GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

SYLBMC

Vanha Uskollinen(Space Star :)
Liittynyt
10 Syyskuu 2016
Sijainti
Kotka
Mitkä on nopeimmat ja halvimmat keinot saada HCppm alas mittauksesssa ?? arvot oli kierrksilla 96/100,eli just läpi mut tyhjäkäynnillä 190/100...Space Star oli/on muuten täydellinen mutta noi päästöt niin HYLÄTTY !!! :seina :mad:
Katsari neuvo vaihtaan tulpat,ilmanputsarin ja yritti kyllä kuumentaa kattia muttei vissiin tarpeeks...Help me..!!
Katti taitaa maksaa maltaita tähän vehkeeseen... :eek: ???
Löysin kyllä samoja neuvoja haulla mutten sitä et auttoko ne ??!!
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

Kyllä ne tulpat ja ilmanputsari vaikuttaa nimenomaan noihin palamattomiin hiilivetyihin, eli ne kannattaa vaihtaa, ellei sitten ole juuri vaihdettu.
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

Onko nuo tulpat ja putsari koska viimeksi vaihdettu?

Noilla edelllämainituilla saattaa jo saada kyllä hyväksyttäviin rajoihin tuon HC arvon (=palamattoman polttoaineen) eli vaihtoon vaan jos edellisestä vaihdosta on jo aikaa.

Kattia en ainakaan tässä vaiheessa lähtisi epäilemään mikäli päästöt muuten kunnossa (mm. CO eli häkä).
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

Peksih sanoi
Onko nuo tulpat ja putsari koska viimeksi vaihdettu?

Noilla edelllämainituilla saattaa jo saada kyllä hyväksyttäviin rajoihin tuon HC arvon eli vaihtoon vaan jos edellisestä vaihdosta on jo aikaa.
Putsari vaihdettu marraskuussa kun ostin auton,tulpista ei mitään hajua..miten se katin lämmitys huolella ennen mittausta,onko se auttanu kellään ??
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

Peksih sanoi
Onko nuo tulpat ja putsari koska viimeksi vaihdettu?

Noilla edelllämainituilla saattaa jo saada kyllä hyväksyttäviin rajoihin tuon HC arvon (=palamattoman polttoaineen) eli vaihtoon vaan jos edellisestä vaihdosta on jo aikaa.

Kattia en ainakaan tässä vaiheessa lähtisi epäilemään mikäli päästöt muuten kunnossa (mm. CO eli häkä).
CO oli 0.4/0.5 eli just just läpi..
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

Joo, kannattaa melkein katsoa ne tulpat ensin jos ei tietoa milloin viimeksi vaihdettu, niiden väristä saa jo jotain selkoa. En nyt tiedä onko 1.8GDi:ssä 2.4:sen tapaan jo erilliset syttypuolat vai normaalit tulpanjohdot tulppien päällä mutta niiden kunto kannattaa tarkistaa myös samalla kun tulpat tarkistaa. Ainakin nuo puolat saattavat vanhemmiten ruveta lyömään "läpi" jolloin on äkkiä kipinä ja hc arvo sekaisin.
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

Peksih sanoi
Joo, kannattaa melkein katsoa ne tulpat ensin jos ei tietoa milloin viimeksi vaihdettu, niiden väristä saa jo jotain selkoa. En nyt tiedä onko 1.8GDi:ssä 2.4:sen tapaan jo erilliset syttypuolat vai normaalit tulpanjohdot tulppien päällä mutta niiden kunto kannattaa tarkistaa myös samalla kun tulpat tarkistaa. Ainakin nuo puolat saattavat vanhemmiten ruveta lyömään "läpi" jolloin on äkkiä kipinä ja hc arvo sekaisin.
Mä en ole ikinä edes avannut moottorin suojaa,joten en osaa niitten kunnosta sanoo...hävetys ;) Lähden samantien kattoon ne ja uusiin mihin rahat riittää...kiitos jo etukäteen kaikille teille !!!
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

Joka tulpalla on oma puola ja tulpiksi ainoastaan inridium tulpat, ovat täältä ostettuna aika arvokkaat. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=41127.msg325377#msg325377
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

Panda sanoi
Joka tulpalla on oma puola ja tulpiksi ainoastaan inridium tulpat, ovat täältä ostettuna aika arvokkaat.
Juu,oli niin syvä etten saanu tulppia edes irti mutta,kurkkasin sinne niin näky "uivan" oikein bensassa/jossain....mutta olipa mielenkiintoisen näköset tulpanjohdot... :nykii :seina
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

Löysit vian :) Tuskin kuulu uida yhtään missään niiden tulppien.
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

Siispä uusien tulppien lisäksi venttiilikopan tiiviste vaihtoon...
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

jooonas sanoi
Siispä uusien tulppien lisäksi venttiilikopan tiiviste vaihtoon...
Onko näin ? En hirveesti ymmärrä autoista tollasii juttuja...kertokaa oikeesti mitä kaikkee siin nyt pitäis laittaa ja miks...
En millään haluais luopua siitä ku auto on muuten aivan loistava.. :)
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

SYLBMC sanoi
Onko näin ? En hirveesti ymmärrä autoista tollasii juttuja...kertokaa oikeesti mitä kaikkee siin nyt pitäis laittaa ja miks...
En millään haluais luopua siitä ku auto on muuten aivan loistava.. :)

Tarvitset uuden venttiilikopan tiivisteen (sekä tulpanreikien tiivisteet, oliko 1.8:ssä tämmöisiä?) ((4kpl) :))

E: eikä tulpat varmaan pahitteeksi olisi, ellet tiedä koska ne on vaihdettu.
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

Mää näkisin että vanhat tulpat saattais vielä mennä, mutta uudet tulpanjohdot tarvitsee :p
Jos siis lyö läpi siellä tulppakaivossa öljyn joukossa.

Ja öljyvuoto tietysti kuntoon uusilla tiivisteillä.
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

Käy Ruotsin mitsu clubin sivuilla, sieltä kun kaivaa niin löytyy ws-manuaali. http://www.mitsubishiclubsweden.se/mcs/
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

Päivitellään tätä kun osui omalle kohdalle sama. Arvot oli jouto 161 ja kierroksilla 200.
Tulpat, suodatin ja öljyt plus venakopan ja välikannen tiiviste just vaihettu, kaivoissa ei öljyä.

Tutkin puolat niin 2 oli kosketuspinnaltaan kunnolla ruosteessa (ei liitin vaan jousi mikä menee tulppaan ja sen vastakappale ruuvi puolan sisällä).

2 muuta oli vähän niin ja näin. Nuo kun putsasi niin rock, joutokäynnillä meni alle 50 ja kierroksilla 80 luokkaa. Laitoin piruttain myös purkin sonaxin smokestopia mutta en usko että kerkesi vaikuttamaan/auttoiko juuri tähän.
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

akio sanoi
Päivitellään tätä kun osui omalle kohdalle sama. Arvot oli jouto 161 ja kierroksilla 200.
Tulpat, suodatin ja öljyt plus venakopan ja välikannen tiiviste just vaihettu, kaivoissa ei öljyä.

Tutkin puolat niin 2 oli kosketuspinnaltaan kunnolla ruosteessa (ei liitin vaan jousi mikä menee tulppaan ja sen vastakappale ruuvi puolan sisällä).

2 muuta oli vähän niin ja näin. Nuo kun putsasi niin rock, joutokäynnillä meni alle 50 ja kierroksilla 80 luokkaa. Laitoin piruttain myös purkin sonaxin smokestopia mutta en usko että kerkesi vaikuttamaan/auttoiko juuri tähän.

Itsellä oli Carismassa kaikki ne puolan ja tulpan väliset "palat" hapettuneet, muistaakseni tarvikkeena sai uudet, muuta siis jo tuolla korjauksella muuttui kulkupuoli kummasti
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

Maxx sanoi
Itsellä oli Carismassa kaikki ne puolan ja tulpan väliset "palat" hapettuneet, muistaakseni tarvikkeena sai uudet, muuta siis jo tuolla korjauksella muuttui kulkupuoli kummasti
En kulkupuolessa niinkään huomannut eroa, mut oletettavasti vaikuttaa kulutukseen ja tulppien käyttöikään. Vaikka sen välipalan/tulpanhatun uusiikin niin kannattaa vilkaista myös sitä puolan ruuvia. Hyvä tietää et saa tarvikkeena, viimeeks kun kysyin vastaavaa osaa erimerkkiseen niin kaikki varaosamyyjät oli tyyliin "eeeihän ny tollasta saa. Osta puola" ;D
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

Vähän aikaa,(n.20min),vedettiin kierrokset aika tapissa ja sit kiinni samantien koneeseen ni sain lapun mikä kelpas katsarille.. :driver :peukku
Nyt olis vielä sumuvalo takana pimeenä,ei tuu virtaa lampulle,sulake ehjä..missähän vika ?? Ja valojen säätö toimii sillon ku haluu,ei katsarin luona tietenkään mut kotipihassa kyllä..kosketushäiriö johdoissa..suht helppo varmaankin korjaa ??
Sit sais ajella taas ens syksyyn.. :driver
 
Vs: GDI 1.8 päästö ongelmat(HC liian korkee)

SYLBMC sanoi
Vähän aikaa,(n.20min),vedettiin kierrokset aika tapissa ja sit kiinni samantien koneeseen ni sain lapun mikä kelpas katsarille.. :driver :peukku
Nyt olis vielä sumuvalo takana pimeenä,ei tuu virtaa lampulle,sulake ehjä..missähän vika ?? Ja valojen säätö toimii sillon ku haluu,ei katsarin luona tietenkään mut kotipihassa kyllä..kosketushäiriö johdoissa..suht helppo varmaankin korjaa ??
Sit sais ajella taas ens syksyyn.. :driver
Jos takasumuvalon kantaan ei tule jännitettä ja sulake ehjä, niin syynä on todennäköisesti kytkin, mistä laitetaan takasumuvalo päälle tai vetokoukku. Eli jos siinä on vetokoukku, niin tarkasta koukun pistokkeesta, että se pikkuinen kytkin tulee yläasentoon. Peräkärryn pistoke kun laitetaan paikoilleen, niin kytkin painuu pohjaan ja katkaisee jännitteen auton takasumuvaloilta. Vanhemmuuteen tahtoo jumia pohjaan.

Valojen korkeussäädöistä, niin mulla on Galantissa satunnaisia kosketushäiriöitä siinä kojelaudan rullassa, mistä säädetään valojen korkeutta. Saattaisi kirjautua wd40:sellä jos muistaisi joskus laittaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom