Jäykät napalukot

late^^^

New Member
Liittynyt
1 Helmikuu 2010
Mistähän moinen oire johtuu?Toinen puoli menee hyvänä päivänä päälle mutta toisen joutuu työkalullu vääntään päälle.
Muuten toimii hyvin.

Onko kovin monimutkainen jos joutuu avaamaa lukon?
 
Vs: Jäykät napalukot

MAhtaa olla vain likanen ja vanhat vaseliinit muuttunu tervaksi. Aukasu ja kunnon puhdistus ja uusiksi rasvaaminen vois tehdä ihmeitä.

Ei ole kauhean monimutkainen keksintö. Rauhallisesti vain purat ja katot kokoajan, että mikä menee minnekkin, niin sen kyllä saa kasaankin. Ainoa inhottavuus mahtaa olla siinä heti alussa kun otat kannen irti, niin sen takana on tympeä jousi, mutta kun sen muutaman kerran kokeilee saada paikoilleen, niin helpottuu jo kummasti. Napalukot kannattaa aukasta ennen purkua.. muistaakseni.. Silloin tämä jousi ei ole ihan niin inhottava. Toki ei taida olla silläkään väliä, koska purkaessa joudut sen kuites irroittamaan. Oletan että sulla on alkuperäiset AISIN:in napalukot.

Tarkkaa ohjetta en viitsi kirjottaa, ku on sen verran aikaa, ku manuaalli-napalukon oon purkanu, ettei ole tarkkoja muistikuvia.
 
Vs: Jäykät napalukot

Juu.Aisinithan siellä..
Minkäslaista voitelua noissa on tavattu käyttää?
 
Vs: Jäykät napalukot

Itse käytin tavallista yleisrasvaa molybdeeni-lisällä. Hyvin on pelannut talvella ja kesällä. Ei sitä tietenkään täyteen laiteta ;).
 
Vs: Jäykät napalukot

Ei oo tainnu lukot öljyä nähdä sitten tehtaan :)
Pelkkää ruostekakkaa sisällä,mutta nyt toimii.
 
Vs: Jäykät napalukot

AutomaattiNapalukoissa olen käyttäny laakerivaseliinia, jota olen sitten jatkanut pikkuisen vaihteistoöljyllä. Ja ainakin automatista tulee hyvin nopeasti liiat vaseliinit ulos ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom