Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu vm00 space wagoniin :)))

villek.83

Spacewagon 2.4GDI
Liittynyt
9 Syyskuu 2006
Sijainti
palokka
Olosuhteiden pakosta (perheenlisäys) joutu vaihtamaan tilavampaan eli farkku omegaan..haikein mielin luovuin mitsusta mutta onhan noi omegatki
näköjään autoja ;D valitettavasti on paljon laadukkaamman olenen ku galantti ja ajo-ominaisuuksiltaankin ihan eri maata... :( :peukku

no mut mitsu on aina mitsu :driver ;D ;D


dodii nyt ois taas torstaina AUTO alla.. :driver :peukku :peukku :peukku :peukku
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan :(

Sitten huomaat kyllä kun tulee korjaamolle asiaa että mikä se on miehiään se omega, mutta onhan ne opelien parhaimmistoa.

Kyllä kun itse on etuvetoon tottunu niin galantin sarjan ajo-ominaisuudet menee omegan edelle, tosin makuasioista on turha kiistellä.

Se kyllä missä EA häviää on se laadun tuntu kun sisään kantautuu niin julma melu vrt joku omega.
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan :(

Laatu onkin aika laaja käsite. Sanoisin, että sitten pystyy puhumaan auton laadukkuudesta, kun on ajanut samalla autolla lopulle 10 vuotta ja jos edelleenkin voi sanoa, että auto on laadukas (eli aina lähtenyt käyntiin, koskaan ei ole tielle jättänyt, aina mennyt huomautuksitta katsastus läpi, sisustan osat eivät ole jääneet käsiin yms.), niin se on laadukas. Tämmöinen on ainakin minun GDI Galant :peukku
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan :(

Itsellä vaihtui Astra G 2.0i sport niin Evo 6 mitsuun.. Siinä kyllä kävi niin, että ei jäänyt mitään haikeita muistoja Opelista. :)

Omani kanssa ainakin huoltaminen on tuttua juttua.. siis ooppelin kanssa. EI siinä mitään isoa ollut, mutta jotain aina.. jotain pientä ja ärsyttävää..
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan :(

cubeqtio sanoi
Itsellä vaihtui Astra G 2.0i sport niin Evo 6 mitsuun.. Siinä kyllä kävi niin, että ei jäänyt mitään haikeita muistoja Opelista. :)

Omani kanssa ainakin huoltaminen on tuttua juttua.. siis ooppelin kanssa. EI siinä mitään isoa ollut, mutta jotain aina.. jotain pientä ja ärsyttävää..

Kaverilla meni samanlaisesta astrasta just kansipahvi eikä ollu ku 14x ajettu, ihan out of the blue meni, taitaa olla normipäivä. Tietty joku astra-> evo nyt on aika selkee juttu. Mitä nyt hyvää pitää mainita niin suht pienellä kulutuksella pääsee 2.0 astralla.
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan :(

kyllähän mäki oon vielä sitä mieltä että mitsu on ainut auto :peukku

yhtään niin varmaa peliä ei oo vielä ollu mitä mitsut on ollu kertaakaan ei tosiaan oo tainnu jättää tielle :driver :peukku
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan :(

mystinengalant sanoi
Kaverilla meni samanlaisesta astrasta just kansipahvi eikä ollu ku 14x ajettu, ihan out of the blue meni, taitaa olla normipäivä. Tietty joku astra-> evo nyt on aika selkee juttu. Mitä nyt hyvää pitää mainita niin suht pienellä kulutuksella pääsee 2.0 astralla.

Noista menee kyl niitä pahveja välillä ja jakohihna siinä vasta heikoilla on. 60tkm ja sit kannattaa vaihtaa vesipumpun kera. Jos ei tee niin voi tulla kallista..

Tosiaan kulutus on 6.7-7.5L maantiellä.. No ei se evokaan kaukana ole. Juuri viikonloppuna 8.7l/100km kun kävin 1000km lenkillä. :) Ei paha.

Opelissa on omat puolensa, mutta kyllä tää mitsu-tauti taitanu tarttuu pahasti.
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan :(

cubeqtio sanoi
Juuri viikonloppuna 8.7l/100km kun kävin 1000km lenkillä. :) Ei paha.

