Huoltotoimet EVO 4:een

weedee

New Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2010
Se on päivää että pätkähti...

Jos haluaa itse tehdä huollot evoonsa, niin mistä löytyy lista tarvittavista osista/litkuista mitä pitää vaihtaa? Mulla on sellanen filosofia, että tuommoset voi vaihtaa itse, mutta esim. jakohihnan vaihdatan suosiolla ammattilaisella.

Kyselin 120tkm huollon hintaa yhdeltä pajalta pk-seudulla, joka tuntee evot, niin sain sellasen käsityksen mekaanikon puheista, että pelkät öljyjen ja suotimien vaihdot tekee 500 euroa. Ei noin kalliita öljyjä mene formulaankaan.
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

jos vähän viitsit vaivautua ja tehdä pari hakua ja selata tätä aluetta niin saat kyllä vastaukset kysymyksiin.

ja jos vaihdetaan kaikki öljyt evoon se on moottori, vaihteisto, etu- ja takaperät ja AYC.
siihen suodattimet ja työ niiin meneehän siihen rahaa. jostain saa halvemmalla, jostain kalliimmalla.
itse kun tekee niin säästää..jos on esim ayc:n ilmauslaitteet.
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Tämmösen löysin jonkun lacner clubin sivulta. Onko tuo s.76 alkava lista huoltokohteista kattava? Mistä muut on hommanneet tiedot siitä miten sitä 4:sta huolletaan? Taitaa olla toi AYC ilmauslaite kallis hommata?

http://www.lancerregister.com/art_evobuyersguide.php

Oli muuten mahtava vinkki toi haun käyttö ::)
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

No kutoseen tein "täyshuollon" ilman jakohihnaa kun sain sen eli:

Öljyt:
- Loota (Redline MT-90 - Noin 3L)
- kulmavaihde (Redline 75W90 GL5 - noin 0.6L)
- perä (Redline 75W90 GL5 - noin 0.6L)
- AYC perä (ei itse pumppu joten ei vaadi ilmausta, MItsu AYC öljy - noin 0.6L)
- Koneöljyt (Castrol Edge Sport 0w40 - noin 4.5L)

Muut:
- Tulpat (NGK BR8ES tai NGK BPR7EIX)
- Moniurahihna (Gates)

Se mitä ilmaukseen tulee niin sen voi hoitaa parillakin tapaa.

1. Mitsuhuoltoon ja ne pistää MUT2/3 kiinni ja pakottaa venttiilin auki ja ilmaa

2. Hankkii Evoscan ohjelman ja Openpoty 2.0 kaapelin
- En oo varma toimiiks nelosessa

Itse ilmaus koskee vain jos vaihtaa AYC-pumpun nesteet.

Tosiaan hyllyssä makaa vielä jakopäänkamat rullineen..

Pari hyvää webbikauppaa:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25104.0


Niin ja kuten simonsays sanos niin haulla löytyy.. Jopa pari threadi tämän alta.. Ei sitte herneitä.. mut..
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Cube,

Halusin vain tietää, mistä löytyisi luotettavaa tietoa siitä, että _mitä_ huoltotoimenpiteitä pitää tehdä evo 4:een ja kuinka usein. Yritin hakea haulla, mutta en löytänyt mitään järkevää yksiselitteistä vastausta, löytyi vaan keskusteluja missä yksi kyselee yhtä ja toinen toista, siksi avasin uuden threadin.

Jos kerta foorumista löytyy haulla valmiit vastaukset, niin eikö moderaattori voisi laittaa linkit valmiiksi tuonne "Oletko ostamassa evoa? LUE TÄMÄ ENSIMMÄISEKSI SIIS!! " threadiin? Pistää sinne linkit vaikka otsakkeen alle "Evojen huollot" Ei tarvitsisi turhaan kysellä sitten täällä.

Kiitos linkistä, täytyy ruveta hommailemaan noita osia valmiiksi. Lähen hakemaan auton arviolta kolmen viikon päästä (jahka veropäätös tulee).
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

weedee sanoi
Oli muuten mahtava vinkki toi haun käyttö ::)


joo...

eli kaikki pitäis tulla heti niin kuin manulle illallinen?


mutta, onko sulla mitään tietoa oman autosi huoltohistoriasta, eli mitä on vaihdettu ja mitä ei??

jos ei mitään tietoa ole, suosittelen vaihtamaan kaikki öljyt, hihnat, suodattimet nesteet, tulpat ym.

ja siitä lähteä vaikka huoltoaikataulun mukaan niitä vaihtelemaan kun kilsoja/vuosia tulee

vaihtovälit ovat aikalailla samat evo 9:n asti ellen ole täysin väärässä.

pistän foorumille vaikka huomenna 9:n huolto-ohjelman.
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

simonsays sanoi
jos ei mitään tietoa ole, suosittelen vaihtamaan kaikki öljyt, hihnan suodattimet nesteet, tulpat ym.

vaihtovälit ovat aikalailla samat evo 9:n asti ellen ole täysin väärässä.

Jep näin pitäis ol suunnilleen.

Googlasin tämän jonkun vuos sitten:

Service: A
Months: 6
Miles: 4,500 - 7500km
Colour: Blue

1. Check operation of all exterior lights
2. Check condition of wiper blades
3. Check auxiliary drive belts for damage/tension
4. Replenish washer fluid level
5. Replenish intercooler spray system
6. Check brake lines for leaks
7. Check rear differential oil level
8. Replace AYC fluids [diffs + reservoir]
9. Replace engine oil using Millers CFS 10w/60
10. Replace engine oil filter
11. Check brake pads/discs for wear
12. Check tyres for damage/wear
13. Check/reset engine idle speed

Service: B
Months: 12
Miles: 9,000 - 15 000km
Colour: Purple

1. Check operation of all exterior lights
2. Check condition of wiper blades
3. Check auxiliary drive belts for damage/tension
4. Replenish washer fluid level
5. Replenish intercooler spray system
6. Check brake lines for leaks
7. Check rear differential oil level
8. Replace AYC fluids [diffs + reservoir]
9. Replace engine oil using Millers CFS 10w/60
10. Replace engine oil filter
11. Check brake pads/discs for wear
12. Check tyres for damage/wear
13. Check/reset engine idle speed
14. Check all turbo hoses for damage and security
15. Check condition of the air filter
16. Check cooling system for leaks
17. Check brake/clutch fluid levels
18. Check battery levels. Replenish where necessary
19. Check front and rear suspension for damage and security
20. Check steering system for damage and security
21. Check gearbox oil level
22. Check transfer box oil level
23. Check brake/clutch pedals for travel/adjustment
24. Check/adjust hand brake travel
25. Swap tyres front to rear [if required]
26. Check condition of body

Service: A
Months: 18
Miles: 13,500 - 22 500 km
Colour: Blue

1. Check operation of all exterior lights
2. Check condition of wiper blades
3. Check auxiliary drive belts for damage/tension
4. Replenish washer fluid level
5. Replenish intercooler spray system
6. Check brake lines for leaks
7. Check rear differential oil level
8. Replace AYC fluids [diffs + reservoir]
9. Replace engine oil using Millers CFS 10w/60
10. Replace engine oil filter
11. Check brake pads/discs for wear
12. Check tyres for damage/wear
13. Check/reset engine idle speed

Service: C
Months: 24
Miles: 18,000 - 30 000km
Colour: Green

1. Check operation of all exterior lights
2. Check condition of wiper blades
3. Check auxiliary drive belts for damage/tension
4. Replenish washer fluid level
5. Replenish intercooler spray system
6. Check brake lines for leaks
7. Check rear differential oil level
8. Replace AYC fluids [diffs + reservoir]
9. Replace engine oil using Millers CFS 10w/60
10. Replace engine oil filter
11. Check brake pads/discs for wear
12. Check tyres for damage/wear
13. Check/reset engine idle speed
14. Check all turbo hoses for damage and security
15. Check condition of the air filter
16. Check cooling system for leaks
17. Check brake/clutch fluid levels
18. Check battery levels. Replenish where necessary
19. Check front and rear suspension for damage and security
20. Check steering system for damage and security
21. Check gearbox oil level
22. Check transfer box oil level
23. Check brake/clutch pedals for travel/adjustment
24. Check/adjust hand brake travel
25. Swap tyres front to rear [if required]
26. Check condition of body
27. Replace brake fluid using Millers Racing Brake Fluid, 300 Plus
28. Replace air filter [standard filter only]
29. Replace coolant
30. Check HT leads
31. Check drive shafts and gaiters

