Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
ast sanoiJoko keksit mitä teet noille evon kyljen rei'ille? Vanteet taitaa olla 16" TE-37:t? Muistaakseni aika kevyet.
MetanolMan sanoiSaapiko tuota Legnumia tulla joskus vilkaisemaan ;D 8)
MikkoM sanoiMitenkäs voima tuntuu EVOa isommassa Galantissa ja pitääkö voimansiirto kuultavaa "jylinää". Tulikos noita nyt manuaali sekä automaattivaihteisina malleina? Kovasti kiinnostaa viisivaihteisen Invecsin toiminta tuollaisen tehomäärän kanssa, vieläkö vaihtaa sujuvasti ja kireästi. Ja mitenkäs kävi ylläri varusteiden kanssa, löytyykös AYC, TSL ja ASC herkut?
MikkoM sanoip.s. Nokonzokin koirakin näköjään ymmärtää hyvän päälle, kun muutti saman tien sisältä Galanttiin ;D.
nokonzok sanoiMittaristo on livenä todella siisti!
MikkoM sanoiTuntuu tuo 3000 rpm aika kovalta pyörimisnopeudelta, oliko turbiini varmasti lukkiutunut silloin kuin ajelit 120 tasanopeutta? . Vaparin 4-vaihteisessa 120km/h tarkoittaa n.2700prm, joten VR4:sen harvemman kokonaisvälityksen mukaan laskennallinen moottorin pyörimisnopeus pitäisi 120 vauhdissa olla n.2500 rpm. Luikkiutumaton turbiini saattaa hyvinkin luistaa tuon 500 rpm. Manuaalivaihteiston kokonaisvälitys on muuten vielä huomattavasti tiheämpi kuin automaattivaihteiston, joten jos tuo 3000rpm on oikein, niin manuaaliaskissa kierroksia on vielä enemmän.
Tuossa linkki, jossa kierrokset satasen nopeudessa n.2100 rpm. Välityssuhteista laskemalla satasen vauhdissa koneen kierrosluku olisi noin 2080 rpm.
http://www.youtube.com/watch?v=6MwuCgt7dGg
Laatikkoöljyn lämpötila pitää olla luokkaa 80°C, jolloin turbiinin lukitus aktivoituu. Lukittuneenahan tuon tulisi olla luistamaton kuin manuaaliaski ja vaihdot aika teräviä. Tuon luistonhan voi helposti todeta jarrulla sitomalla, eli pitää kaasulla vauhdin esim. satasessa ja jarrulla vastusta lisäämällä koneen kierrokset ei saisi nousta. Luonnollisesti kiinteä välitys Tiptronicilta valittuna.
Ja vaihteistoöljyn kulumisaste vaikuttaa myös luiston määrään, loppuun palaneet öljyn kitkapartikkelit aiheuttaa myös hallitsematonta luistoa. Toimivan öljyn pitää olla läpikuultavaa ja väriltään punaista, ei missään nimessä ruskeaa tai mustaa. Japanilainenhan ei stereotyyppinä ole maailman ahkerinta öljynvaihto kansaa, joten pari kolme öljynvaihtokierrostakin voi tehdä laatikolle ihmeitä.
Automaattivaihteiston ECU tuossa on myös resetoitunut akun tyhjenemisen seurauksena. Laatikon käytös tulee ajettujen kilometrejen myötä luultavasti muuttumaan. Oppiva kun on.
tepi sanoiTestattiin äsken galantilla:
120km/h ja 3000rpm. turbiini ei luistanut.
Paha mennä vertailemaan laatikkoa etuvedon vastaavaan, kun en ole moisella ajanut. Kuulemma on huomattavasti nopeampi ja agressiivisempi tarvittaessa.
MikkoM sanoiVeikkaan silti että todellinen ongelma on muualla, korkea tyhjäkäynti, turbosuhina ja tuo laatikko-ongelma. Ehkä joku keksii noille yhdistävän tekijän?
mystinengalant sanoiTäytyy ny tähän puuttua ku ite päässy viimeaikona tutustumaan volvon johdosta ahdinteknologiaan (my mitsubishi). Ootko seurannut öljyn kulutusta? Jos ahtimet ois noin finaalissa niin sieltä tulis jo kivan näköstä savua ja öljyä menis. Jostain tuo varmaan vuotaa ilmaa. Voi jopa niitä isoja ahtoletkuja mennä,
MikkoM sanoiOnkos tuo joku myynnissä oleva auto mitä käyt tyypittämässä, vai jonkun tutun? Jos tuo on myynnissä olevaa kalustoa niin vinkkaatko yhteystietoja, kunhan olet itse kokeillut. Jos kävisi itsekkin :driver.
Harri K sanoiTommose v6:sen poikittai olevana ei olekaa iha niin vaan helppo se tulppie vaihto...katsosku pitää imusarjakin irrottaa
MikkoM sanoi(oli piha taas kunnossa) ;D
Sitä on luettu foorumin ohjeet tarkasti. "Muista kuvaavat otsikot topiceille", vai miten se oli ;D.
miikka sanoiMutta ei se imusarjan irrotus sitä nyt juurikaan vaikeammaksi tee jos kiintoavain pysyy kädessä millään tavalla. Aikaa kuluu lyhyt hetki enemmän sen irroituksen takia.
Harri K sanoiEi voi sanoa kuin et AI ETTÄ se sopii mun kätee! Edellee ikävä vanhaa ea3a:ta tuli enemmä.
Harri K sanoiAlusta vakiona(?) upeen "stiffi". Jämäkkä ajaa. Kyllä se kutose murina sielt kuuluu ku polkasee ja jos haluaa ni eiku isompaa röörii ni sanon et "soi" nätisti eukku
ast sanoiArvasin että Harri K on ihan myyty kun pääsee kokeilemaan
Harri K sanoiNyt se on sitte koeajettu!
Ei voi sanoa kuin et AI ETTÄ se sopii mun kätee! Edellee ikävä vanhaa ea3a:ta tuli enemmä.
Ja siitä laatikosta. Se pelaa just kute invecs2 pelas mullaki. Tajuaa ku sitä käsketään 8)
TCL ja ilman TCL huomas kyllä eron.
Hiljainen, mutta tarvittaessa sopivasti voimaa löytyy(ei se toki tykki ole, mut oha se nelikko talvella ja ahdettu...saahan sinne vähä helpolla sitä lisää voimaa)
Alusta vakiona(?) upeen "stiffi". Jämäkkä ajaa. Kyllä se kutose murina sielt kuuluu ku polkasee ja jos haluaa ni eiku isompaa röörii ni sanon et "soi" nätisti eukku
Katotaa ny saanko ko.yksilön tässä useammaks päiväks viel koeajoo..lähinnä jatkoa ajatellen ku omat suunnitelmat viel o vaihees... :
nokonzok sanoiLiikuttavaa innostusta
En halua mitenkään kääntää veistä haavassa, mutta muistaakseni yritin tarjota sinulle nimenomaan tätä kyseistä yksilöä ;D ;D ;D
Harri K sanoiMuistan toki..eikä se käännä veistä. Katsotaa ny...omaki myymättä (tosin eihä se mee kaupaks ku ei o ilmotuskaan voimas ) :
Tarkottiko toi et ostat tonnarin ;Dnokonzok sanoiSaattaa tosiaan hieman haitata myyntipinnistelyitä. No, sulla on mun numero, laitat vaan soittaen kun hetki koittaa
tepi sanoiNoniin alkaa täälläkin piha täyttyä väliaikaisesti ;D
Muutama nopeasti otettu kuva, pelkän painepesurin jälkeen:
http://www.full-boost.net/galant/