Vs: GM sulkee Saabin
MakeM sanoi
Yllättävän vähän kai noissakin tyyppivikoja, äkkiseltään tulee mieleen vaan se huohotinongelma. Noissa lastuviritetyissä tietysti omat murheensa.
Niin, kyllä mä oon ymmärtänyt, että turbo on pitänyt lähes kaikissa 2.3 litrasissa vaihtaa ennen kuin 150tkm on tullut lasiin. Lastutetuissa tämä on varmasti suurempi ongelma tietysti.
Sitten tuo ajotietokoneen näyttö on ihan susi ja se ei voi toimia missään autossa kovin pitkään, vaan pikselit häviää. Sen kyllä saa korjattua, mutta eipä kaikki jaksa alkaa näitä juttuja selvittään.
Kolmas ihmeellisyys on tuo Saabin konepellissä ja perässä oleva logo. Onko joku nähnyt joskus yli 2-vuotiaan Saabin, jossa olisi tuo logo jotenkin vielä kunnossa? Niistä lähtee maalit ja on aina lähteneet. Ei voi olla vaikeeta tehdä sellaisia lätkiä, ettei maalit lähtisi, mutta sama ongelma on ollut jo 9-tonnisista asti.
En voi tietysti kauheasti verrata muihin autoihin. Meillä Polo oli kanssa aika kenkku, mutta ikääkin oli vaikka kilometrejä ei. Siinä tekniikka oli niin yksinkertaista, et sitä oli helppo ja halpa korjata. Oma mitsu on taas toiminut kuin unelma, vain pari juttua mitkä on pitänyt ihan vikoina korjata, mutta vähän tuntuu olevan tyyppivikoja (alahihnapyörä leviää aina kaikista, jäähdyttimen pumppu leviää noin 150tkm:ssa).
Sitten on tietysti se keskustelu, että onko nuo tyyppivikoja vai vain kuluvia osia... Kyllähän silti toivoisin, että saabismi jatkuisi vielä. Musta ne on piristäviä autoja täällä Volvolandiassa.