Service: A
Months: 30
Miles: 22,500 - 37 500km
Colour: Blue

1. Check operation of all exterior lights
2. Check condition of wiper blades
3. Check auxiliary drive belts for damage/tension
4. Replenish washer fluid level
5. Replenish intercooler spray system
6. Check brake lines for leaks
7. Check rear differential oil level
8. Replace AYC fluids [diffs + reservoir]
9. Replace engine oil using Millers CFS 10w/60
10. Replace engine oil filter
11. Check brake pads/discs for wear
12. Check tyres for damage/wear
13. Check/reset engine idle speed

Service: B
Months: 36
Miles: 27,000 - 45 000km
Colour: Purple

1. Check operation of all exterior lights
2. Check condition of wiper blades
3. Check auxiliary drive belts for damage/tension
4. Replenish washer fluid level
5. Replenish intercooler spray system
6. Check brake lines for leaks
7. Check rear differential oil level
8. Replace AYC fluids [diffs + reservoir]
9. Replace engine oil using Millers CFS 10w/60
10. Replace engine oil filter
11. Check brake pads/discs for wear
12. Check tyres for damage/wear
13. Check/reset engine idle speed
14. Check all turbo hoses for damage and security
15. Check condition of the air filter
16. Check cooling system for leaks
17. Check brake/clutch fluid levels
18. Check battery levels. Replenish where necessary
19. Check front and rear suspension for damage and security
20. Check steering system for damage and security
21. Check gearbox oil level
22. Check transfer box oil level
23. Check brake/clutch pedals for travel/adjustment
24. Check/adjust hand brake travel
25. Swap tyres front to rear [if required]
26. Check condition of body

Service: A
Months: 42
Miles: 31,500 - 52 500km
Colour: Blue

1. Check operation of all exterior lights
2. Check condition of wiper blades
3. Check auxiliary drive belts for damage/tension
4. Replenish washer fluid level
5. Replenish intercooler spray system
6. Check brake lines for leaks
7. Check rear differential oil level
8. Replace AYC fluids [diffs + reservoir]
9. Replace engine oil using Millers CFS 10w/60
10. Replace engine oil filter
11. Check brake pads/discs for wear
12. Check tyres for damage/wear
13. Check/reset engine idle speed

Service: C
Months: 48
Miles: 36,000 - 60 000km
Colour: Green

1. Check operation of all exterior lights
2. Check condition of wiper blades
3. Check auxiliary drive belts for damage/tension
4. Replenish washer fluid level
5. Replenish intercooler spray system
6. Check brake lines for leaks
7. Check rear differential oil level
8. Replace AYC fluids [diffs + reservoir]
9. Replace engine oil using Millers CFS 10w/60
10. Replace engine oil filter
11. Check brake pads/discs for wear
12. Check tyres for damage/wear
13. Check/reset engine idle speed
14. Check all turbo hoses for damage and security
15. Check condition of the air filter
16. Check cooling system for leaks
17. Check brake/clutch fluid levels
18. Check battery levels. Replenish where necessary
19. Check front and rear suspension for damage and security
20. Check steering system for damage and security
21. Check gearbox oil level
22. Check transfer box oil level
23. Check brake/clutch pedals for travel/adjustment
24. Check/adjust hand brake travel
25. Swap tyres front to rear [if required]
26. Check condition of body
27. Replace brake fluid using Millers Racing Brake Fluid, 300 Plus
28. Replace air filter [standard filter only]
29. Replace coolant
30. Check HT leads
31. Check drive shafts and gaiters

Service: A
Months: 54
Miles: 41,500 - 67 500km
Colour: Blue

1. Check operation of all exterior lights
2. Check condition of wiper blades
3. Check auxiliary drive belts for damage/tension
4. Replenish washer fluid level
5. Replenish intercooler spray system
6. Check brake lines for leaks
7. Check rear differential oil level
8. Replace AYC fluids [diffs + reservoir]
9. Replace engine oil using Millers CFS 10w/60
10. Replace engine oil filter
11. Check brake pads/discs for wear
12. Check tyres for damage/wear
13. Check/reset engine idle speed

Service: D
Months: 60
Miles: 45,000 - 75 000km
Colour: Red

1. Check operation of all exterior lights
2. Check condition of wiper blades
3. Check auxiliary drive belts for damage/tension
4. Replenish washer fluid level
5. Replenish intercooler spray system
6. Check brake lines for leaks
7. Check rear differential oil level
8. Replace AYC fluids [diffs + reservoir]
9. Replace engine oil using Millers CFS 10w/60
10. Replace engine oil filter
11. Check brake pads/discs for wear
12. Check tyres for damage/wear
13. Check/reset engine idle speed
14. Check all turbo hoses for damage and security
15. Check condition of the air filter
16. Check cooling system for leaks
17. Check brake/clutch fluid levels
18. Check battery levels. Replenish where necessary
19. Check front and rear suspension for damage and security
20. Check steering system for damage and security
21. Check gearbox oil level
22. Check transfer box oil level
23. Check brake/clutch pedals for travel/adjustment
24. Check/adjust hand brake travel
25. Swap tyres front to rear [if required]
26. Check condition of body
27. Replace brake fluid using Millers Racing Brake Fluid, 300 Plus
28. Replace air filter [standard filter only]
29. Replace coolant
30. Check HT leads
31. Check drive shafts and gaiters
32. Replace timing belt and balance shaft belt [where applicable]
33. Replace spark plugs using HKS M40Gs
34. Replace fuel filter
35. Check secondary air system hoses for leaks
36. Check crankcase contol system/pipes
37. Check fuel pipes for damage and security
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Simonsays, jos esimerkiksi sinä olet käyttänyt selkeästi aikaa asian selvittämiseen, niin miksi minun pitäisi nähdä sama vaiva? Eikö tämän foorumin perusajatus ole se, että edistetään tiedon leviämistä harrastajien keskuudessa? Ja kuitenkin samanlaisilla koslilla tässä molemmat ajellaan, paitsi että sun on hienompi, kun se on ysi ja mulla nelonen. Ja kuten jo sanoin tossa aiemmin, niin haulla ei löytynyt riittävän selkeää vastausta mun kysymykseen.

Mutta sitten asiaan...eli huoltokirja on täynnä japaninkielisiä merkintöjä, export certin mukaan kuulema on kolme aiempaa omistajaa. Jakopääkotelossa on tarra, jonka mukaan olisi hihna vaihdettu 90tkm kohdalla. Toi on varmaankin ainoa varma tieto siitä, mitä on tehty.

Toi on varmasti hyvä lähtökohta vaihtaa noi mitkä mainitsit.
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Onko kukaan ostanut kunnon service/workshop manuaali 4:een, missä selitetään kuvien kanssa työvaiheet? Tavisautoissa olen huomannut erittäin hyödyllisiksi Alfamer/Haynes opukset.
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

etippä hakusanalla evo tietoutta ->löytyy sivusto jossa on noi kummatki
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

weedee sanoi
Simonsays, jos esimerkiksi sinä olet käyttänyt selkeästi aikaa asian selvittämiseen, niin miksi minun pitäisi nähdä sama vaiva? Eikö tämän foorumin perusajatus ole se, että edistetään tiedon leviämistä harrastajien keskuudessa? Ja kuitenkin samanlaisilla koslilla tässä molemmat ajellaan, paitsi että sun on hienompi, kun se on ysi ja mulla nelonen. Ja kuten jo sanoin tossa aiemmin, niin haulla ei löytynyt riittävän selkeää vastausta mun kysymykseen.

Mutta sitten asiaan...eli huoltokirja on täynnä japaninkielisiä merkintöjä, export certin mukaan kuulema on kolme aiempaa omistajaa. Jakopääkotelossa on tarra, jonka mukaan olisi hihna vaihdettu 90tkm kohdalla. Toi on varmaankin ainoa varma tieto siitä, mitä on tehty.

Toi on varmasti hyvä lähtökohta vaihtaa noi mitkä mainitsit.


juu tietoa etsitään ja sitä jaetaan, niinkuin asiaan kuuluukin.

mutta.

minä löysin viidessä minuutissa nuo kysymäsi tiedot intternetin ihmeellisestä maailmasta.
siksipä minä sinulle sitä hakua ehdotin.
jos ei itse viitsi nähdä edes vähän vaivaa, vaan aloittaa heti uuden topicin niin sitä minä kutsun laiskuudeksi.
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Tyhjäkäynti alkanu pätkii omassa nelosessa. laskee välillä 700rpm ja nousee jonnekki 1500 kieppeille...
muutaman kerran ajossakin tuntu pätkäsevän bensan syöttöä, mutta hyvin pientä toi oli.

Voisiko vikaa etsiä jostain vai huolestunko turhasta?
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

CusCo sanoi
Tyhjäkäynti alkanu pätkii omassa nelosessa. laskee välillä 700rpm ja nousee jonnekki 1500 kieppeille...
muutaman kerran ajossakin tuntu pätkäsevän bensan syöttöä, mutta hyvin pientä toi oli.

Voisiko vikaa etsiä jostain vai huolestunko turhasta?

Tänään teki taas tota, kaupan pihasta lähin kiihyttään ykkösellä ja puolkaasulla, töppäs ku seinään sekunnin ajaks ja sit taas lähti vetää normaalisti...
::)
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

paljos oli ahtopaineet ku töppäs ?
ettei olis fuelcut tai sit tankissa liian vähän tavaraa
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

tjaaa oisko tankkiin tiivistyny vettä, bensaa ollut vain varttitankillinen ja pari päivää seisonu aina lyhyen ajon välissä.. nykiminen katos ku täyteen tankkas :peukku
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Sain auton viikko sitten. Autolla on nyt mittarissa 119tkm ja siihen on äskettäin vaihdettu ennen luovutusta minulle seuraavat:

Moottori, vaihteisto ja peräöljy
Shell Helix 5w-40
Mobil SHC gearlube
Ilmansuodatin
Jakohihna 91tkm kohdalla (tarra jakopää kotelossa)

Mukana on täysin japaninkielinen huoltokirja, mistä ei kyllä ota mitään tolkkua, että mitä siihen on aiemmin tehty. Mietin että mistä suunnasta tuota huolto systeemiä kannattaisi lähteä lähestymään. Pitäisikö suoraan tehdä/teetättää kaikki toimenpiteet mitä tuossa RalliArtin Service Check listissä on 45000 mailin välein? Aikaisemmat autot ovat olleet hieman tuoreempia niin ovat huoltoliikkeissä tienneet suoraan mitä pitää tehdä.

Voisiko joku viisas neuvoa vähän eteenpäin.
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

weedee sanoi
Pitäisikö suoraan tehdä/teetättää kaikki toimenpiteet mitä tuossa RalliArtin Service Check listissä on 45000 mailin välein? Aikaisemmat autot ovat olleet hieman tuoreempia niin ovat huoltoliikkeissä tienneet suoraan mitä pitää tehdä.

Voisiko joku viisas neuvoa vähän eteenpäin.

Jos viittaat tuohon aikaisempaan Boschin postaamaan linkkiin niin sillä ei ole mitään tekemistä Ralliartin kanssa. Koskaan ei toki ole haittaa ylimääräisistä huoltotoimista, mutta ei se Evo niin avaruustekniikkaa ole, että mitään "älyttömyyksiä" tarvitaan. Jakohihan osalta tarkistaisin vaihtopäivän, kilometrithän eivät vielä ole lähelläkään täyttä, mutta hyvä se on silti vaihtaa riittävän usein kilometreistä huolimatta. Ja tulpat voin sulle myydä jos haluat ne vaihtaa :) Perusasiathan tuossa näyttäisi olevan kunnossa, jäähdytinnesteen kun vielä tarkistaa niin ei muuta kuin kovaa ajoa.
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Nokonzok,

Vaihtopäivää ei tarrassa näkynyt, tulpat on mallia Iridium ja ne on äskettäin vaihettu myyjän toimesta. Unohtui mainita tuossa listassa. Vielä kun uskaltaisi polkasta tuota kunnolla :)
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

weedee sanoi
Nokonzok,

Vaihtopäivää ei tarrassa näkynyt, tulpat on mallia Iridium ja ne on äskettäin vaihettu myyjän toimesta. Unohtui mainita tuossa listassa. Vielä kun uskaltaisi polkasta tuota kunnolla :)

Oletko varma ettei ollut Japanin päivämäärää? Vuodethan siellä menee siihen malliin, että nyt on vuosi 22 :) Yleensä nimittäin on noissa tarroissa myös päivämäärä.
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Rupes oma nelonen pitään pientä vikinää konehuoneessa.. kuuluu vain tyhjäkäynnillä ja matalemmilla kierroksilla ja kylmällä koneella paljon selkeemmin, lämpösenä häviää osittain tai jopa kokonaan. Osaako joku jo tältä istumalta sanoa missä mahdollisesti vikaa?
Autolla ajettu 104tkm, jakopää rempattu 70tkm mutta tästä ei varmaa tietoa ole.. :s
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Moniurahihna? Balancer beltin hihna? Laakeri jossain? Rulla/rullat? :)

Noi mulle ekana tulee mieleen..
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Moniurahihnan vois kokeilla vaihtaa.. joutuuko paljonkin purkamaa että onnistuu?

Evo4 varaosanumerot topicista löyty tämmönen:
- MD340886 1815 mm, uramäärä 6, ilmastointi
AD:sta kysymään..
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Kysymys Evo IV moniurahihnasta kun välillä tahtoo vikistä...

Katottiin että hihna on kyllä melko uusi, hyväkuntonen ja kireelläkin (kiristin rullassa säätö ihan alkupäässä merkkien välissä)
Kaasua painelemalla kiristyy pikkusen, voiko edes itse säätää vai säätyykö tuo vaan itsestään?

Hihnaspraytä ruikkinu välillä, auttaa mutta kun esim käynnistää kylmänä niin vikisee pirusti mutta loppuu heti kun vähän spraytä ruikkaa hihnalle eli ihan satavarmasti tulee vikinä tosta hihnasta... ???

Huomasin myös että vikinä voimistuu kun painaa kytkimen pohjaan.. ?

Voishan sen hihnan vaihtaa mutta ihmetyttää tommonen kun se ei oo ees venyny vaan ihan priima kuntonen
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

simonsays sanoi
saattaa olla että jonkun rullan laakeri jumittaa.

aattelin kans eka tota, mutta kun vikinä loppuu samantien kun suihkauttaa pelkästään hihnalle pikkusen tota hihnaspraytä...

On se hihna vaihettava heti ku saa auton mahtumaa tallii..

Sekin mietityttää että miten kytkimen painaminen vaikuttaa tohon?
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

sprayhan lisää kitkaa, jolloin se jaksaa taas pyörittää sitä.

Ja jos kytkimen painaminen tekee tuollaista niin crank walk...... :)
toivottavasti nyt ei kuitenkaan.
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Jos kytkimen painaminen vaikuttaa niin kyllähän se siltä kuulostaa että kampiakselin hihnapyörä liikkuu aika tavalla kampiakselin suunnassa. Eli crankwalk. Muuta yhteyttä on vaikea keksiä.
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Voi kerpele.

Välyksen saa siis mitattua oikeen puolen pyöräkotelosta?

Nyt ei taas löydä ohjeita tuohon mittaukseen millään... :seina
laittaisko joku tänne?
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Kolmosessa ainakin rengas irti, sisälokari irti ja magneetilla tai muulla heittokello johonkin hihnapyörän lähistölle kiinni. Siitä sitten työkalulla (tm) hellävaraisesti painaa hihnapyörää lohkoon päin. Heittokello pintaan kiinni ja joku käy painamassa kytkimen pohjaan. Itellä heilahti kyllä ihan silmälläkin katsottuna, joten ei olis ihan heittokelloa tarvinnu.. :D
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

MakeM sanoi
Kolmosessa ainakin rengas irti, sisälokari irti ja magneetilla tai muulla heittokello johonkin hihnapyörän lähistölle kiinni. Siitä sitten työkalulla (tm) hellävaraisesti painaa hihnapyörää lohkoon päin. Heittokello pintaan kiinni ja joku käy painamassa kytkimen pohjaan. Itellä heilahti kyllä ihan silmälläkin katsottuna, joten ei olis ihan heittokelloa tarvinnu.. :D

Nelosessa toisin päin koska vakiokytkin on vetävä eli kampea hihnapyörää lohkosta pois päin varovasti ja nollaa heittokello. Sitten avustaja painaa kytkimen pohjaan ja pitää sen siellä ja arvo luetaan heittokellosta.
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Totta joo, pääsi unohtumaan.
Pitäisköhän sitä itsekin ko huvia taas keväällä harrastaa..
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Kiitoksia kyllähä noilla neuvoilla pitäs alkaa saamaa tuloksia..

Noh huomenna mittaillaan ja pelätään pahinta... ! Toivottavasti olis kuitenkin kohdallaan ja pääsis hyvin mielin jatkamaan :driver

Samalla kiristinrullan tarkastus ja uutta hihnaa paikallee.
 
Vs: Huoltotoimet EVO 4:een

Moniurahihna vaihettu, kiristäjäkin pelaa loistavasti ja crankwalkkia ei ole ! :peukku

Tais olla hihna vaan alkuperänen ja vähän kulahtanu ja siitä se vikinä... vaikka päällisin puolin näyttikin hyvältä.

AD:stä ei muuten osannut antaa mitsun koodilla mitään hihnaa, anto 1818mm hihnan, hyvin se silläkin pelaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom