lancer 89/90

F

FHE

Guest
tarviisin vähän yleis tietoa, tota kyseistä autoa kohtaan :driver, ku oon ajatellu ruveta rakentaan etupuskuria ja muuta pientä :peukku niin jos joku avulias ja asiasta tietävä, vois kertoo vaikka mittoja ja minkä auton puskurista vois kokeilla muokata mitsuun etu sekä taka puskurin... ja minulta voi taas joku toinenkin "ymmärtämätön" kysyä
 
Mietin jotain enemmän omaperastä :peukku ku kaikkilla on melkein ne gti mallin puskurit :seina :seina :seina :seina
 
Mulla oli "vastaava" korisessa Coltiaisessa ekaks corollan (joku 98 tms) etuspoikka modattuna siihen alkuperäiseen puskuriin jonka jälkeen sovitin siihen Lancer STWn (-96) puskurin siihen alkup. mustan osan alle, molemmat vaihtoehdot sopi suht kivuttomasti,
muovia kun on suht hyvä työstää ja kun se vielä joustaa jonkun verran ni se helpottaa huomattavasti.

Kaveri laittoi Colttiinsa avensiksen puskurin joka sekin sopi suht helposti.

Ja eräälläkin clubilaisella on Evo3 puskin sovitettuna colttiin joka myöskin sopii hyvin (ja helposti ;D)

Takapuskuriksi sopii (mun mielestä) kaikista parhaiten mazda 323 sedanin etupuskuri (n -95), se oli myös helppo sovittaa paikoilleen :)
 
Jani T sanoi
Mulla oli "vastaava" korisessa Coltiaisessa ekaks corollan (joku 98 tms) etuspoikka modattuna siihen alkuperäiseen puskuriin jonka jälkeen sovitin siihen Lancer STWn (-96) puskurin siihen alkup. mustan osan alle, molemmat vaihtoehdot sopi suht kivuttomasti,
muovia kun on suht hyvä työstää ja kun se vielä joustaa jonkun verran ni se helpottaa huomattavasti.

Kaveri laittoi Colttiinsa avensiksen puskurin joka sekin sopi suht helposti.

Ja eräälläkin clubilaisella on Evo3 puskin sovitettuna colttiin joka myöskin sopii hyvin (ja helposti ;D)

Takapuskuriksi sopii (mun mielestä) kaikista parhaiten mazda 323 sedanin etupuskuri (n -95), se oli myös helppo sovittaa paikoilleen :)
Joo kiitos tästä tiedosta tossa oli jo jonkun verran hyvää tietoo... viel ois kyllä yks kymysys tota pysyykö uretaanissa lasikuitu kii ??? ??? ???
 
FHE sanoi
Joo kiitos tästä tiedosta tossa oli jo jonkun verran hyvää tietoo... viel ois kyllä yks kymysys tota pysyykö uretaanissa lasikuitu kii ??? ??? ???

kylhän se toimii... mut uretaania ei kannata jättää mihinkään... käyttää vain "muottina"
 
JKorpela sanoi
FHE sanoi
Joo kiitos tästä tiedosta tossa oli jo jonkun verran hyvää tietoo... viel ois kyllä yks kymysys tota pysyykö uretaanissa lasikuitu kii ??? ??? ???

kylhän se toimii... mut uretaania ei kannata jättää mihinkään... käyttää vain "muottina"
Muottinakaan ei ole parasta mahdollista.. tahtoo syöpyä tuo uretaani hartsin edestä. :(
mutta jos teet muottia uretaanista, niin kun laitat ensimmäist kerrosta kuitua, niin älä liota ihan märäksi sitä mattoa, vaan jätä vähän laikukkaaksi... Kun eka kerros on kuivunut, niin sitten seuraaviin jo kunnolla hartsia ja muista ilmata hyvin, niin tulee kestävä.
 
Ja parhaimpaan tulokseen pääsee kun vetää folioo/pakkausteippiä uretaanin päälle niin irtoaakin paremmin ;)
Eikä vedä siihen uretaanin päälle kuitua... uretaani kun tuppaa imemään vettä ja talvella vesi jäätyy jne jne.. :p
 
joo tässä alkaa olla jo aika mukavan paljon tietoo tosta puskuttimesta... oisko kellää projekti kuvia tai jotain sellasia.... :-\ milläköhän tavalla saa levikkeistä helpoiten symmetriset :peukku
 
Kiinnostuin tosta "Jani T" kommentista. Mitä sä sit sille mazdan puskurille jouduit tekeen et sait sen sopiin?
ku tarvis vaan tehä saman mallin lanceriin uus puskuri...
tietääkö kukaan onko coltin ja lanceri takapuskureissa muuta eroo ku sivu/syvyys mitta? Tosta uretaanista ja lasikuidusta sen verran et ei ne mulla ainakaan keskenään reakoinu. hyvin onnistu puskurin teko..sitä en sit tiiä et oliko järkee jättää uretaani lasikuidun alle puskuriin?
Asiasta kolmanteen, olis myynnissä tollaset puskurit 88-91 lanceriin?
 
Kun Coltista oli kysymys niin sivuja joutu lyhentämään reilusti, mut Lancerissa ei varmaan kovin paljoa tarvitse ottaa sivuilta.
Sit vaan yläreuna ("puskuriosa") pois ja ei muutaku kiinni Lancun/Coltin omaan puskuriin siihen mustan osan alle, paklaukset hionnat ja maalaus ni avot asia on selvä :peukku

Mä kyllä leikkasin siit alkuperäisestä puskurista sen peltiosan halki, niin et siihen jäi kolmisen senttiä kiinnityspintaa tota Mazdan puskinta varten.

Se puskuri sopii muodoiltaan lähes täydellisesti ja kun se on muovia niin se vähä mitä sitä joutuu vääntään niin vääntyy niin ettei se puskuri pullistele mistään :) rumasti
 
Olihan se puskuri siitä vanhemman mallisesta 323:sta -95 ja vanhemmat
rupes oikeesti kiinnostaan, vielä ku löytäs jostain tollasen puskimen!...
 
Joo kyllä se mun mielestä on se vanhempi malli!

Tossa unohdin edelliseen viestiin laittaa kuvan mukaan siitä miten se puskin leikataan, mut se on nyt tässä liitteenä
 
Ei kukaan sattuisi tietään sopiiko n:-95 corollan takapuskuri -91 lanceriin...
Soittelin tänään vahinkokeskukselle 323:n puoli-ilmasesta etu puskurista, mutta oli ehtineet myymään sen paria tuntia ennen mun soittoo :seina
 
Takaisin
Ylös Bottom