Galant 2.0 GLIS HB -91 pitkät toimii ja ei toimi

tate

New Member
Liittynyt
2 Heinäkuu 2006
Eli tuli haettua otsikon mukainen valovikainen raato jossa pitkät ja ilmeisesti takavalot ei toimi..
Pitkiin tuli tänään perehdyttyä enempi
Mitä täältä lukenut noita vanhoja topickeja niin ei sieltä nyt löytynyt ratkaisua...

Eli autossa on ilmeisesti valo-automatiikka yksi isompi boksi sekä kaksi pienempää relettä tulipellissä konehuoneessa kuskin edessä.
Sekä miten ne releet sitten sulakerasiassa konehuoneessa. Siellä on yksi musta rele valoille sekä kaksi harmaata pyöreää relettä. Noita pyöreitä kun käänteli toisin päin niin ei tapahtunut mitään.

Nyt kun vedän viiksestä taakse päin kun valot on OFF asennossa virrat päällä niin lyhyet sammuu ja tulipellissä oleva toinen rele naksuu, mutta pitkät ei syty..
Kun valot on ON asennossa niin ei kuulu naksua mutta lyhyet sammuu. Ja kummassakin tapauksessa parkit jää palamaan..

Entäs sitten ne sisemmät kaukovalopolttimot vissiin H7:t niillekkään en saanut mitään eloa koska ne pitäisi toimia??

Sitten luin tästä topic:sta http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=30036.msg212302;topicseen#msg212302 että sisällä olisi vielä jotain releitä lisää, vai onko vain GTIssä, tämä mun auto on vissiin EXE....

Akulta lähteviä maadoituksia tuli putsailtua mutta maadoittiko se viiksi nyt sitten jotenkin????
Mutta sillä kun se viiksestä vetäminen saa kuitenkin vähän niinkuin "pitkät päälle" kun lyhyet sammuu ja parkit jää päälle niin eikös se poissulje viiksen viat?
Releitä jotka oli konehuoneen sulakerasiassa niin en "jumpitellut" kun en uskaltanut etten polttaisi johtoja jos ne vaikka olisi ehyet..
Vai olisko valoautomatiikassa jotain feelua kun ei päästä pitkien virtaa läpi, vai ohjaako se releitä jotka on sulakerasiassa??
Onko kukaan ohittanut tota valoautomatiikkaa niin olis yks vikakohta vähempi...
 
Vs: Galant 2.0 GLIS HB -91 pitkät ei toimi

niin ja kojetaulussa oleva pitkien merkkivalo ei syty kun vetää viiksestä...
 
Vs: Galant 2.0 GLIS HB -91 pitkät ei toimi

Ootko kattonu ett sulake on varmasti ehjä..? sulake löytyy konehuoneesta sieltä sulakerasiasta akun lähettyviltä..
 
Vs: Galant 2.0 GLIS HB -91 pitkät ei toimi

juups ja mittaillu että sinne tulee jännite... tais tulla kylläkin molemmille puolille???? näinhän ei kai sais olla?? Vaikka tiiä miten se taas kiertää releiden kautta?
 
Vs: Galant 2.0 GLIS HB -91 pitkät ei toimi

kukaan ei tiiä mistään mitään??????? :seina
Tuli taas tutkittua lisää ja koitettu eri viikselläkin...
Valo-automatiikan releille, toiselle pienelle tulee tieto viikseltä vedettäessää.. Rele taas toimii ainakin kun sitä koittaa irrallisena...
Korjauskäsikirjan taas kun latasi netistä niin siinä ei ole mitään tosta valo-automatiikasta..
Tuosta nyt ainakin saisi rakennettua räpellys-ohjauksen erilaisella releellä ja vetelemällä uusia piuhoja..Ainoa että kojetaulun valo ei silloin pala, sekä kai väläytys ei toimi??? Vaaditaanko sitä katsastuksessa???

EIKÖ se nyt kuitenkin ole niin että pitkillä valoilla ei ole mitään omaa relettä ainakaan korjauskäsikirjan mukaan ja ei sellaista ole löytynytkään tuolta autosta?????? Itsehän en osaa mitään autosähkökuvia lukea,mutta ei niistä ainakaan mitään erillistä relettä niille löydy, sumareille kylläkin..
 
Vs: Galant 2.0 GLIS HB -91 pitkät ei toimi

tate sanoi
kukaan ei tiiä mistään mitään??????? :seina
Tuli taas tutkittua lisää ja koitettu eri viikselläkin...
Valo-automatiikan releille, toiselle pienelle tulee tieto viikseltä vedettäessää.. Rele taas toimii ainakin kun sitä koittaa irrallisena...
Korjauskäsikirjan taas kun latasi netistä niin siinä ei ole mitään tosta valo-automatiikasta..
Tuosta nyt ainakin saisi rakennettua räpellys-ohjauksen erilaisella releellä ja vetelemällä uusia piuhoja..Ainoa että kojetaulun valo ei silloin pala, sekä kai väläytys ei toimi??? Vaaditaanko sitä katsastuksessa???

EIKÖ se nyt kuitenkin ole niin että pitkillä valoilla ei ole mitään omaa relettä ainakaan korjauskäsikirjan mukaan ja ei sellaista ole löytynytkään tuolta autosta?????? Itsehän en osaa mitään autosähkökuvia lukea,mutta ei niistä ainakaan mitään erillistä relettä niille löydy, sumareille kylläkin..

Nyt en mene ihan satavarmaksi tästä, mutta mun mielestä mitsuissa oli maaohjatut valot. Se voisi selittää sitä miksi jännite näyttää menevän miten sattuu...

