Galant -93 (välimalli) 2.0 HB GLSI Kansipahvi

HeroinesHero

New Member
Liittynyt
8 Joulukuu 2010
En tiedä tuliko oikeaan osioon, mutta tarvitsisi tietää saisko kansipahvia mistään?
Mitsun merkkihuollosta kyllä saa, mutta hinta on 67€, eikä kauheammin luottamusta herätä "tulee jos on tullakseen, ehkä kuukauden sisällä, ehkä ei ollenkaan" puheet.
Muutenkin ainakin tampereen lakalaivassa on ollut niin huono palvelu että huhhuh.

Elikkä olisikos kenelläkään vinkata mahd. halvempaa/nopeampaa vaihto-ehtoa?

Motonetit, japanmotorsit, fixukset yms on soitettu läpi.
 
Vs: Galant -93 (välimalli) 2.0 HB GLSI Kansipahvi

tilaa koko yläpään tiiviste satsi motonetista(2 näytti olevan turussa joka myös postimyynnin varasto)

hintaa 84e mutta mukana sit kaikki tiivarit kansiremppaan,ja löyty siis hyllystä ;)
 
Vs: Galant -93 (välimalli) 2.0 HB GLSI Kansipahvi

Kaippa se täytyy sitten tuo kattavampi setti tilata motonetistä.
Ideana olisi nyt vain saada mitsu kuntoon ja myytyä, prkl pakko vaihtaa johonkin halpaan pikkuhondaan tai paku golffiin..
 
Vs: Galant -93 (välimalli) 2.0 HB GLSI Kansipahvi

HeroinesHero sanoi
Kaippa se täytyy sitten tuo kattavampi setti tilata motonetistä.
Ideana olisi nyt vain saada mitsu kuntoon ja myytyä, prkl pakko vaihtaa johonkin halpaan pikkuhondaan tai paku golffiin..

minkä suhteen honda / golffi olis halvempi? ei ainakaan korjaus tai vakuutus tai verojen suhteen :nykii

motonetin tiiviste sarja on ihan käypänen :peukku
 
Vs: Galant -93 (välimalli) 2.0 HB GLSI Kansipahvi

Galanttia ostaessa tein ehdottomasti sen virheen että ostin tuon välimallin, tuntuu olevan nuo vara-osat kivenalla verrattuna tuohon 97-> malliin (ja ohan se helvetikseen paremman näköinenkin!) tai tuohon vanhempaan malliin.

Golffia tässä mietitty ihan sillä että osia saa mistä vaan, palikat ei maksa juuri ollenkaan+pakuksi rekattu 1.9td on suhteellisen halpa ajella veroiltaan/vakuutuksissakin säästää galluun verrattuna satkun (fennia).
Pikku bensahondaa olen myös harkinnut.

Mielelläni en galanttia ole hukkaamassa, on siihen niin paljon rahaa upotettu ja ajolleen aivan jumalainen (verrattuna golffiin, maku asia kait) +rakkaudesta mitsuun.. Mutta pakko se on nyt siirtyä jollain aspektilla mitattuna taloudellisempaan kulkineeseen, töitä kun ei ole vielä löytynyt ja tällä hetkellä polttoaine/km suhteella on liian suuri merkitys tuloihin nähden.

Sekavaa tekstiä, toivottavasti ymmärrätte! Golffilla ehkä myös saisi kartutettua säästöjä evoon/imprezaan/vr4's unelman toteuttamiseen jahka töihin pääsisi.
 
Vs: Galant -93 (välimalli) 2.0 HB GLSI Kansipahvi

HeroinesHero sanoi
Galanttia ostaessa tein ehdottomasti sen virheen että ostin tuon välimallin, tuntuu olevan nuo vara-osat kivenalla verrattuna tuohon 97-> malliin (ja ohan se helvetikseen paremman näköinenkin!) tai tuohon vanhempaan malliin.

Golffia tässä mietitty ihan sillä että osia saa mistä vaan, palikat ei maksa juuri ollenkaan+pakuksi rekattu 1.9td on suhteellisen halpa ajella veroiltaan/vakuutuksissakin säästää galluun verrattuna satkun (fennia).
Pikku bensahondaa olen myös harkinnut.

Mielelläni en galanttia ole hukkaamassa, on siihen niin paljon rahaa upotettu ja ajolleen aivan jumalainen (verrattuna golffiin, maku asia kait) +rakkaudesta mitsuun.. Mutta pakko se on nyt siirtyä jollain aspektilla mitattuna taloudellisempaan kulkineeseen, töitä kun ei ole vielä löytynyt ja tällä hetkellä polttoaine/km suhteella on liian suuri merkitys tuloihin nähden.

Sekavaa tekstiä, toivottavasti ymmärrätte! Golffilla ehkä myös saisi kartutettua säästöjä evoon/imprezaan/vr4's unelman toteuttamiseen jahka töihin pääsisi.

varaosathan on aikas pitkälti samat kuin EA galantissa mm sama alusta ja jousitus, koneen osatkin käy pitkälti yksiin, sama kone mutta toisinpäin keulalla
 
Vs: Galant -93 (välimalli) 2.0 HB GLSI Kansipahvi

se millon mitsuun osia pitää ostaa on kerran vuodessa jotain golffiin kokoajan ja muihin ranskiksiin myös

noita tossa pyörittäneenä sanoisin japsien olevan paljon pitkäkestoisempia km nähden.eurooppalaisiin saa halvalla kyllä osaa ja mistä vaan mutta sitä sit pitää myös vaihtaa siihen tahtiin.japseihin mahdollisesti huonompi varaosa tarjonta hyllyssä,mutta ei tarvii kokoajan olla kyttäämässäkään.

no jokainen toki omat arviot tekee itsekseen ;)

ja jos tota taloudellisuutta mietit niin tulee tohon dieseli golfiin verot päälle,varsinkin vähillä kilsoilla.
myös dieselin huolto yleensä bensaa kalliimpi
 
Vs: Galant -93 (välimalli) 2.0 HB GLSI Kansipahvi

HeroinesHero sanoi
Kaippa se täytyy sitten tuo kattavampi setti tilata motonetistä.
Ideana olisi nyt vain saada mitsu kuntoon ja myytyä, prkl pakko vaihtaa johonkin halpaan pikkuhondaan tai paku golffiin..
No joo euroihin saa osia halvemmalla ja itekki tuossa taannoin naureskelin kun on museo pelinä Volvo. Osiahan siihen menee ihan simona, mutta ne ovat tosiaan halpoja. Siinä vaiheessa ne osien vaihdot ei Volleen tulis halvaksi jos en ite siihen tekisi niin paljon kuin teen. Tänä päivänä kannattaa miettiä kuinka paljon ite pystyy tekemään ja sitten arvioida kuinka halpaa auton pito on. Keskimäärin voi sanoa, että korjamolla rempat teetettynä työkustannus on suurempi kuin osa hinta eli yleensä tulee halvemmaksi semmoinen missä on vähemmän vikoja, vaikka osat maksavat kuin semmoinen missä on paljon vikoja, vaikka osat halvat. Itse voin sanoa omasta kokemuksesta esim. Hondan suhteen, kun semmoinen Galantin ohella pihassa pyörii, niin osat myös Hondaan ovat kalliit, mutta onneksi niitä menee vähän, kuten EA Galantissakin :peukku
 
Vs: Galant -93 (välimalli) 2.0 HB GLSI Kansipahvi

Olen samaa mieltä japsien kestosta, mitä porukoiden ja parin kaverin autojen pyörittelyä katsellut.
Itsehän noita remppoja tulee tehtyä, monimutkasemmat sitten frendin faijan kanssa, joten siinämielessä säästää pitkän pennin.

Pointtina tosiaan vain olisi säästää polttoaineessa, tiedä sitten miten pian menee golffiin hermot.. Mutta kyllä niistä kuulemma pääsee eroonkin helposti.

Summasummarun, rahaa menee jokatapauksessa!
 
Vs: Galant -93 (välimalli) 2.0 HB GLSI Kansipahvi

HeroinesHero sanoi
Olen samaa mieltä japsien kestosta, mitä porukoiden ja parin kaverin autojen pyörittelyä katsellut.
Itsehän noita remppoja tulee tehtyä, monimutkasemmat sitten frendin faijan kanssa, joten siinämielessä säästää pitkän pennin.

Pointtina tosiaan vain olisi säästää polttoaineessa, tiedä sitten miten pian menee golffiin hermot.. Mutta kyllä niistä kuulemma pääsee eroonkin helposti.

Summasummarun, rahaa menee jokatapauksessa!

tai sitten vain ajelee kuten minä... 2vuoden remontit : kerran öljyt ja suodatin, etujarru palat, takajarru palat.... muuta vikaa ei ole ollu ai niin ja
raidetangonpään joutu katsastuksessa uusimaan...

näihin ei lasketa sitten tuota vapaaehtoista ecu vaihto kikkailua :)
 
Vs: Galant -93 (välimalli) 2.0 HB GLSI Kansipahvi

Lähinnä tuo bensankulutus on ropleema, kun ei ole investoida hirveästi siihen.
Vaikkakaan tuo 7-10litraa satkulle mielestäni paha ole.

Oma galluhan maksoi vain tonnin, joten on siihen saanut uutta palasta ostaa, mm käkkärin vaijerit/kengät, jarrulevyt/putket/letkut/palat, sytkätulpat/johdot, eteen ala-tukivarret, öljyt+suodattimet tietenkin, hitsailemaankin joutui pitkittäiskoteloita hivenen.

Tuommosta nyt vuoden sisään, katsastuksiin/päästöjenmittauksiin meni lähemmäs 200€, sai oikein urakalla veivata kun aina löytyi jotain uutta..

Toivottavasti golfkärryn kanssa ei tarvitse enempää venkslata (veikkaanpa kyllä että toisinkäy, mutta saapahan vara-osia halpaan kilo-hintaan)
 
Vs: Galant -93 (välimalli) 2.0 HB GLSI Kansipahvi

Ite ostin kans tuon golffin "tonnilla". Siihen vaihdettu nyt molemmat raidetankojen ulommat päät, hammastangon suojakumit, molemmat alapallonivelet, eteen vaihdoin toiselle puolelle olka-akselin (oli helpompi hakea romikselta, kun alkaa vaihtaa laakeria). Eteen jarrusatulat + palat. Taakse jarrukengät + käsijarrun vaijerit. Taakse pyöränlaakerit. Viimeeksi piti tuhota ajonesto, kun se oli keljuillu koko puolvuotta mitä se on tuossa nyt on. Yks diesel suodin pitäis kans käyttää dieselhuollossa, kun se vuotaa dieseliä. Kytkin luistaa täysvedossa.

Mutta jos tosiaan haluat ostaa golffia niin osta tosta "hyvä", juuri katsastettu malli.
 
Vs: Galant -93 (välimalli) 2.0 HB GLSI Kansipahvi

Omaan -95 Galant 2,0 Glsi (4G63 - 16v) olen joskus tilannut täältä
http://www.daparto.de/Zylinderkopf-Dichtung/Mitsubishi-Galant-VII-Fliessheck-E5E7E8/2-1292-284
...Google translate tai vähän saksaa osava kaveri avuksi jos ei ole kielimiehiä
 
Takaisin
Ylös Bottom