"Kampanjahintaiset" jarrupalat maahantuojalta

mikak

Lancer CY1A, ex-Galantit E55A GLSi 96, E32A GLX 89
Liittynyt
26 Helmikuu 2004
Tarvitsin Galantiin etujarrupalat ja soitin merkkiliikkeeseen kysyäkseni hintaa. Siellä olikin kahta hintaa: kampanjapaloja 36 e/setti ja MMC:n palat 80 e.

No tuo edullisempi ei kuulostanut pahalta, joten laitoin tilaukseen ja kävin hakemassa. Sain "Icer"-merkkiset palat. Jossakin takaraivossa kalskahti tuo nimi pahalta ja kuinka ollakaan: TM:n kevään (nro 4/2005) jarrupalatestissä ko. pala keräsikin peräti nolla tähteä ja oli koko joukon vaarallisin merkki.

En kyllä ilkeäisi maahantuojana tuollaisia kaupitella edes minkäänlaisina "kampanja/säästöpaloina".  :mad: Kuvittelisi nyt, että merkin maahantuojan tarjoamat vaihtoehtoiset osat olisivat edes jossain määrin kunnollisia, vaikkeivät mitään testivoittajia tai huippuja olisikaan .. varsinkin kun hintakaan ei ollut mikään ilmainen.

Testit ovat toki testejä, mutta tuskinpa testeissäkään aivan aiheetta viimeiseksi jäädään. En kyllä halunnut ottaa riskiä.

Plussaa liikkeen edustajalle siitä palat sai palauttaa ja  rahat sai takaisin.
 
Enpä juuri panostaisi hevon vittuakaan TM:n testeihin. Kuka maasuttaa eniten = saa eniten pojoja. TM:stä muutenkin paistaa tuulipuku wag MENTALITEETTI liikaa....
 
Ei niiden nyt ihan susia pitäisi olla  :eek: Kyllä täälläkin varmaan löytyy kyseisten paljonen käyttäjiä, käyttökokemuksia?

Alkaa vaan olla aikasuolasissa hinnoissa noi mitsun orkkispalat ;D Ensin kysyin dynyn pienempiä etupaljoja, silloin jo pelästyin ;D Samalla ajattelin kysästä noiden isompien palojen hintaa... Jäi vielä palat kauppaan 8)

Ps. Kysäseppä tuolta
 
No joo, Icerin pala katkesi siinä testissä ja märällä pidon tulemisessa oli aikamoinen viive. Voikos sitä paljon muuhun luottaa kuin muiden kokemuksiin (joita en tuon merkkisistä paloista kyennyt netistä löytämään) ja testeihin, kun ei ole itsellä aikaisempaa kokemusta? ::)

Jarrupalojen suorituskyvyn voi kuitenkin kohtuudella mitata, toisin kuin esimerkiksi auton ajettavuuden tai laadun, jotka ovat joko makuasioita tai hankalasti mitattavia. :p

Ehdin jo ostaa toiset palat, mutta kiitos linkistä vastaisen varalle. Ja kokemuksia olisi kyllä mukava kuulla - palautinko sittenkin hyvän tuotteen, jolle sattui musta hetki kilpailijan sponsoroimassa testissä? ;D
 
Noita icereitähän tuolla Mitsunliikkeessä löydään kiinni kun jarrupaloja vaihtelevat. Ja orggiksia myös.

Itsellä on tuollaiset icerit.. En kyllä mitään TM:n testiä ole niillä ajanut ;D Normaalia ajoa ja siinä ainakin toiminut moitteettomasti. Kulumisen takia ne tarvitsisi kyllä vaihtaa kohta :)
 
Paloissa on myös automallikohtaisia eroja,joskus vuonna
1 ennen jeesuksen syntymää ostin ke-20corollaan
Jurid merkkiset jarrupalat,30km ripeää ajoa,ei ollut paloja eikä myöskään levyjä jarruista puhumattakaan ;)
On Jurideja laitettu jälkeenpäinkin ihan hyvin tuloksin 8)
 
Hah katsokaapas uusin teeämmä...  ;D ;D

Icerilta oli tullut "haaste"kirjeen oloinen juttu "postilaatikkoon"
Enivei tm myönsi virheen -> olivat huonosti mitanneet ja icerin pala oli huonosti rankattu....

Jep jep ei se TM ole mikään jumalan sana ole  ;)
 
ehkä ICERin pojat muistaa seuraavassa testitilaisuudessa tarjota vähän parempaa viskiä Tuulipukujen Maailman toimittajille? ;)
 
Nikon arveluista huolimatta kritiikki kohdistui lähinnä mittausmenetelmiin jotka todettiin puutteelliseksi ja jonka myönsi myös Tekniikan Maailma. ;D

Lienee ensimmäinen kerta lehden historiassa kun se myöntää testin menneen pieleen.
 
Taannoin eksyin "nettisivustolle", joka esitteli yrityksen, joka tekee TM-testejä hyvin paljon.

http://www.testcenter.fi/
 
Noniin ;D palojen suorituskyvyn mittauksessakin voi siis tehdä virheitä. Hyvä, että asia tuli esille.

TM:n keskustelupalstallakin on juttua aiheesta.
 
Takaisin
Ylös Bottom