Galant GTi -89 sähköjousitus

Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Nyt se anto kaks koodia sieltä. Ensimmäinen oli 22 ja toinen 55. Kun kytkee johdot pistokkeeseen, niin tulee 2 pitkää -tauko- 2 lyhyttä -pitempi tauko- 5 pitkää -tauko- 5 lyhyttä. Tuo toistuu sitte loputtomiin.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

22 = epänormaali signaali etupään korkeudentunnistimelta. Mahdolliset aiheuttajat: esim. viallinen tunnistin, viallinen liitin tai johto, viallinen ECU
55 = korkeussäätö ei ole noussut (kolmessa minuutissa) asetettuun arvoonsa ja/tai säiliössä on liian vähän painetta TAI kompura on käynyt yli neljä minuuttia putkeen.
Mahdolliset aiheuttajat: viallinen kompura, johtovika kompuran releen ja kompuran välillä, ilmavuodot.

Jos kerran sanoit, että konehuoneesta kuuluu pihinää, niin tutki nyt ainakin että letkut ovat ehjiä. Toki hetkellinen pihaus voi kuulua jonkin poistoventtiilin luotakin, mutta jos koko ajan pihisee niin...
Ja anturien johdot pitää tutkia joka tapauksessa, ABS viatkin ovat usein liitinvikoja.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Ok, kiitoksia. Nyt pitäisi sitten vaan tutkia nuo kyseiset paikat. Mistä nuo kaikki löytyy? Esim. nuo korkeustunnistimet?
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Lueppas tuo minun 5. postaukseni tähän ketjuun, siinä olen selittänyt niistä korkeustunnistimista. Voin vaikka kuvatakkin ne josset löydä, etupään tais näkyy konehuoneen puolelta, takapään löytyy auton alta.

JA vielä senverran että mielestäni toi korkeustunnistimen vika/kosketushäiriö voi aiheuttaa ton 55:sen kans. Jos se korkeustieto on virheellinen ja keula jää alas niinkuin sinun tapauksessasi, silloinhan tuo ehto "korkeussäätö ei ole noussut kolmessa minuutissa asentettuun arvoonsa" täyttyy, ja siitä paukahtaa vikakoodi 55. Sitä en tosin osaa kyllä äkkiseltään selittää että miks tuo perä nousee.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Jos viitsit kuvata, niin se olis hyvä. En nyt äkkiseltään katsottuna niitä löytänyt.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Ainakin oikealta (apumiehen) puolelta nyt löysin sen korkeustunnistimen. Vasemmalta en sitä löytänyt. Mahtaakohan sitä näkyä konehuoneen puolelta? Vai onko noita tunnistimia kenties vain yksi edessä ja yksi takana? Tosta löydetystä tunnistimesta lähtee yksi johto, joka kulkee tosi hankalasti ilmanputsarin alta. Mitä tälle pitäisi edes tehdä, että vian saisi korjattua?
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Kyllä niitä pitäisi olla kaksi, eli kummallakin puolella. Ainakin kannattaa nyt kattoa ne liitokset siitä korkeustunnistimesta että ne on kunnossa. En kyllä muista että mistä ne liitokset löytyy.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

No ei niitä kyl itse asiassa pitäisi olla kuin yksi edessä sekä takana... Sellainen pyöreä möykky josta lähtee metallitanko... :)
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Heh, oonki aina ihmetelly et miksen oo nähny sitä toista, mites se kallistuksen määritys ny sit onnistuu yhdellä tunnistimella?
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

samitsu sanoi
No ei niitä kyl itse asiassa pitäisi olla kuin yksi edessä sekä takana... Sellainen pyöreä möykky josta lähtee metallitanko... :)

No se helpottaa hieman, kun on vain yksi paskana. :) Mitäs kaikkea tuossa nyt voi testailla? Aika ahdasta meinaan on, joten joutuuko miten paljon purkamaan autoa? Tuon tunnistimeen tuleman johdon liitoksen katsoin sieltä tunnistimen päästä, eikä siinä mitään erikoista näkynyt. Missä se toinen pää mahtaa olla? Kulkee ikävästi pimennossa, vaikea nähdä.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

No enpä minäkään hirveesti ole joutunut perehtymään tuohon systeemiin... Kovasti epäilen että se korkeustunnistin siitä on
pimentynyt... Ainoa "kotikonsti" mitä tulee mieleen,niin jos saa sen tangon säädön kierteen pyörimään rikkomatta,voi kokeilla
vaikuttaako sen säätely keulan korkeuteen mitään... Taakse minulla olis myydä uusikin sellainen tunnistin,mutta eipä se taida
eteen sopia eli ei siitä liene apua asiaan... Katoin huvikseen niin parisataa euroa maksaisi uusi sellainen,eli jos haluaa pelata
vähän lottoa niin hankkii sellaisen jos niitä vielä saa...!? :) Ei kai se ylivoimainen hinta ole jos noin hieno systeemi sillä korjautuu
mutta tietenkin vikaa voi olla muuallakin,boxissa tai liitoksissa tai ilmavuodoissa edelleen,tarvisi tarkempaa tutkimista...
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Jos se on tuo tunnistin mikä on rikki, niin voiko tuon ECS:n kytkeä pois päältä jotenkin? Niin, että alusta olisi kuin sellaisessa autossa, jossa tuota systeemiä ei ole? Väliaikaisratkaisu siihen asti että saisi uuden tunnistimen hankittua.

Lisäystä:

Katoin äsken sulakerasian läpi ja näyttäisi ECS:llä olevan kolme sulaketta; sellanen normi pieni 15A, sitte sellanen isompi 40A ja yks sellanen oikein iso pyöreä 22A. Ilmeisesti ehjiä kaikki kun valot palaa kuitenkin siinä ECS:n säätöboksissa kojelaudassa. Sitte koitin kattoa mihin se johto menee siitä tunnistimesta, niin se menee sellasen paksumman kutistesukan sisään ja siitä eteenpäin ei saanut selvää enää. Pitäisiköhän pyörä ottaa irti ja katsoa se tunnistimesta lähtevä "tanko"? Ei taida tuo samitsun mainitsema "kotikonstikaan" onnistua konehuoneen puolelta. Sen verran ahdasta on. Olis kuitenki hyvä tietää minne se toinen pää siitä tunnistimen johdosta menee, niin voisi katsoa ne liittimet.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Ei sillä tunnistimella voi kovin monen kymmenen sentin johtoa olla,ellei joku ole sepittänyt sitä kiinteästi osaksi johtosarjaa...
Ja jos se säätökierre vaikuttaa toivottomalta,niin voihan yrittää ottaa tunnistimen jommankumman pään irti ja kokeilla sitten
vaikuttaako tangon kääntely mitään mihinkään... Alustan puoleltakin saattaa päästä käsiksi jollain tavalla jos on paikka...
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Lisätääs vielä sellanen juttu (jos mihinkään vaikuttaa), että siitä säätöboksista kun laittaa korkeuden kohtaan "high", niin sepäs ei enää menekään siihen vaan menee aina kohtaan "extra high" ja muutama sekunti siitä systeemi jumittuu.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Josset saa muuta tolkkua siihen niin vedä sen ECS:n ohjausboksin piuhat irti, löytyy takakontista, auton takaa katsottuna oikealta, piiloteltu veriluihin. Boksissa on muistaakseni kolme liitintä kiinni, just samallatavalla kun ECU:ssakin. Muutenkin boksi taitaa olla samannäköinen. Käsittääkseni sen pitäs jäähä sillon johonki "hard" asentoon eikä aiheutella mitää rollercoaster efektejä itsekseen.

Tietysti myös sulaketta voi koittaa poistaa, konehuoneesta löytyy ainakin releet ja sisältä ainakin sulake.

Ja toi kyl taas kuulostas väärältä korkeustiedolta, jos pyydät "high" ja "extra high" toteutuu. :)
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Täytyypä koittaa tuota sitten, jos ei tosiaan muuten hommasta mitään tule. Huomenna otan etupyörän irti ja koitan pyörittää sen korkeustunnistimen tangon kierrettä varovasti.

Ja tuosta "extra high"-hommasta. Se tosiaan toteutuu, mutta mitään ei silti tapahdu. Systeemi vain jumittuu.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Mistä muuten tietää, jos ECS:n rele olisi paskana? Voisiko se aiheuttaa tuon vikakoodin?
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

No vaikka kokeilemalla, se rele taitaa olla konehuoneen puolella, vetäset sen ECS:n releen pois kun auto on käynnissä ja katsot että tapahtuuko sama vika-ilmiö. Niiden nippondenson tekeleiden pitäisi myös lämmetä ihan lämpimäksi, eikä siis sentakia että ne on niin paskoja ja toimii äärirajoilla, vaan niissä on ihan lämmitysvastukset edistämässä toimintaa. :)

Tosin vaikka se lämmitysvastus olisi hajonnut, se rele voi silti toimia. Sen taas huomaa ihan korvalla ja tuntoaistilla. Pitäisi naksahtaa ihan kuultavasti. Ja sen myös tuntee.

Jos tuntuu siltä että se rele ei toimi, sen EHKÄ voi korvata sieltä sisä sulakeboksin päältä löytyvällä takalasinlämmittimen tai flektin releellä. Siksi ehkä että en muista niitä virrankestoja ihan ulkoa, tarkista. Toimii myös toisinpäin jos joskus käy silleen ettei talvella lähde flekti pyörimään. ;)
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Siis mitä ne nyt on siellä konehuoneessa apumiehen puolella olevassa rasiassa? Sulakkeita vai releitä? Ainakin "fuse" siellä lukee ja niitä on kolmea eri; 15A, 22A ja 40A. Revin kaikki yksitellen irti ja kaikki kerrallaan irti, eikä näyttänyt mitään vaikutusta olevan. Tosin ekan kerran kun koitin, niin otin sen 40A:n pois ja silloin sytty ECS:n punainen valo. Koitin uudestaan, mutta enää ei tehnyt samaa. Eli ei taida olla sulakkeissa? Vai onko ne nyt releitä...

En myöskään löytänyt sitä ECS:n ohjausboksia sieltä takaa mistään. Miten se on sinne piilotettu? Jousien ja takavalojen kohtaa kyllä löytyy sellaset avattavat "luukut", mutta pitääkö tossa purkaa verhoilu kokonaan siltä puolelta, että sen löytää?

Odotti muuten kiva yllätys kun etin tota ohjainboksia; vararenkaan "säiliö" oli täynnä vettä. :)
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Auts, no hyvä homma sit ainaki sentakia että kurkit sinne. Itellä kun on normi GLSi:n takaverhoilut tuossa, niin en osaa kovin tarkkaan luukuista kertoa. :( Oikealla puolella kuitenkin, ja varmaankin jossain takakaaren paikkeilla.

Sulakkeet on enemmin tai vähemmin kantikkaita ja muovisia, noi ND:n releet metallia ja pyöreitä päältä. Aika varma oon että ne releet löytyy siitä konehuoneen isosta sulakeboksista.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Vähän uutta tietoa tästäkin tapauksesta. Koitin taas etsiä mahdollista vikaa ja huomasin, että kun säätöpaneelista laittaa alustan kohtaan "high" (se kuitenkin menee aina "extra high"-kohtaan), niin alkaa kuulua jatkuva sihinä jostain konehuoneesta. En oikein saanut paikannettua melun keskeltä sen sihinän kohdetta, mutta jostain vasemmalta puolelta se kuuluu, akusta hieman ylöspäin. Mikäköhän voisi olla? Onko kompura jossain siellä? Jotain letkuja sieltä lähtee niistä kolmesta tötteröstä iskareihin, mutta en ole varma tuleeko niistä. Jos se olisi joku ilmavuoto, niin sehän viittaisi tuohon vikakoodi 55:een. Mutta entäs tuo 22 sitten? Voiko tuo 55 aiheuttaa myös tuon 22:n?
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Sihinä viittaa vuotoon. Tee saippualiuosta pulloon ja sivele letkuja/liitoksia sillä, näin voit löytää vuodon jos kuuntelemalla ei löydy. Tai vie kättä letkuja pitkin, kyllä kädelläkin aika pienen vuodon tuntee.

Korjaat nyt yhden vian kerrallaan, käytät ja luet koodeja välillä. Sitä ennen on turha spekuloida mikä vaikuttaa mihinkin.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Päivitetääs tätäkin välillä. Eli ongelma on edelleen olemassa, en vaan ole pahemmin siihen jaksanut perehtyä, kun on auto ollut poissa käytöstä. Nyt kuitenkin olen sitä katsellut ja todennut, että kun siitä korkeudentunnistimen tangon (joka menee tukivarteen) painaa suoraan alaspäin, kuuluu pieni naksahdus jostain niiden kolmen tötterön kohdalta ja auton keula nousee hiukan ylöspäin. Varmaankin siihen low-asentoon, jolloin se hiukan joustaa, normaalisti jouset ovat melkein pohjassa, jolloin autolla ei ole kovin hyvä ajaa.

