Galant ´90 ABS ei toimi.

K

Kari.L

Guest
Autossani palaa abs valo ja jarrut menee lukkoon. Samoin oli ollut jo ex-omistajalla. Hän oli käyttäny merkkihuollossa. Siellä ei oltu osattu sanoa mikä on vikana. (Itsekin kokeilin tuleeko mitään vikakoodeja tuolla, eikä tullut.) Ex omistaja ilmotteli tuossa viikolla, et oli kuullu siltä jolta hän auton aikanaan osti mikä jarruja vaivaa. On kuulemma yks abs piuha poikki. Suurella tod näköisyydellä hantin puolen taka-anturilta. Olivat kuulemma lakanneet toimimasta pienen oja-keikan jälkeen.

Senverran vielä, että absit toimii joskus satunnaisesti jos sulake on kiinni. Olen pitänyt pois, niin ei satu mitään. Jos ensin toimivat jonkun aikaa ja taas yht'äkkiä taas ei...

Kysyisinkin piruuttani ennen kuin menen tuonne loskaan makaamaan, missä nuo siellä auton alla kulkee? Ja onko kalliita uusittavia? Vähän on sellainen kutina. Kaikenlainen info ko. aiheesta kiinnostaa...
 
Takana ainakin johdot kulkee palanmatkaa samaa rataa kuin käsijarru vaijeri
ja jossain polttoaine tankin lähellä pitäs olla liittimet.

kaikki anturit & johdot kannattaa tarkistaa...
 
Anturit ainakin on suolaisen hintaisia. Johdoista ei ihan tarkkaa tietoa ole. Omaan on eteen vaihdettu ABS:n anturit edellisen omistajan aikana 8)
 
Mulla on omassa 90 dynamicissa sama homma,ja tuttavalla samanlaisessa autossa täysin sama,molemmat on käyny mitsulla missä vaihd.kaikki abs-anturit,jarrulevyt ja jotain muutakin no kumpikaan ei toimi edelleenkään mun kohdalla edellinen omistaja käytti ja ei ollu ilmaista.Kun auton käynnistää lähtee ajamaan ne vielä toimii,ja eka kunnon jarrutus niin tuntuu polkimessa että toimivat noin 1sek.sen jälkeen menee lukkoon ja syttyy merkkivalo!Kun sammutat auton vika häviää taas eka jarrutukseen asti!Mikähän vikana????
 
Takaisin
Ylös Bottom