L200 vapari koneen piristys?

JerQ

New Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2010
Onnistuuko l200 -87 vaparidieselin piristys pienellä budjetilla mitenkään? Onko sisuskalut paljon heikompia kuin td ic pajerossa? Jos onnistuu mistä kannattaisi aloittaa. Kyseessä siis opiskelija budjetti, eli suurista ja hintavista muutoksista ei ole kyse.
 
Vs: L200 vapari koneen piristys?

Syöttöä voi lisätä ihan ilmaiseksi. Kuukauden opintotuella varmaan saa coolerin ja turbon jostain puretusta pajerosta. Sitten tarvii lisäksi muutoskatsastaa jos liikennekäyttöön meinaa.

Syöttö- ja ahtopainelinkkejä on tuolla UKK:ssä:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=14920.0
 
Vs: L200 vapari koneen piristys?

Syöttöä meinasinkin lisätä, mutta auttaakos avarampi putki mitään? Lojuis tuolla tallissa ylimääräsenä useampi metri 2½" rosteria, ja metallipuolella kun olen, niin koulussa vois hitsata yhteen. Sitten sellainen että kuinka hyvin tuo l200 kone kestää turbotuksen? Minullahan sitä l200'sta ei ole, mutta saisin edullisesti sukulaiselta, niin mietin että ostanko sen vai jonkun toisen auton. Ja sitten vielä kuinka pitkästi yleensä sillä koneella ajaa vakiokuntoisena?
 
Vs: L200 vapari koneen piristys?

Kyllä kai vaparikoneella mennään täältä ikuisuuteen ja turbollakin jos oikein malttaa käyttää. Kansi heikko paikka varsinkin turbollisessa. Olikohan niin, että alakerta on identtinen Turbollisessa ja Vaparissa.
 
Vs: L200 vapari koneen piristys?

eikaa tuo syöttö auta palio muutaku savutukseen.. joskus teininä sitä tuli vanhas rekordis ruuvaattua nii et meni itte sekasin laskuus ja katastusmies kehu että tämä oli jo ennätys kun mittari näytti josen väärin muista niin 13.
 
Vs: L200 vapari koneen piristys?

Ei kai siitä mitään hyötyä oo jos sitä liika vääntää. Mutta siis kyllähän 4x4 diesel maasturilla/avolavalla pitää tulla voimasavua. Eihä se muuten ole oikein ::)
 
Vs: L200 vapari koneen piristys?

juu ja pystyputket kans pitää olla 8)
 
Vs: L200 vapari koneen piristys?

Se cooleri kannattaa laittaa jos turbonkin laittaa. Kansi kestää sitten paremmin ahtojen ja syötön nostamista. Eikä se cooleri tehoa ainakaan vähennä. Ja eiköhän se avarampi puki auta siinä vaiheessa kun tarpeeksi menee tavaraa koneesta läpi, mutta en osaa sanoa miten paljon hyötyä siitä on vakio turbolla? Eipä siitä ainakaan haittaa ole, ja jos se ei mitään kustanna, niin miksipä ei.
 
Vs: L200 vapari koneen piristys?

Alamittainen cooleri voi sita tehoa vahentaakkin, kun toimii kuristimena imuputkistossa.

Avarampi putki auttaa diisselissa aina, mutta kannattaa huomioida etta esim. tuossa subben 6.5TD:ssa vakio turbolla ja syottopumpulla 3" putki riittaa kevyesti. Eli jos hyllyssa on 2,5" putkea ja siita onnistuu tekemaan niin ei taida olla mitaan jarkea kayda kaupan tiskilla (maksamassa jostain mista ei ole mitaan hyotya). Vaimentimet on sitten oma lukunsa, ne voivat olla melkosia tukkeita joskus, niiden paivittely tarve on tapauskohtaista..
 
Vs: L200 vapari koneen piristys?

ei se savu välttämättä sitä voimaa tuo... ;)

paras viritys vaparille on tämä (-89 L200 4x4) :

http://mmc.1g.fi/kuvat/L200/turbotus/DSC_0067.JPG
;D

Avarampi putki auttaa diisselissa aina, mutta kannattaa huomioida etta esim. tuossa subben 6.5TD:ssa vakio turbolla ja syottopumpulla 3" putki riittaa kevyesti.
2.5td kone suorastaan vaatii 3" putkea sillä ei varmaan tehoihin ole eroa 2,5" mutta
varmasti kulutukseen sopivassa viritys asteessa jopa 1,5l/100km.....

meillä vaikutti siten että paras mihin on päästy nyt tuolla L200sella
on 7,3l/100km :peukku vakiona 10 meni...
ja kulkee kumminkin kaikki lukemat mitä on mittaristossa myötä 8)
 
Vs: L200 vapari koneen piristys?

joo kyllä itellä kanssa turbotus 2½putkisto/pakosarja, kunnon coolerin asennus tuntu vähän jotain hyödyttävän meinaan kulkupuoli muuttu aikalailla vapariin verrattuna tulin itekkin siihen tulokseen etten ala vaparia konetta sen ihmeemmin räpeltämään :p

http://minunauto.com/auto/18984
siinä muutoma kuva omasta räpellyksestä jos ketä kiinnostaa ::)
 
Vs: L200 vapari koneen piristys?

Mitä paremmin moottori hengitää, sitä enemmän se pystyy polttamaan polttoainetta. Myös turbolla parannetaan moottorin hengittämistä. Liika polttoainemäärä suhteessa ilmaan aiheuttaa savutuksen. Eli kyllä ne isommat pakoputket ja avarammat imuvirtaukset mahdollistaa syötön suurentamisen ilman savutusta, jolloin saadaan lisää tehoa koneeseen. Joskin turbolla saa vielä enempi "väkisin" ilmaa koneeseen, jolloin syöttöä voi suurentaa reiluminkin.

Mitä enemmän ahtopainetta, sitä enemmän polttoaineen syöttöä. Ahtopaineen mukaan säätyvä ruiskupumppu olis hyvä. Jos turboilee.
 
Vs: L200 vapari koneen piristys?

Itse sain juuri 3" putkiston tehtyä alusta loppuun ja veto on ihan erinlainen. Sitä en tiedämikä meni vikaan kun ei ahdot nouse enään yli 1bar. Sanoisin että diesel ainankin nää pienet (alle 6l) koneet hengittää jo 3" putkella sen mitä sieltä ulos sitten saakin tehoa.
 
Vs: L200 vapari koneen piristys?

Ihan vain tokasen tähän juttuun, että jos se kansipahvi sattuu kärähtämään, nii ehottomasti kannattaa ostaa orokinelli tiiviste. Kestää tosi melleviä ahtopaineita :) Eikä se ees maksa paljo enemmän ku tarviketiiviste.
 
Vs: L200 vapari koneen piristys?

Jatkan tähän nyt kysymyksilläni. Eli ostin diesel L200sen ja nyt kävin ylävesi letkun ostamassa ja jäi käteen pajeron syyläri/pakosarja/turbo/imusarja yms., mutta nyt kun aloitettiin pohtimaan turbottamista ... tuli mieleen että olisko pitänyt ostaa myös tuo pumppu???
 
Vs: L200 vapari koneen piristys?

I. Nieminen sanoi
Jatkan tähän nyt kysymyksilläni. Eli ostin diesel L200sen ja nyt kävin ylävesi letkun ostamassa ja jäi käteen pajeron syyläri/pakosarja/turbo/imusarja yms., mutta nyt kun aloitettiin pohtimaan turbottamista ... tuli mieleen että olisko pitänyt ostaa myös tuo pumppu???

kyllähän se pumppu ois hyvä olla, ja cooleri?
 
Vs: L200 vapari koneen piristys?

ja pajeron vakiolla imusarjalla saat heittää vesilintua, sitä huompaa ei ole....
cuuleri ilman muuta... mulla olis yks ylimääränen ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom