-00 Galantti automaattilootalla kuluttaa tasaisesti matka-ajossakin n. 9.5 litraa satkulla, vaikka kuinka nätisti kurvailisi...
Startatessa bensa haisee joskus mielestäni turhan voimakkaasti. Lisäksi auton pakokaasuhajut ovat hieman erikoiset silloin tällöin, haju on ehkä "makea" :
Kun ajelee tasakaasulla n. 90km/h ja aavistuksen verran nostaa jalkaa kaasulta niin joskus auto nykäisee, liekkö sitten automaattilootan touhuja? En kuitenkaan siihen usko kun nykäisyjä ei tapahdu joka kerta. Ilmastointi ei ole päällä.
Muutaman kerran tämän kesän aikana on käynyt niin että kun ajaa tasakaasulla n. 50km/h niin yhtä-äkkiä kierrokset nousee itsekseen n. 500 kiekkaa, palautuu kuitenkin pian normaaliksi.
Bensana 98, ei vaikutusta käyttääkö 95. Tyhjäkäynti ok, ei vikavaloja tms. auto muuten täysin oireeton.
Ostin auton 2007 keväällä ja kulutus on ollut koko ajan samaa tasoa, tähän hätään löysin vain 10.05.2007 katsastuksen päästömittauksen tulokset, jos joku osaisi noiden perusteella kommentoida.
Joutokäynti Yli 2000 1/min
CO-pitoisuus 0.08 0.15
HC 83 40
Lambda 0.99
CO2 8.00 14.70
O2 5.80 0
Tässä on vuoden aikana mennyt muutaman mäyräkoiran verran bensaa turhaan taivaalle, joten pitää varmaan pikkuhiljaa oikeasti alkaa keksiä jotain... Varsinkin kun kesäauto saa lähteä kohta talviteloille niin Mitsullekkin kertyy ajoa enemmän. Omaa laiskuuttani en ole saanut aikaiseksi tutkituttaa asiaa, mutta nyt kai se on jo pikkuhiljaa pakko taipua :seina
Kaasuläppäkotelo puhdistettu viime kesänä, oli töhnää mutta ei aivan kauheasti. Auto kyllä toimi pirteämmin tuon jälkeen, mutta bensa on maistunut silti aina kesät/talvet. EGR on tukittu, ei vaikutusta, kulutti ennenkin yhtä paljon.
Autolla mittarissa 114 000km, oletan että tulpat on vaihdettu 90 000km kohdalla edellisellä omistajalla, ainakin jakohihna laitettu ja muutenkin huollot tehty, pitäisi kuitenkin varmaan ne tulpat tarkistaa. Sitten joku on epäillyt että pakoputki vuotaisi lambdan vierestä "haitarikohdasta" jolloin lambda touhuaisi väärien lukemien perusteella. Mitään fiksumpaa korjauskonstia ei tule mieleen, merkkihuoltoon en aivan heti vie koska he alkavat kuitenkin vaihdattamaan kaasuläppäkoteloa, lambdaa jne. ja se arvontaleikki maksaa ja reilusti.
Siinäpä suhteellisen tarkka sairaskertomus, toivottavasti joku osaa auttaa
Startatessa bensa haisee joskus mielestäni turhan voimakkaasti. Lisäksi auton pakokaasuhajut ovat hieman erikoiset silloin tällöin, haju on ehkä "makea" :
Kun ajelee tasakaasulla n. 90km/h ja aavistuksen verran nostaa jalkaa kaasulta niin joskus auto nykäisee, liekkö sitten automaattilootan touhuja? En kuitenkaan siihen usko kun nykäisyjä ei tapahdu joka kerta. Ilmastointi ei ole päällä.
Muutaman kerran tämän kesän aikana on käynyt niin että kun ajaa tasakaasulla n. 50km/h niin yhtä-äkkiä kierrokset nousee itsekseen n. 500 kiekkaa, palautuu kuitenkin pian normaaliksi.
Bensana 98, ei vaikutusta käyttääkö 95. Tyhjäkäynti ok, ei vikavaloja tms. auto muuten täysin oireeton.
Ostin auton 2007 keväällä ja kulutus on ollut koko ajan samaa tasoa, tähän hätään löysin vain 10.05.2007 katsastuksen päästömittauksen tulokset, jos joku osaisi noiden perusteella kommentoida.
Joutokäynti Yli 2000 1/min
CO-pitoisuus 0.08 0.15
HC 83 40
Lambda 0.99
CO2 8.00 14.70
O2 5.80 0
Tässä on vuoden aikana mennyt muutaman mäyräkoiran verran bensaa turhaan taivaalle, joten pitää varmaan pikkuhiljaa oikeasti alkaa keksiä jotain... Varsinkin kun kesäauto saa lähteä kohta talviteloille niin Mitsullekkin kertyy ajoa enemmän. Omaa laiskuuttani en ole saanut aikaiseksi tutkituttaa asiaa, mutta nyt kai se on jo pikkuhiljaa pakko taipua :seina
Kaasuläppäkotelo puhdistettu viime kesänä, oli töhnää mutta ei aivan kauheasti. Auto kyllä toimi pirteämmin tuon jälkeen, mutta bensa on maistunut silti aina kesät/talvet. EGR on tukittu, ei vaikutusta, kulutti ennenkin yhtä paljon.
Autolla mittarissa 114 000km, oletan että tulpat on vaihdettu 90 000km kohdalla edellisellä omistajalla, ainakin jakohihna laitettu ja muutenkin huollot tehty, pitäisi kuitenkin varmaan ne tulpat tarkistaa. Sitten joku on epäillyt että pakoputki vuotaisi lambdan vierestä "haitarikohdasta" jolloin lambda touhuaisi väärien lukemien perusteella. Mitään fiksumpaa korjauskonstia ei tule mieleen, merkkihuoltoon en aivan heti vie koska he alkavat kuitenkin vaihdattamaan kaasuläppäkoteloa, lambdaa jne. ja se arvontaleikki maksaa ja reilusti.
Siinäpä suhteellisen tarkka sairaskertomus, toivottavasti joku osaa auttaa