GDI moottori nakuttaa

doppla

New Member
Liittynyt
9 Syyskuu 2009
Terve!

Omistan Volvo v40:n, jossa on Mitsubishin GDI 1.8 (1830) moottori vm00 (otettu läyttöön -99). Muuten olen ollut täysin tyytyväinen moottoriin, mutta se pitää todella kovaa nakuttavaa ääntä. Katsastusmies neuvoi vaihtamaan venttiilinvarren nostajat ja venttiilikopan tiivisteet. Tarvitseeko jotain muuta vielä vaihtaa, jotta nakutuksesta pääsisi eroon?

Mitkä Mitsun osat siis käyvät kyseiseen moottoriin ja mistä ne osat löytyisivät halvalla?
 
Vs: GDI moottori nakuttaa

GDI Carisman ja Space Star:in tasurithan siihen mahtanee käydä ja eipä sitä varmaan muuta tarvi siihen vaihtaa. Ennen vaihtoa kannattaa kokeilla tehdä Motor Flush huuhtelu, kun saattaa se napustus silläkin konstilla loppua. Niin ja sano katsastusmiehelle, että ne eivät ole nostajat vaan venttiilivälyksen automaattiset tasaajat ;) Tällä foorumilla on yksi vihainen setä, joka ei tykkää, että osista puhutaan väärällä nimellä ;D (se setä en ole kuitenkaan minä)
 
Vs: GDI moottori nakuttaa

Kiitos! Pitää ruveta ettimään kyseisiä osia.
On hyvin mahollista, että katsastusmies puhui tasaajista kun tuntui oikein pätevältä hepulta ja minä sitten muutin ne nupissani nostajiksi ;) ;D
 
Vs: GDI moottori nakuttaa

Jos tekniikka ei ole kauhean tuttua niin kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen EGR:n mahdollisiin sivuvaikutuksiin.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=16402.0
 
Vs: GDI moottori nakuttaa

MitsuMi sanoi
GDI Carisman ja Space Star:in tasurithan siihen mahtanee käydä ja eipä sitä varmaan muuta tarvi siihen vaihtaa.

Heips. Vähän vanha topic, mutta tänne voinee kuitenkin laittaa asiaan liittyvän kysymyksen. Autoni on niinkin eksoottinen kuin -98 RVR, ja 1.8-litraisella GDI:llä varustettuna. Päivänä muutamana lorautin tankkiin 91-oktaanista bensaa, jossa oli vieläpä 10% etanolia matkassa. Siitähän se GDI sitten alkoi nakutella. Minkä hintainen homma tuo lienee korjata, ja minkähintaisista osista puhutaan?
 
Vs: GDI moottori nakuttaa

RVR sanoi
Heips. Vähän vanha topic, mutta tänne voinee kuitenkin laittaa asiaan liittyvän kysymyksen. Autoni on niinkin eksoottinen kuin -98 RVR, ja 1.8-litraisella GDI:llä varustettuna. Päivänä muutamana lorautin tankkiin 91-oktaanista bensaa, jossa oli vieläpä 10% etanolia matkassa. Siitähän se GDI sitten alkoi nakutella. Minkä hintainen homma tuo lienee korjata, ja minkähintaisista osista puhutaan?
Nyt taitanee olla kysymys erilaisesta nakuttamisesta kuin noiden tasureiden nakuttamisesta. Oliskohan tuossa RVR:n jutussa kysymys sitten viallisesta nakutuksen tunnistimesta ja sen jos vaihtaa, niin mahtanee hintahaarukka olla siinä 100-200€ välissä ja mahtanee kannattaa tankata reilusti korkeampioktaanista bensaa kompensoidakseen nopeasti tankissa olevaa matalaoktaanista polttoainetta.
 
Vs: GDI moottori nakuttaa

OK, kiitos vastauksesta. Ysiykköstä tuli käytettyä aika tavalla (muutama tuhat kilometriä), mutta vain kerran etanolilla höystettynä. Nyttemmin olen tankannut ysivitosta, tai ysikasia jos on löytynyt (olen nimittäin Uudessa-Seelannissa eikä 98:a joka paikasta saa...).

Mahtaako tuo nakutus olla muuten jotenkin vaarallista, siis voiko jokin konehuoneessa rikkoutua pahemman kerran jos asiaa ei laitata kuntoon?
 
Vs: GDI moottori nakuttaa

Lueskelin muuten tosta etanoolin sopivuudesta gdi moottoriin. Olikohan peräti valmistajan sivuilla kun sanottiin että gdi:ssä ei saisi käyttää yli 3% viinaa.

Taitaa olla tuo etanooli haitallisempaa tälle suorasuhhuuttimelle kun matalat oktaanit.
 
Takaisin
Ylös Bottom