Käykö 4g63 8v:seen 16v kansi?

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Nyt kun tuli tämä kyselyikä, niin kysytään pois ;D

Elikkä jos hommais jostain (vähäpäästösen) 2l 8v Galantin ottas siitä motin tuohon 4vedo Lanceriin.
Sit muutos katsastas sen (tehoraja ei tulis vielä vastaan, 1,8 91hv-> 2,0 108?)
Ja sit jos laittas tuon ylimääräisen 4g67 kannen sen päälle? Eikös 2,0gtin ja 1,8gtin kannet oleen aika samanlaisia kanaviltaa, jne.

Onnistuuko tämmöinen sekasikiöiminen tässä tapauksessa?

Periaateessa tietenkin ;D Enhän mää nyt oikeesti tuommosta suunittele/haaveile ::)
 
Vs: Käykö 4g63 8v:seen 16v kansi?

männät vaihtoon niin menee...
mutta G67 kannessa on pienemät kanavat ja venttiilit....

lueppa tokipit mitä Päivinen on kirjoitellu, kansi eroista yms...

niin ja ruisku menee uusiksi, pitää soveltaa joko gti galantin tai 1gen eclin palikat johtosarjoineen
ellei jotain mega tms rakenna...
 
Vs: Käykö 4g63 8v:seen 16v kansi?

Moottorista tulee omavalmistemoottori kun vaihdat siihen kannen -> päästöt pystyttävä todistamaan jos auto johon ajattelit moottorin laittaa on vähäpäästöinen.

Tehorajojen puolesta saattaisi onnistua, mutta hankala inssi voi alkaa kyselemään miksi tehokkaammasta moottorista ottamasi kansi tuottaa saman verran tehoa kuin moottori alunperin. Toisaalta moottorin rakentaminen on hankalaa ja eihän tuossa teho edes laskenut, joten keskimääräistä viritystä paremminhan se onnistui :)
 
Vs: Käykö 4g63 8v:seen 16v kansi?

Jaa männätkö "vain" vaihtamalla menee. Eli 16v männät pitäs hommata.

Ja haaveilin soveltavani gti LANCERIN johtisarja sinne. Oos gti galantin ja gti lancerin sähköissä mitään eroa/kumpi parempi?
Muistelisin lukeneeni, et ilmamäärämittaeri olis erillainen? Ei varmaan haittaa jos ottaa sähköpiuhat ja imm:n yms. lancerista...

Niin... ajattelin vaihtaa sen kannen sit muutoskatsastuksen jälkeen ;D

Niin ei seuraava inssi huomaa, kun on muutos katsastettu 2l kone,
mut mistä se seuraavan (vuosikatsastus) inssi tietää mikä kansi siinä on... ;D
Siis jos pääsee (vähä)päästöistä läpi 16v kannella.

Eli lopputulos olis 1.8 gti lancer jossa 2L 8v galantin alakerta ja 16v männät ;D

Pitää lukea se Päivisen romaani 4G61, 4G67 ja 4G63 kansien eroista ja palata sit todellisuuteen ::)
 
Vs: Käykö 4g63 8v:seen 16v kansi?

AYE_GTI sanoi
Jaa männätkö "vain" vaihtamalla menee. Eli 16v männät pitäs hommata.

Ja haaveilin soveltavani gti LANCERIN johtisarja sinne. Oos gti galantin ja gti lancerin sähköissä mitään eroa/kumpi parempi?
Muistelisin lukeneeni, et ilmamäärämittaeri olis erillainen? Ei varmaan haittaa jos ottaa sähköpiuhat ja imm:n yms. lancerista...

Niin... ajattelin vaihtaa sen kannen sit muutoskatsastuksen jälkeen ;D

Niin ei seuraava inssi huomaa, kun on muutos katsastettu 2l kone,
mut mistä se seuraavan (vuosikatsastus) inssi tietää mikä kansi siinä on... ;D
Siis jos pääsee (vähä)päästöistä läpi 16v kannella.

Eli lopputulos olis 1.8 gti lancer jossa 2L 8v galantin alakerta ja 16v männät ;D

Pitää lukea se Päivisen romaani 4G61, 4G67 ja 4G63 kansien eroista ja palata sit todellisuuteen ::)

mulla on koottu tuo gti galantti 8valve alakerralla, erona lohkoissa ne laakeri pukit ei oikeestaan muuta.
pikku juttuja kuten öljypumpun pääty pitää vaihtaa, kannakeet, yhden pinnapultin paikka yms yms... tuollasta pientä huomioitavaa ;)
 
Vs: Käykö 4g63 8v:seen 16v kansi?

