robson
Member
- Liittynyt
- 26 Syyskuu 2007
- Sijainti
- Turku/ Kangasniemi
Kerronpa nyt tietoni täällä, kun ei tuntunu topiccia aiheesta löytyvän.
Siis aloitimme tuossa vaihtamaan L200 4wd vm.90 oikeaa takapään vetoakselia joka oli mennyt kieroksi kolarissa. Ensi yritys oli ihan kokeilumielessä vanhasta datsun pickup raadosta kokeilla vetaria, eipä käynyt (liian ohut), sitten romuttamolta saman ikäisen pajeron vetari, joka näytti samanlaiselta -> kokeilemaan, niin eikös perhana ollut n. viisi senttiä liian lyhyt vaikka saman paksuinen. Eihän noita romuttamolla niin älynnyt vertailla kun vielä molemmissa oli jarrulaikat ja laakerirungot kiinni.
Kummastus vaan herää että onpa erikoista, vaikka käsittääkseni autoissa on sunnilleen samat rungot ja tekniikka. Ja molemmat mitsut siis 2.5D koneella. Eihän noita takapään vetareita kovin usein tarvitse uusia ko. autoihin, mutta tällaistakaan tietoa ei saanut kuin kantapään kautta.
Nyt sitten vaan etsimään jostain samanikäistä raato L200:sta, ja niitä kun ei iha joka oksalla ole, voi nimittäin olla että uusi maksaa mielenkiiintoisia summia. Tosin yksi vaihtoehto olisi vaihtaa koko taka- akseli Pajerosta, mutta mistä siitä perävälityksestäkään taas tietää.
Siis aloitimme tuossa vaihtamaan L200 4wd vm.90 oikeaa takapään vetoakselia joka oli mennyt kieroksi kolarissa. Ensi yritys oli ihan kokeilumielessä vanhasta datsun pickup raadosta kokeilla vetaria, eipä käynyt (liian ohut), sitten romuttamolta saman ikäisen pajeron vetari, joka näytti samanlaiselta -> kokeilemaan, niin eikös perhana ollut n. viisi senttiä liian lyhyt vaikka saman paksuinen. Eihän noita romuttamolla niin älynnyt vertailla kun vielä molemmissa oli jarrulaikat ja laakerirungot kiinni.
Kummastus vaan herää että onpa erikoista, vaikka käsittääkseni autoissa on sunnilleen samat rungot ja tekniikka. Ja molemmat mitsut siis 2.5D koneella. Eihän noita takapään vetareita kovin usein tarvitse uusia ko. autoihin, mutta tällaistakaan tietoa ei saanut kuin kantapään kautta.
Nyt sitten vaan etsimään jostain samanikäistä raato L200:sta, ja niitä kun ei iha joka oksalla ole, voi nimittäin olla että uusi maksaa mielenkiiintoisia summia. Tosin yksi vaihtoehto olisi vaihtaa koko taka- akseli Pajerosta, mutta mistä siitä perävälityksestäkään taas tietää.