Kaasuläppäkotelon puhdistus

M

Misukka

Guest
On taas kysymyspäivä :D

Kaasuläppäkotelon puhdistus 15000km välein.
WTF ???

Miten, missä sekä millä ? 8)
 
Nykäset sen ilmanputsarin kumitorven "ruiskusta" irti ni avot sieltä löytyy kaasuläppää ja muuta kilkettä :D

Sielt rupeet putsailemaan, vaikka kepillä jossa on kangaspala päällä...

Sun täytyy kyl ensin käydä hommaamassa hommaan sopivaa (mitsulta saa siihen tarkoitettua) pesuainetta
 
P1010008%20copy.png



Täältä vain lähimpään misukka huoltoon yli 100km :D , eikö mikään tärpätti tai vastaava käy ???
 
Moottorin/jarrujen puhdistusspray ajaa saman asian.
Ja hammasharja on kätevä tos hommassa.
 
Jarrujen puhdistus spraytä näytti käyttävän kuopion Mitsuhuolto.Kun kerran on nähnyt kuinka ko. homma tehdään niin ei mene itseltäkään kuin 10-15min.
 
Vs: Kaasuläppäkotelon puhdistus

Viitsiskö joku vielä ihan kädestäpitäen selostaa miten kaasuläppäkotelon puhdistus tapahtuu?

- Kuinka paljon sinne uskaltaa puhdistusainetta suihkutella?

- Pitääkö puhdistuksen jälkeen käyttää moottoria jotenkin erityisesti?

- Mitä puhdistettaessa erityisesti pitää muistaa varoa?

- Jne jne...?
 
Vs: Kaasuläppäkotelon puhdistus

Carisma-99 sanoi
Viitsiskö joku vielä ihan kädestäpitäen selostaa miten kaasuläppäkotelon puhdistus tapahtuu?

- Kuinka paljon sinne uskaltaa puhdistusainetta suihkutella?

- Pitääkö puhdistuksen jälkeen käyttää moottoria jotenkin erityisesti?

- Mitä puhdistettaessa erityisesti pitää muistaa varoa?

- Jne jne...?
Jep eli irroitat ilmanputsarilta lähtevän kumitorven pois,jonka jälkeen kaasuläppä onkin jo nähtävissä.Kaasuläpän kun kääntää auki vaikka siitä mihin vaijeri menee (siis minulla vaijeriohjaus ja sähköisistä ei kokemusta) niin siellä joko on enempi tai vähempi karstaa seinämillä jonka saa helposti pois juuri tuolla jarrusprayllä ja kankaanpalalla hankaamalla.Sitä mitä siellä pitäisi missäkin mallissa varoa en osaa sanoa kun on tosiaan sähköistä ohjausta yms. mutta tässä minun neuvot jos niistä nyt apua olisi :peukku
 
Vs: Kaasuläppäkotelon puhdistus

Jos ottais sen koko härdellin pois sieltä ettei menis puhistusaineita moottoriin asti ja suihkis sitä brake cleania oikein kunnolla..? urbaani lekendaa veikkaan mä, mut bräkleeniä voi kuulemma käyttää starttipilottina isoissa diisseleissä.. pienemmät moottorit ei kuulemma oikein tykkää/ kestä..
 
Vs: Kaasuläppäkotelon puhdistus

Carisma-99 sanoi
Viitsiskö joku vielä ihan kädestäpitäen selostaa miten kaasuläppäkotelon puhdistus tapahtuu?
http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=artikkelit/gdiputsaus
 
Vs: Kaasuläppäkotelon puhdistus

Puhdistin juuri omasta Mitsubishi Carisma 1.8 GDI vm.98 ajettu 230tkm kaasuläppäkotelon. Suosittelen ottamaan kaasuläppäkotelon kokonaan irti jolloin kotelon saa kunnolla puhdistettua. Ois kyllä ollut ihan fiksu irroittaa koko imusarja mutta koska en autoja ole kovin hirveänä laitellut hirvitti kyseinen homma. Tyhjäkäynti asettui (tai ainakin ei ole vielä heijaillut) ja ehkä muutenkin kierrosherkempi. Kaikki GDI-omistajat putsaamaan, ei oo paha homma!!!
 
Vs: Kaasuläppäkotelon puhdistus

Tähän kysymykseen oli ihan pakko vastata, kun itse olen kokeillu useampiakin "tärpättejä" ja mielestäni oikein aine kyseiseen hommaan on Forten Carburettor cleaner. Tässä olen huomannu semmosen ominaisuuden, että se ikäänkuin puhdistamisen lisäksi voitelisi sitä kaasuläpän akselia. Ainakin tuntuisi, että kaasuläppä liikkuisi pehmeämmin akselilla kuin jos käyttää jotain liuottavampaa pesuainetta. Niin ja tuo kaasuläppäkotelon irrottaminen ei todellakaan ole mikään hullumpi idea. Pienellä vaivalla saa silloin paljon tehokkaamman lopputuloksen. :peukku
 
Vs: Kaasuläppäkotelon puhdistus

Mikä tahansa kaasuttimen puhdistusaine on kertaluokkaa tehokkaampaa noen irrotuksessa verrattuna jarrukliineriin. Jos epäilee, että läpän akseli jumittaa, voi sinne tyveen hieman suihkauttaa esim. aseöljyä. Myös Wurth:in valikoimissa on erikseen kaasuläppäkotelon puhdistusaine, jossa on voiteluainetta mukana. KLIK

Kaasuläppäkotelo kannattaa ehdottomasti ottaa pöydälle puhdistamista varten. Vaiva on pieni ja siellä läpän takapuolellahan se nokipaska valtaosin majailee.
 
Takaisin
Ylös Bottom