Jäähdytysnesteen lisääminen

  • Viestiketjun aloittaja adastra
  • Aloituspäivämäärä
A

adastra

Guest
Nyt kuulkaa tulee niin amatöörimäinen kysymys, että huh! :D

Eli minun pitäisi lisätä jäähdytysnestettä kun raja on aivan siellä minimissä menossa.

Kävin motonetissä hakemassa.. Myyjä kysyi väriä ja sanoin etten tiedä.

Hän löi minulle käteen Valvoline Maxlife Coolant AF ja sanoi, että " Ei hätää, tää käy kaikkiin!"

No kotona sitten katsoin ja galantissa oli vihreää jäähdytysnestettä ja purkissa punaista.
(Muistan kuinka minua varoitettiin , että värejä ei saa IKINÄ miksata)


valvolinen sivuilla luki, että : "Sekoituskelpoinen kaikkien jäähdytysnesteiden kanssa, paitsi propyleeni-glykoli pohjaisten" .
Toisaalta luin, että propyleeni-glykoli pohjaiset on punaisia.

Joten nyt saan siis ilman pelkoa lisäillä tätä lantrattuna sinne vaikka väri on eri?
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

Anyone? Nyt on tullu niin ristiriitasta kommenttia tän suhteen tuttavilta, että pitäs varmaan käydä motonettiin viemässä purkki takasin.
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

Älä laita, jos se hukkaa nestettä niin tarkasta syylarin korkki, paisuntasäiliön korkki ja vesipumppu.
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

Ei ole tainnut hukata nestettä. On tainnut raja olla siellä minimillä siitä asti ku olen auton hommannut.
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

Soittelin nyt tonne Motonettiin ja sieltä ne "insinöörit" sano, että se Valvoline on tehty sellaseksi , että sitä kyllä voi mennä sinne sotkemaan ilman huolta. Ei siinä sitten, pitää kokeilla.
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

Itse elän sellaisessa käsityksessä, että vihreä ja sininen käy keskenään, mutta punainen ei. Jotkut kyllä väittäneet ettei ole ollut mitään ongelmaa millään, mutta enpä tuota itse ainakaan jaksaisi huvikseen kokeilla..
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

Omassa kärryssä jäähdytysneste siinä säiliössä on myös ihan minimissä ja siihen myös takaisin laskee vaikka jäähdytysnestettä lisäänkin ja käy heittämässä lenkin. Niihin väreihin en ota kantaa.
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

Ja jos sulla on vaan paisuntasiliön raja minimissä, niin lisääpä ihan vaan vettä sinne. Ei oo näin kesällä väliä ja sekoittuukin ajan kanssa...
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

evo6 sanoi
Omassa kärryssä jäähdytysneste siinä säiliössä on myös ihan minimissä ja siihen myös takaisin laskee vaikka jäähdytysnestettä lisäänkin ja käy heittämässä lenkin. Niihin väreihin en ota kantaa.

jep, perus-evo, en tiiä mistä toi johtuu, ite epäilen että se on osaksi syylarin korkki ja osaksi paisuntasäiliö itessään haihduttaa edes jonkin verran.....
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

adastra sanoi
Nyt kuulkaa tulee niin amatöörimäinen kysymys, että huh! :D

Eli minun pitäisi lisätä jäähdytysnestettä kun raja on aivan siellä minimissä menossa.

Kävin motonetissä hakemassa.. Myyjä kysyi väriä ja sanoin etten tiedä.

Hän löi minulle käteen Valvoline Maxlife Coolant AF ja sanoi, että " Ei hätää, tää käy kaikkiin!"

No kotona sitten katsoin ja galantissa oli vihreää jäähdytysnestettä ja purkissa punaista.
(Muistan kuinka minua varoitettiin , että värejä ei saa IKINÄ miksata)


valvolinen sivuilla luki, että : "Sekoituskelpoinen kaikkien jäähdytysnesteiden kanssa, paitsi propyleeni-glykoli pohjaisten" .
Toisaalta luin, että propyleeni-glykoli pohjaiset on punaisia.

Joten nyt saan siis ilman pelkoa lisäillä tätä lantrattuna sinne vaikka väri on eri?
Mulla hävis nestettä myös,mutta ostin uuden syylärinkorkin printsportilta niin nyt on nestepinta pysynyt vakiona.
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

Tarkistin tuolta timanttitiskiltä; Sanoivat että kyseistä Valvolinen maxlifeä voi sekoittaa kaikkeen ilman ongelmaa. mutta muita punasia ei saa laittaa vihreään
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

evo6 sanoi
Omassa kärryssä jäähdytysneste siinä säiliössä on myös ihan minimissä ja siihen myös takaisin laskee vaikka jäähdytysnestettä lisäänkin ja käy heittämässä lenkin. Niihin väreihin en ota kantaa.

Täsmälleen sama juttu itellä. Kaikki korkit uusia oem.
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

Nesteitähän on monia,ranskalaisten keltainen (LL),"normaali" keltainen,sininen (tästäkin monta eri variaatiota),vihreä,pun,viininpun (toyon erikoisneste,ei saa sekoittaa muiden kanssa!) joka on lähellä perinteistä punaista "vanhana".


Ja esim tuo ranskisten keltainen muuttuu kirkkaaksi "vanhana",joka tekeekin aika arpomiseksi nesteen tyypin..

Sitten on vielä muutamia muitakin,mutta ne ovat niin marginaalisia EU:ssa että niistä ei kannata puhua.

KÄYTÄNNÖSSÄ jos et tiedä mitä neste on,huuhtele järjestelmä,täytä joko vihreällä tai punaisella,riippuen auton vaatimustasosta (LL-vehkeisiin pun,normaalin huoltovälin omaaviin vihreä).
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

ST sanoi
Nesteitähän on monia,ranskalaisten keltainen (LL),"normaali" keltainen,sininen (tästäkin monta eri variaatiota),vihreä,pun,viininpun (toyon erikoisneste,ei saa sekoittaa muiden kanssa!) joka on lähellä perinteistä punaista "vanhana".


Ja esim tuo ranskisten keltainen muuttuu kirkkaaksi "vanhana",joka tekeekin aika arpomiseksi nesteen tyypin..

Sitten on vielä muutamia muitakin,mutta ne ovat niin marginaalisia EU:ssa että niistä ei kannata puhua.

KÄYTÄNNÖSSÄ jos et tiedä mitä neste on,huuhtele järjestelmä,täytä joko vihreällä tai punaisella,riippuen auton vaatimustasosta (LL-vehkeisiin pun,normaalin huoltovälin omaaviin vihreä).

MÄ oon kauan miettiny mutta en ikinä keksiny että mikä helvetti tossa sinun profiilikuvassa on :D :eek:fftopic
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

adastra sanoi
MÄ oon kauan miettiny mutta en ikinä keksiny että mikä he*v***i tossa sinun profiilikuvassa on
4G63 8V siloiteltu kansi sisäpuolelta..
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

No joka tapauksessa varaosaliikkeisiin on nyt ilmestynyt sellaista jäähdytinnestettä mitä voi kuulemma laittaa kaikkiin vaihtoehtoihin eli jos on siitä nesteestä kyse (merkkiä tai valmistajaa en muista) niin eiköhän sitä sitten voi lisäillä..!? :)
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

Itse ostin juuri jotain käy kaikkiin nestettä, merkki vaan ei muistu mieleen. Väritöntä ainetta oli se!
 
Vs: Jäähdytysnesteen lisääminen

Keheetit sanoi
Itse ostin juuri jotain käy kaikkiin nestettä, merkki vaan ei muistu mieleen. Väritöntä ainetta oli se!

kallista vettä jos väritöntä ;D

no joo jossain tohon itekkin törmäsin(oisko ollu motonet)
 
Takaisin
Ylös Bottom