Huoltoauton vakuutukset

A

arrtturi

Guest
Eli 88 pajero on huoltoautoks muuttumassa. Mutta mutta... vakuutusyhtiön täti sano et tulee jotku erikoisauton vakuutukset jotka on yli 800 euroo vuodessa??? Onko joku laki tai säädös muuttunu ku mulla oli pari vuotta sit ihan samanlainen huoltoauto jos vakuutukset oli vöhä reilu 500 euroa... siis ilman bonuksia molemmat... Siis pohjantähti sano että tulee erikoisajoneuvo ja pohjola sano et riippuu varustuksesta että tuleeko erkoisajoneuvo vai henkilöauto. Entinen pejero oli ainaki rekisteröity N1 luokan pakettiautoksi(huoltoauto). Auttakee joku ku tuntuu ettei vakuutusyhtiöiltä saa mitää järkevää vastausta
 
Vs: Huoltoauton vakuutukset

Huoltoauton vakuutusmaksut määräytyvät "pakettiauto-taulukon" mukaan, joissain yhtiöissä on alentavana seikkana myös henkilömäärä eli ei kulje mukana niin montaa mahdollisesti vammautuvaa ihmistä.
 
Vs: Huoltoauton vakuutukset

Noin ne sano mullekki tapiolassa,että tulee erikoisauto ja sit nousee vakuutusmaksu. Toisella kysymällä sanoivat että pysyy ennallaan. No,lopulta ne laski hivenen ku olin rekisteröiny sen ::) Eli otappa niistä sit selvää.
 
Vs: Huoltoauton vakuutukset

Joo eli ei oo vissii muuttunu mikään viimeisen parin vuoden aikana. Että varmaa sitte tulee samat vakuutukset ku edelliseen huoltoautoon... Jotenki jäi vähä semmonen tunne et ei ollu kovin asiantuntevaa palvelua vakuutusyhtiössä=) Liekkö kesäduunareita... Tai no tuskimpa noita kauheesti vuoden aikana rekesteröidään noita huoltoautoja et ehkä ne ei sit ihan suoraan näy niitten tietokoneilla että mitkä vakuutukset tulee... Mutta nöyrä kiitos vastauksista!
 
Vs: Huoltoauton vakuutukset

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=25671

Tuosta lueskelin eilen samaa asiaa ja tulin siihenn tulokseen, että se riippuu ihan vakuutusyhtiöstä, et minkälainen vakuutus tulee.. saavat vakuutusyhtöt ilmeisesti tänä päivänä määritellä ja hinnoitella nuo autojenkin vakuutukset ihan miten haluavat.. Jossain tuolla luki että pohjola pitäisi erikoisajoneuvona, ja laskuttais kovemman mukaan autoa. Mut jos niin tapahtuu sitten kun oman pajen vakuutukset on ajankohtaiset, niin tinkaan hetken aikaa ja jos ei putoa niin vakuutusyhtiön vaihto.. Yleensä jo pelkkä uhkaus auttaa asiaa kovasti ja niitä summia ruvetaan laskeen uudelleen.. muutenki suosittelen tuota vakuutusyhtiöiden kilpailuttamista. Ei ne koskaan pudota niitä hintoja ellei kukaan vaivaudu kilpailuttaan niitä.. Sama homma ku sähköyhtiöiden kanssa.. ja kattokaas ny paljonko maksetaan sähköstä nykyään ;D

Ja sen verran vielä omakohtaisia vakuutuskokemuksia, että kotivakuutus ja auton vakuutukset aina samassa yhtiössä, koska autossa oleva varastettu irtaimisto menee kotivakuutuksen piikkiin ja jos se on eri yhtiössä kuin auton vakuutukset, on omavasuu maksettava molemmille yhtiöille..

Tästä tingattiin sillon joskus nuormepana, kun vielä asuskelin vanhempien luona ja joku valopää meinas viiä mun ooppelin keskellä päivää.. vakuutukset oli kyllä samassa yhtiössä, mutta kun kuuluin vanhempieni kotivakuutuksen piiriin, niin noheva virkailijatäti meinas ruveta kahta omavastuuta jo siittä perimään, et on eri nimi vakuutuksen ottajana.. opelissa minä ja kotivakuutuksessa isä. Ne mun vakuutukset meni auttomaattisesti porukoitten vakuutussopimukseen, mut ei siltikkään meinannu se täti ruveta millekkään.. Toki jälleen vanha kikka auttoi..; mitenköhän ne tuolla pohjolassa korvaisi.. taidanpa vaihtaa ku ois pikkusen halvemmatkin.. ;D
 
Vs: Huoltoauton vakuutukset

Kyllä ne vakuutukset yleensä menee ihan pakettiauton hinnan mukaan... Riippuu hyvin pitkälti siitä, mitä ake on kirjannut rekisteriin. Sieltähän ne tiedot poimitaan suoraan. Mutta ei mitään "erikoiskorotuksia" käytetä tuollaisissa tapauksissa. Eli ei hintojen pitäisi ainakaan "pompsahtaa"...
 
Vs: Huoltoauton vakuutukset

Joo sitä mä meinasin kans sanoo et jos ei mee vakuutukset samoihin ku vanhassa pajessa ni vaihdan prätkän ja kotivakuutuksen johki muualle... yleensä toimii toi "uhkailu" =)
 
Vs: Huoltoauton vakuutukset

mitäs tuo käytännössä sitten maksaa, elikkä huoltoauton vakuutukset siis...
 
Vs: Huoltoauton vakuutukset

Blis sanoi
mitäs tuo käytännössä sitten maksaa, elikkä huoltoauton vakuutukset siis...

No mulla on pakettiautopajero 2+2 niin siinä taitaa olla jotain 450-500€ ilman poonuksia ja eikös joku maalaillu jo uhkakuvia et erikois huoltoautopajerossa jopa 800€ ilman poonuksia

Edittinä: aika paljon tosiaanki riippuu vakuutusyhtiötä ja kaikenmaailman sopimuksista, et missä yhtiössä minkäkin hintaiset vakuutukset. Eli tuo 500 ja 800€ on aikalailla suuntaa antavia ja voi olla aika hurjiakin eroja summissa.
 
Vs: Huoltoauton vakuutukset

Juu on eroja kyllä... Ja minä luulin että liikennevakuutus on kaikissa yhtiöissä sama ja kaskon hinnoissa/bonuksissa on eroja :seina :tmi
 
Vs: Huoltoauton vakuutukset

MVa~1 sanoi
Edittinä: aika paljon tosiaanki riippuu vakuutusyhtiötä ja kaikenmaailman sopimuksista, et missä yhtiössä minkäkin hintaiset vakuutukset. Eli tuo 500 ja 800€ on aikalailla suuntaa antavia ja voi olla aika hurjiakin eroja summissa.

Tuo on aivan totta! Ja sit niihin voi myös myyjät vaikuttaa, kaikkien sopimus- yms. alennusten lisäksi. Siis kaskoihin, kotivakuutuksiin jne.. Henk.koht. saan leipäni vakuutuksia tekemällä ja olen luvannut tälläkin palstalla tehdä kaikille halukkaille mahdollisimman hyvän tarjouksen. Ei muuta kun halukkaat ilmoittautumaan.. :peukku
 
Vs: Huoltoauton vakuutukset

mulla on pakupajero ja vakuutus on 0-poonuksilla yli 800 eeroo. mulla on se käsitys että asuinpaikkakunta ratkaisee hinnassa paljon. täällä pääk. seudulla on kalliimmat liikennevakuutukset ja muualla voi olla (puoletkin ?) halvempaa
 
Vs: Huoltoauton vakuutukset

Myös omistajan tai haltijan ikä ja sukupuoli vaikuttavat hintaan :nykii
 
Takaisin
Ylös Bottom