Lancerin mollausta

M

m_valitalo

Guest
Oottekos lukeneet uutta Moottori lehteä?
Eivät hirveesti kehuneet uutta Lancua. Lähennä vaan siitä kirjoittivat että vain kori on uusi, kaikki muu vanhaa -80 lukua ??? ???
 
Ihan mielestäni asiaa puhuivat...En itsekään erityisemmin ole kiinnostunut koko vehkeestä,näyttää aika kaameelta,ja ei mee mihkään... ::)
 
Mullakin on joku ihme kunniotus Mitsua kohtaan, ku oon kasvanu Mitsuperheessä. Nyt kun aloin miettimään, niin pään sisältä se intohimo tulee. Varmaa ja luotettavaa tekniikkaa. Mukavuus vähän niin ja näin, mutta MÄ oon aina nähny mitsut jotenkin kauniimpana ja viehättävämpänä kun mitä kaverit on mieltä.
Tykkäähän jotkut Ooppeleistakin..? :eek: ::) :-[ :-\

Nyt kun luin ton mun tekstin, niin aika sekavaa kaikenkaikkiaan, mut toivottavasti pointti tuli about selväks?
 
Kyllä mulle kelpais 2.0Sport. ;)
Etupää on pilattu noilla focus-tyylin lampuilla. Sporttisuus loistaa poissa olollaan keulan suhteen.
 
ja phyh, minua ei voisi tämän tason lehtien (Moottori, TM, Tuulipuku, eiku siis Tuulilasi) mielipiteet vähempää kiinnostaa. Ne testaavat autoja niitä ihmisiä varten, jotka syövät aina samaa puuroa, kulkevat samoissa toppahousuissa, asuvat samanlaisissa taloissa, tekevät samaa työtä, ajavat aina samanlaisilla autoilla kuin 4999999 muutakin suomalaista. En usko, että Lanceria on ikinä suunniteltu miellyttämään suuria massoja ja/tai autolehtiä, joille suurin ominaisuus autossa on se, että montako litraa tilaa tavaratilassa (tuloksena noita karsean näköisiä koppimopoja joita on joka valmistajalla).

Kauhulla odottelen sitä päivää jolloin testissä on joku muka-urheilullinen V70 Volvo ja EVO8 -EVO tietenkin häviää, koska siinä on huonommat tilat ja kuluttaa liikaa tms...
 
Niko Päivinen sanoi
Kauhulla odottelen sitä päivää jolloin testissä on joku V70 Volvo ja EVO8 -EVO tietenkin häviää, koska siinä on huonommat tilat ja kuluttaa liikaa tms...
Yleensä ne testattavat autot koitetaan edes jollain tasolla pitää vertailukelpoisina lähtökohdiltaan... ;)
 
kärjistetty esimerkki, mutta yritin siis painottaa, että autolehtien testeissä painotetaan monesti esim. minulle yhdentekeviä arvoja liikaa; jos vastakkain laitetaan vaikkapa Toyota Varis verso ja STW Lancer, niin varmaankin Varis vie näissä pussihousu testeissä voiton tilojen muunneltavuuden ja kulutuksen takia -mutta tuskin Lancerin ostaja silti on edes harkinnut Varis Verson kaltaisen kioskin ostamista, eikä tehdas ole pitänyt tiloja muotoilua tärkeämpänä, eikä näin ollen siis edes kilpaile samoista asiakkaista, vaikka joku autolehti saakin ne hinnan ja korimallin perusteella saman testiin....
 
Mitsubishistit!

Valtakaamme mediat!

Alkaa muakin pikku hiljaa vituttaa kun aina Mitsuista kirjoitetaan paskaa.... ihan tuntuu siitä että arvostelijat ei anna edes Mitsuille kunnon mahdollisuutta :p

Esim. Moottori-lehti vaan totesi, että taitaapa Lancer STW:n takavalo olla kallis varaosana, eikä muotoilusta puhuttu paljon mitään :p

Ei näin! Ei mielellään ;D ;D ;D

Myös tuning-lehdet vaikuttaa välttävän kokonaan Mitsu-merkkiä kun on japsimerkeistä kyse, on vain Hondaa, Toyotaa ja Nissanii :p
 
Jenkkilässähän Mitsut on tuning aihiona kulttimaineessa. Miksi ei täällä?
 