Millainen tuo korkeudentunnistimen mekanismi oikein on? Pitääkö siinä liikkua joku osa? Kun otin pyörän pois, näin että sen tangon ylä- ja alaosassa on jotkut säädettävät mutterit. Ja taitaa olla kierteitä tai jotain niiden alla. Ne oli vaan ihan rasvan ja lian peitossa, ettei nähnyt kunnolla, mutta joku pyöritettävä osa siinä on. Täytyy harjata puhtaaksi. Vika näyttäisi kuitenkin olevan siellä korkeudentunnistimessa, koska tankoa painelemalla tosiaan jouset sai hieman nousemaan. Kuuluuko siinä tangossa olla väljää sivusuunnassa kun sitä vääntelee?

Toinen juttu on vuotava takaluukku/takalasi. Takakonttiin on molemmille puolille (takavalojen kohdalle suunnilleen) tullut kosteat läntit siihen mattoon. Täysin samaan kohtaan molemmille puolille. Ja vararenkaan säiliö on lähes täynnä vettä/jäätä. Mistäköhän mahtaa vuotaa? Ihmetyttää kun täysin samoissa kohdissa oikealla ja vasemmalla märkää, josta ilmeisesti vesi valuu sinne vararenkaan säiliöön.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Mun sapporossa on kans sama ongelma. Ei oo oikeen mitään hajua mistä sitä vikaa hakis. Tuntuu että se ei anna ilmaa ollenkaa. Silti se venttiili naksuu siellä. Kokeilin antaa ilmaa kompressorilla siihen mustan letkun tilalle mutta ei tapahtunu mitään. Tosin se oli vaan semmonen pieni mikä toimii tupakansytytin virralla. Se antaa kyllä ilmaa sitä kirkasta letkua pitkin ja liikuttaa sitä systeemiä siinä iskarin päällä mutta ei anna mitään ilmaa mustalle letkulle. Sit otin siitä ventiilistä sen letkun irti mikä tuilee säiliöltä niin siitä tulee kokoajan paineilmaa että se pysähtyy siihen venttiiliin kummiskin. Vaikee sanoa onko sähkönen vai mekaaninen vika. Olis pirun hyvä saada toi toimiin ku on ihan ala asennossa toi etupää. Ei nosta sitä yhtään. Takapää toimii normaalisti. Se punanen valo syttyy ja sammuu ajonaikana kokoajan.

edit: sellasta vielä että tietääkö joku että kuinka paljon tuossa systeemissä on se käyttöpaine?
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Ouh jee ;D Ostin itselleni hianon gti galantin ja se on just tämä... ajattelin että ton alusta ongelman saisi helposti pois mutta jos "sahaaja" kaikki asiat tehnyt mitä te opastitte niin sitten olen ISON ongelman edessä :seina . Eli auto nykyään on aivan tontissa ja alusta on todella jäykkä, kompura toimii ja kun käynnistän auton niin alusta säätö napuloita pystyy säätämään mutta ei tapahdu mitään. Heti kun lähtee ajamaan niin joku ledi syttyy säätötauluun ja nappulat lopettaa toimimisen :seina Olisihan se todella kiva köristellä tuolla galantilla vähän mukavammin :driver, joten lisää vinkejä ??? Kiitokset taas
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

No varmaan kannattaisi lukea ne vikakoodit, että tietäisi mitä se "joku ledi" yrittää viestitellä...
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Olisko kellä kuvaa noista asentotunnistimista, että missä asennossa ne pitäisi olla. Takana olevaan tunnistimeen on asennettu vastakierre tappi, joten olisi kiva tietää miten se on alkuperäisesti. Eilen kun heitin autolla pienen lenkin niin tämä "vika valo" eli tämä punainen ledi ecs säätötaulusta ei syttynytkää heti ja nosti perän taas ylös... heti kun ajaa kovempaa oikealle niin valo syttyy ja ja auto laskee ihan alas ja kovaksi. Etupää ei tosissaan liiku mihinkään. Pitää lukea noi koodit kun saa tollasen mittarin kouraan, mutta kun vika on ollut sama jo vuodesta 2007, niin tod.täk. se on 22 ja 55.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

sorry huonot känny kuvat mutta .... http://www.pixbox.fi/pic_show_id27326460.html eli vuoto löytyi paine säiliöstä, tukin sen jollain tiiviste massalla. Kuuluuko tuo liitin olla tuollainen? ton mun pikku ropelluksen jälkeen ecs-taulussa punainen valo palaa kokoajan... mitä mä nyt rikoin? Otin kontista sen ecs boksin piuhat irti mutta auto on vieläkin etukenossa... miten saan auton normaali asentoon?
Olisiko järkeä ottaa koko ecs pois ja laittaa ihan normaalit iskarit kiinni?
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Olisko turhan kaukaa haettu jos yrittäisi laittaa noihin iskareihin ilmaa kopuralla ja virittelis jonkun "venttiilin" pitämään se ilma sisällä... ::) saiskohan sillälailla tuosta autosta edes vähän pehmeemmän ajaa? onko kellää kokemuksia... auto on siis tällähetkellä aivan tontissa ja todella jäykkä. :seina ei ole mukavaa...
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Korkeustunnistimen löydät kun otat pelkääjän puoleisen renkaat irti (siis etupää). Luultavasti sulla jäi joku liitin irti säiliöstä jos varoitusvalo palaa koko ajan, mulla paloi omassa autossa kanssa kun ottaa esim. kompurasta piuhan irti. Veikkaisin että sulla vuotaa ilmapussi etupäästä. Silloin takapää toimii normaalisti, mutta etupää ei nouse, koska ilmaa ei kerry tarpeeksi.

Varoitusvalo ei välttämättä syty aina. Mulla oli joskus vuotava ilmapussi ja kun autossa oli kaksi ihmistä, niin varoitusvalo syttyi kolmen minuutin päästä käynnistämisestä, mutta kun oli takapenkillä yksikin ihminen ei valo syttynyt lainkaan.

Kuuntele kun käynnistät auton kuuluuko sihinää iskareista. Ja tarkista pitääkö liitoksesi painesäiliössä vaikka saippualiuoksella.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Eipä peräkään enään noussut viimeaikoina mut toi vihreä liitin minkä otin irti (kats,huonot känny kuvat) niin ei tuntunut menevän kunnolla kiinni.. kai ??? liitos pitää. Ilma pussi? missä se on? (kerrassaan tyhmät kysymykset) Pahoittelut ja Isot kiitokset!
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Kannattaa katsoa nyt uudestaan ne vikakoodit. Jos peräkään ei nouse ja varoitusvalo palaa kokoajan niin ei kompura luultavasti käy lainkaan. Ilmapussi on iskarissa. Sinne iskarin ilmapussiin menee se ilma painesäiliöstä. Jos esim. etupään vasemman iskarin ilmapussi vuotaa niin järjestelmä tunnistaa korkeustunnistimen kautta, että toinen puoli ei nouse, joten se ei päästä ilmaa pelkääjänkään puolelle.

Takapään pitäisi toimia normaalisti vaikka etu iskari olisikin rikki tai etupään korkeustunnistin. Joten nyt ei kompura käy tai joku painesäiliön letkuista tai liittimistä on irti/huonosti paikallaan.

Suosittelen katsomaan ne vikakoodit ja painesäiliön liittimet.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

no niin...kompura käy mielestäni noin sekunnin kun käynnistää auton (kuuluu selanen nopea pärinä? vaikea selittää ;D) Käytin galantin iskaritestissä ja tulokset olivat loistavia... eli ilmapussi ei ole rikki. Jos se olisi rikki niin enpä usko, että iskari toimisi niin kun pitää. Tein itse ton vikakoodi- lukulaitteen ja tulokset olivat hyvin epäselvät... valo vilkkuu noin kerran 0.7 sekunnissa loputtomasti muuttamatta rytmiään, eihän se ole mikään koodi? Ja toi vihreä anturi, mistä kyselin aikasemmin (josta kukaan ei kai mitään tiedä) ei voi toima, koska se ei ylety pohjaan asti... korjatkaa, jos olen väärässä mutta mielestäni sieltä puuttuu jotain välistä... Onhan tuo oikea pistoke mistä otin vikakoodin? +=vasen ylös -=oikea alas


edit: video vikakoodista http://www.youtube.com/watch?v=KK6Ask5WnRM
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

j.jokinen sanoi
no niin...kompura käy mielestäni noin sekunnin kun käynnistää auton (kuuluu selanen nopea pärinä? vaikea selittää ;D) Käytin galantin iskaritestissä ja tulokset olivat loistavia... eli ilmapussi ei ole rikki. Jos se olisi rikki niin enpä usko, että iskari toimisi niin kun pitää. Tein itse ton vikakoodi- lukulaitteen ja tulokset olivat hyvin epäselvät... valo vilkkuu noin kerran 0.7 sekunnissa loputtomasti muuttamatta rytmiään, eihän se ole mikään koodi? Ja toi vihreä anturi, mistä kyselin aikasemmin (josta kukaan ei kai mitään tiedä) ei voi toima, koska se ei ylety pohjaan asti... korjatkaa, jos olen väärässä mutta mielestäni sieltä puuttuu jotain välistä... Onhan tuo oikea pistoke mistä otin vikakoodin? +=vasen ylös -=oikea alas


edit: video vikakoodista http://www.youtube.com/watch?v=KK6Ask5WnRM

jatkuva lyhyt koodi = kaikki OK

http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Vikakoodien_lukeminen
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Eli kaunis galanttini kusettaa minua ettei sillä ole mitään hätää... Mut saisi se ECS härpäke toimia sitten jos kerran kaikki on ok ;D
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

btw, jos ei ole tuttu niin 89-93cm.pdf Eli galantin korjausopas ameerikan maalta sisältää jonkun 150 sivua tuosta aktiivialustasta ja sen vian määrityksestä.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Harmi että lontoon kieli taittuu vähän huonosti, mutta voisihan sitä yrittää ::) Mistä tuollaisen saa... saako ihan netistä imuroimalla voi pitääkö oikeen tilata jostain?
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

j.jokinen sanoi
Harmi että lontoon kieli taittuu vähän huonosti, mutta voisihan sitä yrittää ::) Mistä tuollaisen saa... saako ihan netistä imuroimalla voi pitääkö oikeen tilata jostain?

Olen kuullut huhuja että netti on oikea paikka, etsivä löytää..
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Mutta mites tuo vihreä liitin/anturi vai mikä se nyt on??? onko se teidän mielestä ihan normaali?
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

J. Puhakka sanoi
btw, jos ei ole tuttu niin 89-93cm.pdf Eli galantin korjausopas ameerikan maalta sisältää jonkun 150 sivua tuosta aktiivialustasta ja sen vian määrityksestä.
juu löytyi... en sitten ymmärrä siitä mitn... :( no ei muutakun opiskelemaan niin ehkä sieltä vika löytyy joskus ???
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

http://www.galantvr4.org/rhertz/docs/galant-1g-frontsusp-ecs.pdf

jos kellään koskaan tulee ongelmia niin tuon pitäisi auttaa aikapaljon... Itse jatkan lontoon kielen opiskelua ja ihmettelyä miten tuo järjestelmä voikin olla noin monimutkainen järjestelmä
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Jahas, se olikin tuo linkki sitten mistä tänään puhuit. Voi perkele että siinä onkin sitten päntättävää. :eek: Olis tuokin alusta kiva jos toimisi.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Hahhah,akun kaapelin irrotuksen jälkeen systeemin säädöt toimi sen verran että galantin peräpää nousi teininoppacorolla-korkeuteen ja keula pysyi edelleen tontissa. Ja alas ei sitten millään vaikka kaikkia säätönappuloita räpläsi.. ennenkuin annoin virtaa sille takapään keskimmäiselle magneettiventtiilille vai mikä hiton mokkula se onkin. Ei kauheasti nappaisi värkätä tuon alustan kimpussa,olkoon tontissa. Mutta,mitäs katsastuksessa tuosta sanotaan kun ei alustan säätö pelitä? Kokemusta asiasta lienee jollakin täällä? ::)
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Ei kait se alustan säätö pelitä missään noista vanhoista ECS malleista enää. Tuli vaan mieleen että luitkohan nyt vikakoodit oikeesta pistokkeesta ette vaan lukenut moottorin koodeja? Kirjoitit tuonne että "+ vasen ylös" taitaa olla vasta kolmas ylhäältä se ECS pistoke, ylin niistä on juurikin moottorin ECU:n koodit
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

mystinengalant sanoi
Ei kait se alustan säätö pelitä missään noista vanhoista ECS malleista enää. Tuli vaan mieleen että luitkohan nyt vikakoodit oikeesta pistokkeesta ette vaan lukenut moottorin koodeja? Kirjoitit tuonne että "+ vasen ylös" taitaa olla vasta kolmas ylhäältä se ECS pistoke, ylin niistä on juurikin moottorin ECU:n koodit
Saattaapi olla että luin sitten moottorin vika koodit... Joten Rabafari... lue sä ne oikeat niin ehkä se vika sieltä löytyypi ;) Ilmoittele tännekin jos löydät jotain...
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Juu ei tartte enää lueskella vikakoodeja,äkkäsin että siitä paineilmasäiliöstä ainakin vuosi ilmaa sen vihreän liittimen juuresta ja tietysti kun irrotin säiliötä niin yhestä paineilmaliittimestä korkkas avatessa kierteet+muuta mukavaa. Heitin sitten säiliön jemmaan odottamaan parempia aikoja. ;D

Käykö muuten tuollaiseen sähköturhakealustaan tavalliset iskarit ym. rojut suoraan??
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Iltaa.

Tuli tänään hankittua kolmas Galantti, tällä hetkellä vielä ainoastaan käyntikuntoinen. Tässä lullassa olikin sitten myös ECS, mutta etuiskarit on vaihdettu peruskauraan. Mitä olette mieltä kannattaako edes harkita laittavansa järjestelmää kuntoon, vaiko pitää vain kojelaudan säätöpaneelia hienona elektröönisenä kojeena jossa on valoja ja nappuloita, mutta niistä ei tapahdu mitään? :) En ole vielä autoa kovin paljon tutkinut joten en tiedä onko takanakaan mitään ECS:ään liittyvää...enää. Jos sen järjestelmän laittaa kuntoon niin mitä nämä tähän tarkoitetut iskarit maksavat ja mistähän niitä voisi kysellä?

OT: Harmina myös se, että lullassa on JDM -moottori Cyclonella, mutta vakio GTi:n ECU, eli siis ei toimi? ???

OT2: Tuntuu vähän hölmöltä kysellä muilta omasta autosta, mutta en hirveesti vielä ole autoa kerennyt tutkia kun se tuossa illalla haettiin. Ei ollut hinnan kirous niin ei jaksanut kaikkia vipstaakeja kokeilla, lähinnä vain moottori ja sen kunto kiinnosti. ::)
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Repl1c4 sanoi
Iltaa.

Tuli tänään hankittua kolmas Galantti, tällä hetkellä vielä ainoastaan käyntikuntoinen. Tässä lullassa olikin sitten myös ECS, mutta etuiskarit on vaihdettu peruskauraan. Mitä olette mieltä kannattaako edes harkita laittavansa järjestelmää kuntoon, vaiko pitää vain kojelaudan säätöpaneelia hienona elektröönisenä kojeena jossa on valoja ja nappuloita, mutta niistä ei tapahdu mitään? :) En ole vielä autoa kovin paljon tutkinut joten en tiedä onko takanakaan mitään ECS:ään liittyvää...enää. Jos sen järjestelmän laittaa kuntoon niin mitä nämä tähän tarkoitetut iskarit maksavat ja mistähän niitä voisi kysellä?

OT: Harmina myös se, että lullassa on JDM -moottori Cyclonella, mutta vakio GTi:n ECU, eli siis ei toimi? ???

OT2: Tuntuu vähän hölmöltä kysellä muilta omasta autosta, mutta en hirveesti vielä ole autoa kerennyt tutkia kun se tuossa illalla haettiin. Ei ollut hinnan kirous niin ei jaksanut kaikkia vipstaakeja kokeilla, lähinnä vain moottori ja sen kunto kiinnosti. ::)

Uutena noi maksaa hunajaa, jos jostain toisesta purkupelistä löydät niin käy hakee iskarit.

Ei ole välttämättä ns cyclone toimintoa, voi vaan lukea se cyclone. Ja jos se toiminto löytyy niin ei tosiaan toimi.
 
Vs: Galant GTi -89 sähköjousitus

Ei ole tuossa cyclone toimintoa koska kone pelittää..Laatikon olen tuohon joskus vaihtanut.
(veikkaisin että kyseinen galantti on haettu tästä pohjois-pirkanmaalta?)
 
Takaisin
Ylös Bottom