Joka tapauksessa, jos haluat tehdä uudet releet ja "suorat johdot" valoille, niin ethän tarvitse muuta kuin yhden tavallisen releen ja yhden vaihtoreleen: tavallinen kytkee valoille virran ja vaihtorele antaa lepotilassa lyhyille valoille ja viiksestä vedettäessä pitkille. Ohjaukset näille voi ottaa alkuperäisiltä releiltä.

Sitä en tiedä miten pitkien merkkivalon saa tällä kytkennällä toimimaan, ei ehkä mitenkään, mutta ainahan sille voi laittaa erillisen merkkivalon kunhan se on sininen?
 
Vs: Galant 2.0 GLIS HB -91 pitkät ei toimi

Mitsussa on tuo maadoittava järjestelmä, eli lyhyet ja pitkät vaihdetaan maadoitusta vaihtamalla..

Niille pitkille on rele sielä konehuoneen sulakerasiassa, näin ainakin muistaisin..

Sitte yks mikä kannattaa tarkastaa, kuskinpuolella etupyöränkotelossa menee johdot ja sielä on liittimet, ja juurikin sen kautta menee noi valojenkin johdot.. Eli ota se muovinen sisälokari irti ja katso ne liittimet läpi ett onko hapettunu, laita vaikka crc:tä niihin liittimiin.. Itsellä on ollu omis autois sitä ett lakkaa pitkät välillä palamasta ja tuolla liittimien puhdistuksella on ruvennu taas toimimaan..
 
Vs: Galant 2.0 GLIS HB -91 pitkät ei toimi

jepulis jepulis.. Tänään taas tutkailtu sähköjä. Putsasin nuo lokarikotelossa olevat liittimet ei mitään...

Sitten rakensin releen jota ohjattiin valoautomatiikan kautta viiksestä vedettäessä, ja tein sille päävirtapiirin, eli akulta lampulle johdotus releen kautta omalla sulakkeella.
Mutta mutta, Nyt sinne H4selle tulee +12v mutta, maa uupuu siinä tilanteessa kun pitkät valot palaa ??? ??? Eli lyhkäsillä pelittää OK, mutta pitkillä ei. Tein jopa uuden maadotuksen pitkille sinne mutta lopputulos oli että pitkän lanka hehkui hetken aikaa ja pääsulake paskaks :)

No tolla ohjauksella saa rakennettua sen H7n palamaan viiksestä ohjatteassa tosin lyhyet valot sammuu..

Mitenkä muuten noiden valojen pitäisi nyt sitten loppujen lopuksi palaa pitkät valot asennossa??
H4sen pitkät ja H7n pitäisi palaa?? vai pelkkä H7??
 
Vs: Galant 2.0 GLIS HB -91 pitkät ei toimi

mulla oli yhdessä ostamassani lankussa sama vika että puuttu pitkät,no kotimatkalla ostin yhden h4 polttimon ja aattelin et nyt saa vähän pitkiä valoja. no eipä saanu :seina kotona pikkasen pähkäilin ja kokeeksi vaihdoin toisen valoautomatiikka hässäkän.ja hoplaa pitkät ja lyhkäset pelasivat/pelaavat edelleen .

niin ja lancerissa palaa pitkillä h4 pitkät ja "lisä"pitkät.
 
Vs: Galant 2.0 GLIS HB -91 pitkät ei toimi

Noissa palaa pitkillä valoilla se H4 pitkäpuoli ja ne "lisä"pitkät, niiden polttimot on H1.. Olisko ollu niin ett joku on käyttäny sielä 100w lamppuja ja ne on polttanu sen valoautomatiikan releet.. ???
 
Vs: Galant 2.0 GLIS HB -91 pitkät ei toimi

mikki87 sanoi
Noissa palaa pitkillä valoilla se H4 pitkäpuoli ja ne "lisä"pitkät, niiden polttimot on H1.. Olisko ollu niin ett joku on käyttäny sielä 100w lamppuja ja ne on polttanu sen valoautomatiikan releet.. ???

Mulla paloi viiksi 100w polttimoiden takia. Releet kyllä naksui, mutta pitkät oli koko ajan päällä kun käänsi viiksestä valot päälle... Onneksi oli ajovaloautomatiikka, 0-asennossa toimi lyhyet :)
 
Vs: Galant 2.0 GLIS HB -91 pitkät ei toimi

HEH! Vika muuttui tänään radikaalisti ;D
Nyt palaa pitkät kokoajan ;) Ajoin yhteen tiellä olleeseen kuoppaan niin alkoi pitkät palamaan kokoajan, vain parkit toimii niinkuin pitää.
Nyt on tulossa uusi valoautomaatikan boxi, katotaan mitä tapahtuu kun sen iskee kiinni. Positiivista että siellä ei ainakaan ole mitään johtoja poikki.
Miten tuo viiksi homma, kun olen koittanut toisella viiksellä sillätavalla että olen kytkeynyt sen vain liittimiin kiinni. Eli se ei ole ollut omalla paikallaan.. Ajattelin vai että maadoittaako se jostain silloin kun se on paikallaa??
 
Vs: Galant 2.0 GLIS HB -91 pitkät toimii ja ei toimi

Johan pelittää kun on uusi valoautomatiikkaboksi =)
Elikkäs olisi heti ekana kannattanut hommata se kun se on varmaan se suurin vikojen aiheuttaja.
Saattaapi olla että pakkaset oli hajottanut sen kun silloin kun pitkät oli lähteny oli ollut pakkasia ja nyt kun oli plussan puolella niin silloin ne toimi välillä ja kun tuli pakkaset niin ei enää toiminu..
 
Takaisin
Ylös Bottom