aavikko-mursu
2JZ-GTE - Forged by god himself
- Liittynyt
- 27 Huhtikuu 2009
- Sijainti
- Seinäjoki
Morjensta.
Aikani jo tässä ihmetelly ja tutkinu että mikä mahtaa rakasta EA:ta vaivata. Oireina ilmenee varsinkin kylmänä nykimistä ja huonoa/vaeltelevaa käyntiä. Kaasupolkimessa tuntuu ikäänkuin ''tyhjä kohta''. Kaasun ku lyö pohjaan niin menee mutta puolella kaasulla nykii ja ei kierrä kun sen about 2000rpm, tämä siis ajossa, paikallaan ei ongelmaa, kiertää kyllä. kuvitellaan kauhea turbolagi niin on aika lähellä. Moottorin vikavalo syttyy silloin tällöin, tämä yleensä sammuu kun polkaisee kaasua pohjaan ja antaa palata tyhjäkäynnille. Vikakoodit kun nollaa, niin toimii hetken normaalisti ja noin 10km matka-ajon jälkeen ongelmat tulevat taas päälle.
Mitä on todettu:
Lambdan vikakoodi, Bosch kts laitteella. Lambda 1, ennen katalysaattoria, Katkos/oikosulku. Lambda vaihdettu. Ei vaikutusta. Denson lambda.
Mitattuja arvoja, kaasuläpänasentotunnistimen signaali yhteinäinen, ei siis katkosta käyrässä joka kertoisi tunnistimen olevan paskana.
Asia mikä mahdollisesti voisi asiaan vaikuttaa tai sitten Boschin laite näyttää höpöhöpöjä Mitsubishin laitteista, joku skaalaus väärin? Imuilman lämpötila normaali lämpöisellä moottorilla +130 astetta celciusta ja jäähdytysnesteen lämpötila vajaa +30 astetta celciusta. Tästä ei kuitenkaan mitään vikakoodia tule.
Uusi ilmanmassamittari vaan maksaa sen verran törkysesti että ei kokeilu mielessä viitsi hommata ja todeta että eeee poka vaikutusta.
Mitä on koitettu:
Maffista pistoke irti ja ajelulle, toimii paremmin.
Yllätys että meikällä on taas käyntihäikkänen mitsu, kippis! Seuraavaks koitan VAG konsernin tuotetta.
PS.
Ainiin, kaasupoljin on ruvennut takertelemaan, ennen ajoon lähtöä joutuu konkreettisesti potkaista polkimen lattiaan että lähtee liikkeelle. Vaijeri?
Henri.
Aikani jo tässä ihmetelly ja tutkinu että mikä mahtaa rakasta EA:ta vaivata. Oireina ilmenee varsinkin kylmänä nykimistä ja huonoa/vaeltelevaa käyntiä. Kaasupolkimessa tuntuu ikäänkuin ''tyhjä kohta''. Kaasun ku lyö pohjaan niin menee mutta puolella kaasulla nykii ja ei kierrä kun sen about 2000rpm, tämä siis ajossa, paikallaan ei ongelmaa, kiertää kyllä. kuvitellaan kauhea turbolagi niin on aika lähellä. Moottorin vikavalo syttyy silloin tällöin, tämä yleensä sammuu kun polkaisee kaasua pohjaan ja antaa palata tyhjäkäynnille. Vikakoodit kun nollaa, niin toimii hetken normaalisti ja noin 10km matka-ajon jälkeen ongelmat tulevat taas päälle.
Mitä on todettu:
Lambdan vikakoodi, Bosch kts laitteella. Lambda 1, ennen katalysaattoria, Katkos/oikosulku. Lambda vaihdettu. Ei vaikutusta. Denson lambda.
Mitattuja arvoja, kaasuläpänasentotunnistimen signaali yhteinäinen, ei siis katkosta käyrässä joka kertoisi tunnistimen olevan paskana.
Asia mikä mahdollisesti voisi asiaan vaikuttaa tai sitten Boschin laite näyttää höpöhöpöjä Mitsubishin laitteista, joku skaalaus väärin? Imuilman lämpötila normaali lämpöisellä moottorilla +130 astetta celciusta ja jäähdytysnesteen lämpötila vajaa +30 astetta celciusta. Tästä ei kuitenkaan mitään vikakoodia tule.
Uusi ilmanmassamittari vaan maksaa sen verran törkysesti että ei kokeilu mielessä viitsi hommata ja todeta että eeee poka vaikutusta.
Mitä on koitettu:
Maffista pistoke irti ja ajelulle, toimii paremmin.
Yllätys että meikällä on taas käyntihäikkänen mitsu, kippis! Seuraavaks koitan VAG konsernin tuotetta.
PS.
Ainiin, kaasupoljin on ruvennut takertelemaan, ennen ajoon lähtöä joutuu konkreettisesti potkaista polkimen lattiaan että lähtee liikkeelle. Vaijeri?
Henri.