Vs: L200 -95/96 4D56 vesipumppun vaihto ja perävälitys
Vanhempaan oon pumpun vaihtanu tossa viikko sitte.
Syyläri tyhjäksi ja pois ja ainaki alavesiletku koneen päästä jos sovit irrottaan
Laturin ja ohjaustehostimen hihnat pois
Kampiakselin ja vesipumpun päästä hihnapyörät pois ja ainakin vanhemmassa siinä pumpun päässä on jäähyttäjän siivet jokka lähtee kans
Jakopään kopat pois.
Sitten vain pumppu irti. Saattaa helpottaa ku kattoo uudesta pumpusta, et missä kaikkialla niitä pultteja on
Vesipumpusta se termarin kotelo / alavesiletkulähtö irti ja siirto uuteen pumppuun. Älä unohda termaria ;D (ois muuten helppo homma vaihtaa termostaatti tässä vaiheessa, mutta älä sorru tarvikemalliseen vaan timanttitiskiltä uusi jos vaihdat)
Ainakin tuon mun vaihtaman pumpun ohjeissa oli, että pikkusen silikoonia ja tiivisteen väliin. Liimailin kaikki tiivisteet (siis pumpun tiiviste, termostaatin tiiviste ja sitte se yksi ilmeisesti lämppäriltä tuleva putki jossa on O-rengas) kahta puolen kiinni, mutta todella ohuella silikoonikerroksella. Turha sinne on holovata sitä ku se kuites puristuu pois sieltä.
Sitten vaan päinvastaisessa järjestyksessä takasin. Ja kannattaa tarkistaa jakohihnat samalla ku on koppa levällään. Todennäköisesti on murtunut sieltä hampaitten juuresta jostain kohti, jos siellä yleensäkkään mitään erikoista on. Mulla oli Tp-akselin hihnassa yhdessä kohti semmosia halkeamia. Ei näkyny ennen ku pyörittelin konetta.
Jos kampiakselin päässä pultti on jumissa tai se hihnapyörä ei irtoa niin jossain täällä foorumilla on aika hyviä kikkoja niitten irrottamiseen.