Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

S

SRMK

Guest
Ihmettelyt jatkuu, kun ei ole suomenkielistä käyttöohjetta niin olen pihalla ku lumiukko.
Eli diesel Grandiksen erillisellä lämpötilansäädöllä olevan takatilan puhallin pöhisee vain
kylmimmällä asennolla, eli 17 asteella. Muilla asteilla pöhinät loppuu sen siliän tien.
Vika vai ominaisuus, vai mun tyhmyyttä etten osaa käyttää ko. laitetta?
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää

Ehkä kaikkea mainitsemaasi, mutta epäilisin kuitenkin termostaattia joka ohjaa sitä lämppäriä.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää

Katos vaan, täällähän on muitakin kelkkafoorumilaisia :peukku

Täytyy varmaan seuraavan huollon yhteydes pyytää tutkimaan tuota lämmityshommaa tarkemmin.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää

Se tuo foorumi on olut kumossa jo tovin aikaa niin kerkiää tännekkin
taas.Mistä tunnistit , :drivertunnuksesta vai...
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää

Nimimerkistä sut tunnistin kun oon lueskellu paljon sun juttuja Yamaha-puolelta ;D
Mulla tämä sama nimimerkki kelkkafoorumillakin ja RX-1 alla.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää

No niin, uusia juttuja. Lattialla takana olevista suuttimista puhaltaa just niin kovaa ja kuumaa ilmaa kuin säätö
määrää, mutta tosiaan niistä katonrajassa olevista ei pihise mitään muuta kuin asennossa 17 astetta.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää

No se johtuu juuri siitä säätimestä joka ohjaa ilman suuntaa, alas menee lämmin ilma ja ylös ainoastan sitä ilmaa mitä autossa on jo sisällä paitsi ilmastoinnissa jossa on jäähdytys lisänä.
Pajerossa lienee tuo sama ominaisuus ja poistin sen irrottamalla servon ohjausakselin mutta eipä paljoa auttanut, ilmankiero vaan heikkeni, empä tiedä mitä nyt tarvis tehdä ja siksi palutin sen samaan asentoon kuin olikin.
Sitä ohjausvartta voi säätää ja ehkä samalla saada paremmin lämmintä myös sivuikkunoille jolloin huurtuminen olisi vähäisempää ilman että tarvis ilmastointia päällä pitää.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää

Harmi homma kun takalasit ei pysy auki enää edes 10 asteen pakkasilla. Muuten ollu autoon
tyytyväinen, mutta tuo tuulettimen homma on :seina Sitten jos säätää puhallukset ja lämmöt
kovalle, niin edessä ei pysty enää olla kun on niin kuuma ja kova meteli. En tiedä mitä keksis.
Edellisis autois ei ole tällaisia ongelmia ollu, tosin onpa ne ollu pienempiäkin. Mazda6 farkus
pysy kaikki lasit auki millä pakkasilla tahansa, vaikkei siinä ole ku normaali puhaltimet edessä
ja takana jalkatilassa. No, kaikkea ei voi saada. Onneksi on se katto-DVD että poika viihtyy
vaikkei ulos mitään näekään talviaikaan.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää

Niin kuin kerroin ,ilmastointi päällä asia hieman kohenee.
Lisäksi poistoilmaläppien herkistely auttaa.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää

Ei suju auvoisasti yhteiselo Grandiksen kanssa ei :seina

Tänään ajeltiin ilmastointi päällä, ei pysy lasit auki. Pakkasta n. 20 astetta ja ajomatka 70 kilometriä. Liikkeelle
lähtiessä auto valmiiksi lämmin. Auto toimi menomatkan ihan ok, ei muita probleemia kuin tuo ikkunoiden jäätyminen.
Sitten kauppareissu, auto seisoi pakkasessa sellaiset 2,5-3 tuntia ja sitten kylmiltään käyntiin. Jonkun aikaa ajettuani lähdin
sitten ohittamaan (auto oli jo lämmenny) toista autoa ja kas, juuri mitään ei tapahdu. Nykimistä vain ja huomasinpa tosiaan
että voimaa ei pahemmin ole. Ihan niinku turbo ahtais vain 50% teholla tms. Voiko tuollainen johtua pakkasesta, kotona huomasin
että koko auton keula oli n. puolen sentin paksuisen kovan jään peitossa. Toki ritilät ja aukot oli auki, mutta muuten kaikki muoviosat aivan teräsjäässä.

Auto kyllä kiihtyy jotenkuten ja kierroksetkin nousee, mutta nykii melko lailla täyskaasulla kiihdyttäessä. Tasakaasulla toimii normaalisti.

EDIT: Muutaman lämpimässä tallissa vietetyn tunnin jälkeen pelas taas moitteetta. Nyt on sitten retkipatja alemman ilmanottoaukon tukkeena, tuli
ihan siisti toteutus kun sattu löytymään auton väriin sopiva patja. Neljällä nippusiteellä kiinni ritilään ja menoksi. Mutta tosiaan tuo nykimisen syy
kiinnostais tietää, ettei taustalla piile mitään isompaa vikaa odottelemassa iskuhetkeä.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

En tiedä auttaako tämä, mutta minulla oli VW Touran 2.0 TDI:ssa (sama pumpparikone kuin Grandiksessa) viime talvena samaa ongelmaa. Luultavasti moottorin joku anturi (ahtoilman anturi?) tulkitsee moottorin olevan "jäässä" ja sen takia moottori menee vikatilaan. Volkkarissa vikamuistin tyhjenee aina viiden starttauksen jälkeen eli se auttoi minulle ja päästiin jatkamaan matkaa normaalisti häiriötilan jälkeen.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Mikä tuon moottorin tyyppi on Volkkarin kielellä? Tietää tilata oikeita osia siihen. Eli 100kw diesel-kone.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Moottorikoodeja, siis tuohon 2.0 TDI:hin on useita. Minun vuoden 2003 Touranin moottorikoodi on AZV, mutta BKD lienee yleisin moottorikoodi, tai yksi yleisimmistä.
Minäkin voin osia kysellä, mutta tarvitsen siihen VW:n oman koodin.

Luulen, että osat ovat VW:n puolella huomattavasti halvempia kuin timanttitiskiltä hankittuna.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Niin ne kuulemma on, en edes ajatellu asioida Mitsun kaupassa. Audiklubin kautta sais noita volkkarin
osia suoraan saksasta, siihenkin kerhoon olen joskus jäsenmaksua maksanu. Mitä kautta Argento hankkii?
Pitää käydä kurkkimas tuo moottorikoodi tyyppikilvestä, eiköhän se siihen ole präntätty.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Taisi olla joitain muutoksia verrattuna vokkelon koneeseen.
Olisikos käyntiongelmaan ollut syynä esim. ilmansuodattimen jäätyminen, niissä saattaa olla aluekohtaisia eroja elikkä osa on tehty pohjoismaihin omilla spekseillä.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Joo mä luulen kyllä että se ongelma johtui jäätymisestä. Silloin oli sumua ja kova pakkanen, huono yhdistelmä.
Nyt ei oo ollu mitään ongelmia kun on keula peitettynä, pieni kulutus suorastaan hymyilyttää :D