J. Hukkanen sanoi
Jenkkilässähän Mitsut on tuning aihiona kulttimaineessa. Miksi ei täällä?

Asiaan varmaan suuresti vaikuttaa se, että jenkeissä mitsu on koko 90-luvun myynyt urheiluautoja. Ei mikään ihme, että käsitys valmistajasta on erilainen.
 
...Ja se että mitsu on 10-15 prosenttia kalliimpi verottomana kuin "vastaava" Toyota. Suomen n. 100% veron heittää päälle niin hintaero onkin jo 30%
...ja se surkea markkinointi. Kyllä se selittää jo aika paljon noita myyntilukuja.
 
no mitäs te itse olette lancerista tuumanneet?
minä olin tätä mieltä 2.0 STW:stä:
http://staff.wetterhoff.hamk.fi/~skapanen/koeajot/Lancer_STW_20_2004/
 
niin kun aikaisemminkin kirjoitin että uus lanccu oli mulle
ainakin pettymys.mitsu on tehnyt parempiakin autoja.
siinä ei ollu mulle ainakaan mitään minkä takia vaihtaisin
astra sport 2.0 farkun siihen.astra on kuitenkin jo -98 vuodesta asti ollu sama malli.ja siinä on about kaikki mitä tossa mitsussakin on.
yleensähän mitsu on ollu edellä kävijä ei perässä hiihtäjä.
en nyt puolustele ooppelia vaan pelkää että mitsu on laskenut tasoaan.eikös toi mitsu yhtiö ole tehnyt aika raakaa tappiota viime vuodet.tuotekehitykseen liikenevä
raha voi olla vähissä,pistetään vähä valkosta mittaria ja sport jakkaraa niikun kaikki muutkin ja toivotaan että ihmiset ostas.toivottavasti ei.
huolestuttavaa että mitsun ja ooppelin voi ees pistää
vertailuu keskenäään. ;)
 
Toikin miksi nykyinen lancer perustuu vanhaan tekniikkaan johtuu pitkälti varmaan siitä että se perustaa cediaan ja että mitsu halusi lanseerata uuden mallin suht koht vähäisin kustannuksin. IMHO
 
kapsu sanoi
no mitäs te itse olette lancerista tuumanneet?
minä olin tätä mieltä 2.0 STW:stä:
http://staff.wetterhoff.hamk.fi/~skapanen/koeajot/Lancer_STW_20_2004/

Oletkos käyny koeajamassa Forssassa autoa ::) Tota on tullut koeajettua ja ei moittimista :p
 
Niko Päivinen sanoi
Toyota Varis verso ja STW Lancer, niin varmaankin Varis vie näissä pussihousu testeissä voiton tilojen muunneltavuuden ja kulutuksen takia -mutta tuskin Lancerin ostaja silti on edes harkinnut Varis Verson kaltaisen kioskin ostamista..


Loistavasti sanottu.. aivan kuin suoraa minun ajatuksiani.. ;D 8) 8)




edit: itse kävin myös tyypittämässä, ja syy miksen 100%:n innostunut ollut oli kun vertasin vain nuota kahta.. ajatus ja ajo tasolla keskenään, siis omaa farkkua ja tuota uutta, niin erona ei ollut kuin uuden jyhkeys.. siis jotenkin järkälemäisempi.. mut kun suht sama ajettavuus, pollet, varusteet.. niin en ole valmis maksamaan 15000e:n välirahaa moiseen, ei se niin paljoa loistanut.. kiihkeä se jotenkin oli kuitenkin ulkoiselta olemukseltaan (mites tuohon sopis evo7-8-9 korisarja tuohon stw malliin? 8)?

Koeajamani auto oli sport stw... et semmottii kommenttii meitsiltä..

Ja vielä mainostamisesta pieni mietelause "..kuluttajille kulutus ja tarjous kamaahan vaan mainostetaan.. high end tuotteita taas halukkaa etsivät..."
 
tosta vehon "karmeesta" palvelusta..Olin aikeissa ostaa tollasen sportti lancun..Sovittiin myyjän kanssa monta kertaa koeajopäivä, mutta aina tuli jotain esteitä niille ettei mukamas saanu..Viimisen kerran ku oli aika sovittu niin koko äijä ei ollu siellä liikkeessä paikalla eikä autokaan..
Sitte päätin mennä huvikseni samalla reissulla kattoo yhtä t4:sta mazdan liikkeeseen ja sieltä sain sen samantien koeajoon..viikon päästä siitä sitte hommasin volvon itelle..
Eli vielä voitas olla mitsun omistaja jos olis veholla ollu myyntihaluja :)?
 
HuBu sanoi
Oletkos käyny koeajamassa Forssassa autoa ::) Tota on tullut koeajettua ja ei moittimista :p
en sentään, nuo Forssan autot oli kerran Hämeenlinnan mitsuhuollossa lainassa, täällä kun ei ole vemic-muutoksen jälkeen ollut mitsujälleenmyyjää :-\ "tulossa on" lohdutteli Pekka Koski..
 
Pakko heittää kommentti jii82evo:lle että sulla tieten oli TOPPAHOUSUT jalassa ja KARVAKENGÄT jalassa kun kävit veholla joten et ollut vakuuttavan näköinen MITSUN ostaja. :eek:

Ps.Ei se haittaa meinaan niin minullakin on kun on kaverin vuoro ajaa työmatkat jolla on volvo. ;)Onneksi tänään mennään MITSULLA kun on pakkasta 8)

nimimerkki:varpaat aina jäässä kerran viikossa volvossa :'(
 
gallu93a sanoi
Pakko heittää kommentti jii82evo:lle että sulla tieten oli TOPPAHOUSUT jalassa ja KARVAKENGÄT jalassa kun kävit veholla joten et ollut vakuuttavan näköinen MITSUN ostaja. :eek:

Ps.Ei se haittaa meinaan niin minullakin on kun on kaverin vuoro ajaa työmatkat jolla on volvo. ;)Onneksi tänään mennään MITSULLA kun on pakkasta 8)

nimimerkki:varpaat aina jäässä kerran viikossa volvossa :'(

Noniin no :)Tästä voidaan olla montaa mieltä, mutta aamusin ku lähden kouluun ni volvo lämpenee n.5minuutissa ja mitsu ei kerenny lämpee 15min. matkan aikana niin paljoa...Mut sehän riippuu nii paljo auton iästä ja mallistakin...
 
Ja moottorista. Mitä suurempitehoinen moottori, sitä nopeammin lämpiää karkeasti arvioiden. Ihan niinkuin 50W sähkölamppu lämpeää nopeammin kuin 25W, koska hyötysuhde on suurinpiirtein sama.
 
Veholla käväisin pikaisesti istumassa 1.6i sedanissa.
Aikas jämäkät penkit (tottunut 11vuotta vanhoihin pehmonalleihin), mutta jotenkin omassa autossa paremmalta vaikutti hallintalaitteiden sijoittelu.
Kontti oli yhtä pieni asennusaukkoineen.
Harmi vain kun aika loppui niin jäi kojottelut väliin :mad:
 
Ei kovin siistin näköinen, ulkonäöstä tuli mieleen lähinnä jotkut uudet hyundait, ja mittaristo on ihan kauhea...

Tyylikäs ja konservatiivisen näköinen mitsu viimeksi oli mielestäni galant -97 eteenpäin..
 
93_GTI sanoi
Niin ja eikös noi traktorit ole aina kakka lämpösiä Volvot kaikki kuuluu pellolle.

Kirjoituksesi vaikuttaa muuten noin 15v teinin kirjoitukselta. Ovatko kaikki klubilaiset oikeasti näin sisäsiittoisia sekä muista autoista tietämättömiä? Toivottavasti asia ei ole näin.

ASIAAN:
Mielestäni autolehdet ovat aivan oikein arvostelleet uutta(?) Lanceria. Konehan perustuu siihen ikivanhaan 4G63:een, jossa ei kylläkään ole mitään mahtavia imuääniä "ylärekisterissä". Joku kehtasi mennä vertaamaan sitä Alfan ääniin. Kyllä alfassa on sentäs kunnon äänet verrattuna Mitsun suht normaaleihin ääniin.

Sisältäkin auto näyttää lähes samalta kuin 15 vuotta takaperin. Miksi? Miksei ole voitu saada autosta edes hieman nykyaikaisen näköistä. Ja älkääkä perustelko sitä sillä, että se on sporttinen auto ilman "turhia tilpehöörejä". Se ku ei sitä ole, vaikka laittaisikin sporttisen mallimerkinnän.

Ulkonäkö... Hmm.. noh, tästä asiastahan ei voi saada kovinkaan rakentavaa keskustelua, sillä Mitsuhan erottuu edukseen muista (harmaaseen massaan kuuluvista) autoista?? Omasta mielestäni nykyinen Lanceri on tasan yhtä sporttisen ja tylsän muotoinen kuin Volvot noin 10v sitten. Tämä koski siis farmaria. Sedan on mielestäni ihan hienon näköinen takaa.

Tulipas hieman vuodatettua, mutta mielestäni nykyinen Lanceri ei tarjoa mitään erikoista verrattuna muihin merkkeihin.


EDIT: typo
 
No derner. ???
Ei tässä nyt tosissaan olla muistamerkeistä.Läppää tässä heitetään 8)
.Arvaa millaisen kohtelun saisin jos menisin suomen volvokerhon sivuille kehumaan mitsua ja haukkuun volvoa ;)
kyllähän me nyt muistakin automerkeistä tiedetään eihän me muuten mitsua oltaisi ostettukkaan ;) ;)(TÄYTYYKÖ TÄHÄNKIN PERÄÄN KERTOA ETTÄ VIIMEINEN LAUSE OLI VITSI, ETTÄ EI KUKAAN VAAN VEDÄ HERNETTÄ) :eek:
 
berner puhuu asiaa. -93 mallista ----> 04 ei kauheasti radikaalimpia muutoksia sisällä/ulkoa. Jotenkin on painokoneet pysähtyneet. Toisaalta mitä sitä hyvää muuttamaan, mutta...
 
mutta mutta.. muistakaas ny mitä on sanottu.. eikös hinta ole farkuksi alhaisimpia.
Tietysti jos aletaa "tilpehööreillä leikkimään" = kustannukset nousee...
mitä te ny sit kaipaisitte ?
sitä hienoa kojetaulua jossa on nappei enempi kuin laki sallii ?
 
gallu93a sanoi
Arvaa millaisen kohtelun saisin jos menisin suomen volvokerhon sivuille kehumaan mitsua ja haukkuun volvoa ;)

En kyllä tainnut mitenkään pahemmin kehuskella volvolla täällä...sen vaa, että lämpenee kyllä paremmin ku -90 galantti?Ja En itekkään pahemmi välittäny ennen volvoista, mutta kyl niihin on nyt tullu tykästyttyy ku perheessä on 3volvo,eikä mitään valitettavaa oo löytyny..paitti et tehot loppuu jo kesken :)
 
Berner:Ilmeisestikin mitsut ovat mielestäsi huonoja autoja,joten herää kysymys:miksi itse ajelet sitten gallulla...Siis MITSUBISHI GALANTILLA... ::)
 
Shooter sanoi
Berner:Ilmeisestikin mitsut ovat mielestäsi huonoja autoja,joten herää kysymys:miksi itse ajelet sitten gallulla...Siis MITSUBISHI GALANTILLA... ::)
No eihän Berner niin sanonut! Koitetaan ottaa kritiikki sellaisena kuin se annetaan.
Minustakaan uusi Lancer ei vain ole tasoltaan sitä samaa luokkaa mitä se oli 90-luvun alussa... silloin paketti oli kohdillaan, tekniikan, varusteiden ja ulkonäön kohdalla.

edt: enkä oikein tiedä tuosta "sporttisuudesta", ei se ainakaan tehoissa näy :-\ Eri merkkien Suomen maahantuojilla on nyt ollut tapana tehdä näitä GT ja Sport malleja. esim. Mazdalla sama juttu.
 
Shooter sanoi
Berner:Ilmeisestikin mitsut ovat mielestäsi huonoja autoja,joten herää kysymys:miksi itse ajelet sitten gallulla...Siis MITSUBISHI GALANTILLA... ::)

Ei ei.. tarkoitukseni ei ollut mollata kaikkia Mitsuja. Oma Galanttini on mielestäni ihan hyvä auto. Eli älä vedä hernettä nenään siitä ;D Vaikuttaa vaan vähän siltä, että nyt ollaan jääty tämän Lancerin tuotekehityksessä hieman muista jälkeen. Onneksi löytyy aina EVO :D
 
Lancerista on maailmalla kyllä olemassa kivoja ja varusteltuja malleja Sportin ja EVO:n välissäkin mm. 162hv 2,4l MIVEC nelosella varustettuna. VEHOhan on aina pyrkinyt myymään ikävystyttäviä autoja ( MB ) jotka näyttävät haukotukselta eivätkä halunne tuoda esille Mitsubishin edistyksellisyyttä vaan yrittävät saada MB:n näyttämään paremmalta keskittymällä karvalakki Lancerin esilletuomiseen. Varmaan harmittaa nyt kun joutuvat myymään muutamia EVOja Mitsun ylivoima tulee esille.

Tosiasiahan on, että MB saa synergiaedun Mitsubishin omistuksesta...
 
berner sanoi
ASIAAN:
Mielestäni autolehdet ovat aivan oikein arvostelleet uutta(?) Lanceria. Konehan perustuu siihen ikivanhaan 4G63:een, jossa ei kylläkään ole mitään mahtavia imuääniä "ylärekisterissä". Joku kehtasi mennä vertaamaan sitä Alfan ääniin. Kyllä alfassa on sentäs kunnon äänet verrattuna Mitsun suht normaaleihin ääniin.

Vanha ei välttämättä ole huono, kyllä vanhassa 4G63 on ainakin munaa ylärekisterissä, niin äänissä kuin menossakin.. ja Mersuhan on aina himonnut tuota patenttia nuihin tasapaino-akseleihin joka mitsulla on että se sais ne 4-sylinteriset kahvinkeittimensä kuntoon..

ja alfat on jotain ihme hihhulikulttuurin über-autoja, eli ostetaan alfa kun halutaan ferraria mut ei ihan siihen varaa ole.. 8) (ja tottakai sitä kehutaan niinku se ferrari olis) :p

Itse olen esim olikohan se 156 twinsparkkia vm'02 tyypittänyt, ja ensinnäkin auto on helvetin ruma (en tykkää keulasta, perästä ihan ok), sisältä se vasta onkin ruma, penkit on kovat, auto on ahdas, polkimet on tehty jollekkin pikkumiehille, ku tämmösellä raavaan miehen bootsilla polkasee niin menee kytkin-jarru ja kaasu pohjaan ;D ja mikä sisätilojen ergonomia? mittarit jne onku fiat unosta vuodelta '8x (varmastI HIRVEIN auto mitä oon ikinä ajanut), ja tämä muka on sporttista.. eli alfan KAIKKI hyvät puolet on tässä:

- kiva takaoven kahva
- ihan kivat takavalot
- kulkee kiitettävästi

mut itselle en ikinä alfaa laittas, ja jos ilmaiseksi saisin niin antasin saman tien pois vaihdossa, kerran on 33 4x4 ollu hetken aikaa. (ja varmasti yksikään sähkölaite ei siinä oikein pelannut) toisaalta askeettinenhan on sporttista vrt. porche (ovet kolisee jne..)

berner sanoi
Sisältäkin auto näyttää lähes samalta kuin 15 vuotta takaperin. Miksi? Miksei ole voitu saada autosta edes hieman nykyaikaisen näköistä. Ja älkääkä perustelko sitä sillä, että se on sporttinen auto ilman "turhia tilpehöörejä". Se ku ei sitä ole, vaikka laittaisikin sporttisen mallimerkinnän.

Ensinnäkin Mr. suomi24 ;D, Mitsu teki oman näköisiään autoja kunnes huomasi että ne ei myy (ainakaan paljoa) ja ilmeisesti päättänyt mersun kanssa että kannattaa tehdä "massasta erottumattomia autoja" niin menee paremmin kaupaksi, eihän nykypäivänä erota enää audia fordista, sen verran saman näköisiä ovat (ainakin farkut) sehän se esim Golfillakin on ollut guide-line, HYVIN varovaisia muutoksia sisuksiin ja ulkonäköön mallista toiseen että ihmisillä on helppo niitä ostaa. Ihmiset ostaa autoja samalla perusteella ku kännykköjä ja toppahousuja, ei sillä väliä onko joku toinen parempi ku toinen kuhan se on Nokia (tai punaiset) ;D

Valitettavaahan tämä on, mut todellisuutta.. (niin ja Opel Kadetit jne missä on S perässä, tosiaankin meinaa Sport merkintää (1.3 ylöspäin), se että onko se sit sport, jääköön salaisuudeksi.. :eek:

mutta muuten oli oikein asiallista kommenttia Berneriltäkin, se mikä on huono juttu Mitsubishissä on se että kun ne on oikeesti niin hyviä ja kun niitä kehuu niin muut automerkkien edustajat heti leimaa merkkifanaatikoiksi (esim juuri tuommonen e3x Galant, vertaappa sitä mihin tahansa samanhintaiseen -90 luvun alun autoon, on kyllä eroa ku yöllä ja päivällä..) (mitähän niitä ois? Golf III, Corolla, Primera jne?) Itse pidän mitsussa siitä että kaikki sen osa-alueet on kunnossa tai ei **tuta, ohan se ehkä totta että jossain muussa autossa joku osa-alue ehkä parempi mut sit taas epäonnistutaan täydellisesti jollain toisella osa-alueella.. :(

niin ja haluaisin kovasti tietää mikä on "nykyaikainen sisusta?", meinaako se HUD näyttöä a'la BMW vai jotain pyöreyden ja epäkäytännöllisyyden huipentumaa? a'la integroidut multimedia keskukset jne.. ??? tai paljon kromimuovia sisustaan että saadaan "arvokkuutta" tai kaikki napit sun muut piiloon a'la Mini? (ei löydä oven kahvaa ikinä sisältä) vai onko nykyaikainen sisusta tämmöinen ahdas niinku suurin osa nykyautoista kun ollaan raideväleissä jne menty vain pienenpään.. (tavaratilan kasvattamisen toivossa).. kerro..

HH sanoi
..VEHOhan on aina pyrkinyt myymään ikävystyttäviä autoja ( MB ) jotka näyttävät haukotukselta eivätkä halunne tuoda esille Mitsubishin.. blah blah

Noh noh, Vehohan on vasta vuoden alusta toiminut mitsun jälleenmyyjänä että kannattaako vielä nuin tuomita, nimittäin itseä ainakin lämmitti suuresti Oulun Vehon mainos jossa haettiin työntekijöitä, oli kuvia eri autojen moottoreista (mm evon) / autoista ja alla oli teksti:
"Tervetuloa tekemään tulostyötä laatu-autojen kuten Mitsubishi, Maybach jne.. et ainakin jos samassa lauseessa mainitaan Maybach ja Mitsu niin ei ne ihan kevyesti varmasti tuota mitsun siirtymistä niille ota.

Jutussa ei esim mainittu sen kummemmin Hondaa tai Citroenia jotka kuuluvat myös Veholle.. ei ainakaan tuossa laatu-auto lauseessa. Vaan alussa lauseessa (Veho tuo myös maahan Honda ja Citroen merkkisiä autoja)..

**Avaa pakastehernepussin ja jättää sen pöydälle sulamaan **
 
Näyttää vain siltä, autolehdetkin kun sitä kovasti viestittävät, että ihmiset kuvittelevat Mitsubishin osaavan valmistaa Lanceria haarmaavarpusmallina ankean näköisenä, vanhoilla moottoreilla sekä vaatimattomalla varustelulla, vaikka se onosaksi myös VEHOn vika kun on valinnut autot myyntiin juuri sellaisina versioina. Muitten automerkkien maahantuojat ovat mielestäni osanneet valita versionsa paremmin. Onneksi EVO osoittaa Mitsun pystyvän mihin vain.

4G63 - moottoria tosin minäkin pidän huippumoottorina vielä tänäkin päivänä, vaikka iäkäs onkin.

Viisaat ameriikan pojatkin, ainakin Turbo-lehden mukaan, pitävät sitä kaikkien aikojen parhaana moottorina ja sanovat sen olevan vakiomoottorin pohjalta pisimmälle viritettävissä. Tämä tietenkään ei ole meille mikään uutinen.

Näin 320tkm ajetun -91 GTI Dyn4:n omistajana kun käy koeajamassa muita autoja, ei voi kun ihmetellä kuinka kaukana perässä muut autonvalmistajat tulevat...
 