Mr mmc sanoi
mulla on koottu tuo gti galantti 8valve alakerralla, erona lohkoissa ne laakeri pukit ei oikeestaan muuta.
pikku juttuja kuten öljypumpun pääty pitää vaihtaa, kannakeet, yhden pinnapultin paikka yms yms... tuollasta pientä huomioitavaa ;)

OK. Piditkö projetkipäiväkirjaa motin teosta?
 
Vs: Käykö 4g63 8v:seen 16v kansi?

4G63 8v -> 16v projektin osat on kuvattu aika hyvin täällä : http://www.projectzerog.com/sohc-dohc.shtml
 
Vs: Käykö 4g63 8v:seen 16v kansi?

ast sanoi
Tehorajojen puolesta saattaisi onnistua, mutta hankala inssi voi alkaa kyselemään miksi tehokkaammasta moottorista ottamasi kansi tuottaa saman verran tehoa kuin moottori alunperin.
Mulle taas katsastusmies sanoi, että jos sulla on todiste mitatuista tehoista, niin ei kuulu hänelle, että paljonko siinä on alunperin ollu tehoa, eikä hän sitä teholappua pysty oikein kiistämäänkään ku ei omaa tehonmittaukseen laitteita.

Toki kyllä mahtaa katsuri huomata jos viet sinne jonku +500hv moottorin ja yrität väittää sitä 100 heppaseksi, mutta AYE_GTI varmaan tarkoittaa, että jos joku tekis joskus ehkä tämmöisen viritelmän, niin lukeeko sitä ventiilimäärää missään, vai tuleeko rek.otteeseen vain tilavuus ja esim. moottorin tyyppi, jotka ei taas tässä tapauksessa kertois vielä mitään. (4G63 2,0)
 
Vs: Käykö 4g63 8v:seen 16v kansi?

Tosiaan jos ei ole vähäpäästöinen, niin silloinhan siien voi satuilla oikeastaan mitä vaan, kunhan dynottaa sopivan lapun. Esim, moottorinohjausta muokattu, puristuksia laskettu yms yms. jonka takia ei tuota suurempaa tehoa.

Ja lisätään vielä offtopikkina se että vaastihengittävää moottoria saa virittää siihen 7kg/kw rajaan asti kunhan siihen ei vaihda kantta (lasketaan moottorin vaihdoksi) tai kasvata iskuntilavuutta yli 10% tai asenna ahdinta.
 
Vs: Käykö 4g63 8v:seen 16v kansi?

MVa~1 sanoi
Mulle taas katsastusmies sanoi, että jos sulla on todiste mitatuista tehoista, niin ei kuulu hänelle, että paljonko siinä on alunperin ollu tehoa, eikä hän sitä teholappua pysty oikein kiistämäänkään ku ei omaa tehonmittaukseen laitteita.

Onko näin? Sittenhän se kannattas laittaa tuo gti lancerin kone suoraan 4x4 lankkuun ja mittauttaa tehot alakanttiin?!?
 
Vs: Käykö 4g63 8v:seen 16v kansi?

Noh.. kuten sanoin, kyllä kai se persdynolla huomaa jos on oikein suuri ero mitatuissa ja olemassaolevissa tehoissa. En tiedä/muista tuleeko moottorista "omavalmiste" jos tehot on erit kuin tehtaan ilmoittamat, mutta äkkiähän esim moottorinohjauksella pudottaa tehot, vaikka moottoriin ei fyysisiä muutoksia tee.

Ei kai sille mitään voi jos unohtaa tennissukan ilmanottoputkeen dynotyksen ajaksi ;D
 
Vs: Käykö 4g63 8v:seen 16v kansi?

Tai sanoo että puristuksia laskettu kanget vaihtamalla, milläs ne sitä todistaa että onko niitä vaihdettu.
 
Vs: Käykö 4g63 8v:seen 16v kansi?

:eek:fftopic ;D

Wlooffy sanoi
Tai sanoo että puristuksia laskettu kanget vaihtamalla, milläs ne sitä todistaa että onko niitä vaihdettu.

Mutta tuleekos tästä uusien tehojen todistuksesta ongelma konttorilla, kun tuo 4x4 lancer on vähäpäästönen?
 
Vs: Käykö 4g63 8v:seen 16v kansi?

Mutta tuleekos tästä uusien tehojen todistuksesta ongelma konttorilla, kun tuo 4x4 lancer on vähäpäästönen?

Ei, jos on sen omavalmistemoottorin päästöistä todistus hyväksytyltä testauslaitokselta. Ja sehän ei ole ihan ilmaista...
 
Takaisin
Ylös Bottom