matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Nuo ilmotetut toiminta-ajat ovat täysin höpöjä. Ihan sama noissa älypuhelimissa, että kuinka pitkiä toiminta-aikoja puhelimelle luvataan, niin käytännössä ne menee joka ikinen yö laturiin. Tutuilla ja työkavereilla on Samsung malleja, eri iLuuri malleja, eri Noksu malleja ja kaikille on yhteistä, että roikkaan jokaikinen ilta ;D Käyttiksillä ei ole merkittävää eroa ja ihan sama onko Androidia, Symbiania, iPhoneja, niin laturi kutsuu iltaisin. Winkkari puhelimesta ei ole kokemusta vielä, mutta veikkaisinpa, että laturi kutsuu myös sitä iltaisin. Tuo omaakin Ace mallia saa ladata jokaikinen yö jos sitä niinku käyttää päivisin ihan oikeasti. Kyllä kai tuollakin on viikonlopun hyvin selvinny lataamatta, kun kerran unohin puhelimen viikonlopuksi kämpille, kun lähin reissuun ja siihen oli vain puheluja tullu, mutta ei oltu vastattu. ;D
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

mlm sanoi
iPhone 4s kaikinpuolin loistoluuri mut akkuu joutuu latailee kerran pari päivässä,ahkerassa käytössä. ;)
Osta semmonen suojakuoren näköinen lisäakku niin pärjää vähän pitempään ;)

Itellä iphone 4 ja myös joka ilta laturissa. Jos ei yöllä lataa niin seuraavana päivänä kyllä loppuu akku, sen verta ahkerassa käytössä :)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Se on sitten toinen asia että miksi akun edes tarvitsisi kestää kovassa käytössä pidempään kuin yksi päivä? Jos ei lataa joka yö niin siitä seuraa käytännössä se kaikille tuttu: "Ai moi, mitäs sulle... Sori, akku loppuu just..." ilmiö mikä jaksaa itseäni hämmästyttää. Jos lataisi joka yö niin ei akku loppuisi.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

ast sanoi
Se on sitten toinen asia että miksi akun edes tarvitsisi kestää kovassa käytössä pidempään kuin yksi päivä? Jos ei lataa joka yö niin siitä seuraa käytännössä se kaikille tuttu: "Ai moi, mitäs sulle... Sori, akku loppuu just..." ilmiö mikä jaksaa itseäni hämmästyttää. Jos lataisi joka yö niin ei akku loppuisi.

Olen itsekin aina ihmetellyt aivan samaa asiaa.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?


hain tossa viime viikolla työpuhelimeni (nokia C7) huollosta. paketissa lukee: "korjaustoimenpiteenä piirikortti, runko sekä mikrofoni ja kuuloke on vaihdettu." gigantin kaverikin ihmetteli, miksei samalla ole vaihdettu koko luuria. ;D en ole vielä ehtinyt ottaa sitä käyttöön, mutta täyty toivoa, että tuo kuuluisi nyt ok. lainassa ollut E71 on kuulunut moitteetta, eikä puhelutkaan ole pätkinyt.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

ast sanoi
Se on sitten toinen asia että miksi akun edes tarvitsisi kestää kovassa käytössä pidempään kuin yksi päivä? Jos ei lataa joka yö niin siitä seuraa käytännössä se kaikille tuttu: "Ai moi, mitäs sulle... Sori, akku loppuu just..." ilmiö mikä jaksaa itseäni hämmästyttää. Jos lataisi joka yö niin ei akku loppuisi.

Joskus hyödyllistä jos sattuu olemaan niin tunari käyttäjä että unohtuu vaikka viikonloppureissulle lähtiessä laturi kotiin... tai jos lähtee vaikka parin päivän eräretkelle. ::) Tai sitten sähkökatkon sattuessa, mutta tämä toki paljon harvinaisempi tapaus. Joka tapauksessa, kyllä mielestäni jokainen puhelin tulisi suunnitella sen kokoiselle akulle että vähintään sen 2pv eli yhden yön kestää käyttää lataamatta.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

DaJackal sanoi
Joskus hyödyllistä jos sattuu olemaan niin tunari käyttäjä että unohtuu vaikka viikonloppureissulle lähtiessä laturi kotiin... tai jos lähtee vaikka parin päivän eräretkelle. ::) Tai sitten sähkökatkon sattuessa, mutta tämä toki paljon harvinaisempi tapaus. Joka tapauksessa, kyllä mielestäni jokainen puhelin tulisi suunnitella sen kokoiselle akulle että vähintään sen 2pv eli yhden yön kestää käyttää lataamatta.

Mikä tahansa puhelin varmasti tuon pari päivää kestää lataamatta jos vain tinkii "tarpeettomista" nettisurffailuista yms.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Harri K sanoi
Nyt tarvis uus luuri ostaa kun näyttö pamahti rikki vanhasta..

Vaan mikäs kannattaa siis nyt ostaa?

- Omppuluuri?

Nyt kun on tuota pakkasta ja jos et voi luurin oston keväälle siirtää niin älä omppua osta
http://www.iltalehti.fi/digi/2012013015119077_du.shtml ;D
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

vaikka en ite kellekkään nokialaista suosittele edes auton alle, niin kyllä tää c5 on toiminut moitteetta ;D
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

evo6 sanoi
Nyt kun on tuota pakkasta ja jos et voi luurin oston keväälle siirtää niin älä omppua osta
http://www.iltalehti.fi/digi/2012013015119077_du.shtml ;D

niin äläkä jätä auringon paisteeseen omppua... ilmoittaa vaan että ylilämpöä eikä toimi mitenkään ;D

mutta harri kun mut tietää ja mulla on omppu toiminu vuoden ja 3kk ilman ongelmia tai hajoamisia niin ei se kovin huono puhelin voi olla ;)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Kävinpä tuossa verkkokaupassa näpräämässä useita puhelimia.
Ylivoimainen oli kyl omppu (toki myös hinnaltaan) :D
Vertailun vuoksi pyöritin jokaisessa juutuupista erästä eilen ladattua rallipätkää, jolla kyllä selvästi selvis mikä puhelin on näytöltän paras ja mikä myös latausajoissa on paras.
Omppua lähimmäksi pääsi sampsan galaxy S2 mutta sekin näytöltään oli huonompi aavistuksen ja pikselit näkyi.
Lumia oli seuraavana ja sitten N8 ja E7 joissa ko.video oli täyttä puuroa (siis ei lähellekään katsottavaa edes enään :eek: )
N8 ja E7 eivät meinanneet toimia mitenkää kädessä, yhtä en saanu edes päälle ilman apuja ???

HTC Sensation oli jonkinmoinen kanssa, ehkä sampsan jälkee oleva.

Omppusessa ja myös yhdes noksus tuli ilmi että juutupen hakua ei pystynyt sorttaamaan (esim latauspäivän mukaan). Tämä siis puhelimen omissa juutupe sovelluksissa, mutta sitten kun avas selaimen kautta niin pystyi tekeen.

Käteen sopivin se omppu myös oli mitä pyörittelin, ja tuntui "kestävimmältä", tosin tiedä sitten...
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Harri K sanoi
Kävinpä tuossa verkkokaupassa näpräämässä useita puhelimia.
Ylivoimainen oli kyl omppu (toki myös hinnaltaan) :D
Vertailun vuoksi pyöritin jokaisessa juutuupista erästä eilen ladattua rallipätkää, jolla kyllä selvästi selvis mikä puhelin on näytöltän paras ja mikä myös latausajoissa on paras.
Omppua lähimmäksi pääsi sampsan galaxy S2 mutta sekin näytöltään oli huonompi aavistuksen ja pikselit näkyi.
Lumia oli seuraavana ja sitten N8 ja E7 joissa ko.video oli täyttä puuroa (siis ei lähellekään katsottavaa edes enään :eek: )
N8 ja E7 eivät meinanneet toimia mitenkää kädessä, yhtä en saanu edes päälle ilman apuja ???

HTC Sensation oli jonkinmoinen kanssa, ehkä sampsan jälkee oleva.

Omppusessa ja myös yhdes noksus tuli ilmi että juutupen hakua ei pystynyt sorttaamaan (esim latauspäivän mukaan). Tämä siis puhelimen omissa juutupe sovelluksissa, mutta sitten kun avas selaimen kautta niin pystyi tekeen.

Käteen sopivin se omppu myös oli mitä pyörittelin, ja tuntui "kestävimmältä", tosin tiedä sitten...

mä oon yrittäny etsiä eukon noksuun facebook softaa ja kunnollista ei ole tullu vastaan :nykii
esim. facebookin oma softa on omenassa paljon parempi kuin noksuun tehty tai pari muuta mitä (ilmaisia) kokeilin :nykii
omenan softassa on toimiva chat, kuvien lataus oikeestaan kaikki mitä on web versiossakin, nokun softat on vähän kohdennettuja
yksi kuville ja videoille yksi chattiin, yksi oman profiilin tuijottamiseen :nykii
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mr mmc sanoi
mä oon yrittäny etsiä eukon noksuun facebook softaa ja kunnollista ei ole tullu vastaan :nykii
esim. facebookin oma softa on omenassa paljon parempi kuin noksuun tehty tai pari muuta mitä (ilmaisia) kokeilin :nykii
omenan softassa on toimiva chat, kuvien lataus oikeestaan kaikki mitä on web versiossakin, nokun softat on vähän kohdennettuja
yksi kuville ja videoille yksi chattiin, yksi oman profiilin tuijottamiseen :nykii

Toi on kyllä totta, sellainen kaikenkattava sovellus pitäisi saada joka toimii vielä astetta paremmin "widgettinä" nokiassa esim siten että chat viestit tulisivat siihen (jos joku tätä toimintoa haluaa). Se sitten syö akkua minkä syö mutta eipähän tarvii räplätä noita hitaita sovelluksia päälle ja pois.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

ast sanoi
Jos ei lataa joka yö niin siitä seuraa käytännössä se kaikille tuttu: "Ai moi, mitäs sulle... Sori, akku loppuu just..." ilmiö mikä jaksaa itseäni hämmästyttää. Jos lataisi joka yö niin ei akku loppuisi.

Mun työnkuva/vapaa-ajan harrastukset on ainakin semmosia et parhaina päivinä ei Noksun C7:n akku kestä edes sitä yhtä päivää vaikka lataa yöllä ja lyhyet matkat autossakin. Kysy vaikka mystiseltä. Monesti sen kaa soittelin iltasella kun tein remppaa. Mun päivä kuitenkin oli niinä aikoina perus 06-02 kun tein remppaa. Jos oma käyttösi on niin vähäistä niin älä oleta että muiden on. Ja totta hemmetissä mä käytän satunnaisesti nettiä, RSS-syötteiden lukua, Twitterin selausta ja esim. e-mail widgettejä.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mulla on noksun C6-00 ja tässä kestää akku ihmeen hyvin vaikka tulee kuunneltua radioo töissä ton kautta selattua nettiä satunnaisesti, sekä kuvattua ja normaalia puhelimen käyttöä. Ei oo tarvinnu latailla ku muutaman päivän välein kun muistaa sammuttaa ohjemat kun ei käytä niitä etenki navigointi on semmonen joka imasee akun tyhjäks nopeesti jos sen unohtaa päälle. Älypuhelinhan tää ei oo mut perusluurina mun mielestä oikein hyvä. Toimii myös pakkasessa ja on oikea qwerty näppis. Jotain pieniä symbianin tuomia kankeuksia tässä on mut ei mitään kummempia ongelmia. Voin suositella jos pärjää ilman virallista älypuhelinta.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Voidaan sanoa tähän akkukeskusteluun ihan faktana että Nokian puhelimissa (S40/Nokia Anna/Belle) on paras akkukesto on verrattuna ihan mihin tahansa platformiin virrankulutuksen puolesta,
Ainoa joka akun kestoa rajoittaa on tosiaankin se että näissä virrankulutukseltaan suuremmissa puhelimissa (iPhone/Androidit) on käytönnössä parhaillaan 50-75+% isommat akut kun tähän yhdistetään jenkkitestaajien mielenkiintoinen tapa testata "virrankulutusta" jolla sivuutetaan käytännössä kokonaan ne featuret joita käyttiksessä on. (esim. katsotaan elokuvaa niin kauan että akku pimenee, tälläinen testi testaa ainoastaan akun kokoa, virransäästöominaisuuksilla jne ei ole mitään väliä, yksinkertaisesti: se jolla on isoin akku, voittaa, ja näillä tuloksilla voi pyyhkiä persusta)

Nokialla yleisimpiä akkukokoja on 1000-1200mah väliin ja E6:ssa tais olla 1500Mah, kun Android/iPuhelin osastolla akkukoot on 1400-1900Mah väliin. Reaalihyöty kuitenkin jää isommasta akusta melko vähäiseksi alustan puuttuvien virranhallintaominaisuuksien ja korkeamman kulutuksen puolesta. Jos laitteita käytetään täsmälleen samoissa olosuhteissa ja annetaan virransäästöominaisuuksien tehdä tehtävänsä niin kädet alhaalla kotimainen voittaa, lepotilassa, puhelunaikana, näprätessä puhelimella, käytettäessä wlania jne. (Toki maailmassa on aina piirejä jotka selviää esim. Wlanin hanskauksesta pienemmällä kulutusella kuin toinen piiri, mutta kokonaisuutena kuitenkin näin, eli jos haetaan sitä milliamppeerilla pisimmälle korttia niin väitän että Nokian tuotteet vie siinä kisassa. Myöskään tämä nykyajan sairas trendi näistä 4" ja isommista puhelinnäytöistä ei tosiaankaan laske virrankulutusta.. Vois tulla vaikka ne polttokennoakut jo.

Itselä kestää, E6:essa akku 5pv+ Ja N8/500:ssa keskimäärin 3pv-4pv.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

J. Puhakka sanoi
Myöskään tämä nykyajan sairas trendi näistä 4" ja isommista puhelinnäytöistä ei tosiaankaan laske virrankulutusta.. Vois tulla vaikka ne polttokennoakut jo.

Ei vanha pienemmästä näytöstä mitään näe. Seuraavaksi suunnittelin 4.65" näytöllä varustettua laitetta :peukku
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

No...boss ite ehdotti et hommaa Lumian mulle.. kattotaa ny sitte tolla mite pärjää ;D
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Joo meil pomo haluu kans testaa Lumiaa. Totes vaan et jos ei tykkää niin tyrkkää sit mulle. Mä oon Lumian protoja räplänny aiemmin ja kyl mä voisin tän mun Symbian paskan semmoiseen vaihtaa. Mut edelleen oon kateellinen vaimolle kun sil on Galaxy S2 (tosin itehän mä sen sille ostin), pieksee IMO kaikki Noksut any day :mad:
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

ast sanoi
Ei vanha pienemmästä näytöstä mitään näe. Seuraavaksi suunnittelin 4.65" näytöllä varustettua laitetta :peukku


Jos meinaat galaxy nexusta suosittelen :peukku tosi hyvä puhelin. Pari kertaa jäätynyt ja välillä hävittää kentät ja joskus ei suostu soittaa mutta muuten oiva laite kaikkeen käyttöön :)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mulle tuli eilen kans toi lumia. Ihan ok-verme. Aika yksinkertaistetun oloinen kyllä, mutta sen siitä saa kun wintoosaan lähtee. Kotona on myös galaxy s2, mutta en mä tuota wintoosaa pidä sen huonompana ainakaan - aikalailla samalle viivalle menee. Droidi on kyllä jotenkin miellyttävämmän näköinen käyttöliittymältään. Toikin voi olla tottumiskysymys.

Sanokaas muuten joku saako tuohon lumiaan pinnattua etusivulle sellaisen kikkulan mistä virransäästöt saa yhdellä painalluksella päälle/pois? Ja jos niin mistä moisen löytää? Omaani aion pitää 2G/päivitykset pois normaalitilassa, mutta surffatessa olis hyvä saada kaikki teho päälle helpolla napin painalluksella. Jos lumian saisi kaksi päivää pysymään yhdellä latauksella niin pitää kai olla tyytyväinen. N8 meni samoilla asetuksilla täyden viikon.

Ulkonäöltään lumia on tyylikäs kyllä. Ainut että te jotka tuon ostatte: olkaa varovaisia sen mukana tulevan kumikortsun kanssa. Omasta venähti reunat kun pingotin sitä puhelimen päälle. Eikä palautunu kokonaan takaisin - irvistää. :mad: N8 verrattuna kamera on lähinnä huvittavaa kuraa.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Nojuu..itkeäkö vaiko nauraa...kohta 6h menny eikä vieläkää ole nroita saanu Lumiaa siirrettyä :seina

E70 (ainoa toimiva luuri täl hetkel) ja siirto ei bluetoothilla onnistu..
Nokia Suite imasee kyl vastaavasti E70:sta nrot tietokoneelle...vaan sitte Lumiapa ei suostu toimii taas Suiten kanssa...

mitäs sitte? ;D
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Harri K sanoi
mitäs sitte? ;D

http://www.google.fi/mobile/sync/

Tosin enpä tiedä toimiiko tuo noiden nyky-windowsien kanssa.

Yhteystiedot saa Ovi Suitesta muistaakseni CSV muodossa tuotua ulos ja ehkä ne saa ladattuna siihen Zuneen tai mikälie hirvitys onkaan jotenkin sitä kautta sisälle?
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mitä tässä nyt kuunnellut ympäristöstä purinoita uusista nokialaisista / käyttispäivityksistä, niin mulla ois pari slogan ehdotusta..

Nokia, yhteensopimaton jopa itsensä kanssa!

Miksi tehdä helppoa ja kätevää kun voi tehdä jotain täysin mahdotonta, Nokia!


Viitsi viiitsi... ;D
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Harri K sanoi
Nojuu..itkeäkö vaiko nauraa...kohta 6h menny eikä vieläkää ole nroita saanu Lumiaa siirrettyä :seina

E70 (ainoa toimiva luuri täl hetkel) ja siirto ei bluetoothilla onnistu..
Nokia Suite imasee kyl vastaavasti E70:sta nrot tietokoneelle...vaan sitte Lumiapa ei suostu toimii taas Suiten kanssa...

mitäs sitte? ;D

Mee sisään luurin tietokoneen resurssienhallinnen kautta..siellä on jossakin kansiossa kaikki yht.tiedot '.vcf' -muodossa.
sieltä vaan rimpsu tiedostoja koneelle, ja sitten uuteen luuriin tee vaikkapa pari testiyhteystietoa akuankkanimellä ja numeroilla, sitten kato et mihin se uus luuri tallentaa ne yht tiedot ja koneelta noi .vcf -filut sinne uuteen luuriin? mulla on toimannu n. 90% puhelimista tollalailla..
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

petevuan sanoi
Mee sisään luurin tietokoneen resurssienhallinnen kautta.
Jos joku tietää niin kertokaa toki kuinka tämä tapahtuu windows phonen kanssa ilman unlockkausta.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

petevuan sanoi
Mee sisään luurin tietokoneen resurssienhallinnen kautta..siellä on jossakin kansiossa kaikki yht.tiedot '.vcf' -muodossa.
sieltä vaan rimpsu tiedostoja koneelle, ja sitten uuteen luuriin tee vaikkapa pari testiyhteystietoa akuankkanimellä ja numeroilla, sitten kato et mihin se uus luuri tallentaa ne yht tiedot ja koneelta noi .vcf -filut sinne uuteen luuriin? mulla on toimannu n. 90% puhelimista tollalailla..

Juu juu..muttaku tähä vitu Lumiaa ei pääsekää koneel sisään niin vaan..kaikki ns. ilmateitse netin kautta (gmail,win live tms) kautta, tai sitte tuolla blutooth siirtosoftalla joka hakee vain toisia puhelimia, ei tietokonetta :seina
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Harri K sanoi
Juu juu..muttaku tähä vitu Lumiaa ei pääsekää koneel sisään niin vaan..kaikki ns. ilmateitse netin kautta (gmail,win live tms) kautta, tai sitte tuolla blutooth siirtosoftalla joka hakee vain toisia puhelimia, ei tietokonetta :seina

Se on tätä nykyaikaa.

Muissa uutisissa, Nokia Belle on julkaistu :peukku
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mitäs täs meni..vajaa vrk et sai nrot siirtyyn :D
4 eri puhelintaki koitettii jonka kautta ois siirretty.(myöskää N97 mini ei suostunu juttelee luutuutin kautta...ja siirtosofta oli uusin, verkkokaupassaki ihmettelivät).
Vihdoin löyty vanha datakaapeli ja vanhal ovi suite:lla saatii .csv file tehtyä, ja sitä koitettiin ensi tarjota win-liveen..vaan se huoli jopa 4 nroa senkautta ;D
Gmailin kautta homma sitte rokkas täysin. .CSV file gmailin yhteystietoihin ja sieltä sitte vaa synkkas tilin puhelimeen.

nojoo...jotai bukia havaittavis myös puhelimes muutakin. Soittoon kun vastaa "vastaa-painikkeella" niin sitä saa naputella välil 2-5kertaa et se suostuu vastaan... ;D
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Harri K sanoi
Soittoon kun vastaa "vastaa-painikkeella" niin sitä saa naputella välil 2-5kertaa et se suostuu vastaan... ;D

Ihan perus nokia. It's a feature, not a bug!
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Harri K sanoi
Gmailin kautta homma sitte rokkas täysin. .CSV file gmailin yhteystietoihin ja sieltä sitte vaa synkkas tilin puhelimeen.

Eli taas piti ottaa Google hätiin kun Microsoftin kännykkäkäyttis ei osannut hoitaa hommaa. No onneksi kilpailijan kautta homma toimii :)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

ast sanoi
Eli taas piti ottaa Google hätiin kun Microsoftin kännykkäkäyttis ei osannut hoitaa hommaa. No onneksi kilpailijan kautta homma toimii :)

Tai sitte siirtää suoraan puhelimesta puhelimeen.. ainakin e52:sta solahti... ;)

-Eki
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

eki75 sanoi
Tai sitte siirtää suoraan puhelimesta puhelimeen.. ainakin e52:sta solahti... ;)

-Eki

Eikös se Harrilla ollut juuri ongelmana, ettei siirtynyt suoraan puhelimesta puhelimeen.

En edes viitsi kertoa miten iPhonessa toimii numeroiden ja asetusten siirto uuteen iPhoneen vaihdettaessa :)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

eki75 sanoi
Tai sitte siirtää suoraan puhelimesta puhelimeen.. ainakin e52:sta solahti... ;)

-Eki

kute sanoin...4 eri noksua testattii ja "ei tueta" -oli vastaus ku koitti ;D , E70, N97mini mm...
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

nokiaa enää kannata edes tukea... ei edes suomessa valmisteta enää... ;)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Imperio sanoi
Työnantaja hommasi Nokia C7-00 työkapulaksi.

Ei kyllä kehuja irtoa tuosta sympian annasta. Jospa se pelle ois sitten parempi kunhan tulee tammikuussa?
Pirun monimutkainen käytettävä tuo vekotin on, kun helppoon on tottunut. Akkukin kestää työkäytössä vuorokauden. Mut hei, niinhän minun noksun 880:ssakin kesti vuonna -96 ;D
No joo... hiljaseks vetää. Mitään suurta ja mullistavaa en nyt ole tässä huomannut vaikka 2,5vkr tuo pelle on kapulassa ollut.

Yksi selkeä ominaisuus on kylläkin tullut lisää.. Eilen akku kesti 11h ja tänään virransäästötilan ollessa päällä 12h. Kumpanakaan päivänä en ole puhunut puhelimella yli viittä minuuttia. En ole montaakaan minuuttia muutenkaan räplännyt tuota nyt tänään ja eilen. Päivittämisen jälkeen tuli vähän ihmeteltyä enemmän.
Onko muilla tullut murheita akun keston suhteen?

Samat sähköpostin päivityksen on päällä kuin annan aikaan.

*huokaus*

ps. eikös sitä autojen kohdallakin sano että viritys on onnistunut jos tehot ei tippuneet kuin puoleen?
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Imperio sanoi
No joo... hiljaseks vetää. Mitään suurta ja mullistavaa en nyt ole tässä huomannut vaikka 2,5vkr tuo pelle on kapulassa ollut.

Yksi selkeä ominaisuus on kylläkin tullut lisää.. Eilen akku kesti 11h ja tänään virransäästötilan ollessa päällä 12h. Kumpanakaan päivänä en ole puhunut puhelimella yli viittä minuuttia. En ole montaakaan minuuttia muutenkaan räplännyt tuota nyt tänään ja eilen. Päivittämisen jälkeen tuli vähän ihmeteltyä enemmän.
Onko muilla tullut murheita akun keston suhteen?

Samat sähköpostin päivityksen on päällä kuin annan aikaan.

*huokaus*

ps. eikös sitä autojen kohdallakin sano että viritys on onnistunut jos tehot ei tippuneet kuin puoleen?

pitää kans kokeilla päivittää eukon puhelin.... jos vähenis akunsyönti tai aprominen toimiiko vai ei...
puhelin siis pysyy päällä mutta jumittelee satunnaisesti teksitviestejä,puheluita ja facebook softaa... välillä pitää ihan sammuttaa että saa viestin lähetettyä
tai soitettua johonkin
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Imperio sanoi
No joo... hiljaseks vetää. Mitään suurta ja mullistavaa en nyt ole tässä huomannut vaikka 2,5vkr tuo pelle on kapulassa ollut.

Yksi selkeä ominaisuus on kylläkin tullut lisää.. Eilen akku kesti 11h ja tänään virransäästötilan ollessa päällä 12h. Kumpanakaan päivänä en ole puhunut puhelimella yli viittä minuuttia. En ole montaakaan minuuttia muutenkaan räplännyt tuota nyt tänään ja eilen. Päivittämisen jälkeen tuli vähän ihmeteltyä enemmän.
Onko muilla tullut murheita akun keston suhteen?

Samat sähköpostin päivityksen on päällä kuin annan aikaan.

*huokaus*

ps. eikös sitä autojen kohdallakin sano että viritys on onnistunut jos tehot ei tippuneet kuin puoleen?

Sulla on siellä jotain antennitoimintaa nyt jota ei pitäs olla, veikkaan jotain aktiivistä wlan skannausta tms, itsellä kestää edelleenkin akku hyvin ja synkkaa samanlailla kuin ennenkin..
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mr mmc sanoi
pitää kans kokeilla päivittää eukon puhelin.... jos vähenis akunsyönti tai aprominen toimiiko vai ei...
puhelin siis pysyy päällä mutta jumittelee satunnaisesti teksitviestejä,puheluita ja facebook softaa... välillä pitää ihan sammuttaa että saa viestin lähetettyä
tai soitettua johonkin

Bellen julkasu 500:een tulee vähän jäljessä. (pari viikkoa Nokian mukaan), ja odottelen innolla, itsellä ei ole ollut 500:essa mitään vastaavanlaisia ongelmia.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Tulipa töissä vähän lueskeltua TM:ää 2/2012, niin sieltä pisti silmään yks erikoisuus N9:stä puhuttaessa

"Näytöllä alla oleva valikko paljastuu, kun vain siirtää käynnissä olevan ohjelman sen edestä pois. Erikoista on että käytetyt ohjelmat eivät sammu, vaan ne jäävät taustalle toimimaan"

En mä ainakaan mitään muuta odotakkaan ÄLYpuhelimelta. Vaikka mulla ei sinänsä ole kuin tuo vanha nokian X6:n, jonka voitin arvonnassa, niin kyllä mulla on siinäkin kokoaika nettiselain taustalla auki, että voi jatkaa samantien uutisten lukemista siitä kohtaa mihin jäi.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Wlooffy sanoi
Tulipa töissä vähän lueskeltua TM:ää 2/2012, niin sieltä pisti silmään yks erikoisuus N9:stä puhuttaessa

"Näytöllä alla oleva valikko paljastuu, kun vain siirtää käynnissä olevan ohjelman sen edestä pois. Erikoista on että käytetyt ohjelmat eivät sammu, vaan ne jäävät taustalle toimimaan"

En mä ainakaan mitään muuta odotakkaan ÄLYpuhelimelta. Vaikka mulla ei sinänsä ole kuin tuo vanha nokian X6:n, jonka voitin arvonnassa, niin kyllä mulla on siinäkin kokoaika nettiselain taustalla auki, että voi jatkaa samantien uutisten lukemista siitä kohtaa mihin jäi.

Se on tätä nykyaikaa tämäkin, kaikki jotka on ollut aiemmin nokian puhelimissa "normaalia" (ja median mukaan vanhaa), on tässä parin viime vuoden aikana ollut apple/android osastolla suuria innovaatioita, ja tulevaisuudessa osasta näistä samoista asioista saa lukea WP osalta, miten on milloinkin "innovoitu" jotain, kuten varmaankin USB-tuki (ei välttämättä tosin koska zune) nettiyhteydet jotka pysyy taustalla auki jne.

Odotankin innolla tuota mahdollista/huhuttua "N8:n tappajaa" joka median mukaan olisi jäämässä viimeiseksi Symbian luuriksi.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

J. Puhakka sanoi
Se on tätä nykyaikaa tämäkin, kaikki jotka on ollut aiemmin nokian puhelimissa "normaalia" (ja median mukaan vanhaa), on tässä parin viime vuoden aikana ollut apple/android osastolla suuria innovaatioita, ja tulevaisuudessa osasta näistä samoista asioista saa lukea WP osalta, miten on milloinkin "innovoitu" jotain, kuten varmaankin USB-tuki (ei välttämättä tosin koska zune) nettiyhteydet jotka pysyy taustalla auki jne.

Odotankin innolla tuota mahdollista/huhuttua "N8:n tappajaa" joka median mukaan olisi jäämässä viimeiseksi Symbian luuriksi.

Jooh, ittelle ainakin on tärkeätä jos joskus hommaa uutta puhelinta, että siihen pääsee koneeltä käsiksi helposti. Eli siis ei tarvitse asentaa mitään Zunea tai Itunes:a.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Puhakalle on tulossa hankalat ajat kun Symbian varmaan kohtapuoleen saa lopullisen niskalaukauksen. Rest in peace. Sääli, että ostava yleisö ei ole löytänyt Sympparin autuaallisuutta.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

nokonzok sanoi
Puhakalle on tulossa hankalat ajat kun Symbian varmaan kohtapuoleen saa lopullisen niskalaukauksen. Rest in peace. Sääli, että ostava yleisö ei ole löytänyt Sympparin autuaallisuutta.

Sillä sanoinkin että odotan sitä viimeistä vastaiskua :peukku
Onneksi puhelinhuolet kuitenkin on jokseenkin ohi koska kyllähän vaikka viimeinen julkaisu tulisikin kohta niin kaupastahan nuita saa vielä vuosia. 8)
Ja pärjää tällä pari vuotta vanhalla (edelleen markkinoiden parhaalla) N8-kamerapuhelimella hyvin vielä pitkään..
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Pystyykös jenkeistä tilaamaan puhelimia? Ja mitä niissä pitäis ottaa huomioon?

Ainakin laturi 115V
Taajuuskaistaeri ?
Operaattorikytky ?

Pitäis löytää puhelin jossa ois telecoil yhteensopivuus, mutta euroopan markkinoilta noita löytyy aika heikosti.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Nyt tarvitaan taas vinkkejä fiksuimmilta.
Ei toimi vieläkään MMS viestit. Ei tullut asetuksia vaikka piti tulla 17.1.
Tänään kävin DNA puljussa kysymässä apuja. Ensin puhelinta räplättiin 30 min, tarkistettiin asetuksia, koitettiin lähettää viestiä ja soiteltiin tukeen. Sitten tuli ahaa ajatus, että tässähän on 2003 mallia kortti. No, se vaihdettiin uuteen ja taas testailtiin. Ei mitään vaikutusta. Sitten taas soittoa tukeen mutta sehän menee kiinni klo 18 ja kello oli 17.58. No, toinen soitto johonkin muuhun numeroon ja taas käydää läpi asetuksia eikä auta.
Sitten myyjä sanoo, että nyt puhelin menee kiinni ja liittymä ajetaa alas. Voit avata puhelimen 25 min päästä. Kun kysyin moneenko liike on auki, että voin tulla takas niin myyjä sanoi vaan, että se on jo 15 min ylitöissä ja että kollega auttaa jos tulen ja se äijä läks. Hyvä ettei puhelin tippunut suoraan pöydälle siinä piruetissa kun se käänty tiskiltä.
Ei siis toimi vieläkään niin voiko vika olla jossain puhelimen omissa asetuksissa?Jotain estoja tai muuta?

Puhelin on se Samsung Galaxy Ace.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

cristan sanoi
Nyt tarvitaan taas vinkkejä fiksuimmilta.
Ei toimi vieläkään MMS viestit. Ei tullut asetuksia vaikka piti tulla 17.1.
Tänään kävin DNA puljussa kysymässä apuja. Ensin puhelinta räplättiin 30 min, tarkistettiin asetuksia, koitettiin lähettää viestiä ja soiteltiin tukeen. Sitten tuli ahaa ajatus, että tässähän on 2003 mallia kortti. No, se vaihdettiin uuteen ja taas testailtiin. Ei mitään vaikutusta. Sitten taas soittoa tukeen mutta sehän menee kiinni klo 18 ja kello oli 17.58. No, toinen soitto johonkin muuhun numeroon ja taas käydää läpi asetuksia eikä auta.
Sitten myyjä sanoo, että nyt puhelin menee kiinni ja liittymä ajetaa alas. Voit avata puhelimen 25 min päästä. Kun kysyin moneenko liike on auki, että voin tulla takas niin myyjä sanoi vaan, että se on jo 15 min ylitöissä ja että kollega auttaa jos tulen ja se äijä läks. Hyvä ettei puhelin tippunut suoraan pöydälle siinä piruetissa kun se käänty tiskiltä.
Ei siis toimi vieläkään niin voiko vika olla jossain puhelimen omissa asetuksissa?Jotain estoja tai muuta?

Puhelin on se Samsung Galaxy Ace.
No mulla kyseinen puhelin tuntuu helposti hakevan uudet MMS asetukset automaattisesti. Vaikka on periaatteessa saman operaattorin kortit eli kun vaihdan Soneran kortista TeleFinlandiin ja toisin päin, niin aina on tarjoamassa uusia asetuksia tallennettavaksi. Jos olisi tuollaisia ongelmia, niin ensimmäisenä kokeilisin päivittää käyttiksen. Siihen on saatavilla Androidin versio 2.3.6 ja vakiona oli minulla ainakin 2.3.2. Version löydät, kun menet asetukset ja sieltä valitset tietoja puhelimesta. Käyttiksen päivityshän onnistuu helposti Kies ohjelmalla tietokoneesta. Niin ja jos alat päivittämään käyttiksen, niin odota kärsivällisesti, että koko prosessi menee loppuun asti ja ei saa räplätä puhelinta ennenkuin se kysyy sim kortin pin koodia uudelleen käynnistyessä :) ja senkin jälkeen ensimmäinen käynnistyminen kestää hieman pitempään kuin normaalisti. Jos ei tuokaan auta, niin sitten voi mennä palauttamaan tehdasasetukset asetus valikosta ja sieltä valitaan yksityisyys. Silloin häviää aikalailla kaikki muistista eli puhelinluettelo yms. kannattaa backupata Kies:llä ennenkuin alkaa kyseiseen toimenpiteeseen.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Tuo Kies.si on kyllä niin v*tusta!!!
Eilen yritin kolmisen tuntia saada galaxy s.ää yhdistettyä siihen,mutta kun ei niin ei.
Läppäriin saa kyllä yhteyden ja puhelin näkyy omatietokoneella ja pääsee selaamaan kansioita,mutta kiessiin ei prkl millään.
Olen koittanut kahdella eri koneella (xp ja vista),asennellut ja poistellut kiessiä uudestaan,mutta ei.
Matkapuhelinfoorumin ohjeetkin on kirjoitettu niin että ei koneistaja ymmärrä hevonhelevettiä.

Kun Samsung puhelin on kiinnitetty onnistuneesti massamuistitilassa Windows-koneeseen ja sen muistikorttipartitiot on mountattu puhelimen ruudulta käsin onnistuunesti. Tämä ohjelma etsii ylipitkät tiedostonnimet, jotka pitää Windowsin file explorerin kautta sitten poistaa käsin tai siirtää pois muistikortilta talteen.

Mitähän mahtaa suomeksi tarkoittaa muistikorttipartitiot ja mountata?
 
Takaisin
Ylös Bottom