Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

jiiaa

Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2007
Sijainti
Oulu
-00 Galantti automaattilootalla kuluttaa tasaisesti matka-ajossakin n. 9.5 litraa satkulla, vaikka kuinka nätisti kurvailisi...

Startatessa bensa haisee joskus mielestäni turhan voimakkaasti. Lisäksi auton pakokaasuhajut ovat hieman erikoiset silloin tällöin, haju on ehkä "makea" ::)

Kun ajelee tasakaasulla n. 90km/h ja aavistuksen verran nostaa jalkaa kaasulta niin joskus auto nykäisee, liekkö sitten automaattilootan touhuja? En kuitenkaan siihen usko kun nykäisyjä ei tapahdu joka kerta. Ilmastointi ei ole päällä.

Muutaman kerran tämän kesän aikana on käynyt niin että kun ajaa tasakaasulla n. 50km/h niin yhtä-äkkiä kierrokset nousee itsekseen n. 500 kiekkaa, palautuu kuitenkin pian normaaliksi.

Bensana 98, ei vaikutusta käyttääkö 95. Tyhjäkäynti ok, ei vikavaloja tms. auto muuten täysin oireeton.

Ostin auton 2007 keväällä ja kulutus on ollut koko ajan samaa tasoa, tähän hätään löysin vain 10.05.2007 katsastuksen päästömittauksen tulokset, jos joku osaisi noiden perusteella kommentoida.

Joutokäynti Yli 2000 1/min
CO-pitoisuus 0.08 0.15
HC 83 40
Lambda 0.99
CO2 8.00 14.70
O2 5.80 0

Tässä on vuoden aikana mennyt muutaman mäyräkoiran verran bensaa turhaan taivaalle, joten pitää varmaan pikkuhiljaa oikeasti alkaa keksiä jotain... Varsinkin kun kesäauto saa lähteä kohta talviteloille niin Mitsullekkin kertyy ajoa enemmän. Omaa laiskuuttani en ole saanut aikaiseksi tutkituttaa asiaa, mutta nyt kai se on jo pikkuhiljaa pakko taipua :seina

Kaasuläppäkotelo puhdistettu viime kesänä, oli töhnää mutta ei aivan kauheasti. Auto kyllä toimi pirteämmin tuon jälkeen, mutta bensa on maistunut silti aina kesät/talvet. EGR on tukittu, ei vaikutusta, kulutti ennenkin yhtä paljon.

Autolla mittarissa 114 000km, oletan että tulpat on vaihdettu 90 000km kohdalla edellisellä omistajalla, ainakin jakohihna laitettu ja muutenkin huollot tehty, pitäisi kuitenkin varmaan ne tulpat tarkistaa. Sitten joku on epäillyt että pakoputki vuotaisi lambdan vierestä "haitarikohdasta" jolloin lambda touhuaisi väärien lukemien perusteella. Mitään fiksumpaa korjauskonstia ei tule mieleen, merkkihuoltoon en aivan heti vie koska he alkavat kuitenkin vaihdattamaan kaasuläppäkoteloa, lambdaa jne. ja se arvontaleikki maksaa ja reilusti.

Siinäpä suhteellisen tarkka sairaskertomus, toivottavasti joku osaa auttaa ;)
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Ai niin, muuan "asiantuntija" tuttavapiiristä tarkasteli alkukesästä kattia ja sanoi että ei pitäisi olla vikaa, eli ei kolise eikä ole reikiä tms.

Miten katin kunnon parhaiten voi todeta, täytyy vissiin irroittaa? Harmi kun osaan vain ajaa autoilla enkä itse korjata :driver

Toisaalta voisin kyllä satasen tarvikekatin laittaa ihan suosiolla ja käydä hitsauttamassa jossain pajalla paikalleen, tuo nyt on pikkusumma jos vika sillä korjaantuu. Biltemankin tarvikekatti taitaa sopia? Näyttää olevan vieläpä hyväksytty malli... http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=79800.htm&tuote=79800&ryhmaid=51
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Makea haju pakokaasuissa kuuluu asiaan GDI -moottorissa. Se myös saattaa näyttää hieman savuttavan. Kyllähän tuo 9,5l aika kovalta kuullostaa, mitä ovat kierrokset matka-ajossa esim 100 tai 80 nopeudessa, tai ihan sama missä nopeudessa kuhan jonkun kiinnekohdan saa. Paras kulutus itselläni pitkällä reissulla ollu 7,8l/100km V6 galantilla samalla laatikolla.

