Jarrupalat ratakäytössä

Hermann

New Member
Liittynyt
3 Lokakuu 2015
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Onhan ne nyt vakiopaloja paremmat, mutta eivät missään tapauksessa oikeiden ratapalojen veroiset:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=31759.msg439153#msg439153

Tuossa viestissä siis 150 hv etuveto jossa 280x26 mm jarrulevyt edessä yksimäntäisin satuloin. Palat olivat melko haperoa reunoilta kun otin ne pois autosta ja puolet pinnasta lähti kahdessa ratapäivässä. Jarrujen koko suhteessa auton tehoon vaikuttaa toki paljon mihin joku tietty pala pystyy ja mihin ei.

Jos autoosi saa Bluestuff NDX:t niin mielestäni se on selvästi parempi pala budjettimalleista. Sama epävarmuus käytöksessä lämpötilan mukaan vaivaa tosin sitäkin, raja vaan on korkeammalla kuin Yellowstuffilla. Paremmat ja luotettavasti käyttäytyvät ratapalat maksavat yleensä moninkertaisesti, Carbotechit, Carbone Lorrainet, Ferodo Racingit, Performance Frictionit jne.

Federolta löytyy DS3000 kitkamateriaalilla olevat palat autooni, jotka ilmeisesti on ratakäyttöön tarkoitetut.
 

[elle]

@Nordschleife
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
7 Heinäkuu 2010
Sijainti
Pietarsaari / Jakobstad / Jeppis ;-)
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Olin illalla vaihtamassa evon etulevyt.. Kävi ilmi että meidän autokin kuluu jarrupalat vähän vinosti.. Vasen ulompi pala on vino. En oikein osa sanoa onko välystä vai ei.. Ykkösmekaanikko saa huomenna kertoa mielipiteensä asiasta ja sitten katsotaan mihin päätökseen perheraati tulee...
 

Liitetiedostot

  • image.jpg
    image.jpg
    76.4 KB · Lukukerrat 4,179

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Mamasanilta tuli nyt Stoptechin Street Performance -palat. Onko noista kokemuksia että kuinka kestää radalla? Onko edes PF.11 veroiset?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

[elle] sanoi
Olin illalla vaihtamassa evon etulevyt.. Kävi ilmi että meidän autokin kuluu jarrupalat vähän vinosti.. Vasen ulompi pala on vino. En oikein osa sanoa onko välystä vai ei.. Ykkösmekaanikko saa huomenna kertoa mielipiteensä asiasta ja sitten katsotaan mihin päätökseen perheraati tulee...

Tuo ei minusta näytä vielä ollenkaan huolestuttavalta vinoon kulumiselta kovassa käytössä.
 

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Hermann kyseli EBC:n Yellowsta, niin mainitsen viime kesän kokemuksilla parilta ratapäiviltä, että kyllä nuo kesti ajaa 5-6 kierrosta kerrallaan esim Kemoralla. Autona Sapporo, jossa noin 280mm levyt, ei ihan äänennopeutta menty (aika: 1,23 pyöristin alaspäin kohinat pois ;)), mutta riitti sellaseen sopivan hauskaan menoon.
Täytyy kuitenkin mainita, että tätä topiccia läpikäydessä on saanut lukea hyviä kokemuksia muistakin paloista, ja kokeilenkin ensi kesänä Ferodon uno/3000 malleja. Yellow toimi siis ok Sapporon painoisessa ja mielenkiinnolla odottelen tuoko nämä toiset palat mitään uutta esim: lyhenee jarrutusmatka, kun pitoa muuten riitti..
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Se mitä jarrupaloihin ja niiden pysähdysvoimaan tulee niin muutama seikka:
1. Voima - mitä enemmän voimaa niin sitä enemmän saa vauhtia pitkillä suorilla -> seurauksena vaatii enenmmän paloilta lämmönsietoa ja puruvoimaa
2. Paino - mitä vähemmän painoa niin sitä vähemmän vaatii tehoa jarruilta pysähtyä -> kevyempi kottero voi selvitä hienosti edukkaammilla/katumaisimmilla paloilla kuin raskaampi
3. Jarrujen jäähdytys - jarrutehoa voi parantaa jäähdyttämällä levyjä/satuloita
4. Levyjen fyysinen koko/paksuus vaikuttaa jarrutustehoon ja kitkapinnan kokoon
5. Jarrulevyjen "jäähdytysevät" levyn sisällä - tornimalliset jäähdyttää jo jonkin verran, mutta yleensä kalliimmissä on oikein "evät" mitkä haukkaa ilmaa sisälle


Tässä jotain mun mietteitä..
 

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ihan hyvät. noista ajatuksista on hyvä jatkaa auton rakentelua. ja vielä siihen lisäksi seuraava kohta:
6. Kuski - jarruttelenko amatöörinä liikaa

..ensi kesäksi on myös alusta parannuksia tulossa, jolloin ehkä auton kallistelu pysyy paremmin hallinnassa, jolla saattaa myös olla joissain tilanteissa vaikutusta jarrutustarpeeseen, huomioiden auton kallistelu kaarteissa. viime kesänä ajoin vakiomallisilla putki-iskareilla (takana).
 

Hakala

New Member
Liittynyt
16 Maaliskuu 2007
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

http://www.mtecbrakes.com/2-piece-brake-discs/mitsubishi-evo-2-piece-front-brake-discs-plus-bells.html

Tietoa tai kokemusta?
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

JaniB sanoi
Onko mitään muuta tehtävissä vai otanko plan B:n käyttöön ja tilaan vakiopalat katukäyttöön ja vaihdan nuo XP:t aina radalle samalla kun ratarenkaatkin? Olisi itseasiassa taloudellisempi ja pölyttömämpikin vaihtoehto...

Taidan siirtyä Plan C ja tilata toisen setin Bluestuffeja sitten kun niitä Mamasanilta saa. Kesto on ylivoimainen ja jarrutustehokin riittää siihen muutamaan nopeaan mitä putkeen tulee yleensä ajettua.
XP:istä oli Botnian ja parin Alastaron ajelun jälkeen kadonnut jo n. puolet, parit ratapäivät enää pääsee niillä.

Jos jollain pyörii nurkissa Evon mitä tahansa takapaloja (yksikin riittää :) ) niin laita yv, ostan pois.
Tuo aiemmin mainittu kulunut takapala on nyt 100% loppu, eikä uusia paloja näillä keleillä oikein saa ajettua sisään.
 

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Joo, mutta aika vähän vielä osaan sanoa niistä. Sapporossa on nyt Unot edessä. Kerran käyty Alastarolla, ja toimi kivasti. Kylmänä ääntää ja lämpimänä ei enää, joka tietty ihan hyvä. Myös kaupungissa huutaa huomiota herättävästi. Alastarossa vaihteisto ei pelittänyt ihan täysin, joten ehkä suorilla huiput jäi vielä hieman omista tavoitteista ja sikäli en päässyt näkemään miten jarrujen suoritus parani edellisistä paloista. Yksi ilmiö mikä oli tullut Alastaron yhteydessä oli jarrunesteiden vuotaminen mäntien ohitse. Liekö sitten johtunut vaihtamistani RBF600 nesteistä (en tiedä mitä aiemmin oli).
Huomenna Pärnussa lisää testiajoa!
 

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Hyvin toimi Unot Pärnussa. Viime kesältä autoon tuli lisää tehoa, jäykempi alusta, leveämmät kumit ja jarruissa vaihtui ainoastaan palat. Isommat levytkin tuli ostettua, mutta ainakin toistaiseksi kun Unot kesti hyvin 5 kierrosta Pärnun radalla, niin jää isommat levyt laittamatta. Lämmittelykierroksella poljin tuntuu aavistuksen pehmeämmältä ja muuttuu kovemmaksi ja tarkemman tuntuiseksi jarrujen lämmetessä. poljintuntuma pysyi siis hyvänä kokoajan, en ajanut 5 kierrosta enempää, niin että tietäisi miltä tuntuu kun alkaa hiipumaan. Olin tyytyväinen Unoihin!
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Tämä on hyvä tietää, kiitokset analyysistä. :peukku
SappGsrTbo sanoi
Hyvin toimi Unot Pärnussa. Viime kesältä autoon tuli lisää tehoa, jäykempi alusta, leveämmät kumit ja jarruissa vaihtui ainoastaan palat. Isommat levytkin tuli ostettua, mutta ainakin toistaiseksi kun Unot kesti hyvin 5 kierrosta Pärnun radalla, niin jää isommat levyt laittamatta. Lämmittelykierroksella poljin tuntuu aavistuksen pehmeämmältä ja muuttuu kovemmaksi ja tarkemman tuntuiseksi jarrujen lämmetessä. poljintuntuma pysyi siis hyvänä kokoajan, en ajanut 5 kierrosta enempää, niin että tietäisi miltä tuntuu kun alkaa hiipumaan. Olin tyytyväinen Unoihin!

Tuli otettua koko kierros Rossilta... myös jarrutkin tulee päivitettyä samalla ;)
-JP- sanoi
Jos saat kohtuu rahaan niin osta. Parannettu versio ds1.11 paloista.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Maxxximus sanoi
Tämä on hyvä tietää, kiitokset analyysistä. :peukku
Tuli otettua koko kierros Rossilta... myös jarrutkin tulee päivitettyä samalla ;)

:palvo :palvo :palvo :palvo :palvo :palvo
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Pieni väliaikapäivitys vaihteeksi Ferodon DS1.11 paloista. Aikaisemmin käytin yhden setin samoja paloja vanhojen 2-mäntäisten jarrujen kanssa ja niistä ei pitkään iloa riittänyt. Niitä koskeva viesti löytyy tästä http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=31759.msg462982#msg462982

Nyt käytössä oli siis Brembon nelimäntäiset satulat suunnilleen saman kokoisella levyllä. Mitään jäähdytyksiä ei ole ollut käytössä kummillakaan jarruilla.

Palojen kitkapinnan paksuus uutena oli 10.8 mm. Ferodon mukaan muistaakseni 3 mm asti saa kulua eli kulumisvaraa on 7.8 mm. Kestosta ei ihmeempiä odotuksia ollut tuon aikaisemman kokemuksen valossa, mutta paremmilla satuloilla palat yllättivät positiivisemmin. Toisaalta ajetut kierrosmäärät ovat olleet melko kohtuullisia.

Yhden täyden ratapäivän, lyhyeksi jääneen Alastaro-visiitin ja neljän Time Attack kisan jälkeen paloissa oli heikoimmassa kohdassa jäljellä 7.1 mm pintaa. Keskimäärin pintaa on noin 7.5 mm. Laskettuna heikoimman kohdan mukaan palat ovat siis kuluneet 3.7 mm eli 47% käyttökelpoisesta kulutuspinnasta. Pientä haperoitumista on havaittavissa reunoilla, mutta totaalista tuhoa ei ole kuitenkaan tapahtunut eikä tilanne ole merkittävästi pahentunut kulumisen myötä.

Tämän jälkeen ajoin vielä yhden kisan, mutta sen jälkeen en ole paloja vielä tarkistanut. Ikävä kyllä kitkakertoimen heikkenemistä alkaa ilmenemään näilläkin samalla tavalla kuin ensimmäisellä sarjalla toisilla jarruilla. Poljinvoimaa tarvittiin huomattavasti enemmän viimeisessä kisassa, mutta palat toimivat muuten ok eikä häipymistä tai merkittävää muutosta tuntumassa ollut havaittavissa. En usko että näitäkään pystyy järkevästi ajamaan 3 mm asti jos kitkakertoimen heikkeneminen muistuttaa edellisiä kokemuksia.

Palat eivät ole koskaan vinkuneet kadulla Brembon satuloilla, mutta rohina kevyessä jarrutuksessa on melkoinen.

Arvosanaksi antaisin ehkä 8+. Paremmat näillä satuloilla kuin kaksimäntäisillä, mutta parempaakin on tarjolla esimerkiksi Carbotechin valikoimissa.
 

Liitetiedostot

  • palat.jpg
    palat.jpg
    184.5 KB · Lukukerrat 653

Buhis

New Member
Liittynyt
27 Toukokuu 2009
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Tartteis Evo 7:aan vaihtaa palat joka kulmaan. Valtaosa olis ihan vaan katuajoa, mutta olis hyvä että jarrut kestäis myös satunnaista rata-ajoa. Lähinnä niin että kestäis ~kolme nopeeta kierrosta ajaa putkeen. Onnistuuko tollanen millään "katupaloilla", vai tartteeko olla oikeat ratapalat?

Onko tollasista Cosworthin Streetmaster jarrupaloista kokemuksia? Sellasia tarjosivat PrintSportilta.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Buhis sanoi
Tartteis Evo 7:aan vaihtaa palat joka kulmaan. Valtaosa olis ihan vaan katuajoa, mutta olis hyvä että jarrut kestäis myös satunnaista rata-ajoa. Lähinnä niin että kestäis ~kolme nopeeta kierrosta ajaa putkeen. Onnistuuko tollanen millään "katupaloilla", vai tartteeko olla oikeat ratapalat?

Onko tollasista Cosworthin Streetmaster jarrupaloista kokemuksia? Sellasia tarjosivat PrintSportilta.

Fedoron taikka Performance Friction (PF) tuotetta suosittelen. Fedoron ds2500 vois olla ok tai PF p .11. Itse ajanut putkivirikatuautolla kaks settiä pf .11 radalla. Siis kaksi kierrosta jarrupaloja. Ei kaksi kierrosta radalla. :)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

PF .11 eteen ja pf .10 taakse ( .11 ei taakse muistaakseni saa) noilla pääse melkein kuuhun kohtuulisin kustannuksin.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Maxxximus sanoi
+ tekee toimivat jäähdytysohjaimet etujarruille.

+ ja ostaa kunnolliset jarrulevyt missä "tuulitunnelit" eikä sellasia mistä puuttuu ne "evät" sieltä keskeltä.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

-JP- sanoi
Saako muunlaisia ?

Saa tarvikkeena. Esim TRW levyissä siellä sisällä on vain "tornit" kun taas esim PF/StopTech/Bremboissa on ulkoreunassa siel keskellä tuuliohjaimet ja navan keskiosassa sellaiset samanlaiset myös.
 

Buhis

New Member
Liittynyt
27 Toukokuu 2009
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Jees kiitoksia vinkeistä. Taitaa lähteä noi PF .11 palat tilaukseen Indigo-GT:stä.

Taakse pitäs uusia samalla myös levyt. Liekköhän näissä levyissä on ne "tuulitunnelit"? Vai pitäskö sijottaa ennemmin ihan noihin Brembon alkuperäseen levyihin?
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Buhis sanoi
Jees kiitoksia vinkeistä. Taitaa lähteä noi PF .11 palat tilaukseen Indigo-GT:stä.

Taakse pitäs uusia samalla myös levyt. Liekköhän näissä levyissä on ne "tuulitunnelit"? Vai pitäskö sijottaa ennemmin ihan noihin Brembon alkuperäseen levyihin?

Linkkaamasi levyt on takapäähän.

Ei ole koskaan ollut käytössä niin en osaa sanoa. Orggis brembot on kyl sitten aika suolaset. Tai ainakin ollut. Muitakin vaihtareita on.

Mut huom! Jos ajat satunnaisesti radalla niin perus tarvikejarrut kelpaa myös. Enempi merkitsee jos ajaa pääosin vain rataa.
 

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Tuli tänään kokeiltua että ebc yellow jaksoi toimia noin puoli kierrosta Alastarolla 09Ralliartin alla. Ilmeisesti etupään huonosta pidosta johtuen myös takapäästä mitsun orkkis palat kuluivat loppuun. Taka palat näyttivät pari viikkoa sitten renkaiden vaihdon yhteydessä lähes uusilta:))
Ensi kerralla hieman kestävämmillä paloilla liikenteeseen.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Ainakin itsellä huonot nesteet tuntuneet poljintuntuman heikentymisenä ja polkimen painumisena yhä syvemmälle.

Palojen ylikuumeneminen taas säilyttänyt poljintuntuman saman kuin kylmänä, mutta jarrutustehoa puuttunut huomattavasti.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Mikään pala ei kuole puolessa kierroksessa tai sitten on ajotyylissä aika pahasti vikaa.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Joo kaikki rata-ajoni oon ajanu jollain halvoilla TRW:n tarvikepaloilla tai vastaavilla, hyvin ne on sen kestäny.

Jarrupoljin menee kyllä aina löysäks jossai vaiheessa, siihen helpottaa kun ajelee välissä jäähdyttelyjä.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

nokonzok sanoi
Mikään pala ei kuole puolessa kierroksessa tai sitten on ajotyylissä aika pahasti vikaa.

Kyllä vaan jo hieman kärsineempi EBC Yellowstuff saattaa kuolla, kokemusta on. Huono pala, sama heikkotasoisuus pätee kaikkiin muuhunkin EBC:n tekemiin palpoihin omien kokemuksien mukaan.

Ja kyllä, olen vaativa käyttäjä ja kuluttaja ;D

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=31759.msg446750#msg446750
 

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Pääsen vasta ensi viikon lopulla tutkimaan mitä paloille tapahtu. Kyllä ne taisi viime kesänä Kemoralla kierroksen tai kaksi kestää Ralliartissa. Nyt pitikin ajella hidas aina nopean perään tai käydä parkissa.
Sapporossa samat satulat ja suunnilleen saman kokoiset levyt ja aika paljon vähemmän painoa; sillä ajelikin ko. paloilla ehkä 4 tai 5 kierrosta..
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Kyllä vaan jo hieman kärsineempi EBC Yellowstuff saattaa kuolla, kokemusta on. Huono pala, sama heikkotasoisuus pätee kaikkiin muuhunkin EBC:n tekemiin palpoihin omien kokemuksien mukaan.

Ja kyllä, olen vaativa käyttäjä ja kuluttaja ;D

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=31759.msg446750#msg446750

Itse olen onnistunut ajamaan ties millä loppuun ajetulla tarvikekuralla Evon pikkujarruilla vähintään sen kierroksen pari. Ehkä mä ajan vaan väärin tai en muuten vaan osaa. Täytyy varmaan kesällä käydä pitkästä aikaa kokeilemassa kun on taas Evo pikkujarruilla ja tarvikepaloilla.
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Tuntuu että itsekin ajaa väärin:
Camskill x-merkin palat kesti Alastarolla 3 jarrutusta, PF .11 1,5 kierrosta, Bluestuff tai XP10 2-3 kierrosta.

Mulla ja astilla ollut eniten ongelmaa ja jollain tuntuu kestävän paremmin. Kuten aiemmin täällä todettua niin mulla ilmeisesti vaikuttaa ainakin tarvikelevyjen huonompi jäähdytys.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Mitä tarkoittaa : palat ei kestä kuin 2 - 3 kierrosta ? Mun mielestä palat kyllä kestää useita kymmeniä kierroksia jos nyt on edes jotain merkkiä.

Mutta jos joku selventäis mitä tarkoitatte ?

Ajatte mitä ilmeisimmin erittäin huonoilla nesteillä ?
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Kyllähän sä nämä nyt tiedät mut:
Kun paloista loppuu "teho" niin mennään Palmasin jarrutuksessa 10 metriä hiekalle.
Jos nesteet kiehuu menee poljin pohjaan ja jarrutusteho on melko 0.
Nesteet aina alle 6kk vanhat RBF600.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

JaniB sanoi
Kyllähän sä nämä nyt tiedät mut:
Kun paloista loppuu "teho" niin mennään Palmasin jarrutuksessa 10 metriä hiekalle.
Jos nesteet kiehuu menee poljin pohjaan ja jarrutusteho on melko 0.
Nesteet aina alle 6kk vanhat RBF600.

Juuri näin, nestettä on syytä epäillä jos poljin menee kumimaiseksi tai pohjaan. Mutta niin kauan kun poljin ei pohjaa niin painamalla sitä x kg voimalla jarrusatulat painavat paloja levyihin voimalla y. Toki sillä varauksella että toinen piiri voi jo pohjatakin.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

EBC Ultimaxit, mitkä vastaavat ehkä tarvikepaloja kestivät Alastarossa lämmittelykieroksen ja melkein yhden nopean. Palmasin jälkeen tulevaan kovaan jarrutukseen loppu pito paloista. Sen jälkeen vaativat varikkolla jäätymisen ihan kylmäksi että pitoja löyty edes vähän.

PF.11 Palat kestivät 2-3 nopeaa kierrosta Alastarossa. Sitten näistäkin hävisi pito.

Itsellä ei tuoreiden nesteiden kanssa ole ikinä ollut kiehumis ongelmaa.

-JP- sanoi
Mitä tarkoittaa : palat ei kestä kuin 2 - 3 kierrosta ? Mun mielestä palat kyllä kestää useita kymmeniä kierroksia jos nyt on edes jotain merkkiä.

Tämä on aivan uskomaton väite jos puhutaan auton vakio jarruista. ::) Olettaen että sielä radalla myös jarrutetaan...
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

lancer evo-r sanoi
EBC Ultimaxit, mitkä vastaavat ehkä tarvikepaloja kestivät Alastarossa lämmittelykieroksen ja melkein yhden nopean. Palmasin jälkeen tulevaan kovaan jarrutukseen loppu pito paloista. Sen jälkeen vaativat varikkolla jäätymisen ihan kylmäksi että pitoja löyty edes vähän.

PF.11 Palat kestivät 2-3 nopeaa kierrosta Alastarossa. Sitten näistäkin hävisi pito.

Itsellä ei tuoreiden nesteiden kanssa ole ikinä ollut kiehumis ongelmaa.

Tämä on aivan uskomaton väite jos puhutaan auton vakio jarruista. ::) Olettaen että sielä radalla myös jarrutetaan...

Uskon, että JP tarkoitaa palojen kestävän usean kierroksen. Puhe ei hänellä ei tainnut olla endurance suoritus 50 läppiä peräkanaan? Heittelen vaan hatusta arvauksia. :) Siinä mielessä kyllä pitäis kestää palat enempi eli kymmeniä kierroksia. Setit voivat olla 5 kierroksen pitusia.

Itsellä on nyt tuo XP10 kolmatta vuotta (vähän päässy ajelee.. i wonder why...) sitten stoptechin jokkut uritetut levyt missä levyuissä "ilmakaapparit" jaa jarrunesteenä Castrollin raceneste. Viime vuoden lopulla kun olin yksin ajelees niin sai puskee 10 kierrostakin sudutellen ja jarrutellen liikaa ja hyvin toimi. Ainakin neste pelaa prklee hyvi. Kiitos siitä vinkistä JPlle. Monesti sanonut JP jo että castrollin racet nesteiks ni ei kiehu. No perkele ei kiehu. :D
 

artova

IX
Liittynyt
23 Tammikuu 2010
Sijainti
Raisio
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Ei ole hetkeen tullut ostettua omaan autoon mitään. Mistä tänä päivänä kannattaa tilata ds1.11 palat?
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Pakko kysästä noista jarrunesteistä.Eli castrollin srf niin kumpaa kannattaa sitten laittaa.Dot 4 vai 5.1.Ja kestääkö nämä miten hyvin aikaa.Kuten esim motulin 600 mikä pitää vaihtaa useasti koska imee vettä itseensä.Kokeeksi tilasin nyt pf11 palat.Jospa saisi vähän luottoa esim.palmasiin ;D
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Castrol React SRF Racing on kai aina dot4 vastaavaa?

Sillä selvisi ainakin yhden kesäkauden Time Attackia ja ratapäiviä. Eli vuoden välein vaihto näyttäisi olevan ihan ok. Tiedä sitten uskaltaisiko käyttää useamman vuoden.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

lancer evo-r sanoi
Tämä on aivan uskomaton väite jos puhutaan auton vakio jarruista. ::) Olettaen että sielä radalla myös jarrutetaan...

Olen ajanut myös orkkis Bremboilla jotka olivat tehtaan jäljiltä. Hyvin kesti ja pelas kun vain vaihtoi nesteet.

Olen myös ajanut Aten jarruilla kuluvälineenä Saab ja EBC palat, ei mitään ongelmia.

Eli en vieläkään ymmärrä mitä tarkoitatte ettei palat kestä kuin 2-3 kierrosta ?
 
Ylös Bottom