Hydr. tasurien vaihto 4G63 8V

Sasuli

Galant 2.0GLI -92
Liittynyt
5 Syyskuu 2003
Sijainti
Hämeenkyrö
Pitäis galluun vaihtaa tasurit ja venagummit, mutta askarruttaa että miten ootte ilmanneet/täyttäneet uudet tasurit? Korjausoppaassa käsketään täyttää diesel-öljyllä, mutta tarkoittaako löpöä vai ihan öljyä? ???
Jarrulevyt pitäis myös saada puhtaiksi ruosteesta. Auto on seissyt ulkona viime kesästä, joten on hiukan päässyt ruostumaan kaikki levyt.
 
Vs: Hydr. tasurien vaihto 4G63 8V

Ensimmäiseen en tiedä vastausta, mutta jarrulevyjen ruosteeseen on aika simppeli resepti: muutama kova jarrutus ;D

Mut ennen ajoon lähtöä kannattaa varmistaa että kaikki jarrut tosiaan toimii. Varsinkin takajarrut kun tuppaa mitsuissa jumimaan... Ruosteen saa tietty pois myös teräsharjalla, mutta en suosittele. Kokemusta on. Pinnasta tuli hyvä ja itselle tuli verenmyrkytys.
 
Vs: Hydr. tasurien vaihto 4G63 8V

mystinengalant sanoi
:eek:fftopic mitvit? :p

:eek:fftopic tai siis, kyllähän se onnistuu kun et raavi sillä teräsharjalla sitten ainakaa kovin syviä haavoja käsiisi niinkuin minä tein. Osasyynä saattoi olla myös jarrujenputsispray ynnä muut mömmöt mitä likellä oli. Seuraavana päivänä alkoi jalkoihin koskea ja sittenpä ei ajateltukaan kävelemistä vähään aikaan... Lääkäriin vaan tropit hakemaan ja saikkua... Onneks oli aika lievä tapaus, jäi jalkoihin oireet. Ja tietty kuumeen nosti.
 
Vs: Hydr. tasurien vaihto 4G63 8V

Tuota teräsharjaa ajattelin ensiksi näyttää levyille ja sitten kovaa ajoa sekä jarruttelua. Auto vain on katsastamaton, joten yleisillä teillä ei hirveästi voi vielä kaahata jarruttelemas.
Täytyy olla varovainen tuon teräsharjan piikkien kans. :eek:
 
Vs: Hydr. tasurien vaihto 4G63 8V

Dieseliä varmaan sen takia, että on notkeampaa kuin tavallinen öljy ja siten helpompi ilmata... Ja jos vanhoja ilmaa niin diesel putsaa samalla. Itse ilmasin Lancerissa ihan tavallisella moottoriöljyllä.
Eiköhän tuon tarkoitus ole kuitenkin vain saada ilma pois tasurista (jota itse en ensimmäisellä yrittämällä tehnyt kunnolla -> enemmän nakutusta).
Eli siellä pohjilla on kuula mitä saa liikuteltua painamalla reiän kautta.

OT:
Miksiköhän nuo ei ilmaa itseään? ::) Ja mitenköhän noita vanhoja (alkuperäisiä) on tarkoitus ilmata, kun tuo öljyreikä on vain ~1 mm??
 
Vs: Hydr. tasurien vaihto 4G63 8V

Kyllä kai ne ilmaa itsensä.. Pahan kuulonen äänihän sieltä lähtee, mut mulla ainaki loppu 5 minuutissa kokonaan.. Ei ne ihan hetkessä ilmaannu mut antaa käydä tyhjäkäyntiä nätisti niin en usko et mitään suuria vaurioita tulee.. ei ainakaan mulle oo tullu..
 
Vs: Hydr. tasurien vaihto 4G63 8V

MVa~1 sanoi
Kyllä kai ne ilmaa itsensä.. Pahan kuulonen äänihän sieltä lähtee, mut mulla ainaki loppu 5 minuutissa kokonaan.. Ei ne ihan hetkessä ilmaannu mut antaa käydä tyhjäkäyntiä nätisti niin en usko et mitään suuria vaurioita tulee.. ei ainakaan mulle oo tullu..

Ei ainakaan mulla ilmannu ittekseen, vaikka yli 10 min. odoteltiin. Seuraavana päivänä uudelleen irti ja kunnon lutkutus öljyssä ja hyvä tuli :peukku .
 
Vs: Hydr. tasurien vaihto 4G63 8V

MikkoM sanoi
Kuparitahna ainakin on tosi myrkkyä ja aiheuttaa iholle päästessään todellakin verenmyrkytyksen, saati sitten avohaavoissa. Käytitkö tätä?

jep... asennuksessa pistän aina kuparitahnat väliin.
 
Vs: Hydr. tasurien vaihto 4G63 8V

TEHTAAN manuaali neuvoo, että tasurit ilmataan ennen asennusta pumppaamalla öljyssä.

Kyllä minä ainakin tekisin näin, jos olisi jossain laitteessa tasureita vaihdettavana. Ei se tyhjänä hakkuuttaminen niiden elinikää ainakaan lisää.
 
Vs: Hydr. tasurien vaihto 4G63 8V

Mitenkäs noin yleensä noitten tasurien vaihto, pitääkö olla mäkkaiveri vai onnistuuko iha mattimeikäläiseltä ?
 
Vs: Hydr. tasurien vaihto 4G63 8V

Itse en liiemmin ole moottoreiden kanssa pelannut, mutta ihan helposti tuohon dohc lanceriin vaihto onnistui.


Niko Päivinen sanoi
TEHTAAN manuaali neuvoo, että tasurit ilmataan ennen asennusta pumppaamalla öljyssä.

Kyllä minä ainakin tekisin näin, jos olisi jossain laitteessa tasureita vaihdettavana. Ei se tyhjänä hakkuuttaminen niiden elinikää ainakaan lisää.
Luulin että noi on jotain esitäytettyjä...joo oli...
Muutes, eikös noiden läpi kuitenkin öljy kierrä (eli on voideltuna), mutta välykset menee keturalleen (->nakuttaa),
jos ei ilmattu tai kuluneet (= ei painetta tasuriin)? ::)
 
Vs: Hydr. tasurien vaihto 4G63 8V

Ulterior sanoi
Mitenkäs noin yleensä noitten tasurien vaihto, pitääkö olla mäkkaiveri vai onnistuuko iha mattimeikäläiseltä ?

Jos joku sulle ohjeet (varsinkin kuvalliset) antaa, se on kuin kokoaisi palapeliä... :) Joku itseasias vois tehdä ihan kuvallisen 1-2-3-ohjeen, voisin lainata sen kahvikuppia vastaan autodb:n artikkeleihin.
 
Vs: Hydr. tasurien vaihto 4G63 8V

No tällaisen ohjeen olen tehnyt:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=11705.0

En edelleenkään vastaa aiheutuvista vaurioista, mutta noin tehtiin omaani ja hyvin on pelannut. 8)
 
Takaisin
Ylös Bottom