Vs: GDI:tä ostamassa / äänieristys askarruttaa...
MitsuMi sanoi
No tuohon voin itse sen verran kommentoida, kun molemmat ovat olleet ajossa perätysten. (Itsellä 00 EA ja vanhemmilla 91 musta timantti) Ja en voi kyllä sanoa, että EA olisi ainakaan melusampi. EA:n moottoriäänet huomattavasti hiljaisemmat ja tuulensuhinat ikkunoissa ja karmeissa pienemmät kuin mustassa timantissa. Ehkä mustassa timantissa ei kuulosta rengasäänet olevan niin suuressa osassa kun muuta tohinaa löytyy. EA Galantin rengasäänet ainakin minulla häviää yllättävän pieneksi jo pienellä stereoiden äänen voimakkuuden nostamisella, joten ei ne äänen voimakkuudeltaan sitten mahda kovin suuret olevan. Ja sen verran voin kommentoida, että eräs tälläkin foorumilla kirjoitellu henkilö on maininnut (ainakin nimimerkistä päätellen) mm. Mazda foorumilla että ex EA oli hiljaisemman kuuloinen kuin hänen nykyinen Mazda 6:nen
. Niin ja topiikin aloittajalle, kun kokemusta on myös kaverin kautta vm 96 1,8 gli Galantistakin sedan mallina, että ei tuo EA ainakaan huonompaan suuntaan mene äänieristyksessä.
Onhan nuo EA kopan moottorit sivistyneempiä ääneltään kuin E3x Galantit, se on varma. Itsellä ei omassa yksilössä (2.0 Glsi Royal) suhise ikkunoissa tai karmeissa yhtään mikään, tosin tiivisteet on ehjät. Paitsi jos kattoluukun se luukku katossa on auki niin sieltä toki suhinaa tulee.. (kattoluukku jos on auki tulee tuulen suhinaa vielä enemmän ;D)
Nuilla vakiokoon kesärenkailla 100km/h vauhdissa ei rengasääniä edes kuule. Tosin tuosta kun nostaa nopeutta niin alkaa kilpaa nousemaan myös rengasmeteli ja moottorin ääni. (Mutta ei mitenkään häiritsevästi, sitten alkaa vaan oikeasti äänet jo kuulumaan) Ja mitä stereoihin tulee kun vertaillaan auton hiljaisuutta, niin saahan kaikki autot hiljaiseksi rengasäänistä kun vain lisää mankasta volyymiä
Itse lähtisin siitä miten hiljaisia autot on ilman että mankka on päällä, ja onhan siinä sekin että mitä hiljaisempia ne on ilman musaa, niin sitä hiljaisemmalla voi autossa kuunnella grammaria..
E3x hiljaisuutta voi kuvastaa esim. niin että auton sisällä kuuli selvästi 100km/h vauhdissa vaihteiston jonkun laakerin hyvin hiljaisen kahinan (ie. ainoa ääni joka autoon sisälle kuului)
Mazda 6:han on suhteellisen äänekäs auto.. ja mitä itse olen EA:lla ajanut, niin hiljainenhan se on, mutta EI niin hiljainen kuin E3x, Tosin en tiedä miten paljon muuttuu tilanne jos alla ois jotkut 17" valssit (E3x), mutta kyllähän sitä kutosen murinaa mielellään kuuntelee (Koneen, Ei Mazdan)
eukku (Ja ehdottomasti se ei tosiaankaan ole mikään auton ostoa estävä asia, laittaa vaan jotain äänieristettä jos äänet vaivaa, ea galanttihan on ulkonäön puolesta noin muuten täys kymppi)
EA:n kai pitäisi myös olla aerodynaamisempi. Ja muutenkin mitä esim. Tekniikan maailman juttuja on tullut katseltua niin tuntuu että autot ovat vain ruvenneet metelöimään enemmän tullessaan 2000 luvulle desibelimittarin valossa, mutta kai se meteli sit on erilaista, että se ei niinkään häiritse.