Tosiaan tuo haitarivuoto vois olla täysin mahdollinen. Pidän sitä kans vahvimpana ehdokkaana. Voi käydä ihan pikkasen rikkaan puolella, ongelma kuitenkin pahenee...eli nyt jos käyttäis päästötestissä niin pitäis käydä pikkasen rikkaammal vielä.

Invecs2 ei itselläki ainakaan nykäise kun kaasun ottaa pois, kierrokset laskee ekana yleensä johkin 1000-2000 välille.

Ne tulpat on tossa mallissa kuitenkin suht helppo katsoa kun saa sen suojuksen pois. Onko 90tkm huolto tehty merkkiliikkeessä? Jos nimenomainen huolto tehty säästösyistä muualla, voi siellä olla ihan vääränlaiset tulpat.

Ei siinä varmaan jarruissa mitään ole jos näinkin pitkään.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Itselläni silloin katti oli rikki vuosia sitte GDI:ssä. Ehjän näköinen,vaan iskun oli saanut ja sisältä "rikki" osaksi. Näytti ehjältä myös läpi katsottaessa. Uusi Magnaflown tarvikekatti ja päästöt parani sekä kulutus laski :peukku
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Meikäläisen tapauksessa pakoputki vuoti juuri tuosta haitarikohdasta. Haisi pakokaasut auton sisälläkin jo joskus. Biltemasta hain tarvikepalan ja hitsautin paikalleen.

Yllättäen timanttitiskiltä olis tullu koko putki ::)
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

- Renkaat 215/45/17 , paineet jotain 2.5 - 2.7 , myös talvinakeilla kulutus on yhtä korkea.
- Mittarivirhe 2km/h
- Työmatkat 14 kilsaa suuntaansa, 85% maantieajoa (50km/h kylätietä ja 110km/h motaria) ja loput taajamassa , kulutus silti ~9.3 litraa, edellisen tankillisen hieman "revittelin" niin kulutus oli 9.8 litraa
- Pelkästään maantieajoa myös useita tankillisia Oulu - Kuusamo väliä, ei pääse alle 9 litran millään.

Auton edellinen omistaja oli Mitsun merkkiliikkeen työnjohtaja, joten eiköhän ne tulpat ole ok. Pitää viikonloppuna tarkastaa. Katson huomenna nuo kierrokset moottoritiellä esim. 110km/h vauhdissa.

Ja loppuviikosta käyn hakemassa uuden pakokaasumittauksen niin olen hieman viisaampi... Toisalta, kulutus on ollut kova noista eka mittauksista lähtien, eli kai niissäkin pitäisi jotain poikkeavaa näkyä? Kulutus on pysynyt korkeana koko ajan, ja edellisestä katsastuksesta meni läpi tänä keväänä ja katsari sanoi että hyvät on arvot.

Jos kattia joutuu vaihtamaan niin Magnaflown 2" universaali pönttö on varmaankin sopiva? http://www.car-sound.com/02product/universal/940.asp malli 94004? Tuo on halvempi kuin Bilteman katti...
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

jiiaa sanoi
- Renkaat 215/45/17 , paineet jotain 2.5 - 2.7 , myös talvinakeilla kulutus on yhtä korkea.
- Mittarivirhe 2km/h
- Työmatkat 14 kilsaa suuntaansa, 85% maantieajoa (50km/h kylätietä ja 110km/h motaria) ja loput taajamassa , kulutus silti ~9.3 litraa, edellisen tankillisen hieman "revittelin" niin kulutus oli 9.8 litraa
- Pelkästään maantieajoa myös useita tankillisia Oulu - Kuusamo väliä, ei pääse alle 9 litran millään.

Tuo matka on niin lyhyt että en ihmettele tota kulutusta yhtään. Kannattaa seurata tosiaan missä kohtaa turbiinilukko menee päälle, muut invecs 2 omistajat??? Raskas auto kuitenkin, ja ei tuo 4 vaihteinen maailman taloudellisempia ole, 50 km/h nopeudessa ajaa käsittääkseni kolmosella vielä. Mitäs nopeutta on oulu - kuusamo väliä menty???
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

MikkoM sanoi
Valmistaja ilmoittaa yhdistetyksi kulutukseksi 9,3 l/100km

Niin ja tuo ajohan vastaa yhdistettyä ajoa, oikeasti siitä "yhdistetystä" on jotain 1/3 kaupunkiajoa vai miten se oli. ::)
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Kuusamon reissutkin menee ihan maltillisella nopeudella keskimäärin satasta. Silti alkaa bensavalo aina palamaan vaikka ajettu on vasta n. 600-630 km ja tankatessa tankki on todella kuiva, kyllä mielestäni tankillisella pitäisi hieman pidemmälle ajella... Ja ajetaankin, onhan noita lukemia ollut tälläkin foorumilla.

Eli en anna periksi vaikka tehtaan lukemat olisi mitä, kulutus on liian suuri, kyllä sitä on tässä yli vuosi mittailtu vaikka minkälaisilla kuskeilla ja lenkeillä ympäri Suomea.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

No joo onhan tuo pidemmässä matka-ajossa aika hirveähkö tuo kulutus, kun pitäis mennä jotain matalaa seiskaa, nopeus noin 100 ja cruise päällä.

Mut edelleen sanon et tuo työmatkan kulutus ei nyt hirveän paha ole. Varsinkin kun sitä taloudellisinta 80km/h maantieajoa siitä ei löydy. Tai sitten vaan ajattelen V6 näkökulmasta.


Tuskin tankkikaan vuotaa. ???
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

On totta että turbiinin lukko ei ehdi tuossa työmatkasi reitillä kunnolla lukittua.
Itsellä vr4:ssa invecs2:ssa huomaa että 20ensimmäistä km on 2500rpm ja joku 110 vauhtia...jos pitää samat kierrokset niin myöhemmin on 120km/h mittarissa ...
Tosin vr4:sen invecs2 on 5portainen...

edelleen kallistun vuotoon pakoputkessa tai vialliseen kattiin / lambdaan...
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Itsellä huomasi heti kulutuksessa kun pakoputki rupesi vuotaan sekä edestä että takaa. Ennen pääsi 600-700km tankillisella, nyt on ajettu n. 300km ja viimeinen neljännes tankista menossa. Siitä huolimatta, että kyseessä ei ole GDI kone vaan 6G72 3.0 litran V6.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Kierrokset motarilla 2500 kun mittari näytti 110km/h cruise päällä. Ei minua niin kauheasti ahdista tuo työmatkan kulutus, vaan nuo pidemmät reissut, en ole ikinä päässyt alle 9 litran kulutuksen, vaikka välillä on tullut ajettua pitkiäkin pätkiä n. 80km/h.

Pitää tänään yrittää saada jonnekkin pajalle auto nosturin nokkaan ja putkiston ja katin tarkastukseen.

Tankki ei vuoda kun mistään majapaikasta ei koskaan löydy bensaa pihalta :p

Tuo Mitsun bensamittari on sinänsä aika ärsyttävä, puolivälissä kun on neula niin näyttää aina siltä että 700 kilometriä ylittyy kirkkaasti. Jonkin verran puolinvälin jälkeen neula kuitenkin laskee silmissä... Taitaa olla tankin muoto sellainen mikä tämän aiheuttaa.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

jiiaa sanoi
Tuo Mitsun bensamittari on sinänsä aika ärsyttävä, puolivälissä kun on neula niin näyttää aina siltä että 700 kilometriä ylittyy kirkkaasti. Jonkin verran puolinvälin jälkeen neula kuitenkin laskee silmissä... Taitaa olla tankin muoto sellainen mikä tämän aiheuttaa.

Käytännössä 1/4 alusta ja lopusta menee hitaasti...keskiväli putoaa ainakin 2-3kertaa nopeammin. Tankin muoto ja mittarin lineaarisuus tekevät tämän.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Kävin korjaamolla, tutkivat putkiston perusteellisesti eikä vuotoja esiintynyt. Kattikin oli päällisin puolin hyvässä kunnossa, eli ei ollut ottanut osumaa, voihan se silti sisältä olla särki...

Iltapäivällä saan tuoreemmat päästömittaukset, saas nähdä miten käy.

Jos arpomaan alkaa korjauksen kanssa niin Magnaflown katin saa kyllä reilusti alle satasella, mutta sille kertyy töitä varmaan toisen satkun verran kun putkisto täytyy irroittaa hitsaukseen...
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

onkos ne vikakoodit katsottu?
Ettei ole lambda rikki vaikka...koodi voi herjata (tai olla herjaamatta)

otas virrat akusta pois tunniksi. Sitte ajat NÄTISTI ja mittaa kulutus....
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Vikakoodeja en ole lukenut, parissakin korjaamossa todettiin että turhaa hommaa ainakin Boschin lukijalla koska jos auto ei vikavaloa näytä niin ei lukijakaan mitään löydä. Olisiko sitten merkkihuollossa paremmat värkit?

Pitääpä kokeilla virtoja pois tunniksi, sitäkin tuli testattua joskus aikaisemmin, mutta silloin olin jostain lukenut että vartti riittää virrattomana... Ei vaikuttanut.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

jiiaa sanoi
Vikakoodeja en ole lukenut, parissakin korjaamossa todettiin että turhaa hommaa ainakin Boschin lukijalla koska jos auto ei vikavaloa näytä niin ei lukijakaan mitään löydä. Olisiko sitten merkkihuollossa paremmat värkit?

Pitääpä kokeilla virtoja pois tunniksi, sitäkin tuli testattua joskus aikaisemmin, mutta silloin olin jostain lukenut että vartti riittää virrattomana... Ei vaikuttanut.

juu kyl sen vartinki pitäs riittää..huomaat ainaki vaihteiston toiminnassa sen ku se on aluksi "sekaisin" ja tökkivä nopee vaihto.

ei noita vikakoodei saa kuin merkkihuollos. Pikahuollos pari kymppiä ottavat koodien luvusta. Kannattais käyttää!
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

MikkoM sanoi
Onnistuuko GDI koneessa lambdojen vaihto ristiin, ihan kokeilumielessä. V-moottorissa itse anturit on samat, kaapelien pituuksissa ja läpivienneissä on hiukan eroa. Voihan anturi olla jopa niin nokinenkin, ettei mittaus näytä todellista arvoa.
Onnistuu. Molemmat lambdat ovat samanlaisia, mutta johdoissa on vain pituuserot. Etummaisen lambdan johto on muistaakseni pitempi.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Pakko tähän on mainita, että itse ajan 11km työmatka-ajoa jossa on paljon liikennevaloja ja 50-80km/h rajoituksia. Viime tankillisella kulutus oli 8,4l. Siinä taisi olla joku reissu pieni kärrykin perässä.

Ja siis Gdi Galant kyseessä.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Tuoreemmat päästöt, jonkin verran heittoja on mutta mitä tarkoittaa käytännössä?

Lambda 1.02
CO2 14.4 / 14.7
CO% 0.1 / 0.1
HC 70/61
O2% 1.0 / 0.3

Vertailun vuoksi vuoden vanhat:

Joutokäynti Yli 2000 1/min
CO-pitoisuus 0.08 0.15
HC 83 40
Lambda 0.99
CO2 8.00 14.70
O2 5.80 0
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Kyllähä siel HC aika korkealla on..eli edellee siihe kattii veikkaisin..

vertailu vuoks muita GDI arvoja : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=11336.0
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Harri K sanoi
Kyllähä siel HC aika korkealla on..eli edellee siihe kattii veikkaisin..

vertailu vuoks muita GDI arvoja : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=11336.0

Jos mä silti veikkaan tähän, että siellä on joku imuvuoto konehuoneen puolella tai sitten EGR on sökönä/falskaa.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Imupuolen vuodot tutkittu, ei mitään löytynyt...

Vikakoodin lukuun pääsee vasta maanantaina, jos se näyttää nollaa niin siinä vaiheessa luovutan. Kyllä tuolla polttoainekulutusketjussa on aika monella maantielukemat 7 litran hujakoilla, joten kyllähän tämä vähän hämmästyttää kummastuttaa.

Mikä se vika on niin oisko sitten vaikka se katti paras veikkaus. Meikäläisen tuurilla käytän 150€ katin vaihtoon eikä homma kummene.

Eli jos oireet eivät pahene niin antaa ***kele kuluttaa, ensi kevään katsastuksessa sitten näkee onko päästöt huonontuneet ja pitää sitten alkaa vaikka kattia remontoimaan tai lambdaa rassaamaan.

Tässä vaiheessa loppui mielenkiinto :p

Kiitos kaikille mielenkiinnosta ja hyvistä vinkeistä! :-*
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

katti ei vaikuta kulutukseen mitenkään,vaikka poistaisit sen niin se ei tee mitään muuta kuin päästöjen suuremnemisen.lamdan antamat tiedot voi sit vaikuttaakkin ;Dsillä sen perusteella seoksia ainakin osittain rukataan ;)
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

mikko412 sanoi
katti ei vaikuta kulutukseen mitenkään,vaikka poistaisit sen niin se ei tee mitään muuta kuin päästöjen suuremnemisen.lamdan antamat tiedot voi sit vaikuttaakkin ;Dsillä sen perusteella seoksia ainakin osittain rukataan ;)
Olen kyllä sitä mieltä että vaikuttaa jos katti on rikki!? ;)
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Otetaan nyt tähän tällainen hakuammunta väliin. Oletko tarkistanut ettei jarrut laahaa. Melko kaukaa haettu mutta itsellä vaikutti aika paljon kulutukseen eikä näkynyt leimalla jarruissa häikkää.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Vikakoodien luvussa ei yllättäen mitään näkynyt...

Miten Kapsulla, nykiikö auto koskaan tai oletko vertaillut pakokaasun hajua "vähän kuluttavaan" GDI Galluun? Olen parilta jannulta saanut YV:tä ja sama meininki kuin minulla, joskus nykäisee ja pakokaasu haisee (verrattu terveeseen yksilöön). Mitään muuta vikaa ei ole ja katit yms. kunnossa. Liekkö sitten kaasuläppäkotelossa ongelma? Minulla lemahtaa bensa välillä startatessa todella voimakkaasti, voisiko se johtua juuri tuosta kaasuläppäkotelosta?

Pitää tutkia tuo laahaaminen. Kotikonstia ei taida olla muuta kuin ajon jälkeen varovasti kättä vanteen/levyn ympäristöön ja kokeilee onko paikat epätavallisen kuumina?
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

jiiaa sanoi
Minulla lemahtaa bensa välillä startatessa todella voimakkaasti, voisiko se johtua juuri tuosta kaasuläppäkotelosta?
Kyllä minullakin kylmänä startatessa bensa haisee voimakkaasti, mutta maantiellä mennään kuitenkin kulutuksen suhteen 7 litra tuntumassa. Nykyään tuntuu kyllä melkein kaikki bensa autot haisevan, kun niitä kylmänä käyntiin laitetaan. Kannattaahan se jarrujen laahaus varmistaa, kuten tuossa oli aikaisemmin juttua, mutta senhän huomaa äkkiä kun kokeilee lämpöjä. Joskus on ollu täällä juttua, että GDI:ssä olisi ollu huono tulpanjohto sarja eli suojakumeissa olisi ollut halkeamia, josta olisi lyönyt läpi. Sytys häikät ainakin nostaa kulutusta.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Ja taas päivitystä,
komensin emännän pois moottoritieltä joten nyt testimielessä ajettu "vanhaa tietä", eli 80khm alueella. Kulutus 7,6l.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

kapsu sanoi
Ja taas päivitystä,
komensin emännän pois moottoritieltä joten nyt testimielessä ajettu "vanhaa tietä", eli 80khm alueella. Kulutus 7,6l.
on tuossa vielä melkein litra liikaa jos vertaa minun GDI:hin 80 km/h vauhdilla. Mahtaneeko johtua sitten rengastuksesta. Minulla kun on aika normikokoiset rattaat (195 65 15) ja mittarivirhettäkään ei noilla renkailla ole kuin 2-3 km/h.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Juu, rengastus voi vaikuttaa ja toki stw kuluttaa enemmän kuin sedan, samoin sport-mallin kilut kasvattaa ilmanvastusta.

Lähinnä pointtina se että kyllä tälläkin yksilöllä näköjään ihan kohtuu lukemiin pääsee kunhan vain sitä kuuluisaa "maantieajoa" ajelee, maantielle ilmoitetut kulutuslukemathan mitataan alle 70kmh keskinopeudella.
Normaalisti meitin ajot kun on kaupunkia+moottoritietä 130kmh, jolloin kulutus yleensä sen 9litraa, joten ihan reilu pudotus kun vaihtoi 80kmh maantielle. No, tuskinpa sitä jaksaa körötellä sen pidempään vaikka se oliskin kannattavaa, vaikk tais olla puhetta että emäntä viel seuraavan tankillisen ajais vanhaa tietä.. saa vielä toiset "kontrollilukemat" ;)
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Kulutuslukemia en ole mittaillut sen tarkemmiin viime aikoina, mutta silmämääräisesti sama meno jatkuu eli nytkin puoli tankkia mennyt ja n. 300 kilsaa ajettu.

Nykiminen tuntuu lisääntyneen, liekkö kylmällä ilmalla tekemistä asian kanssa. Sinänsä merkille pantavaa on se että koskaan ei nykäise viileällä koneella, vaan aina vasta sen jälkeen kun kone on selvästi lämmennyt normilämpöihin. Myöskin nykimissession jälkeen kun laittaa auton parkkiin ja sammuttaa niin pakokaasu haisee usein todella pahalle, normilenkkien (ei nykimistä) jälkeen ei haise erikoiselle.

Tulpanjohdot ajattelin vaihtaa varmuuden vuoksi kun se ei kovin kallis rasti ole, GDI koneessa ilmeisesti varsin simppeli urakka toisin kuin V6 koneessa? Sinänsä outoa että paikallinen varaosaputka ei löytänyt sopivia johtoja GDI koneelle, kahdelta johtosarjojen toimittajalta ei löytynyt mitään. Pitää ottaa yhteys Boschin myyjään, Boschilla ainakin varmasti on sopiva satsi.

Jos ei johtojen vaihto auta niin saa olla ensi kesään asti. Lokakuusta lähtien ajelen töihin 1.6 8v Astralla, sillä pääsee samat reissut selkeästi alle 6 litran ;D
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Jiiaa: toho nykimisee vielä..ootko tarkistanu automaattilaatikon öljyt?
Ja lämpöisenä tarkistat ne auton KÄYDESSÄ. Sillon pinnan pitää olla hot alueella...nykiminen tasaisella voi johtua myös siis automaattilaatikon öljynvähyydestä(tai huonoudesta) jolloin turbiini lukittuu/aukeilee ....
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

jiiaa sanoi
Tulpanjohdot ajattelin vaihtaa varmuuden vuoksi kun se ei kovin kallis rasti ole, GDI koneessa ilmeisesti varsin simppeli urakka toisin kuin V6 koneessa? Sinänsä outoa että paikallinen varaosaputka ei löytänyt sopivia johtoja GDI koneelle, kahdelta johtosarjojen toimittajalta ei löytynyt mitään. Pitää ottaa yhteys Boschin myyjään, Boschilla ainakin varmasti on sopiva satsi.
Epäilen, että ainut paikka mistä löytyy oikeat tulpanjohdot on timanttitiski. Mites tuohon Boschin myyjältä mitään voi löytyä. Ei kait tuon sähköverneissä ole mitään Boschilaista.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Niin siis tässä GDI koneessahan on tulpanjohdot sellaset, jossa on puola tulpanjohdon päässä, oma jokaiselle tulpalle, joten tuskin löytyy tarvikkeena ihan helposti. Vaihto ei ole vaikeampaa kuin muissakaan autoissa. Paitsi jos ei ole sopivaa avainta tulpan vaihtoon. On meinaan aika kapea se kuilu.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

MitsuMi sanoi
Epäilen, että ainut paikka mistä löytyy oikeat tulpanjohdot on timanttitiski. Mites tuohon Boschin myyjältä mitään voi löytyä. Ei kait tuon sähköverneissä ole mitään Boschilaista.

