l200 tekee painetta venttiilikoppaan

Riku_H

New Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2011
eli olisko veikkauksia mikä ällää vaivaa kun tekee venttiilikoppaan painetta, huohotusletkusta tuntee erittäin hyvin.
esiintyy tasaisilla kierroksilla, ja ryntäyttäessä häviää ko ilmiö.
t:Riku
 
Vs: l200 tekee painetta venttiilikoppaan

oma visio on, että olisi venttiilinohjuri kumi pompannut paikaltaan, mutta voiko se siinä tilanteessa tehdä tuommoista
 
Vs: l200 tekee painetta venttiilikoppaan

tästä nyt puuttuu muutama oleellinen tieto... Vuosimalli, bensa vai diesel, turbolla vai ilman?
 
Vs: l200 tekee painetta venttiilikoppaan

eli kyseessä on vm 96, vanhakoppainen td nykyään jopa ic, ja ongelma ilmaantui tuon cuulerin asennuksen jälkeen.
 
Vs: l200 tekee painetta venttiilikoppaan

Riku_H sanoi
eli kyseessä on vm 96, vanhakoppainen td nykyään jopa ic, ja ongelma ilmaantui tuon cuulerin asennuksen jälkeen.

ainahan se tekee painetta venttiilikoppaan, jarrutehostimen pumppu työntää ilmaa koneeseen (pumpun öljynpaluu/poistoilma menee öljypohjaan)

ettei olisi tehostimen letku irti/huonosti paikalla/murtunu ?
 
Vs: l200 tekee painetta venttiilikoppaan

mää konsultoin jo puhelimes... :)

ei vikaa niinku jounikin kertoi... :D
 
Vs: l200 tekee painetta venttiilikoppaan

jep, todella ISO kiitos Jahvetille, jälleen. täytyy tarjota kaffet ku törmätään. ;)
 
Vs: l200 tekee painetta venttiilikoppaan

Mr mmc sanoi
ainahan se tekee painetta venttiilikoppaan, jarrutehostimen pumppu työntää ilmaa koneeseen (pumpun öljynpaluu/poistoilma menee öljypohjaan)

ettei olisi tehostimen letku irti/huonosti paikalla/murtunu ?

Tuota tehostinpiirin vuotoa minäkin arvelisin. Pumppu pitäisi lopettaa eli mennä "levolle" normaalitilanteessa, eikä ylipainetta saisi jatkuvasti syntyä. Pakko vuotaa jostakin, muuten tulee kyllä öljyt pihalle - pitäisi olla lievä alipaine kampikammiossa.
 
Vs: l200 tekee painetta venttiilikoppaan

se noiden alipaine pumppu systeemi on muutenkin aivan susi.. Sillä on monta yhteyttä
stefojen irtoiluun ja yms tiiviste vaurioihin...
Siihen voisi kans kehittää jonku paineen poiston ja mutta silti se ap-pumpun voitelu öljy menis takasin kampikammioon...
 
Vs: l200 tekee painetta venttiilikoppaan

Se on tosiaan outo juttu. Esimerkiksi 2.4 litran vanhassa Hiacessa oli periaattessa sama systeemi, mutta steftat kesti eikä vuotanut saumoista. Auto oli sentään minulla 18 vuotta ja silä tehtiin monta lapinreissua. Tuo sama vaiva näyttää jopa vaivaavan tuota 2.6 litran bensakoneella varustettua pätkäpajeroa. Tällä kertaa se kannen etupäässä oleva venttiili pyrki jäämään jumiin kiinni-asentoon. Painoin sisään CRC:tä ja ravistelin sekä toistin menettelyn useita kertoja. Molempiin suuntiin puhaltelua ja tuntuisi toimivan taas kuten san pitäisi toimia ::). Joku siellä jumitteli.
 
Vs: l200 tekee painetta venttiilikoppaan

Ihan vain mielenkiinnosta.. Mistähän se alipainepumppu pumppaa sinne moottoriin sitä ilmaa koko ajan? Se imasee jarrutehostimen alipainekellosta ilmat pois, mutta siihempä se sitte loppuuki. Vai kuinka isoja tehostimen kelloja teidän autoissanne on?? ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom