Galant 2,5 V6 -00 nykii

Pienillä kierroksilla GDI koneissä nykimistä saattaa aiheuttaa siirtyminen laihaseosalueelta rikkaammalle ja toisinpäin. Toinen mikä aihauttaa satunnaista nykimistä on manuaalinen ilmastointi eli kun kompura käynnistyy niin kierrokset notkahtaa hetkellisesti.
 
Tiedetään ilmastoinnin kompuran vaikutus, eli normaalissa ajossa se hieman nykäsee kun kompura käynnistyy, mutta tyhjäkäynnillä kierrokset nousee automaattisesti jonkun verran kompuran käynnistyessä. :)

Kertookaahan mitä maksaa noiden suuttimien pesu ???
 
eemeli20 sanoi
Jaha kuka käyttää mun galantin kuvaa omanaan ???

Juu meikä siis teki Eemelin kans kaupat tosta hienoimmasta gallusta ikinä,eli varmaan minua tarkoittanet!?Minäpä päivittelen kuvat kohilleen :peukku
 
Kokeileppa nykimiseen EGR:n tukkimista, siinä imusarjan kupeessa, laitat vain letkuihin vaikka pultit tukkeeksi. Ei sotke pakokaasuja enää uudelleen kierrätykseen. Luulisi nypytyksen loppuvan!!!
 
EGR pitäs olla pois pelistä, koska ekan kerran kun käytin huollossa nykimisen takia niin sillon tukkivat sen letkut tai niin ainakin väittivät. Täytyy vielä tarkistaa ite. Täytyy tässä kohta varata taas aika huoltoon ja toivoo että vika rupeis löytymään, että eivät vain antas pelkkää valohoitoo. :-\
 
2000 galant sanoi
Pienillä kierroksilla GDI koneissä nykimistä saattaa aiheuttaa siirtyminen laihaseosalueelta rikkaammalle ja toisinpäin.

Onko tätä kukaan katsonut esim loggaavalla lambdalla ?
 
Mulla oli toi vastaava vika (2.0l V6 94vm galant) ja vika oli siinä että yks puola oli hajonnu. en sitten osaa sanoa että onko vika sulla sama mutta kuulostaa tutulta.
Kannattaa ainakin mainita seuraavan korjausreissun yhteydessä että tarkastavat tämän, ellet sitten varmuudella tiedä ettei tämä ole sinulla mahdollista
 
Moro Ihan vaan mielenkiinnosta:joko tuli kuntoon?
Itseäni kiinnostaisi katsoa tuo egr ,että onko se tukittu vai auki.Joten jos jollain olisi kuvaa tuosta,niin helpottaisi kummasti ;) (siis V6 koneen egr)
 
Kaasuläppäkoneiston säädöllä ja karstojen putsauksella oli vaikutusta. Ei nyt ainakaan talvikeleillä ole esiintynyt häiritsevää nykimistä. Ilmeisesti vastaavaa nykimistä esiintyy jos venttiilinvälyksen tasaajat ovat karstoittuneet ja jumittavat. ::)
 
Juggis sanoi
Btw, näitä "nykimis" -threadeja tuntuu olevan melkoisen paljon liikkeellä koskien mitsuja. Löytyy joka autoa koskeva.. Pajero, Lancer, Gallu, Colt... ;D

Sukuvikaako ? Onneksi meitin kulkine on välttynyt tuolta :)

Mitä uudempiin galluihin tulee niin kehottaisin syynäämään tuon bensapumppu teorian läpi. Sen verran otin selvää, että meitillä taitaa olla vielä se "parempi" pumppu.
-Eipä vaikuta mitenkään merkkikohtaiselta. Tutun Subaru nyki myös. (Bensiini ja ilmasuodattimien vaihto korjasi sen vian) Toinen valitteli samaa vikaa myös Toyotassa...
 
Make-82 sanoi
Oon tässä jonkun aikaa ajellut isän gallulla ( 2.4gdi ) ja siinäkin tuntuu olevan ikävää nykimistä, aina pienellä kaasulla ja pienillä nopeuksilla ajettaessa,  mistä lie sitten johtuu? Onko muilla gdi nykinyt?
On nykinyt ja pienillä nopeuksilla juuri. Ykösellä ruuhkassa ja sitten oli pirun vaikea lähteä paikalta liikenteeseen kun ensin hyökkäsi ja sitten hyytyi. Pää ongelma oli siihen mulla ainakin etummainen lambda anturi, joka oli rikki. Diagnostiikka ei löytänyt vikaa vaan se piti mitata. Lisäksi semmoinen hassu juttu että pienimmäinen etenkin kylmänä nykiminen loppui samaan aikaan kun vaihdoin lievästi ylikoon renkaat eli 195 65 15 oikean kokoisiin kyseiseen autoon eli 195 60 15 ja tuntuu kuin auto kiihtyisikin paremmin  :) Kyseisillä renkaillahan on liki sentti profiilin korkeudessa eroa. Ihmettelen kyllä itsekki sitä että voiko tuon kokoinen välitysten muuttuminen oikeasti vaikuttaa noinkin radikaalisti GDI moottorin ominaisuuksiin.
 
GDI rules sanoi
On nykinyt ja pienillä nopeuksilla juuri. Ykösellä ruuhkassa ja sitten oli pirun vaikea lähteä paikalta liikenteeseen kun ensin hyökkäsi ja sitten hyytyi. Pää ongelma oli siihen mulla ainakin etummainen lambda anturi, joka oli rikki. Diagnostiikka ei löytänyt vikaa vaan se piti mitata. Lisäksi semmoinen hassu juttu että pienimmäinen etenkin kylmänä nykiminen loppui samaan aikaan kun vaihdoin lievästi ylikoon renkaat eli 195 65 15 oikean kokoisiin kyseiseen autoon eli 195 60 15 ja tuntuu kuin auto kiihtyisikin paremmin :) Kyseisillä renkaillahan on liki sentti profiilin korkeudessa eroa. Ihmettelen kyllä itsekki sitä että voiko tuon kokoinen välitysten muuttuminen oikeasti vaikuttaa noinkin radikaalisti GDI moottorin ominaisuuksiin.

Itsellänikin esiintyy nykimistä nimenomaan pienillä kierroksilla. Tilasin jo uuden ilmansuodattimen ja kyselin polttoaine suodatintakin, mutta sitä ei ollut saapuvilla. Epäilivät, että sellaista ei GDI:ssä olekaan. Oliskohan noin?

Pitää vielä samalla tuo Lamda asia kanssa kattoa.
 
No johan on kummaa tämä nykimis ilmiö! Talvirenkailla sitä ei esiintynyt, mutta kun vaihdoin kesä renkaat 205/60/15 Dunlop P6000 merkkiset, niin silloin alkoi nykyttelemään ikävän tuntuisesti. Tasakaasulla matalilla kieroksilla ja nopeuksilla se alkoi ilmetä. Nyt sitten ostin uudet renkaat 225/45/17 ja ei nykyttele enään :D. Oisko niissä vanhoissa renkaissa ollu pystyheittoo tai jotain. Ne tuli mulle käytettynä
ilman vanteita auton mukana saksasta.
 
[quote author=Vanadium] Itsellänikin esiintyy nykimistä nimenomaan pienillä kierroksilla. Tilasin jo uuden ilmansuodattimen ja kyselin polttoaine suodatintakin, mutta sitä ei ollut saapuvilla. Epäilivät, että sellaista ei GDI:ssä olekaan. Oliskohan noin?

Pitää vielä samalla tuo Lamda asia kanssa kattoa.
[/quote]

Missä ihmeessä näin asiantuntevaa palvelua?
Polttoainesuodatin löytyy alustasta tankin etupuolelta. Metallikuorinen mötikkä näkyy, kun vilkaiset apukuskin puolen kynnyksen seudusta takarenkaan etupuolelta. TehoFilterin tarvikemallikin pitäisi löytyä (nro. 61100).
 
Vanadium sanoi
Itsellänikin esiintyy nykimistä nimenomaan pienillä kierroksilla.
Pitää vielä samalla tuo Lamda asia kanssa kattoa.
Ja sama täällä, alle 2tonnin kierroksilla esiintyy nykimistä :-\
Onkohan tuo lambda anturi mitattavissa?
 
Kunnollinen lambda-anturin mitaaminen vaatisi skoopin. Ikääntyessään lambda-anturi väistämättä hidastuu. Vikakoodin antaa todennäköisesti vasta sitten, kun lambda ei anna jännitettä lainkaan tai se on pysyvästi speksien ulkopuolella. Voisi kuvitella, että GDI-moottorissa lambda-anturin merkitys vielä korostuu.

Osin GDI rules:in rohkaisemana kävin tilaamassa uuden etummaisen lambda-anturin. Katsotaan sitten, jos muutoksia auton käyttäytymiseen tulee.

Tässä yksi sivusto, josta voi ihmetellä lambdan sielunelämää.
 
Clavurion sanoi
Osin GDI rules:in rohkaisemana kävin tilaamassa uuden etummaisen lambda-anturin. Katsotaan sitten, jos muutoksia auton käyttäytymiseen tulee.
Ihan mitsulta orkkiosaa? Vai löytyykös Boschilta tms. tarvikkeena?

Ei liene ihan halpa kilu tuokaan...
 
kapsu sanoi
Ihan mitsulta orkkiosaa? Vai löytyykös Boschilta tms. tarvikkeena?

Ei liene ihan halpa kilu tuokaan...

Eipä ollut vaihtoehtoa kuin kävellä timanttitiskille. Täältäkin koitin kysellä, mutta Boschin tai NTK:n katalogi ei tuntenut 2.4 GDI:tä. Ei ollut ihan ilmainen, hinta noin 230 euroa.
 
Kyselin itsekin tuosta Lambda-antureiden vaihtovälistä valtuutetusta huollosta (kun TM:ssä oli artikkeli noin niinkuin yleensä Lambda-antureista, että niitäkin olisi vaihdettava, "kuluvat" vanhetessaan, vaihto viimeistään 100 000 km:n välein...) ja sain vastauksen, että Mitsu ei ole määritellyt mitään vaihtoväliä (ainakaan Galantille, josta puhe oli) noille ja että ko. antureita vaihdellaan yleensä vain totaalisessa rikkoutumistilanteessa. Kerrohan kokemuksiasi Clavurion kun olet sen saanut kiinni autoon...
 
Onko tietoo että miten se anturi mitataan sillä oskiloskoopilla eli mitä arvoja siitä haetaan? Mulla olis sellanen niin vois mittailla tuosta omasta kokeeks.
 
[quote author=mitsuV6]
Onko tietoo että miten se anturi mitataan sillä oskiloskoopilla eli mitä arvoja siitä haetaan? Mulla olis sellanen niin vois mittailla tuosta omasta kokeeks.
[/quote]

Lukaisitko jo tuon aiemmin linkittämäni sivuston?

Ja tästä voit arpoa oikeat piuhat signaalin löytämiseksi.
 
Clavurion sanoi
[quote author=Vanadium] Itsellänikin esiintyy nykimistä nimenomaan pienillä kierroksilla. Tilasin jo uuden ilmansuodattimen ja kyselin polttoaine suodatintakin, mutta sitä ei ollut saapuvilla. Epäilivät, että sellaista ei GDI:ssä olekaan. Oliskohan noin?

Pitää vielä samalla tuo Lamda asia kanssa kattoa.

Missä ihmeessä näin asiantuntevaa palvelua?
Polttoainesuodatin löytyy alustasta tankin etupuolelta. Metallikuorinen mötikkä näkyy, kun vilkaiset apukuskin puolen kynnyksen seudusta takarenkaan etupuolelta. TehoFilterin tarvikemallikin pitäisi löytyä (nro. 61100).
[/quote]

Kiitosta. Näin asiantuntevasi Herttoniemen Veholta (Helsinki)
 
Vs: Galant 2,5 V6 -00 nykii

Itselläni Space star 1.8gdi manuaali.. kylmänä auto nykii kiihdyttäessä ja välillä lämpösenäkin, välillä tuntuu kuin se tukehtuis ja sitte yht äkkiä kiihtyy... tässä lueskellu ja katsellut että mikähän mahtais vika olla..
Kaasuläppä? lampda?
 
Takaisin
Ylös Bottom