Apukuskin puoleinen ajovalo on pimeänä ja olipa muuten pirullises paikkaa vaihdon kannalta, pitää oikein ajan
kanssa vaihtaa lämpöisessä hallissa. Ja keskikonsolista on kans valoja pimeänä, mitenköhän kova homma se
on purkaa että sais valot palamaan tuulettimen käyttönupikoissa.. Ja edelleen, osaiskohan joku sanoa että
pitäiskö noissa peilin käyttönapeissa, sumuvalon napeissa yms. palaa valot pimeällä? Mulla on ollu ne aina
pimeinä. Samoin ku ikkunoiden avausnapeissa ainoastaan kuskin ikkunaan löytyy valo, muut pimeänä.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Jokos olet takapuhaltimen kanssa askarellut?
Siellä servolla oleva vipu ainakin Pallerossa säädettynä lyhimmälle ja ilmastointi päällä antaa lämpöä alas ja kylmää ylös vipu viileälle siirrettynä.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Ei oo tullu vielä tutkittua sitä yhtään, menee kaikki energia estää kuskin jalkoja jäätymästä
kuolioon kun ajelee. Ei hitto vie, meinaa edelleen harmittaa että on noin surkeat lämppärit.
Ensimmäinen auto, jossa pitää tosissaan harkita villasukkia ja pitkiä kalsareita pakkasilla.
En valita, mutta :mad:
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Joo-o.

On muuten ensimmäinen ja viimeinen Mitsubishi mihin mä sekaannun. Vit_tu miten pas_ka auto,
aina on joku paikka rikki. Jopa Fiatissa on ollu vähemmän sanomista :seina Per c:stä.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Mistä se nyt puristaa? ???
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Sähkövika siellä, sähkövika täällä, sähkövika joka säällä. Sisävalot vilkkuu niinku 80-luvulla
nuorisoseuran discos, välillä eivät pala ollenkaan. Ajovalot palaa muutaman päivän välein
ja nehän on tosi kivat vaihtaa ;D Tuuletinkin elää omaa automaattista elämäänsä ilman
automaattiasentoa. Välillä suhisoo niin maan penteleesti omia aikojaan vaikka on manuaalisäätö
päällä. Legendaarisen musiikkialalla vaikuttavan ihmisen sanoin: "En tiedä saata_na"
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Mulla kans Grandis,pelaa ku junan vessa!
Ja poikain yammu keskusteluja seuraillu kelkkafoorumilla... ;)

Onneksi tuo bensa versio vaikuttaa toimivalta,toistaseksi.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Vie kampe pistokkeeseen, siellä on joku pikkutietokone särki.
Sattuuko olemaan jälkeenpäin asennettuja lisälaitteita?
Sähkövikoihin nuissa Mitsuissa ei kyllä juurikaan törmää, itsellä ollut 9 Mitsua ja yhdessäkään ei sähkövikoja ole ollut yhtäkään, ei kyllä juuri muitakaan vikoja.
Nämä 90 luvun alusta saakka kun on menty tekemään maatto-ohjauksella niin asiaan perehtymätön omaaloitteinen pikku asentaja omine pikku kytkentöineen saa ihmeitä aikaseksi.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Jälkeenpäin asennettuja lisälaitteita on vain yksi, nimittäin katossa oleva dvd-soitin. Ainakin siihen on vaihdettu
mahdollisen alkuperäisen tilalle toinen, en tiedä kuka on asentanu kun oli paikoillaan jo mulle tullessa.

Mitsuun päädyttiin osaltaan siksi, että isäpuolella on ollu niitä paljon ja on ollu luotettavia. No, nyt ollaan taas
rauhootuttu ja tasaannuttu, son tuo etelä-pohojalaanen veri ku kiahuu joskus kovin äkkinääsesti ;D

Sähkövika on yleensä vain niin pirullinen kaivaa esiin näistä tietokoneohjatuista autoista. Ja maksaa. Edellisestä
Mazda6:sta paloi vilkun sulake koko ajan missä milloinkin, välillä kesti viikon ja välillä viis minuuttia. Vikaa etsittiin
ja kaivettiin, testeri ilmoitti vilkkureleen olevan rikki. Vaihdettiin ja maksoi jotain 130 euroa pelkkä osa :eek: Lähdin
korjaamon pihasta ja toisella vilkunkäyttökerralla taas pimeäksi. Loppujen lopuksi vika löytyi vilkkupiuhoista, ilmastoinnin
huoltaja oli siirtäny johtonipun jonnekin rungon rakoon pois edestä ja jättäny sinne - eriste puhki ja aina runkoon osuessa
poltti sulakkeen. Olipa sitten mukavaa sekin, vikaa etsittiin yhteensä 11 tuntia.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

SRMK sanoi
Ei oo tullu vielä tutkittua sitä yhtään, menee kaikki energia estää kuskin jalkoja jäätymästä
kuolioon kun ajelee. Ei hitto vie, meinaa edelleen harmittaa että on noin surkeat lämppärit.
Ensimmäinen auto, jossa pitää tosissaan harkita villasukkia ja pitkiä kalsareita pakkasilla.
En valita, mutta :mad:

Tämä on muuten totta. Vielä kylmempi pakastin on mun Grandiksessa pelkääjän puoli. Pitäs just lähteä tekemään pidempi reissu ja virittelen pahveja yms. virityksiä oviin ja keulalle koska muuten jalat yksinkertaisesti jäätyy.

Oiskos kellään ideoita? Mitä kannattaa moottorista suojata? Keula vai pohja? Auto menee huomenna sisälle nosturille joten voi laittaa mitä tahansa.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Tee ekoteko, osta ekodiesel ;D (toisaalta eikö nuo kaikki jäteöljyvatkaimet nykyään vaadi webaston vähintään että jollain tavalla lämpö riittää?)
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

En nyt asiaa tarkemmin tunne, mutta voisiko olla kyse siitä että ulkoilma pääsee varsinkin matkustajan jalkatilaan siitä putkesta hansalokeron takana, jota pitkin ulkoilma menee lämmityslaitteelle?
Aikoinaan muutamaan Pajeroon tiivistänyt/eristänyt tuon putken ja sillä oli suuri vaikutus jalkatilan lämpötilaan.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Pitää oikein tulevana viikonloppuna perehtyä itsekin taas tuohon jalkatila-asiaan
kun ei paljon enää naurata ajella näillä pakkasilla kun jalat sinertää. Keulan olen
tukkinu alemman ilmanoton osalta, pitää kai kokeilla laittaa kokonaan tukkoon.
Toisaalta moottorin lämmöt nousee kyllä puoleen väliin, eli ei pitäis olla siitä kiinni?
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Kyllä bensa el`grandessa lämpö riittää hyvin,moottori tosin vaikuttaa 121kW:n webastolta.
21,54l/100km niin tulee diisseli miehille lämmin pelkästä ajatuksesta.
tuo kulutus mitattu tällä viikolla,pääasiassa kyläajoa,n.100 maantietä.

280km tuli trippiin ja litroja meni tankkiin 60,3litraa...
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

MikkoV6 sanoi
Kyllä bensa el`grandessa lämpö riittää hyvin,moottori tosin vaikuttaa 121kW:n webastolta.
21,54l/100km niin tulee diisseli miehille lämmin pelkästä ajatuksesta.
tuo kulutus mitattu tällä viikolla,pääasiassa kyläajoa,n.100 maantietä.

280km tuli trippiin ja litroja meni tankkiin 60,3litraa...
Kiitos Mikko, jalat lämpeni heti :peukku Huh, aika hyvät on kulutukset.
Mulla menee diesel näillä pakkasilla 6.2 litraa 100 km.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Niin arvailinkin jotta alkaa tarkenemaan!
mulla taas sydäntä kylmää... ;D
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Tuolla kulutuksella kannastas jo panna kanisteri keräämään pakoputken nokkaan, sehän valuu jo :peukku
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Hanski, mä laitoin jo Yamahan molemman pakoputken päähän kanisterit, off topiccina tähän väliin ;D
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Taas Grandis-miestä lyödään. Moottorin vikavalo sytty viime viikolla palamaan noin pari minuuttia
sen jälkeen kun olin sanonu kaverille, että onneksi ei oo ranskalainen auto, niin päästään perille.
Tehot hävis sillä lailla, että tasan 80 km/h tuli stoppi. Ajelin sitten vit tuunnuksissani 8 km kotia
palo valot tai ei. Sitten korjaamolle vikakoodien lukuun, en muista koodia mutta EGR venttiiliin
se viittas. Kuitattiin pois ja ajoon. Toimi normaalisti ehkä 10 minuutin ajan kun taas tehot pois
ja vikavalo päälle. Sitten sitä tutkittiin korjaamolla ja nyt ne on "aika" varmoja, että siitä on joku
EGR venttiilille alipainetta tuottava tms. boksi rikki. Kuulostaako kellekään tutulta? Mitä mahtaa
ko. boksi maksaa ja löytyisköhän jostain netistä sivustoa, mistä sais volkkarin varaosanumerot.
Ajattelin että tilaan ko. osan saksasta ja sitten lähtee Grandis vaihtoon. Ei auta ei, ihan ok auto
jos ei olis aina jotain sähkövikaa tai muuta VIKAA. Ehkä huono yksilö, mutta en lähe enää arpomaan.

Pas_ka laite kun ei käyttöä kestä.

Moottorin tyyppikoodi näkyy olevan BSY. En löytäny volkkarin kannasta tuollaista tyyppiä, eli
taitaa olla joku Mitsun oma tyyppikoodi. Nyt pitäis sitten saada selville, että mikä on VW vastaava tyyppi.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Mulla grandis diesel.
Ajettu on 355tkm.
Entinen omistaja (taxina ollu)sanoi että nuita egr venttiileitä menee noin 100tkm.välein.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

SRMK: Ihan mielenkiinnosta, onko sulla käytettynä maahantuotu tuo Grandis DID?
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

On. Todellisesta ajomäärästä ei siis voi olla ihan 100% varma, vaikka onkin hyvät dokumentit.
Auto on tuotu pari vuotta vanhana suomeen, jolloin mittarissa ollu reilu 80tkm. Nyt 263tkm.

Ei kukaan tietäis tuosta moottorikoodista? Mikä olis volkkarin vastaava, että vois kysellä osia.
Olisko tiedossa mitään nettisivua, jossa vois katella Mitsun räjäytyskuvia?
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Tänään sitte puutu taas menohalut autosta. Korjaamon ohjeen mukaan on nyt vain ajeltu menemään.
Välillä ahtaa, mutta suurimman osan aikaa ei. Kaasu pohjassa viiden minuutin jälkeen saattaa olla jo 80
lasissa enkä liioittele yhtään. Tehot kerrassaan kateissa.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Yksinpuhelu jatkukoon. Soitin tänään Mitsun varaosamyyntiin kysyäkseni EGR-venttiilin hintaa.

Hintahan löytyi, oli yli 500 euroa :nykii

Kertokaahan viisaammat mitä voi tapahtua, jos asentaa väärän EGR-venttiilin? Kun en ole nyt
ihan varma, että onko tuo Mitsun BSY kone sama kuin Volkkarin BKD. Luulisin että on, mutta
kun en ole varma. Saksasta ostettuna BKD:n EGR-venttiili maksaa alle 60 euroa ;D

Eli jos se onkin väärä konetyyppi, niin mitä tuo "väärä" venttiili vois aiheuttaa?
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

[
Otin vähä selvää tuosta moottori tyypistä eli bsy ja bkd on samamoottori.
Paikallisen vw liikkeen varosamyyjä sanoi et nykimiset saattaa johtua pumppusuuttimen johtosarjasta.
Sijaitsee imusarjan alla.Kannattaa niitä nitkutella ennen isompia huoltoja.Uus johtosarja 88e vw:lta.
Vaihdoin omaan grandikseen ilmamassamittarin ja olis maksanut mitsuliikkeest n300e.
vw:lta 160e.

Tänään varmistin tuon egr-venttiilin hinnan,160e kokopaketti autotalo antti
roikolta.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Täällä yksi volkkarinkoneita inhoava lisää.
Grandiksen koneessa on ollut uudesta asti nykimisiä ja tehon menetyksiä.
On vaihdettu egr ja siirtopumppuja, en edes enää muista mitä kaikkea ja juuri kun tuntui sitä että se voisi jopa toimia niin voi ......
Taas tehot karkaa ajoittain ja jopa nestettä katoaa.
Turbossa siivet juumittuu ja se yliahtaa = mene vikasietotilaan eikä moottorihäiriövalo syty.
Korjaamo tilasi jo uuden turbon ja aikoi tutkia samalla olisiko nestehukkaan syynä kansivika.
Niin ja grande otettu käyttöön 2006, onneksi ostin sen jatkotakuun HUH. :peukku
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Jo vain. Jäähdytinnestettä häviää hiljalleen mullakin :seina Nyt tilasin sitten ilmamassamittarin,
lähetään kokeilemaan siitä tuota vian poistamista. Ens viikolla katotaan sitten oliko siitä kiinni
vai alkaako rahaa palaa ihan tosissaan. Vaan ei se tuo MAFfikaan ilmainen ole :mad:
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

SRMK sanoi
Jo vain. Jäähdytinnestettä häviää hiljalleen mullakin :seina Nyt tilasin sitten ilmamassamittarin,
lähetään kokeilemaan siitä tuota vian poistamista. Ens viikolla katotaan sitten oliko siitä kiinni
vai alkaako rahaa palaa ihan tosissaan. Vaan ei se tuo MAFfikaan ilmainen ole :mad:

Mulla ois väärän vikadiaknoosintakia vaihdettu ehjä/käytetty ilmamassamittari.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Ja mulla ensimmäinen korjaamo olis vaihtanu ekana EGR venttiilin rapeaan yli 500 euron hintaan.
Tämä korjaamo mittas ilmamassamittarin erikseen ja tuumas että pakko se on joka tapaukses vaihtaa.
Tiedä sitten näistä, vaan seuraavas autos ei ole volkkarin laatumoottoria.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Vuotaako niissä kansi kun hukkaa nestettä?
???
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

SRMK sanoi
Tiedä sitten näistä, vaan seuraavas autos ei ole volkkarin laatumoottoria.
Kun on lukenut tätä foorumia, niin tämän vuosituhanen Mitsujen moottoriongelmista suurinosa tuntuu liittyvän tuohon pumppari dieseliin, vaikka ei se kone ole kuin murto-osassa myydyistä Mitsuista. Toimiikohan ne Volsuissakin yhtä huonosti ja jos toimii, niin hatunnoston arvoinen suoritus Volsulta myydä noilla koneilla olevia autoja noinkin paljon.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Hanski, en yhtään hämmästelis vaikka olis jo kansi halki.
Mä kattelin tuos tarkemmin noita volkkari-foorumeita ja ne näkyis keskittyvän melkein
pelkästään kaiken maailman vikojen selvittelyyn. Surkeaa "laatua" tuntuis olevan. Olis
pitäny muistaa jo omilta automyyjän ajoilta nämä faktat. Volkkarin 1.4 bensakone oli
niin susi kuin olla ja voi, aina rikki. Ja nyt sitten tämä romu ja niin**tun kallis korjata.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Pitäs ajella vaan sellaisilla autoilla mikä on vara pitää ja millä on vara ajaa..
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Kaveri vaihto juuri uuden Outlanderin, entinen 140th ajettu 2.0tdi.
Uusi 2.2 PSA konsernin koneella ja varustelu melkosen hyvää tasoa.
Entinen on siisti peli ja pelannu kyllä ihan moitteetta, vuosimalli -07.
Sanokin siksi vaihtaneensa samanmoiseen koska ei aiemmissa Mitsuissa ole ollut mitään remppaa.
Grandiksella ajeli vajaat 200th, siinä ainut moite oli melu .
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Molmis sanoi
Pitäs ajella vaan sellaisilla autoilla mikä on vara pitää ja millä on vara ajaa..
Kiitos kommentista. Vaihdoin just 87 corollaan, on varaa pitää ja ajaa.
Oliko muuta?
 
Takaisin
Ylös Bottom