Kampiakselin ja vauhtipyörän tasapainoitus pulma.

silverstone

HanaaHanaa.. Taittuutaittuu :)
Liittynyt
27 Syyskuu 2007
Sijainti
Tampere
Elikkäs kun kampiakseli tasapainotetaan niin mikä näistä vaihtoehdoista on oikea kokoonpano painotukseen?

a) Kampiakseli+vauhtipyörä
b) Kampiakseli+vauhtipyörä+paineasetelma
c) Kampiakseli+vauhtipyörä+paineasetelma+kytkinlevy keskitys työkalulla asennettuna ja kiristettynä

Kysyn ihan vaan sillä että tietää asentaa ennen kun menee tiskille :)

Kiitoksia jo valmiiksi :peukku

-Kalle

(edit. otsikko)
 
Vs: Kampiakselin ja vauhtipyörän tasapainoitus pulma.

Eikös nuo. kaikki kannata tasapainottaa nollaan? Erikseen
 
Vs: Kampiakselin ja vauhtipyörän tasapainoitus pulma.

nakasaki sanoi
Eikös nuo. kaikki kannata tasapainottaa nollaan? Erikseen

No tuo oma ACT vauhtipyörä+asetelma on vielä tehdaspainoissa mutta kampiakseli menee nyt painoon ja kiillotukseen joten hyvähän ne on tasapainottaa yhdessä toimimaan painossa toistensa kanssa..
esim. turha painottaa pelkkiä vanteita ennen kun on asentanut renkaat ;)

ainakin kampiakseli+vauhtipyörä painotetaan yhdessä mutta kysymykseksi jääkin mitä kykinhiluja kannattaa asentaa tuohon painotukseen myös että saa parhaan lopputuloksen.

jos painotan kampiakselin ja vauhtipyörän toisissaan kiinni jonka jälkeen lyön levyn ja asetelman konetta kootessa kiinni niin eikös painotus mene päin mäntyä ???

Anteeksi jo valmiiksi näin sekava teksti ;D
 
Vs: Kampiakselin ja vauhtipyörän tasapainoitus pulma.

Mietis sitä, kun oot tasapainottanut akselin ja v-pyörän ja kytkimen Yhdeksi möykyksi. ja toteat v-pyörä pitäs vaihtaa tai keventää tai kytkin, asetelma, levy vaihtaa pitävämpään. Niin ei muuta, kun kampura irti ja uudestaan tasapainoitus. Mutta kun on kaikki nollassa, niin ei tarvi kuin vaihettava osa painottaa nollaan, niin ROCK, ROCK.
 
Vs: Kampiakselin ja vauhtipyörän tasapainoitus pulma.

nakasaki sanoi
Mietis sitä, kun oot tasapainottanut akselin ja v-pyörän ja kytkimen Yhdeksi möykyksi. ja toteat v-pyörä pitäs vaihtaa tai keventää tai kytkin, asetelma, levy vaihtaa pitävämpään. Niin ei muuta, kun kampura irti ja uudestaan tasapainoitus. Mutta kun on kaikki nollassa, niin ei tarvi kuin vaihettava osa painottaa nollaan, niin ROCK, ROCK.

Ihan hyvä pointti :peukku

mutta onko silti paras lopputulos jos painottaa kaikki??
jos ennakoi ettei mitään tarvi vaihtaa pitkään aikaan(kopkop) :D

pitävämpää tuskin tarvii hetkeen(act 2900 asetelma, act levy) ja vauhtipyörä on vuoden vanha act extreme alumiini lätty..

voin kyllä olla väärässäkin mutta katotaan nyt kun vie dieselin tiskille niin mitä sanovat..

toki mielipiteet ovat edelleen tervetulleita :peukku
osat menossa luultavasti vasta ens viikon alus koneistukseen :)
 
Vs: Kampiakselin ja vauhtipyörän tasapainoitus pulma.

Käytin omasta kaikki kampiakselin hilut, paitsi kytkinlevyt. Kampiakseli puntitetaan ensin omanaan ja sitten vasta vauhtipyörä kiinni....ja sitten asetelma...jne jne
 
Vs: Kampiakselin ja vauhtipyörän tasapainoitus pulma.

Mitsubisimään sanoi
Käytin omasta kaikki kampiakselin hilut, paitsi kytkinlevyt. Kampiakseli puntitetaan ensin omanaan ja sitten vasta vauhtipyörä kiinni....ja sitten asetelma...jne jne

jeesjees :) no vien siis kaikki sinne ja ne hoituu sit sillä..

OT: "paitsi kytkinlevyt." onkos sulla galantissa tuplalevy kytkin? jos on niin minkä merkkinen ja mitä maksoi? :)
 
Takaisin
Ylös Bottom