Hehe, butchilta tuli oikein asiallista tekstiä sekä näytti olevan jopa pilkettä silmäkulmassa ;) Tosin ei aina pidä hakea niitä ääripäitä kaikista asioista :D

Ja tosiaan.. vuoden -90 Galanttini tuntuu kyllä paljon paremmalta kuin muut sen ikäiset autot. 8)

PS. mistä moinen Mr. suomi24? ;D
 
Herättipä paljon keskustelua Moottorin juttu :)

Myös uusin VM on koe-ajanut Lancerin, tosin nyt oli sitten sen 2.0 sportin stw vuoro. Otsikolla "hiljainen kumppani" kehuttiin hiljaiseksi ajopeliksi.
Tokihan tietty mainitsivat sitä moottoria alitehoiseksi, eikö juuri muuta sporttia ole kuin se nimi, niinkuin edellämainitussa keskusteluissa palstamme asiantuntijat ovat usein maininneet.. ;)
Mutta loppukommentti "maistelun" jälkeen oli kuitenkin
"ainekset hittituotteeseen ovat olemassa"
Vielä kun itse kerkeis sen ajamaan :(
 
VM lainauksia:

"Heti alussa on tehtävä selväksi yksi asia. Sport merkintä lancerissa johtaa hieman harhaan. Onkin viisainta pureskella pakettia tavallisena 2 litraisena uutuutena"

"lancerin nelisylinteristä moottoria kannattaakin lähestyä tavallisen perheauton patana, eikä suinkaa minään maailmaa mullistavana kisakoneen aihiona, vaikka sukulaisuus evo-malleihin puuttuvaa tboa lukuunottamatta onkin selvä"

"muotoilu varsin konservatiivinen. tämä ei ole moite vaan kiitos. Onhan näet farmareita ja "näennäisfarmareita", joissa muotoilulliset seikat ajavat käyttökelpoisuuden ja tavaratilan hyödyntämisen ohitse"

" Ominaisuudet sallisivat tehokkaammankin koneen. Alusta toimii hyvin eikä ajettavuudessa ole moitteita"

"paperilla nuhapumpulta vaikuttava kone osoittautuu käytännössä ennakko-odotuksia toimivammaksi."

"hämmästytttävintä mitsubishissa on hiljaisuus. Mitää YLIMÄÄRÄISTÄ ei kuulu. Matka-ajossa kuulee kuiskauksenkin". Matkustamon äänieristys täyden 10 arvoinen!!. Matkustamon äänettömyys luo mieleen muutamaa numeroa suuremman mielikuvan huomattavasti kalliimmasta edustusautosta "

"Varustus lievän urheilullinen"

"yhdellä pienellä varauksella kiitettävä arvosana. Ainoa moite polttoaineen kulutuksesta"
 
Käyttäessäni hakupalvelua törmäsin tähän juttuun, ja oli aivan pakko ottaa kantaa...

Kävi muuten niin että isäukko osti viime viikolla tollasen uuden 2.0 STW Lancerin. Jo kuudes uus mitsu putkeen ;) Minulta henkilökohtaisesti tulee kehuja siitä autosta niin paljon, että ne ei mahtuis edes tälle palstalle ;D

Ensinnäkin ulkonäköhän on aina makuasia, mutta kyllä tuo metallinhohto musta aluvanteilla ja muilla helyillä näytää mun silmään aika rouheelta ;) Sisusta on kyllä kieltämättä pelkistetty, mutta tästä syystä sisältä on on hyvä näkyvyys eteen, kun kojelauta ei ole mikään vuoristo... Koneessahan ei ole ikinä liikaa tehoja, mutta ei tuolla jalkoihinkaan jää... Se on varma !
Mutta kaikista suurimman kiitoksen annan jaappaanin poijiille aivan huikeasta ajettavuudesta. Auto on kuin liimattu kovemmissakin nopeuksissa mutkaisilla teillä. Siis en ois uskonu että auto voi olla noin hyvä ajettava :eek: Mietin vaan kauhulla miten hyvä EVO sitten olisikaan... ;D

Tässä oli minun lyhyt näkemys kyseisestä autosta. Sanokoon autolehdet mitävaan, mutta minun mielestä uusi Lancer on hyvä osoitus taas siitä että kyllä Mitsubishi osaa edelleen autoja valmistaa... ;D
 
Lancer GTi sanoi
Käyttäessäni hakupalvelua törmäsin tähän juttuun, ja oli aivan pakko ottaa kantaa...

Kävi muuten niin että isäukko osti viime viikolla tollasen uuden 2.0 STW Lancerin. Jo kuudes uus mitsu putkeen  ;) Minulta henkilökohtaisesti tulee kehuja siitä autosta niin paljon, että ne ei mahtuis edes tälle palstalle ;D

Ensinnäkin ulkonäköhän on aina makuasia, mutta kyllä tuo metallinhohto musta aluvanteilla ja muilla helyillä näytää mun silmään aika rouheelta  ;) Sisusta on kyllä kieltämättä pelkistetty, mutta tästä syystä sisältä on on hyvä näkyvyys eteen, kun kojelauta ei ole mikään vuoristo... Koneessahan ei ole ikinä liikaa tehoja, mutta ei tuolla jalkoihinkaan jää... Se on varma !
Mutta kaikista suurimman kiitoksen annan jaappaanin poijiille aivan huikeasta ajettavuudesta. Auto on kuin liimattu kovemmissakin nopeuksissa mutkaisilla teillä. Siis en ois uskonu että auto voi olla noin hyvä ajettava  :eek: Mietin vaan kauhulla miten hyvä EVO sitten olisikaan... ;D

Tässä oli minun lyhyt näkemys kyseisestä autosta. Sanokoon autolehdet mitävaan, mutta minun mielestä uusi Lancer on hyvä osoitus taas siitä että kyllä Mitsubishi osaa edelleen autoja valmistaa...  ;D

Jeps samaa mieltä Lancer GTI:n kanssa. Ajettavuus on kyllä huippu luokkaa. -30mm alustatoimii todella hyvin.
Ulkonäkö on muuten täydellinen mutta valot on jotenkin suurehkot. Mutta kukakieltää ottamasta lasikuitua käteen ja tekemään pienehköt valoluomet ;D
 

Jeps samaa mieltä Lancer GTI:n kanssa. Ajettavuus on kyllä huippu luokkaa. -30mm alustatoimii todella hyvin.
Ulkonäkö on muuten täydellinen mutta valot on jotenkin suurehkot. Mutta kukakieltää ottamasta lasikuitua käteen ja tekemään pienehköt valoluomet  ;D

Samapa on mieli noista etuvaloista, ja noita valoluomiahan saa jo kaupastakin!!

Muuten kyllä ihan muikea kiesi ja ken (Ken on hyvä ja viisas mies ;) ) tietää josko joutuu vaihtamaan ton Carisman Lanccuun seuraavaksi :)
 
Mutta kaikista suurimman kiitoksen annan jaappaanin poijiille aivan huikeasta ajettavuudesta. Auto on kuin liimattu kovemmissakin nopeuksissa mutkaisilla teillä. Siis en ois uskonu että auto voi olla noin hyvä ajettava  :eek: Mietin vaan kauhulla miten hyvä EVO sitten olisikaan... ;D

jep...Evossa HUIPPUluokkaa. Tämän allekirjoitti eräs tuttu joka omistaa GT imprezan ja kävi testaan evon ja mykistyi  ;D
 
Feppi sanoi
Mutta kukakieltää ottamasta lasikuitua käteen ja tekemään pienehköt valoluomet  ;D
Kauhulla jään odottamaan esimmäistä 70-vuotiasta papparaista joka tulee uudella lancerilla vastaan "bad-boy" lookilla ;D
 
NeQ sanoi
Feppi sanoi
Mutta kukakieltää ottamasta lasikuitua käteen ja tekemään pienehköt valoluomet  ;D
Kauhulla jään odottamaan esimmäistä 70-vuotiasta papparaista joka tulee uudella lancerilla vastaan "bad-boy" lookilla ;D

Luulempa että papat tyytyy noihin kaupasta saataviin valmiisiin bad-girl luomiin  :-*
 
Juu suomesta puuttuu ns. Kovat mitsut saakelin autoverotuksen takia.Jenkeissa kovimmat katu eclipset menee alle 10 sekuntia 402m .Suomeen on haalittu nyt vanhoja coswortheja kohtuu hintaan, missa kaikki AWD eclipset! Loistava auto, voin sanoa jenkki kokemuksella!
 
Takaisin
Ylös Bottom