Tuo on kyllä itsensä huijaamista tai sitten on jotain pahasti vialla Evossa ;D
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan :(

cubeqtio sanoi
Noista menee kyl niitä pahveja välillä ja jakohihna siinä vasta heikoilla on. 60tkm ja sit kannattaa vaihtaa vesipumpun kera. Jos ei tee niin voi tulla kallista..

Tosiaan kulutus on 6.7-7.5L maantiellä.. No ei se evokaan kaukana ole. Juuri viikonloppuna 8.7l/100km kun kävin 1000km lenkillä. :) Ei paha.

Opelissa on omat puolensa, mutta kyllä tää mitsu-tauti taitanu tarttuu pahasti.


ketjukoneella onneks dieselit...
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan :(

villek.83 sanoi
ketjukoneella onneks dieselit...

Totta, mutta esim 2.2l oli siinä ketjunkiristimessä vikaa.. Vois antautua jo 20tkm ajon jälkeen.. :)

Mut noi Opel diisselit on vankkaa tekoo ja pihejä!
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan :(

Samppa sanoi
Tuo on kyllä itsensä huijaamista tai sitten on jotain pahasti vialla Evossa ;D

:peukku :driver

Kyllä se toimii ihan hyvin. :) Kaikki on kohdillaan. Syytön mä siihen olen jos se tuolla soppamäärällä menee. :D Taino, oon mä siin mielessä syyllinen, että ei tuu vedettyä kaikista ohi 150km/h.. ;)
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan :(

Itselläni on olliut ooppeleita vino pino ja on käyttöautona nytkin. Vaatii huollon kahden vuoden välein ja jos oikein innostaa niin öljyt voi vaihtaa kerran vuodessa, mutta ei ohjelman mukaan ole pakko. Muuten vaan tankkaa dieseliä ja ajaa työmatkaa :)

Mitsut on sitten herkuttelua ja ropaamista varten ;D
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan :(

Mites on, onko tuo 2,2 dieselkään opelin oma? Eikös nuo diisselit tule Fiatilta?
Ennen oli 2,5 litranen diesel omegassa BMW:ltä lainattu, mutta sittemmin ollut mun mielestä Fiatin myllyt.
Siksi taitavat sitten kestääkin.
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan :(

Isäukolla just leikkas 3 viikkoa sitten surullisen kuuluisa ecotekki kiinni. Kääntöpuolena sanottakoon että Astra palveli 3 vuotta muutamalla öljynvaihdolla ja iskareiden uusimisella, joten rahansa arvonen auto se työautoksi oli ;)
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan :(

B2 korinen farkku omega on tulossa tännekkin,jos tuon evon saa myytyä.
Tosin vaan 2.2 bensana,ja näissä pitkittäis moottorisissa 2.2 bensakoneissa ei ole jakoketju vikaa kun ne on hihnalla.
Noissa etuvetoisissa 2.2 bensoissa(astra g,vectra b...) on ollut sitä vikaa että jakoketjun öljynpaineella toimiva kiristin jumittaa,ketju alkaa rallattaa ja mikäli et asialle tee mitään niin kohta on kansiremppaa tiedossa.
Tuolla omalla ecotekin paskalla on nyt 430tkm kohta rullattu,öljyjä on kerran vuoteen "joutunut" vaihtaa,kori vaan alkaa mädäntyä.
Noista opelin diesel koneista en ole oikein tarkasti perillä,mutta ne corsastakin löytyvät 1.3 turbo dieselit on fiatilta lainattuja,mutta se 2.2 diesel pata taitaa olla sama kuin saabeissa,1.7 on isuzun tekemiä,2.5 omegasta löytyvät on bemarilta.
2.0 dieseli on luullakseni opelin oma moottori.
Syöttöpumppuja noista dieseleistä on paukkunut,boschin tekeleitä ovat ja eivät aivan halpoja uusia.
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan :(

Terveisiä Texasista, just täällä kuolasin Pontiac Solsticeä joka oikeastaan on Opel GT tai toisinpäin.
pontiac.solstice.coupe.jpg

Voin ottaa sit teidän kaikkien solsticet jotka ei ooppeleita halua, kiitos. :)

Täytyy kyllä myöntää että on tullut katsottua liikaa telkkaria, missä näkyy vaan vanhoja poliisivessoja.
on nää uudemmat jenkitkin kyllä ainakin hienon näköisiä (käsitys jo päivän kokemuksella jonkun verran
muuttunut tästäkin maasta).

tänään täytyy vuokrata auto.
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan :(

eikös jossai sodassa ollut jonkun marsalkan hevosen nimi opel.. karvaopel..

sori ei herneitä...
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu 406 pösöön

Suunta on ehdottomasti alaspäin vievä. Onko ihmisillä nykyään oikeesti niin tylsää että sitä jännitystä elämään pitää hakea tollasilla kamikaze -valinnoilla ;)
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu 406 pösöön

Villek.83:lla on ihan selvästi liikaa vapaa-aikaa ;D. Kyllä ne vapaa-ajan ongelmat tuolla viimeisellä valinnalla ratkesi viimeistään. Itse olen huomannu, että toinen hyvä konsti vapaa-ajan ongelmien ratkaisuun on, kun hankkii omakotitalon ::) On niin paljon kaikkea pikku askaretta, että Galantin ylläpitokin on tullut jo hieman laimiinlyötyä :mad:.
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu 406 pösöön

Itellä kans aika pirun tylsää kun tullu ajeltua tolla GDi -galantilla niin ei saamari oo oikeen mitään tekemistä 8)
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu 406 pösöön

HEI ! kuka vei mun punaviinin ja patongin....
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu 406 pösöön

ei vaihtunutkaan ;D oli meinaa senverran huono pösöö :nykii

jos vaikka rupeis kahtelee spacewagonia tai ehkäpä jopa grandista :peukku
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu 406 pösöön

Älkää lyökö, mut täytyy kyllä sanoa että toi meidän boogie on kyllä yllättäny mut hyvinkin positiivisesti, nyt ei oo kahteen vuoteen muuta tarvinnu tehdä ku pakoputki vaihdettiin silloin het alkutaipaleella ja nyt vaihdoin alapallonivelen, mitään muuta ei oo pikkuselle tarvinnu tehdä...
(Aika pieni on kuitenkin mahdollisuus että toi vaihtuu mihinkään muuhun ku mitsuun ;D)
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu 406 pösöön

kellään myydä hyvää 7 hengen autoa ??? vaihdossa sais huippusiistin (opeliksi) astran vm 94 ;D
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu vm00 space wagoniin :)))

no nyt löyty sopiva perhe auto mikä miellyttää omaakin silmää ja muutenki mukava peli :peukku :peukku :peukku
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu vm00 space wagoniin :)))

villek.83 sanoi
no nyt löyty sopiva perhe auto mikä miellyttää omaakin silmää ja muutenki mukava peli :peukku :peukku :peukku
No niin jäädäänpä mielenkiinnolla odottelemaan mihin autoon Space Wagon ehtii huomenna vaihtua ::)
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu vm00 space wagoniin :)))

ehkäpä tätä vois pitää jonku aikaa :p

just laskeskelinkin tossa montako autoo ollu alle vuoden sisään ja näköjään 11 ollu ::) galantti, pontiac, passat, transporter, galantti, pösöö, volvo, saab, astra, omega ja nyt spacewagon
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu vm00 space wagoniin :)))

autot vaihtuu tiuhempaan ku alushousut 8)
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu vm00 space wagoniin :)))

Miks sitä autoo pitää noin usein vaihtaa? Eikö homma kannattas tehdä kerran ja kunnolla?
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu vm00 space wagoniin :)))

Auton vaihtaminen on hassunhauskaa ;O Itelläki vaihtunu vasta 5 kertaa auto kuluneen 8kk aikana. :( Astra->Corolla->Neon->328i->Evo V ;(
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu vm00 space wagoniin :)))

en tiiä..se on vaan jotenki nii mukavaa..no yks auto on ollu siitä lähtien ku kortin sain eli kohta 9 vuotta elikkä galantti vm88
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu vm00 space wagoniin :)))

Ihan siinä ne ranskikset toimii kun japsitkin, muoviosat rämisee vähän enemmän ainakin hinnat alkaen pikkuautoissa, eli henkilökohtaisten kokemusten perusteella viimeistelyn ja materiaalien laatu ainakin alle 20te vehkeissä on keskinkertainen.
Ihan samalla lailla 10v käytetty pösö toimii kuin mitsukin, kyse on enemmänkin siitä mitä ominaisuuksia autossa eniten arvostaa.

(ei herneilty, ei edes kitusiin asti) ;).
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu vm00 space wagoniin :)))

Zygi sanoi
Ihan siinä ne ranskikset toimii kun japsitkin, muoviosat rämisee vähän enemmän ainakin hinnat alkaen pikkuautoissa, eli henkilökohtaisten kokemusten perusteella viimeistelyn ja materiaalien laatu ainakin alle 20te vehkeissä on keskinkertainen.
Ihan samalla lailla 10v käytetty pösö toimii kuin mitsukin, kyse on enemmänkin siitä mitä ominaisuuksia autossa eniten arvostaa.

(ei herneilty, ei edes kitusiin asti) ;).
No katsastustilastot eivät ainakaan tue tuota väitettä ;) Kyllä etenkin vanhemmissa patonkipirsseissä hylkäysprosentti on huomattavasti suurempi kuin nousevan auringon kulkineissa.
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu vm00 space wagoniin :)))

MitsuMi sanoi
No katsastustilastot eivät ainakaan tue tuota väitettä ;) Kyllä etenkin vanhemmissa patonkipirsseissä hylkäysprosentti on huomattavasti suurempi kuin nousevan auringon kulkineissa.

Joo ei voi kyllä tuota Zygin väitettä allekirjoittaa. Ei mitenkään. Ei herneillä ei mutta pysytään silti faktoissa ;D.
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu vm00 space wagoniin :)))

Tänään ajoin just yhden hdi-ranskanleivän hesaan, jumalauta et on karmee "turbo"diisseli. Hirvee viive, pitää ottaa huomioon ku lähtee liikkeelle että kohta mennään vaan ei vielä. Alavääntöä on kyllä liikkeellelähtöön mutta esim turha haaveilla jostain 4 vaihteesta ennen 60-70km/h. Vetoalue löytyy mutta mistä ??? Muutenhan ihan ajettava lulla, toki joku outo kolina siel takana oli ???

Esim pajeron 10 vuotta vanhempi turbodiesel on aivan mahtava tähän verrattuna :peukku :peukku
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu vm00 space wagoniin :)))

mystinengalant sanoi
Tänään ajoin just yhden hdi-ranskanleivän hesaan, jumalauta et on karmee "turbo"diisseli. Hirvee viive, pitää ottaa huomioon ku lähtee liikkeelle että kohta mennään vaan ei vielä.
Monessa on kun vielä fiksu ja hieno drive-by-wire -systeemi, ja softalla on tehty kaasusta "pehmeä" ettei "töki" ajaessa niin lopputulos on kyllä ihan kamala. Saa tosiaan odotella viikon jos toisenkin että tapahtuu jotain.
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu vm00 space wagoniin :)))

Itsellä kokemusta kolmen bensasitikan verran. kaikki tosiaan sieltä halvemmasta päästä lähtöhinnaltaan ja kooltaan.
Citroen on ainakin itselle edelleen vaihtoehto siinä missä muutkin. Kai mulla on sitten ollut näitä maanantaikappaleita, jos muina päivinä ranskansetä tekee sylttyä kaikille muille.
 
Vs: Galantti vaihtu omegaan --> omega vaihtu vm00 space wagoniin :)))

Zygi sanoi
Itsellä kokemusta kolmen bensasitikan verran. kaikki tosiaan sieltä halvemmasta päästä lähtöhinnaltaan ja kooltaan.
Citroen on ainakin itselle edelleen vaihtoehto siinä missä muutkin. Kai mulla on sitten ollut näitä maanantaikappaleita, jos muina päivinä ranskansetä tekee sylttyä kaikille muille.
Alkaa jo hieman menemään offiksi mutta... Patonki kulkineissa on vähän tuurinkauppaa tuo autonosto. Joskus sattuu semmosia malleja niilläkin, että toimivat ja samalla mallillakin on suuria eroja toimivuuden suhteen vuosimallista riippuen. Mitä halvemman ja pienemmän perusjalkineen ranskalaisista ostaa, niin sen suurempi mahdollisuus on saada toimiva yksilö, mutta heti kun mennään pikkuisen teknisesti edistyksellisempiin malleihin, niin johan alkaa ongelmat. Omakohtainen kokemus patonki kulkineisiin perustuu lähinnä työkavereiden kokemuksista ja edellämainittuun johtopäätökseen olen tullut heidän kokemuksiensa perusteella. Ja onhan samoja ominaisuuksia myös japseissakin, mutta ranskalaisissa nuo laatuerojen vaihtelut ovat olleet vain huomattavasti räikeämpiä.
 
Takaisin
Ylös Bottom