Lancer GTI -93, Febiz

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Febiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Kuvalinkit ei enää toimi, mutta kuvat erivuosilta löytyy täältä.
2005-2009
2010-2011
2012-2018
EDIT. Ei vanhemmat kuvat taida näkyä enää missään.
Uudemmat kuvat on tekstin sisällä.
DSC04909.JPG
3. ulkoasu noin 2011 alkaen.
Lentokentällä edestä.JPG
2. ulkoasu 2008.
1. korisarja edestä.JPG
1. korisarja 2006.

Kommentit saa laittaa TÄNNE

Auto löyty puolen vuoden etsinnän jälkeen Jyväskylästä syyskuussa 2004. Matkamittarissa oli 125 tkm. Auto näytti tältä, paitsi vanteet on vaihdettu jo vanhasta corollasta.

Ajelin autolla reilun viikon, ennen kun purin sisustan vaimennusta ja rokkikoneita varten.Vaimensin ovet ja lattian 4mm paksulla bitumi matolla. Samalla ruostesuojasin auton. Kojelaudan tein lasikuidusta, jolloin kulmiin saatiin paikat 5 ¼” keskiäänille. 10” subwoofer on asennettu 17 l suljettuun koteloon hanskalokeron paikalle. Soitin on siirretty ylemmäs keskikonsoliin ilmasuuttimien paikalle. Ulkokuori pysy aika vakiona rokkeja rakennellessa, mut tulihan siihen helmat väsättyä.

Johdotukset on suojattu vesijohtoputkella ja muovispiraalilla

Sisusta näytti 2006 tältä. Ratissa on soittimen kaukosäädin.


Ulkokuori oli tämmonen
Kuva1
Kuva2

Konehuoneessa on kartiosuodatin ja akun kate.

Etu –ja takahelmat tein ite. Sivuhelmat on alunperin jostain, eikä ne istunu ihan heittämällä.

Vanteet on 17” ja kumit 215/40. Alustaan vaihdoin kesällä konin iskarit ja cobran jouset. Taakse on hankittu uretaanipuslia, mutta niitä en oo ehtiny viel asentaa.

Tänä talvena oon rakentanu uutta etupuskuria.

Antennin, spoilerin, lasinpesureiden ja vilkkujen reijät hitsattii umpee. Samalla hitsattii pienet luomet. Kaikki kohat pitää viel tinata. Kylkilistat revittii kans irti.

Hankin evo VI:n spoikan, mut jos joku ostaa sen pois, ni laitan jonku vähän hillitymmän tai en mitää.
Tein kuidusta hattuhyllyn ja vahvistinpanelin, jotka verhoilin keinonahalla. Samoin ku kaikki pilarit.
Takahelmasta on tarkotus tehä vähän kevyemmän näkönen ja sivuhelmoiks tulee samat vanhat tai jotku hillitymmät. Takavalotki muuttuu varmaa vähän.

Ois tarkotus saada auto uutee maalii huhtikuun loppuu, mut katotaa nyt miten käy. :nykii
Sisustaa teen lisää sit ku saan korin kuntoo. Kojelauta menee ainaki uusiks.
 
Viimeksi muokattu
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Pari viikkoo sitte lens kivi tuulilasii ja siitähän se lähti heti halkeemaa. Halkeema on kasvanu koko ajan , mut ei oikeestaa haittaa hirveesti, ku tuulilasi on muutenki täynnä pientä kivenhakkaamaa. Oon lähinnä vaa ootellu, et siihen tulis toi lopullinen niitti.
Auto menee koht seisontaa, ni toi lasin vaihto jää keväälle.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Kävin tarkastamas pyörien suuntauksen ja takapään säädöt oli tietysti jumissa :seina Koitan taistella ne auki samalla, ku vaihdan puslat...eli ehkä joskus ::)

Ajankohtasempi ongelma on se, etten osaa päättää vaihtaisko väriä vai maalaisko yli samal värillä. Toinen ongelma on toi spoileri. Nyt oon taas sitä mieltä, et vois vaikka laittaaki sen kiinni. Eiköhän mieli muutu taas huomenna ;D

Maalasin etupuskurin harmaalla, et virheet näky paremmin. Pientä fiksausta löyty, mut ei mitää kovin mullistavaa.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Vein auton hallille ja laitan maanantaina seisontaa.

Tein eilen noi tinaukset... enkä mä nyt semmost tinausta tarkota. ;D Onnistu enskertalaiselta ihan hyvin, vaikka kyl joka kohtaa jäi vähä kittailtavaaki. Muut kohat onnistu kuumailmapuhaltimella, mut konepellin reunas oli sen verran paksumpi pelti, et piti ottaa vähän tehokkaampi kaasutohotin käyttöö.
Kuva
Sain tehtyy värivalinnanki, eli yli vaa samal värillä.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Tässä on alkuvaiheen kuva etupuskurista. Joku saattaa ehkä huomata, et sen alaosaki on muuttunu viel tästä kuvasta. Otin siitä omatekosest etuhelmasta kopion ja liitin sen tohon kuitupuskurii, ku muuten ois tullu vähän liian pitkä etuylitys.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Tänä viikonloppuna jatkoin sivuvilkkujen johdot ja vedin ne ovii. Samal vedin diskanttien johdot. Oli aika paljon helpompi homma täs vaiheessa ku loksut oli irti.
Sen jälkee laitoin lokarit paikallee ja jatkoin etupuskurin tekoa. Se on nyt aika lailla valmis, eli laitanpa kuvan tost keulasta.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Dear diary.

Tänää opettelin käyttämää tietokonetta, ni sain linkit vähän nätimpää muotoo. ;D ;D ;D
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Kävin hakee matkahuollosta uudet peilit ja Audin sivuvilkut. Tilasin ne 21. päivä Completosilta ja tänää ne sai käydä hakee. Kerranki nopeeta toimintaa. Purin tietysti heti peileist lasit irti, et saan laitettuu vilkut niihin. Ainoostaa yks muoviklipsi murtu pikkusen ;D

Tilasin ensin tuolta vilkkupeilt ja adapterit, mut Raidin peilit onki nyt myyntikiellossa, eli lancerii ei saa täl hetkellä mistää adaptereita.
Nyt mul ei oo ollenkaa adaptereita, mut saan mä noi peilit ilmanki kiinni.

Takapuskuriki on edistyny. Silppusin vanhan takahelman kolmee osaa jne. Siitä lisää myöhemmin. ;)
Takavalotki on saanu nyt uutta ilmettä, mut ei oo kuvia, ku en muistanu ottaa kameraa mukaa pajalle.
Spoikka on myyty pois. :)
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Homma on edenny taas.
Mul oli joku viikko sitte pari kaveria (mm.Tonde) apuna pohjatöissä ja viikko sen jälkee hiottii toisen frendin kans mataks koko auto. Täähän on joukkuelaji :peukku
Ens viikon aikana siirrän auton lähemmäs maalaria ja teen loput pohjat.

Sovitin uudet peilit paikoillee, eikä se ollu tosissaa mikää mahoton homma.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Auto on nyt maalarilla ja kävin räpsimäs pari kuvaa siellä.
Nyt on hiontaväri pinnassa, mut uhkas, et huomenna on jo valmis.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Tältä se nyt sitte näyttää
Laitoin ensin noi orkkispeilit paikallee, ku toisii ei ollu viel maalattu. Nyt on kyl jo vilkkupeilit vaihdettu.
Etupuskurii tulee viel mustat verkot.
Alkuperäsee värii vaihdettii isompi kide, ni se muuttu aika tyylikkään mustaks.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Laitoin tänää ovipanelit ja pilareitten verhoilut paikoillee.
Tässä ois nyt taas yks tuore kuva.
Etupuskurin keskiosa maalattii kiiltävän mustalla. Aika hauska, ku jossain valossa sitä ei huomaa ollenkaa ja joskus näkyy aika selvästi.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Etupuskurissa on ollu jo jonku aikaa verkot paikoillaa.
Oli hyvä keli ja puhas auto, ni pitihän niit kuvia ottaa vähä enemmänki.
Kuva1
Kuva2
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Eilen vaihdoin muutaman puslan uretaanisii ja availin pikkusen pultteja, ettei ne olis sitte pyörien suuntauksessa jumissa. Väsäilin vähän takapuskuriaki. Ens viikon aikana pitäis hoitaa se pyörien suuntausjuttu.

Sisustaan oon keksiny sen verran paljon muutoksia, että ne on tehtävä vast ens talven aikana. Eli tää kesä mennää suunnillee näin.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Febiz sanoi
Eilen vaihdoin muutaman puslan uretaanisii ja availin pikkusen pultteja, ettei ne olis sitte pyörien suuntauksessa jumissa. Ens viikon aikana pitäis hoitaa se pyörien suuntausjuttu.
Nyt se on hoidettu ja täl kertaa homma onnistu, eikä mikää ollu jumissa. :peukku
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Tänää oliki huoltopäivä. Ihan normi öljynvaihto ja lisäks vaihdoin bensansuodattimen ja laatikkoöljyt. Satsasin oikee Redlinen öljyihin ja ensivaikutelma on aika nusseva. Eli ei harmita yhtää, et maksoin öljyistä pari kymppiä enemmän.

Lisäks vaihdoin jarrulevyt ja palat taakse. Eteenki olisin vaihtanu, mut palat oliki vääränlaiset.
Levyt on uritetut & reijitetyt ja paloina on KVR:n jotku hiilariseoshässäkkä palat. Viel en osaa sanoa onko hyvät vai ei, mutta käkkä alko ainaki pitämää sen verran, et vältyn nyt todennäkösesti jokavuotiselta takasatuloitten purku/kasaus operaatiolta.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

No juu...toi etupään jarruremppa ei ollukaa ihan yhen illan juttu. Onnistu vast kolmannella yrityksellä.

1. kerralla oli vääränlaiset palat.
Eli vanhat osat takas paikoillee.

2. kerralla kuskin puolen sylinteri ei painunukaa sisää, ni ajattelin purkaa molemmat etusatulat ja vaihtaa tiivistekumit. Mut ei ollu kumeja hankittuna ja varaosaliikkeet oli jo kiinni ja sitäpaitsi ne oliki loppupelissä tilaustavaraa. Eli vanhat osat taas takas paikoillee.
Tuli sitte ihan mitsun alkuperäset kumit varaosaliikkeen kautta ja hintaa suolaset 50€.

3. kerralla oli kumit hankittuna ja ajattelin alottaa remontin vänkärin puolelta, ku aattelin, et siel on kaikki pultit viel koskemattomana jumissa. No ei siel ollukaa mitää ongelmia ja sylinteriki toimi, mut vaihdoin kumminki tiivistekumit. Sitte otin toisen puolen käsittelyy ja sen jumittuneen satulanki sai loppujen lopuks aika helposti herkistettyä ja kumit vaihettua.

Etee tuliki väärien osien tilalle tämmöset tyttöjen väriset palat ;D Ja tossa näkyy uudet levytki. En jaksanu korjailla satuloitten maalipintaa tähän hätään, mut maalailen sitte joku toinen kerta.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Kirjotellaas taas kuulumisia.
Kävin joku aika sitte katsastamas auton, eikä ollu mitää ongelmia. Olin vaihtanu orkkis etupuskurin paikoillee, ettei toi hajoo ja väsäsin järkyttävän näkösen rekkarivalo patentin.

Autolle ei oo tapahtunu nyt muuta ihmeellistä ku vahvistin on vaihtunu Impact reference six:iin.
Ja just tänää Samitsu toi mulle kauan odotetut uudet suojaritilät kaikille laitteille. Ne on 4mm alumiinia.
Tuulilasiki on nyt vaihdettu.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Tuli hankittua lexusvalot taakse. Näyttäs löytyvän E-hyväksynnät ja polttimot ym. kuulu pakettii, eli ei muuta ku pulttas vaa paikallee. Sumuvalo-osia en tietenkää laittanu. Pistän kuvan joskus ku saan aikaseks, ni voidaa spekuloida onks ne nyt sitte hienot vai ei.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Oon mä taas jotain touhunnu, vaikken oo jaksanukaa kirjotella tänne. :)

Purin noi lexusvalot ja otin kuorista lasikuitumuotin. En oo tehny niist viel uusia kappaleita, enkä oikeestaa oo ees päättäny, mimmoset tekis.
Subikotelosta revin verhoilun irti ja muotoilin sen tolle uudelle ritilälle sopivaks. Se on jo aika lailla valmis, mut en oo ihan varma verhoilenko vai maalaan sen.
Diskanttien paikat tein peilikolmioihin ja niil on täl hetkel sama kohtalo, ku subbariboxilla.

Sain lopultaki alotettuu kojelaudan II version. Vanha verhoilu oli riittävän tiukasti kiinni. Kaverin tipsistä laitoin rälläkkää lamellilaikan ja raastoin kaikki liimat ym. irti. Sillä ne lähtiki aika äkkiä.
Jyrsin kajareille uudet rinkulat vanerista ja haen suuntaukset kohillee. Nyt ne suunnataa enemmän kuuntelijaa päin, ku ennen ne oli suht vaakatasossa.

Katto ja takapuskuri menee keväämmällä takuu maalauksee, ku niihin oli jääny vähä jotai paskaa alle, ni maali on kupruillu. :-\
Nii... ja huomenna haen uuden spoikan kontin koristeeks.

Et semmosta... ;)
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Nyt on kuva spoikastaki. Näyttää tossa suht priimalta, mut on siin hirveesti hommaa. Lyhennän jalkoja 2-3 senttiä samalla, ku siihen pitää tehä kuitenki uudet kiinnikkeet. Kattoo nyt millon otan sen työn alle.

Kojelauta on edistyny kans vähän ja huomenna homma jatkuu.
Piti vähän kikkailla noitten rinkuloitten kiinnikuidutuksessa, ku haluun et toi kojelauta on edellee 2-osanen. -> huomattavasti helpompi verhoilla.
Kuva
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Suunnitelmat on vähän muuttunu, mut homma etenee.
Taisin kertoa jo jollekki, et teen tost 2-paikkasen, mut ostinki evo IV:sen recarot ja takapenkkiki meni heittämällä paikallee.
Vänkärin penkistä puuttu kiskot, ku edellinen omistaja oli käyttäny ne kuppipenkin asennuksee. Siinähän meniki sit yks arki-ilta/yö kiskojen tekoo. Kaveri hitsas ne, ni tuli kyl yhtä siistit ku alkuperäset. Kittasin ja maalasin ne tänää.

Takapenkille oli tarkotus laittaa vahvari ja konkka, mut aloinki tunkemaa nyt vahvaria kojelautaa. Onneks japanialaiset insinöörit on hiffannu, et joku saattaa haluta laittaa reilu puol metrisen ja 26 cm leveen lankun kojelautaa :p Airbag olis tuhonnu tänki hienon idean, mut onneks semmosii ei oo :D

RCA:t tulee tohon vasempaa reunaa, ni ei tuu ainakaa turhan pitkät signaalikaapelit ;D
Konkalle pitää keksii viel jostain pesä.
 
Viimeksi muokattu
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Toisen etupenkin istuinosan sivupehmuste oli antanu periks, mut löysin onneks foorumilta uudet pehmusteet ja vaihdoin ne eilen. Nyt on taas timmit penkit.
Pehmusteiden vaihto oli aika helppo homma. Kannattaa tehä, jos on sama vika Recaron Speedeissä. Ne on tehty sillee, et purkaantuu kyl osiin mitää rikkomatta.

TÄSSÄ on ennen/jälkeen kuva.
Täytyy viel kokeilla jos sais jollain nahanhoitoaineella noit rantuja pois.

Tein lattaraudasta vahvarille telineen, ni pääsen nyt viikonloppuna tekee kojelautaa lopullisia muotaja. Kuva
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Oon tehny täs välissä vähän huoltohommiaki, eli vaihdoin nopeusmittarin vaijerin ja raitisilmasuodattimen.

Löysin/tein konkalle hyvän paikan ja purin lattialta kaikki rokkikoneitten johdot pois, ku niit ei tarvi viedä enää takakonttii.
Kojelaudassa on nyt kittausvaihe meneillää...
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Irrotin takapuskurin ja tein siihen etukiinnikkeet, ku se oli aikasemmin niist kohtaa kiinni vaa liimalla.
Kojelaudassa on edelleenki kittausvaihe meneillää, mut enää ihan pientä viimeistelyä ennen verhoilua.
Tein konkalle paikan kojiksen sisää puhaltimen nappuloitten alle ja ostin ACS:stä uuden jännitemittarin. Silleki on varattu kunniapaikka. ;D
En viitti enää julkasta kuvaa keskeneräsestä kojelaudasta, ku eikohän se jonku viikon päästä oo jo valmis.

Oli maalarin kans puhetta, et vien ton sinne fiksattavaks about viikolla 16-17. Sen takia teinki takapuskurii ne kiinnikkeet, ku se on parempi maalata nyt irrallaa.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Nyt on sen verran voittajafiilis, ku kojelaudan kittaukset on valmiit, et laitan sitteki kuvan. :)
Ens viikolla verhoillaa toi kaverin kanssa.

On siinäki viel oma hommasa, ku tekee uudet johdotukset ja ilmakanavat...
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Eilen illalla verhoiltii toi.
On se helppoo, ku kaveri osaa ::)
Sen mallinen kapistus, et tuskinpa olisin ite onnistunu ja siks olinki vaa annas-poikana ;D
Ei siihen onneks jääny mitää pahempii muotovirheitäkää.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Täs on osat mitä on tähän mennes ehitty verhoilee. Tai onhan jotain verhoiltu lisäks jo viime talvena.

Tein tänää ton kyynärnojan ja vaihdekepin pussin.
Tos viikolla verhoiltii noit pikkuosia ja yhtenä iltana kolvailin ledejä ja liimasin ne äsken valmiiks kiinni kojelautaa.
Vanteetki on nyt myyty ja jostain pitäs keksiä uudet.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Eilen illalla kävin sovittaa kojelautaa paikallee ja sehän perkeles meni. :peukku
Tein vähän sähköhommia ja ilmakanavat. Huomenna pitää mennä jatkamaa viel koko päiväks, ku lupasin viedä auton vapun jälkee pe maalarille Lahtee ja viel on hommaa ennen ku se on ajokunnossa.
Sain tilattua tänää vanteet ja renkaat. Vanteet sain edullisesti. Renkaat oli vähä arvokkaammat, mut niitten pitäski olla sika hyvät. :driver
VANTEET
RENKAAT
Ja koko on 215/35/18"

Täytyy viel illalla kolvailla RCA:t sun muuta, mitä täs kotona nyt voi askarrella.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Nyt on semmonen tilanne, et ajoin viikko sitte auton maalarille. Sain sen jotenkuten nippuu ja keskiäänistä vähän matkamusiikkiaki pihalle.
Mutta...
Maalari ei ehtinykää saada sitä viel täks viikonlopuks valmiiks, eli haen sen vast ens viikonloppuna pois. Nyt tulee vähä kiirus, ku täs on oikeestaa enää vajaa viikonloppu aikaa saada toi läjää 100+:saa.
Onneks oli jotain osia täällä, mitä voi/piti tehä, eli maalasin tänää sisustan paneleita.

Olisin kyl mielellää tehny ihan tohon autoonki jotain.
En mä sitte saa ihan valmiiks tota tampereen näyttelyy, mut tuskin ne keskeneräset asiat sielt pahasti pompsahtaa.
Eli spoikkaa en ehi saada paikoillee, konehuoneesee en ehi tehä mitää, valot -ja sisustan pilariverhoilut on entiset.
Mut onpahan sentää katto ja puskuri maalattu uudellee ja uudet vanteet...Ja on toi sisutaki ehkä vähä muuttunu. :)
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Auton maalaus onnistu hyvin ja nyt on uudet vanteetki alla. :driver
Viikonloppu meniki kasaushommissa ja se suju ihan hyvin.
Viikolla pitää verhoilla viel 3 ovipanelia osittain ja subbariboksi/hanskalokero. Sit pitää laittaa ne viel paikoillee, toivottavasti menee kivasti.
Sitte jos suinki ehtii, ni yhtee peilii pitää hiekkapuhaltaa kuvio ja kiinnittää se kojelautaa.
Luulenpa, et ehin saada auton jonkulaisee nippuu ens viikonlopun näyttelyy. :peukku
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Tässä jonku autoilijan taidonnäyte. :seina

Lue lisää mikä mieltänne painaa-topicista.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Ostin 100+:sta Optiman akun ja laitoin sen nyt paikoillee. Täytyy väsäillä siihen viel jonkulainen peitelevy, ku vanha tekele ei käy tohon akkuu.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Vaimensin ovien sisäpellit yks päivä ja vaihdoin uudet valot.
Edestä
Takaa
Siinä näkyy noi uudet vanteetki.

Vien auton 30.6 maalarille korjattavaks. Ei oo oikee minkäälaista motivaatioo korjata ite tota takapuskuria.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Kävin tänää kiihdyttämässä Lappeenrannan lentokentäntällä ja otin siel ootellessa muutaman kuvan.
Kabiini
Keula
Perä

Mikshän joka kerta ainaki joku tulee kyselee, mimmosta aikaa/nopeutta oottelen kiihdytyksestä ??? ;D
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Meinasin viedä auton Imatralla yhelle maalarille korjattavaks, mut kuulin viikonloppuna, et se onki tehny tosi paljon sutta ja sekundaa. Mun autohan on maalattu Lahessa, mut en viittis viedä tota pelkän puskurin takia 150 km:n päähän korjattavaks.
Nyt löyty yks mamman sukulaismaalari mikä on kuulemma hyvä ja lupas tehä jopa suht edullisesti. Ja kaiken lisäks se ottaa ton työn alle jo juhannuksen jälkee maanantaina. :)
Saattaa olla pieni vapina päällä ku puran puskurin irti maanantaina aamulla ennen seittemää. :-\
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Nyt auto on maalarilla ja mä oo polkupyörämiehenä. Saan auton takas huomenna tai keskiviikkona. Toivottavasti kaikki menee nappii. :)
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Hain auton eilen maalarilta ja vaikuttaa siltä, et homma onnistu varsin hyvin. :D Maalari kasaski auton valmiiks. Nyt jos lakat ei lähe kävelee painepesuripesussa, ni hyvä hyvä hyvä. :peukku

Meinas eilen kolahtaa heti parin tunnin sisää, ku olin saanu auton. Ajelin hissuksee jonossa ja ku jono pysähty, ni joku meinas täräyttää Transporterilla perää. :nykii Onneks se ehtii väistää mun ja reunakaiteen välii :p muuten ois lanceri peräst puol metriä lyhyempi.
 
Viimeksi muokattu
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Päivitetääs vähän tarinaa.

Rassailin taas vähän aikaa sitte kaikki jarrusatulat ja vaihdoin jarruletkut -ja nesteet.

Jarrusatulat on maalattu jo aikasemmin ite sekotetulla viininpunasella, ku ei löytyny sopivaa väriä valmiina.

Ja tänää vaihdettii Samitsun kanssa jakohihna kilkkeineen, vesipumppu ja tietty jäähdytysnesteet siin samalla.

Lähinnä täs kesäl on ollu kuitenki vaa kovaa ajoa. :driver
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Kävin katsastamassa auton ja nyt 18" pallerotki on merkattu otteeseen.

Hankin alkuperäset ilmasuuttimet kojelautaa, ku kyllästyin hopeisii ja tein uuden alkuperäsemmän näkösen konkanympäryskehyksen. Maalasin sähkölasien kytkimetki takas mustaks. Laitoin samalla kojelautaa vähän hienomman peilin ja vaihdoin uuden jännitemittarin, ku toi edellinen on näyttäny kokoajan ihan puutaheinää. Nyt kojis näyttää aika paljon viimeistellymmältä. Laitan kuvan, ku kerkeen.

Sain viriteltyä eilen strobotki sumareihin.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Tein viikonloppuna pikaöljynvaihdot, ku huomasin, et taas on vierähtäny 7.5 tkm. :driver

Täs kuvassa näkyy ehkä vähän paremmin noi kojelaudan uudet jutut.

Jokohan mä saisin ens viikonloppuna Midnight cruisingissa kuvia puhtaasta sisustasta ja noist laitteitten valaistuksista.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Febiz sanoi
Jokohan mä saisin ens viikonloppuna Midnight cruisingissa kuvia puhtaasta sisustasta ja noist laitteitten valaistuksista.
Oikea vastaus on EI, mutta tässä on jonku ottama kuva sieltä.

Ratsu on myynnissä, mut jos kukaa ei anna siitä tarpeeks pelimerkkejä, ni suljen sen parin viikon päästä tallii. Ja sitte siin saattaa olla keväällä jotain uutta kivaa. ::)
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Naputellaas taas jotain...
Auto on edellee mulla ja laitoin sen harrasteajoneuvovakuutuksee. Homma meni niin vaikeesti ku vaan voi, johtuen uudesta vak.yhtiöstä :seina mut nyt kaikki on siis kunnossa.

Vaihdoin eilen uuden soittimen.
Se on Clarion, eikä siihen tietenkää >:( käy Pioneerin rattikaukosäädin, eli tilasin tänää Clarionin rattikaukosäätimen. Täytyy kolvailla se sitte noihin ratin nappuloihin.

Oon modaillu vähä spoikkaaki, jos sen vaikka laittas paikallee. On se kyl vielä kaukana maalauskunnosta.
Kaarilevikkeitten muotitki on nyt siinä kunnos, et niistä vois tehä kappaleet. ::)
Ja pitäis saada lopultaki väsättyä uus pakoputki. Laippahan mul on ollu varmaa jo pari vuotta. :)

Ei oo ollu nyt oikee aikaa tehä mitää, enkä kehtais leväyttää taas koko autoa kerralla... Teen mitä ehin talven aikana. :D
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Hain tänää matkahuollosta rattikaukosäätimen. Avasin sen samantien ja huomasin, että sen piirilevyy on onneks suht helppo tinata johdot, eli kontaktipinnat on hyvin näkösällä. Kaikissa munamallin kaukosäätimissä ei oo niin onnellisesti.

Kävin tänää pakoputkiostoksillaki. Ostin erilaisia mutkia, pätkiä, kannattimia ja pari vaimennintaki. Olis ideana saada täl kertaa huomattavasti hiljasempi putki, ku vanha on.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Sain rakennettua uuden pakoputken 2" valmismutkista 2:lla Simonssin läpivirtausvaimentimella. Päähän laitoin halk. 90mm kromatun ulostulon. Homman tarkotus oli saada äänet hiljasemmaks ja mahollisesti virtausta paremmaks. Vanha jousto-osa oli vähän rikki, ni vaihdoin sen samalla.

Vanhan jousto-osan sisähalkasija olikin vaa 45mm ja uuden 51mm. Eli ku vaihdoin sen, ni samalla tuli suurennettua vähän putken alkupäätä.
Jousto-osan ja katin välille jäi kyllä vähän matkaa vanhaa 45mm putkea, jossa on lambda-anturin paikka. Tein siihen kohtaa virtaviivasen supistusholkin 51mm -> 45mm. Meinasin ensin tehä sen pätkän kokonaa uusiks, mutta noista mutkista, mitä mul oli viel jäljellä ja mun taidoilla, ei ois varmaa tullu sen virtaavampaa.

Uudet tiivisteet meinas unohtua, ni ostin motonetistä 1,6 lancerin tiivisteet. Ne kävi hyvin paikoillee, eli pakosarja ja putken liitokset on oltava suht samankokoset.
Maalasin koko komeuden mustalla kuumakestomaalilla. Uskallan väittää, et se kestää pinnassa ainaki toukokuuhun saakka. ;) (Ku auto on siihen saakka seisonnassa.) ;D

Jouduin ottamaa kuvat kaverin kameralla, enkä oo viel saanu niitä käsiini. Laitan ne myöhemmin tänne.

Tyhjäkäynnillä ja kaasutellessa äänet kuulosti nyt aika paljon hiljasemmilta. Kuinka kovat äänet on sit oikeesti tienpäällä, selviää vast keväällä, ku otan auton taas ajoon. Tarvittaessa saatan lisätä viel yhen äänenvaimentajan.
 
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Siinä ois jonkunlainen kuva pakoputkesta.
 
Viimeksi muokattu
Takaisin
Ylös Bottom