klommojen korjaus?

NeQ

New Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2003
Sijainti
Turku
Eli onko jotakin keinoa korjata tuollaisia pieniä klommoja mitä on esim. ovissa kun joku on kolauttanut toisella ovella siihen? ilkeän näköisiä ja kuitenkin niin pieniä ettei maalaaminen ole kannattavaa. Joten onko joku korjauskeino olemassa? liikkeitä? tee-se-itse juttuja?
 
ei nuolasta ennenku tipahtaa, se miraclefix tjsp, mistä luin esim autosoundista ja vissiin TM:ästäkin toimii oikeesti, ne jotenkin pakottaa sen pellin semmosilla erikoistyökaluilla takasin muotoonsa ja monesti selviää jopa ilman kittausta / maalausta, (jos ei ole lohennu maali).. ainakin ne kuvat mitkä näin jostain parkkipaikka kolhutestusta lancerin ovesta niin se oli kuin uus ko. prosessin jälkeen..

http://www.autokeskus.fi/huolto/smartrepair/
en ole varma oliko se tää ^ mutta joku tuon tyylinen, kallistahan toi on, mutta säästää uudellenmaalaukselta jne joka monesti maksaa vähintään saman verran.. ainakin uudemmissa autoissa..
 
vähän tyyriiks menee. ja hionta-kittaus-maalaus luultavimmin jättää sävyeron kyseiseen oveen. Däämn :(
 
Näin automaalarina voin kertoa että tommoset smart-repairit,miraclefixit on paskapuhetta.jos pelti on venynyt se ei ilman paklausta oikea.ainoastaan pieni painauma saattaa tulla takaisin/pienentyä.ja sävyerot on kyllä ihan häivytettävissä kohtuullisesti.
 
Motonetin netti sivuil oli joku tee-se-itse klommojen oikasu vehje makso vissiin joku 40e...
 
Pieniin klommoihin noi vimpaimet varmaan käykin. Mutta mites on takasivun laita, kun sen takaa ei pääse oikein painamaan. Sisälokari kun on umpinainen koriin :-\
Joku leveälinjainen kuski pukannut oikean takakulman sisään lokarinkaaresta takavalon reunaan asti..
 
Kyllä kai se se Motonetin vehje toimii, mutta ilmankin tulee toimeen...

Elikkä jotensakkin näin:
1. puhdistetaan klommokohta/kohdat esim. puhdistusaineella.
2. otetaan kuumaliimapistooli (lämmin, min. 10 min lämmennyt) kännyyn ja liimapuikko toiseen kännyyn.
3. tutkitaan lommoa, missä on syvin kohta.
4. pannaan liimapuikkoon liima ja painetaan se 3. kohtaan.
5. pidä ~20 sekkaa puikkoa paikoillaan.
6. odota vielä hetki (~20-30 sekkaa)...
7. ota kiinni puikosta ja vedä varovasti suoralinjaisesti.
8. kun näyttä hyvältä niin sitten STOP.
9. terävä nyppäys puikosta niin irtoaa pellistä. Auttaa jos vielä vetää jossakin kulmassa.
10. toistetaan 3. kohta tarpeen vaatiessa...
11. vahataan korjattu kohta (vie pois liimanrippeet)...

Jos on laaja lommo niin kannattaa ensin liimata puikko lommoon kyljellään (puikko siis) ja siihen sitten se vetopuikko. Vähän T-mallinen systeemi.

Tollai olen vetänyt ulos aika pahojakin lommoja. Mutta tuo onnistuu vain jos ei ole teräviä vekkejä pellissä. Eli tasaisiin painumiin toimii suhkot hyvin.

Ja tärkintä: ole kärsivällinen!
 
Jeps kyllähän toi toimii :) Itse katselin kun yhdessä autoliikkeessä pari heppua suoristi lommoja vastaavan laisella laitteella kuin biltemassa myydään. Näytti kyllä epäilyttävältä mutta toimi ;D
 
HuBu sanoi
Jeps kyllähän toi toimii :) Itse katselin kun yhdessä autoliikkeessä pari heppua suoristi lommoja vastaavan laisella laitteella kuin biltemassa myydään. Näytti kyllä epäilyttävältä mutta toimi ;D
Missäs liikkeessä kattelit? Vois mennä vierailemaan ellei hurjia maksa... En haluu vaan turmella pientä klommoa sillä että itse sohlaan ja *tutus on vieläkin suurempi kun klommo on 3x isompi :-[
 
Jaakko N sanoi
HuBu sanoi
Jeps kyllähän toi toimii :) Itse katselin kun yhdessä autoliikkeessä pari heppua suoristi lommoja vastaavan laisella laitteella kuin biltemassa myydään. Näytti kyllä epäilyttävältä mutta toimi ;D
Missäs liikkeessä kattelit? Vois mennä vierailemaan ellei hurjia maksa... En haluu vaan turmella pientä klommoa sillä että itse sohlaan ja *tutus on vieläkin suurempi kun klommo on 3x isompi :-[

Se oli tuo paikallinen mitsuliike, jossa oli ulkoinen liike näyttämässä. Joku tämän liikkeen tapainen oikaisu menetelmä heillä oli. Kannattaa soittaa ja kysyä siitä autoliikkeestä.
Tuolla linkissä on jotain hinnastoo tosta menetelmästä, mutta tuntuu ainakin omasta mielestä hinnakkaalta :)
 
Mulla tulis ainakin omien klommojen korjaus niin kalliiksi tuolla menetelmällä, että saisi varmaan ylimaalauksenkin halvemmalla :)
 
Olin itse katselemassa tuolla liikkeessä ja 5cm lommossa ei mennyt aikaa kuin 5-10min. Ja ei ollut todellakaan pahan hintaisia. Koska siellä kävi niin paljon ei liikkeen autoja :) Mutta mä selvittelen sen liikkeen nimen ;D Nillä oli autokin missä oli oikeen isolla nettiosoite, mut ei aina voi muistaa ;D
 
Jeesh löysin sen paikan mikä siellä liikkeessä niitä klommoja suoristeli.
Urli

Tosin tekivät kyllä silloin paljon halvemmalla, koska eivät laskuttaneet tulosta/menosta paikan päälle.
 
Joo-o et-tä... Alkaa oleen aika tyyristä touhua... Asia tietysti saa uuden käänteen kun +20ke autoon tulee klommo niin ehkä sen voi jo tolla hinnalla suoria ::)
 
Juu ei ihan viitti tän arvoseen autoo tollasia teettää. Sais käydä jatkuvasti muutenki korjauttamas ku kolhuja tulee joka päivä parkkipaikoil lisää :)
 
Mickza sanoi
Juu ei ihan viitti tän arvoseen autoo tollasia teettää. Sais käydä jatkuvasti muutenki korjauttamas ku kolhuja tulee joka päivä parkkipaikoil lisää :)

Mä yritän kyllä viedä niin kauas parkkiin kuin mahdollista, että säästyis kolhuilta/ korjauksilta :)
 
Feppi sanoi
Mickza sanoi
Juu ei ihan viitti tän arvoseen autoo tollasia teettää. Sais käydä jatkuvasti muutenki korjauttamas ku kolhuja tulee joka päivä parkkipaikoil lisää :)

Mä yritän kyllä viedä niin kauas parkkiin kuin mahdollista, että säästyis kolhuilta/ korjauksilta :)

Joo ja mä jätän sillee et kolhittu kylki on päin toisia autoja ;D sais ilmat jo vaan lämmetä et vois koittaa fiksata ton kyljen.
 
Laitetaan tähän samaan, että mikäs on käytäntö jos saa jonkun "kiinni itse teossa"? Onkos se periaatteessa "kolari" josta on oikeus pyytää korvausta? Oven maalaus vai juuri tollanen suoriminen?
 
Jaakko N sanoi
Laitetaan tähän samaan, että mikäs on käytäntö jos saa jonkun "kiinni itse teossa"? Onkos se periaatteessa "kolari" josta on oikeus pyytää korvausta? Oven maalaus vai juuri tollanen suoriminen?

Mulla kävi tässä puoltoista vuotta sitte sillee et yks vanhempi mieshenkilö oli peruuttanu kylkeen ku auto oli tiensivus parkis. Oli jättäny lapun tuulilasiin ja siten saatiin korjaus hänen vakuutuksesta. Ovi suoristettiin ja maalattiin uudestaan. Sekä vedettiin uusi vauhtiraita :)
 
Mickza sanoi
Juu ei ihan viitti tän arvoseen autoo tollasia teettää. Sais käydä jatkuvasti muutenki korjauttamas ku kolhuja tulee joka päivä parkkipaikoil lisää :)

Joka päivä? Missä te oikein liikutte? :eek:

Pitäisi varmaan koputtaa puuta, mutta toistaiseksi vm 2002, 55900 km ja nolla lommoa. Ei edes kylkilistoja suojaamassa.

Pysäköin yleensä parkkipaikan kauimmaiseen nurkkaan, mutta valitettavan usein joku tunkee silti viereiseen ruutuun vaikka tilaa olisi kuinka paljon.
 
ast sanoi
Mickza sanoi
Juu ei ihan viitti tän arvoseen autoo tollasia teettää. Sais käydä jatkuvasti muutenki korjauttamas ku kolhuja tulee joka päivä parkkipaikoil lisää :)

Joka päivä? Missä te oikein liikutte? :eek:

Pitäisi varmaan koputtaa puuta, mutta toistaiseksi vm 2002, 55900 km ja nolla lommoa. Ei edes kylkilistoja suojaamassa.

Pysäköin yleensä parkkipaikan kauimmaiseen nurkkaan, mutta valitettavan usein joku tunkee silti viereiseen ruutuun vaikka tilaa olisi kuinka paljon.

No ei nyt ihan joka päivä, mutta kyllä niitä löytää jatkuvasti lisää. Tuon kyllä olen itsekin huomannut, että varmaan ajetaan ihan toisen viereen vaikka paikkoja olisi monia kauempanakin.

Parkkeerauskulttuuri on muutenkin vähän sekavaa täällä päin :) tosin kai se on joka puolella.
 
Takaisin
Ylös Bottom