellista omistajaa oli tuttuja..

Oikeastaan ainoa mun kasien kautta kulkenut auto josta valittaisin kuulla enaan taitaa olla mun vanha Cherry, MIN-1XX (en muista enaan rekkaria ulkoa). Sekin (yllatys) meni eteenpain huomattavasti huonompikuntoisena kuin oli mulle tullessa. Muutavan vuoden ehdin silla ajella kunnes pyorahti katollensa.
 
Vs: Celestet aikojen takaa..

J. Puhakka sanoi
eihän satu tämä kampe olee, kuva liitteenä.
Tuommoista meinasin joskus ostaa ja kun ei itellä rahat silloin antanut myöten laitoin klubille ilmoituksen autosta, johonkin se meni.. miten lie kävi.

No, ei tosiaan ;D

Tossahan on takapuskuri paikallaan ja uudemman malliset takavalot. Mulla oli takapuskurin koko "aukko pellitetty saumattomasti" korin muotoihin.

Ja vink. vink! Takakaaret oli ykkös koppaisesta Golffista!! Sopivat melkein heittämällä paikalleen.

Väri kyllä täsmää, ei muuten.

Yhtäkiä tuli mieleen että rekkari olis ollut NM-293 tai vika nro 7 ???
 
Vs: Ex autojen bongailua

Hyeena sanoi
Taa tais menna oikeaan osoitteeseen, joku puol vuotta sitten pongasin, ainakin paallisin puolin oli paremmassa kunnossa kuin kummankaan meista omistuksen aikana ikina. No joo, pikanen vilkaisu ohi ajellessa. Tasta harvelista jai monia muistoja. Taisi se pariin kuvaankin paatya kun oli mun haaautona..
Yksi parhaista autohankinnoistani, asiaa auttoi etta pari edellista omistajaa oli tuttuja..
Pitipa tahan palata, rouva oli huoltiksella bongannut tuon, oli sitten jutellut nykyisten omistajien kanssakin.
Oli kuulemma tosiaan natissa kunnossa..
 
Vs: Ex autojen bongailua

näyttää meikänkii ex biili olla myynnissä ja ainoastaa musiikki vehkeet vaihettu

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?reg_no=TIG-956
 
Vs: Ex autojen bongailua

Meikäläisen ex-kutonen oli ST-Motorsilla. Oli kuulemma ajettu betoniporsaan yli... Hyvin näytti olevan kuitenkin korjattu ja autokin oli paljon siistimmässä kunnossa kuin parilla aikaisemmalla kerralla kun sen olen nähnyt. Hyvä niin!
 
Vs: Ex autojen bongailua

ooho... on se viel ajossa:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2249486
 
Vs: Ex autojen bongailua

Mä kadun vanhan Carinani myyntiä yli kaiken. :seina Eron tiimellyksessä siitä jouduin luopumaan ja se harmittaa edelleen. Olisi kiva tietää missä se menee. Lähti rullaavana projektina twin camin kanssa ja olisi hienoa tietää onko se palannut liikenteeseen. Jonnekin pohjanmaalle se käytiin lunastamassa. :-\ HAC-178 on rekkari eli jos joku sattuu näkemään niin olisi kiva tietää missä menee ja missä kuosissa.
carina.jpg
 
Vs: Ex autojen bongailua

Onkohan kenelläkään tietoa tästä autosta?
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/2436920

Kaveri meinaan osti ton ja olis mukava tietää hieman historiaa...
 
Vs: Ex autojen bongailua

Ihan mielenkiinnosta, onko näkyny turbo sierraa? AVK-??? Viisiovinen ghia, eli alkuperäinen kattoluukku, sähkölasit ym "herkut" ;D
Joskus oli harmaa. Ei ollu inttiaikana rahaa laittaa ni myin sitte pois...
 
Vs: Ex autojen bongailua

Meikäläisen entinen, vuosi sitten tuli "isolla rahalla" laitettua niveliä, jarruja, putkenpätkiä ja sun muuta pientä katsastusta varten. Puolisen vuotta sitten sen myin eteenpäin ja nyt se olisi taas myynnissä, juuri katsastettuna.
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/2807811
 
Vs: Ex autojen bongailua

katoinpa huvikseen entisen nelikkolancerini tiedot ja näköjään katsastettu viimeks -07 :-[ :'(
 
Vs: Ex autojen bongailua

No tulipa tsekattua omien Lancereiden kohtalo. vm-82:sta ole enää kolmeen vuoteen katsastettu :mad:. No 95:nen näyttää olevan liikenteessä ja samalla henkilöllä, joka sen minun jälkeen hommasi sen :peukku Eli 95:nen auto ja vasta toinen omistaja eli ei mikään romu kiertopalkinto :D Niin ja omistaja asustelee Jurvassa, joten tuskin siellä kovinpaljoa tuommosia koko valkoisia GLXi Lancereita liikkuu joten ilmoituksia onko näkynyt livenä sitä ;)
 
Vs: Ex autojen bongailua

Sattuuko kukaan tietää kenen nuottiautona rallissa on ollut valkoinen dynamic-4 ? (rekkarin alku on ROP-xxx)
Itsekin mielestäni olen tämän nähny nuottikäytös joskus tunturirallissa ainakin...
 
Vs: Ex autojen bongailua

Löysinpäs omankin ex gallun taas myynnistä :) http://www.nettiauto.com/mitsubishi/galant/2888675 muistanukkaa et se oli nuin komia :)
 
Takaisin
Ylös Bottom