http://www.thepartsbin.com/catalog/?N=1676+11327+4294966965&Ntt=Spark%20Plug%20Wires

Toivottavasti linkki pelaa. Ameriikoissa ainakin näyttää Mitsuun löytyvän Boschin johtoja.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

jiiaa sanoi
http://www.thepartsbin.com/catalog/?N=1676+11327+4294966965&Ntt=Spark%20Plug%20Wires

Toivottavasti linkki pelaa. Ameriikoissa ainakin näyttää Mitsuun löytyvän Boschin johtoja.
Jenkkilän Galantin 2,4 bensamoottori ei ole GDI moottori vaan "perinteisen" mallin bensakone, joten ei mahtane käydä kyseiset piuhat.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Niin ei se sama kone ole, vaan oletin että jospa ko. valmistajalta löytyisi myös GDI koneeseen mutta ilmeisesti ei.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Oletko nyt tarkistanut sen pakoputken kunnon? Auto ilmaan, auto käyntiin ja kokeilet siitä haitarikohdasta tuleeko sieltä läpi. Se ainakin lisää kulutusta, kuten meidänkin tapauksessa oli. Uusi haitaripala ei Biltemassa paljoa maksa.

Jotenkin tuo bensankatku kuulostaisi tutulta siihen aikaan kun tossa oli sama vika....
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Juggis sanoi
Oletko nyt tarkistanut sen pakoputken kunnon? Auto ilmaan, auto käyntiin ja kokeilet siitä haitarikohdasta tuleeko sieltä läpi.
Tuota vois kyllä itsekki tsekata, kun oli nuo O2:set katsastuksessa tyhjäkäynnillä aika miehekkäät. Kulutus puoli on kyllä mulla ihan ok, mutta eikö tuommonen vuoto juuri tyhjäkäynnillä nosta O2 arvoja. Konttorinsetä kyllä yritti tukkia putkenpäätä kinttaalla, mutta ei saanu sillälailla kuitenkaan mitään selkeää putkistovuotoa aikaiseksi.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

Putkisto on tutkittu eikä vuotoja ole.

Näyttäisi tuo nykiminen lisääntyneen selvästi ja jäljellä olevan bensan määrä suhteessa kilometreihin näyttää huolestuttavalta. Taitaa tulla kaikkien aikojen kovin kulutus, eli reilusti yli kympin... Sinänsä erikoista että tällä tankilla tuli ajeltua matka-ajoa n. 80 km/h pitkiäkin pätkiä.

Automaattilaatikossa on öljyä, mutta ei mitenkään "reilusti" asteikon mukaan ja melko mustalta/likaiselta näyttää. Pitää lähipäivinä käydä muutenkin vaihtamassa lootaöljyt kun talvi on tulossa. Saa nähdä auttaako nykimiseen.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

jiiaa sanoi
Näyttäisi tuo nykiminen lisääntyneen selvästi
Oletkos mitään suuttimien puhdistusaineita kokeillut, esim. STP:n Fuel Injector Cleaner tai Complete Fuel System Cleaner?
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

jiiaa sanoi
Automaattilaatikossa on öljyä, mutta ei mitenkään "reilusti" asteikon mukaan ja melko mustalta/likaiselta näyttää. Pitää lähipäivinä käydä muutenkin vaihtamassa lootaöljyt kun talvi on tulossa. Saa nähdä auttaako nykimiseen.

Kipin kapin vaihtoon, ei todellakaan sais mustaa olla :(
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

kapsu sanoi
Oletkos mitään suuttimien puhdistusaineita kokeillut, esim. STP:n Fuel Injector Cleaner tai Complete Fuel System Cleaner?

On tullut muutama purkki STP:tä huiluteltua läpi systeemin mutta ei vaikutusta.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 kova bensankulutus

MitsuMi sanoi
Epäilen, että ainut paikka mistä löytyy oikeat tulpanjohdot on timanttitiski. Mites tuohon Boschin myyjältä mitään voi löytyä. Ei kait tuon sähköverneissä ole mitään Boschilaista.
Tampereelta löytyi tulpanjohdot 2.4 GDI:hin Varaosamaailmasta ja hintakin kohtuullinen n.40€ satsi.
 
Takaisin
Ylös Bottom