Gti:n imuilmanotto

V

Vesseli

Guest
Sanokaapas Gti Galantin omistajat, että onko teillä alkuperäset putsarikotelot ja siihen kuuluvat paisuntasäiliöt/kammiot paikallaan?
Tossa vaihdoin itselle sen ämpärinkokosen putsarin ja tutkin samalla hiukka niitä kanistereita, jolloin huomasin, että molemmat paisuntatsydeemit olivat saaneet osakseen reilusti 8mm poraa....en vielä ole kokeillut peittää reikiä, mutta onkohan se alkuperäinen ratkaisu ollut sitten tukkonen kun on porailtu noin innokkaasti...
Ajattelin vetää siihen snorkkelin paikalle suoran putken johonkin maskin taakse, jotta saa poika ilmaa, mutta kannattaako se?
 
Mulla on sellainen käsitys että ne paisunta tankit edes auttavat äkkinäisiin kaasun painamiseen... mutta vain siksi että muuten ei saisi tarpeeksi ilmaa...
toinen mihin noi vaikuttaa on imuäänet...
myös poistamalla imuääni vaimetimen voi saada vähän lisää  ;) 0,1hv tai jotain...

se sijaitsee ilmamäärämittarin ja putsarin kannen välissä imu putken puolella, sellainen tähden muotoinen pahvi hökötys joka tukkii ilman ottoa ;D olikohan mahdollisimman vaikeesti sanottu,
joka tapauksessa pitää purkaa tähtipää ruuvit ja ottaa ilmamäärä mittari irti kannesta...
 
Tattis....Se lähtee sit tänään ulkoilemaan se vaimenninlevy, jos siellä vielä sellainen on..... ;)
Täytyy varmaan kokeilla se vaikutus kun tukkii ne reiät...
Kertokaas mulle vielä lisää noita vinkkejä jos sellaisia löytyy, itse kun en ole vielä ihmeemmin ton auton ihmeisiin ole ehtinyt tutustua....
 
Se alkuperäinen pönttö on erittäin surkea, imee ilmaa vain yhdestä kohtaa oikeastaan.

Hyvä kuva oli yksi kun olivat uuden k&n suotimen asettaneet vakio kotelon sisään ja sitten ajaneet jonniin aika, niin yhdestä pieneltä alueelta vain imenyt ilmaa, selvä jälki näkyi.

Kaksi suosittua "modia" tuohon koteloon on leikata kokonaan se päälipuoli auki, ja toinen porailla pienehköjä reikiä tasaisesti ympärikoteloa jokapuolelle.
 
miten musta tuntuu vesseli et sulla on mun entinen auto?
ootko millon ostanu ja mistä ;D
menee off topic anteeks :)
 
teme sanoi
Se alkuperäinen pönttö on erittäin surkea, imee ilmaa vain yhdestä kohtaa oikeastaan.

Hyvä kuva oli yksi kun olivat uuden k&n suotimen asettaneet vakio kotelon sisään ja sitten ajaneet jonniin aika, niin yhdestä pieneltä alueelta vain imenyt ilmaa, selvä jälki näkyi.

Kaksi suosittua "modia" tuohon koteloon on leikata kokonaan se päälipuoli auki, ja toinen porailla pienehköjä reikiä tasaisesti ympärikoteloa jokapuolelle.

Hmmh Porakonetta hakemaan ;)
 
Mitään reikiä ruveta porailemaan :mad:

Tarvii vissiin omasta tarkistaa ettei kukaan valopää ole modaillu mitään. Alkuperäisratkaisuihin on yleensä hyvät syyt eikä niitä pidä mennä muuttelemaan muuten kuin mahdollisesti parannetuilla alkuperäisosilla. Jos meinaan mallisarjan lopulla on esim. muuttunut jokin.
 
ralli art sanoi
miten musta tuntuu vesseli et sulla on mun entinen auto?
ootko millon ostanu ja mistä ;D
menee off topic anteeks :)
Enpä oikeen usko tuota....ellet ole asunut saksassa 90-lukua ja muuttanut sieltä autoinesi Suomeen vuonna 98... ;)
Ostin ton kärryn Espoosta 1kk. takaperin...
 
V.Taavila sanoi
Mitään reikiä ruveta porailemaan :mad:

Tarvii vissiin omasta tarkistaa ettei kukaan valopää ole modaillu mitään. Alkuperäisratkaisuihin on yleensä hyvät syyt eikä niitä pidä mennä muuttelemaan muuten kuin mahdollisesti parannetuilla alkuperäisosilla. Jos meinaan mallisarjan lopulla on esim. muuttunut jokin.

Eiköhän noi mitsun jutut oo kompromissejä. Esim jos ei oo tilaa siellä konepellin alla.

Eiköhän tuo "likaa ainoastaan yhdessä kohtaa" kerro kuinka se ilman siellä liikkuu. Kaikista paras ratkaisu olisi että tekee uuden isomman koteloinnen tuolle ja johtaa sitä viileetä ilmaa samansta paikasta kuin orggiksessa.

Ai niin se tila... no akku takakonttiin  ;D
 
Vesseli sanoi
ralli art sanoi
miten musta tuntuu vesseli et sulla on mun entinen auto?
ootko millon ostanu ja mistä ;D
menee off topic anteeks :)
Enpä oikeen usko tuota....ellet ole asunut saksassa 90-lukua ja muuttanut sieltä autoinesi Suomeen vuonna 98... ;)
Ostin ton kärryn Espoosta 1kk. takaperin...
ookkei..aattelin vaan ku tein joskus tässä samat temput omaan gti:hin ni tuli vaan se mieleen..no niin jatketaan ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom