Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Joko srmk:lla grandis on kunnossa ::)?
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Ei oo ei. Ilmamassamittari on vaihdettu, paransi vähän. EGR puhdistettu, paransi vähän enemmän.
Seuraavia siirtoja mietitään, pitäis varmaan sitä ahtopaineanturia tms. kokeilla, kun ei ollu kovin kallis.

Joku heitti että tukkeutunu DPF vois kans aiheuttaa tällaista ongelmaa? Kokemuksia? Mä en kyllä edes
tähän hätään tiedä onko mulla DPF:llä vai ilman.

Nykyäänhän auto toimii jonkin aikaa startin jälkeen melkein normaalisti, ahtaa ehkä 90% teholla noin persmittarilla
mitattuna. Sitten jossain vaiheessa kaasun asennosta riippumatta vauhti hyytyy, joskus 70 km nopeuteen ja välillä
jopa jossain 110 km nopeudessa. Sitten ei taas tapahdu mitään vaikka miten polkee kaasua. Sammutus ja taas toimii
jonkun aikaa. Mitään isoa pihinää/vihellystä konehuoneesta ei kuulu, siis mitään normaalista poikkeavaa.

Vikakoodit oli muistaakseni EGR, en muista tarkemmin mitä siinä luki ja sitten joku Boost controller tms. Pitäis tarkistaa taas.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Mulla ei ainakaan oo sitä pdf:ää.

Vaihappa polttoainesuodatin :-\

Oma grandis toimii ku unelma pasuodattimen vaihdon jälkeen ;D
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Polttoaineensuodatin on vaihdettu viimeksi edellises huollos ja sillä oli ajettu n. 10tkm kun nämä ongelmat alkoi.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

No niin, nyt se romu sitten hyyty lopullisesti tien varteen. Eilen vaihdettiin 6Q0906625 alipaineboksi, mutta eipä ollu mitään vaikutusta silläkään.

Noin 400 km ajon jälkeen auto sitten alko hiipua hiljalleen niinku olis löpö loppunut kunnes sammu sitten tien varteen. Tosin mittarin mukaan disua oli vielä varttitankki jäljellä. Pyöritti starttia hyvin, muttei lähtenyt enää. Tankkasin muutaman litran kannusta, vaan ei auttanu. Auto lähti sitten hinaajalla korjaamoa kohti ja olipa muuten prkl mukavaa odotella 2,5 vuotiaan pojan kanssa tuntikausia tien vieressä 31 asteen helteellä. Onpa vain ensimmäinen auto, mikä jättää mut tien päälle. Eikä muuten jätä tämä auto toista kertaa, se on selvä. Romu paskakasa, tai ite auto ihan ok mutta pilattu VW:n laadukkaalla moottorilla.

Ai niin, kaikkien korjaamojen mukaan on ollu ihan ok ajella sillä vaikka vikavalo palaakin. Saapa nyt sitten nähä mitä hajos ja miten paljon maksaa.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Älä ymmärrä väärin,mutta työtoveri kironnut myös alimpaan suohon tuon "103kW" TDI-koneen,koko ajan vikaa vian perään,ja tonneja jo palanut..
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Mulla on 100 kw versio, mutta konehan lienee sama paska. Meillä sitä on korjattu ehkä tähän mennessä
700 eurolla ja tästä eteenpäin varmaan ei enää pelkkä lisätonni riitä. Olisinpa tienny että ko. konetyyppi
on näinkin vikaherkkä, niin olis tajunnu pysyä erossa.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Mielen kiinnolla ootellaan sun vikadiaknoosia... :'(
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

No niin, diagnoosi on tehty, vika korjattu ja Grandis toimii taas vaihteeksi normaalisti.
Vika oli loppujen lopuksi niinkin massiivinen kuin irronnut turbon alipaineletku tms.
Tämän korjaaminen kaikkine kuluineen tuli maksamaan kokonaisuudessaan 953 euroa,
voiko joku uskoa, että on käyny rankasti vitahuttamaan korjaamoiden töpseli kiinni ja
osia vaihtamaan mentaliteetti. Olis ensimmäisessä paikassa viittiny vähän tutkia manuaalisesti
niin olis selvinny murto-osalla kaikesta vaivasta ja rahasta. Nyt on sitten uutta osaa vaihdeltu
turhaan niin maan perkel eesti ja kuka maksaa? Asiakas. Typerä asiakas, jolla ei ole omaa nosturia
saati korjaushallia, että vois etsiä vikoja ilman Bosch korjaamojen sun muiden peräröörien apua.

Mahtavaa touhua, ammattitaito kunniaan!

EDIT: Jos lasketaan vielä hinauskustannus mukaan, niin heilahtaa yli tonnin tämä koko homma. Jes.
Mulla oli tämä sama vika muutama vuosi sitten Suzuki Grand Vitara dieselissä, mutta siinä turbo kaikkine
letkuineen oli ihan nähtävissä kun konepellin avas. Ei ku letkun klemmari kireälle ja meno jatku.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Tätähän se on tämä nykyinen monimerkkiosaaminen. Ei ole enää suurta eroa, että viekö auton merkkikorjaamoon vai johonkin Autoasi tms. pajalle. Lopputuloksena on, että vikoja arvotaan ja jos yleensä edes löydetäänkään ja asiakas maksaa. Sitten asiakas hermostuu koko autoon ja vaihtaa ja taas asiakas maksaa vaihdon yhteydessä vielä enemmän. Sitten seuraava onnekas ostaa edellisen murheenkryynin ja taas sama homma. Yhdellekään uudella autolla ei enää oikeasti säästä mitään vaan jos haluaa oikeasti ajaa halvalla, niin ostaa auton uutena ja ajaa sillä tooosipitkään ja opettelee itse sen sielunelämää. Näin olen itse tehnyt GDI Galantin osalta ja koko ajan vain halvemmaksi sillä tulee ajaminen. Ikinä ei tuo meidän dieseli Acco pysty säästämään polttoainekuluissa niin paljoa kuin mitä sen ylläpitäminen arvonalennuksineen maksaa verrattuna Galanttiin.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Joo, osaamista laskuttamiseen löytyy kyllä. Nyt oon odotellu että Grandis pääsee jakohihnan vaihtoon,
ei uskalla tällä säkällä ylittää hihnanvaihtorajaa. Sitten kun on hihnat ja pumput vaihdettu, katsastettu
ja muutenkin huollettu, niin myyn pois. Hei hei!

Sillä välin ajellaan vm.87 Volvo 740:llä jonka kanssa elo on ollu aina kovinkin huoletonta. Ja on jatkossakin.
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Eli siitähän saa nyt sopivasti joku huolletun ja läpikäydyn Granden sitten: sä olet jo viat ja suuret huollot hoitanut pois päiväjärjestyksestä ja edessä on luotettavia kilometrejä... :peukku
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Näinpä, toivottavasti muutkin osaa ajatella asian noin!
 
Vs: Grandiksen takatilan puhallin puhaltaa vain kylmää + moottoriongelmaa?

Jakohihnan ja muiden kilkkeiden vaihtaja antoi kans kehuja, ei kuulemma välitä vaihtaa enää toiste ;D
Oli ollu odotettua suurempi homma, kun yhdestä pultista oli korkannu kierteet ja jossain koneistamolla
oli sanottu että on tässä konetyypissä ollu niiden kans ongelmia? No, ei ole enää. Korjattu ja vaihdettu.

Tulipa muuten vain mieleen, että ensimmäisten isompien koneongelmien jälkeen jostain ihmeen syystä
löpömittariin ei ole voinu enää luottaa? Ei siihen ihan perinteiseen, eikä ajotietokoneen omaan. Viime
viikolla auto sammu nykien taas kerran, mittarin mukaan löpöä varttitankki ja ajotietokoneen mukaan
olis pitäny päästä vielä 150 km. Ei käyntiin, ei millään. Kello n. 3 yöllä, eikä ketään saa apuun = hinurilla kotiin.
Seuraavana aamuna kannusta 20 litraa löpöä tankkiin ja eiku sahaamaan käyntiin. On muuten aika kovan
takana saada tuo käyntiin kun on vetässy ilmat sisään. Kolisi, tärisi ja savus pakoputkesta niinku olis palanu
koko auto. Kävi siinä sitten 30 minuuttia ja alko olla taas oma itsensä. En tiedä, pitäiskö asia hoitaa noin,
mutta hyvin on pelannu sen jälkeen. Ja nyt tankataan aina sillä kohtaa kun tripissä seisoo 600 km :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom